Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ سبک زندگی @ آشنایی با انواع بیمه عمر

آشنایی با انواع بیمه عمر

by | 23 مرداد 1401 | سبک زندگی | 0 comments

بیمه عمر یکی از انواع بیمه نامه‌های شخصی است که با خدمات و مزایایی که ارائه می‌‌دهد می‌تواند یک انتخاب هوشمندانه برای داشتن آرامش در آینده باشد. اصلی‌ترین خدمتی که این بیمه نامه ارائه می‌دهد در مورد “مرگ” است که در صورت فوت شخص بیمه شده به ذی‌نفعان بیمه نامه تعلق می‌گیرد. نکته‌ای که بسیار حائز اهمیت است این است که می‌توان با پس اندازهای کم این بیمه نامه را تهیه کرد و از همه‌ی مزایا و پوشش‌های آن بهره برد. مقدار سودی که با اتمام قرارداد بیمه به شما تعلق می‌گیرد بسیار بیشتر و قابل توجه‌تر از مجموع مبالغی است که در طول سالیان به عنوان حق بیمه پرداخت کرده‌اید.

آیا بیمه زندگی همان بیمه عمر است؟

همه‌ی ما در زندگی روزمره‌ی خود به دنبال داشتن آرامش و آسایش هستیم، و تنها در صورت وقوع حوادث و اتفاقات قدر این آرامش و آسایش را خواهیم دانست. زندگی همیشه آبستن حوادث و اتفاقات است اما با یافتن راهکارها و اتخاذ تدابیری می‌توان ضرر و زیان ناشی از این حوادث را به حداقل ممکن رساند که یکی از این راهکارها داشتن بیمه است. به طور کلی بیمه را راهکاری برای کنترل و به حداقل رساندن ریسک می‌دانند. حال اینکه برخی از بیمه‌ها مانند بیمه‌ی زندگی، علاوه بر کاهش ریسک، یک روش سرمایه گذاری هم محسوب می‌شود. بیمه زندگی، که با نام بیمه‌ی عمر نیز شناخته می‌شود، یکی از خدمات بیمه‌ای است که بیمه گزار با پرداخت ماهیانه یا سالیانه مبلغی، بیمه می‌شود و بعد از مدت مشخصی مانند ۳۰ سال، اصل حق بیمه پرداختی به همراه سود آن را دریافت می‌کند.

بر خلاف عقیده‌ی عامه‌ی مردم، بیمه‌ی زندگی هزینه نیست؛ بلکه یک روش سرمایه گذاری است. شخص می‌تواند با پرداخت مبلغی که خود او میزان ماهیانه‌ی آن را مشخص می‌کند، بعد از چند سال، هم مبلغ پرداختی و هم سود آن را دریافت کند. حتی در برخی مواقع که آسیب جدی به شما وارد می‌شود، می‌توان از این بیمه برای جبران و تامین هزینه‌ها استفاده کرد.

همچنین بخوانید  چگونه می‌ توان احساس خوشبختی کرد؟

انواع بیمه عمر

بیمه عمر و سرمایه گذاری

یکی از مهم‌ترین انواع بیمه عمر، بیمه عمر و سرمایه گذاری است. بیمه عمر مزایایی از جمله سرمایه‌گذاری برای آینده را برای بیمه گذار فراهم می‌کند، که در حقیقت بیمه نامه‌ی عمر و سرمایه‌گذاری یکی از بی‌نقص‌ترین انواع بیمه عمر است که دارای طرح‌های مختلف بیمه‌ای نیز می‌باشد. این بیمه نامه هم در زمان حیات فرد بیمه شده و هم برای زمان فوت وی خدماتی را ارائه می‌‌دهد. یکی از مهم‌ترین مزایای بیمه عمر و سرمایه گذاری این است که علاوه بر مزایای اصلی بیمه‌ی عمر، حق بیمه‌ی عمر در پایان قرارداد به همراه سود تضمینی آن به فرد بیمه شونده پرداخت می‌شود.

بیمه عمر؛ سرمایه گذاری برای دوران پیری و از کار افتادگی

بیمه عمر زمانی

در این نوع از بیمه‌نامه، فرد برای مدت مشخصی قرارداد دارد و در این زمان اگر فوت کند، شرکت بیمه، سرمایه‌ی فرد فوت شده را به بازماندگان ذینفع پرداخت می‌کند. البته از میان انواع بیمه عمر، بیمه عمر زمانی شرایط ویژه‌ای دارد که‌ اگر فرد بیمه شده در پایان قرارداد در قید حیات باشد، شرکت بیمه هیچ مبلغی را به عنوان حق بیمه به ‌او و وابستگان او پرداخت نخواهد کرد.

حق بیمه در این نوع از بیمه‌ی عمر بسیار کم است و علت اصلی عدم باز پرداخت حق بیمه در صورت زنده ماندن بیمه شده در پایان قرارداد، همین مسئله است.

 بیمه تمام عمر

در این بیمه نامه اگر فرد بیمه شده در هر سن و سالی فوت نماید، شرکت بیمه مبلغی را به ذی‌نفعان این بیمه نامه پرداخت می‌کند. در واقع دارنده بیمه‌ی عمر هیچ پوششی به غیر از پوشش فوت ندارد. در پایان قرارداد هم اگر فرد در قید حیات باشد هیچ پولی به وی پرداخت نمی‌شود.

بیمه عمر مانده بدهکار

در بیمه‌ عمر، طرح‌های مختلف با در نظر گرفتن شرایط افراد ارائه می‌شود. بیمه‌ی عمر مانده بدهکار برای آن دسته از افرادی که از بانک‌ها و موسسات مختلف وام می‌گیرند، اجباری است. شرایط این بیمه‌نامه به این صورت است که اگر بیمه شده فوت کند و وام یا بدهی او تسویه نشده باشد، شرکت بیمه بدهی او را پرداخت می‌کند.

با داشتن این نوع بیمه‌ی عمر، بازماندگان فرد بیمه شونده دغدغه‌ی پرداخت بدهی‌های او را نخواهند داشت.

همچنین بخوانید  ازدواج سفید چیست؟ نظریه های مختلف در مورد ازدواج سفید

بیمه زنان خانه دار

همه زنان خانه‌دار در مورد آینده‌ی مالی خود دغدغه‌هایی دارند. داشتن بیمه و برخورداری از مزایای آن می‌تواند پشتوانه‌ای برای خانم‌هایی باشد که در زمینه‌ی آینده‌ی مالی خود دغدغه‌مند هستند. بیمه تامین آتیه زنان خانه‌دار دارای خدمات بیمه‌ای و سرمایه‌گذاری می‌باشد.

بیمه عمر و بازنشستگی

داشتن یک منبع درآمد در کنار مستمری بازنشستگی که هر فرد بازنشسته‌ای دریافت می‌کند، می‌تواند اطمینان خاطری برای دوران کهنسالی باشد. یکی از طرح‌های بیمه‌ی عمر، بیمه‌ی عمر و بازنشستگی می‌باشد. این طرح را برخی از شرکت‌های بیمه ارائه می‌کنند، که با پرداخت حق بیمه در نهایت مبلغ حاصل ز پرداخت حق بیمه، در قالب مستمری به فرد بازنشسته پرداخت می‌شود. اگر برای دوران کهنسالی خود امکان بهره مندی از مستمری بازنشستگی را ندارید، بهتر است که بیمه عمر و بازنشستگی را خریداری کنید تا بتوانید هم از پوشش‌های بیمه عمر و هم از بحث سرمایه‌گذاری این بیمه نامه استفاده نمایید.

انواع بیمه عمر و بازنشستگی که در سال‌های اخیر توسط برخی شرکت‌های بیمه ارائه شده به شرح زیر است:

  • بیمه مستمری آنی
  • بیمه مستمری مادام العمر

بیمه عمر و تامین آتیه فرزندان

بیمه عمر و تامین آتیه‌ی فرزندان یکی دیگر از انواع بیمه عمر است که والدین برای فرزندانشان خریداری می‌کنند. این بیمه‌نامه برای فرزندان در همان دوران کودکی و با ماهیت سرمایه‌گذاری تهیه می‌شود تا هنگامی ‌که به پشتوانه‌ی مالی نیاز داشتند بتوانند از آن استفاده کنند.

مدت قرارداد بیمه عمر و تامین آتیه فرزندان ۳۰ ساله است و در این بازه‌ی زمانی، می‌توان از پوشش‌های بیمه عمر و سرمایه گذاری استفاده کرد.

پوشش های بیمه عمر

وجه مشترک برخی از بیمه‌نامه‌ها را می‌توان پوشش‌های آن در نظر گرفت. این پوشش‌ها به شرح زیر است:

  • پوشش فوت
  • پوشش بیماری ها
  •  ازکارافتادگی
  • پوشش هزینه های درمان

برخی از شرکت‌های بیمه‌ای طرح‌های متنوع دیگری را ارائه می‌کنند که پوشش‌های تکمیلی به حساب می‌آیند. شما با پرداخت مبلغ بیشتری می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

انواع پوشش بیمه عمر

مزیت‌های انواع بیمه عمر

بیمه عمر، انواع مختلفی دارد و یک قرارداد دوجانبه بین بیمه‌گر و بیمه‌گزار است که بند‌های مختلفی دارد. بیمه ‌گر با توجه به دریافت حق بیمه از طرف بیمه‌گزار، ملزم به ارائه‌ی خدمات گوناگون است.

در حقیقت خدمات پوششی و سرمایه گذاری را می‌توان جزء مهم‌ترین مزایای انواع بیمه عمر دانست. مزایای بیمه‌ی عمر شامل موراد زیر می شود:

  • پوشش‌ها
  • برخورداری از معافیت مالیاتی
  • تعیین سهم بازماندگان
  • نحوه ی پرداخت بیمه ی عمر
  • انطاف پذیر بودن بیمه
  • وام بیمه ی عمر
  • امکان فسخ بیمه عمر
همچنین بخوانید  تندخوانی چیست؟ [راهنمای کامل مبتدیان!]

پوشش‌ها

پوشش‌های بیمه عمر یکی از باارزش ترین مزایای این بیمه‌نامه بوده و برای بیمه شده بسیار حائز اهمیت است. نکته بسیار جذاب و مهم در مورد پوشش‌های انواع بیمه عمر این است که این پوشش‌ها در کل دنیا قابل قبول بوده و شامل پرداخت غرامت می‌شود.

برخورداری از معافیت مالیاتی

بیمه‌ی عمر و سرمایه گذاری برای بازماندگان سرمایه‌ای مناسب است که متناسب با درصد و بر اساس اولویت پرداخت می‌شود. طبق ماده ۱۳۶ قانون مالیات‌های مستقیم، سرمایه بیمه‌ی عمر به طور کامل از پرداخت مالیات معاف است.

تعیین سهم بازماندگان

تعیین سهم بازماندگان ذی‌نفع یکی از بخش‌های مهم بیمه‌ی عمر و سرمایه گذاری است. بیمه‌گزار با در نظر گرفتن اولویت‌های خود، بازماندگان را تعیین می‌کند. همچنین بیمه‌گذار این حق را دارد که در طول قرارداد انواع بیمه عمر، بازماندگان ذی‌نفع بیمه عمر را تغییر دهد و یا میزان درصد تعلق گرفته به آن‌ها را عوض کند.

نحوه پرداخت حق بیمه

با پرداخت حق بیمه، بهره‌مندی از انواع پوشش‌ها و سرمایه‌گذاری ممکن می‌شود. بیمه‌ عمر در پرداخت حق بیمه بسیار منعطف عمل می‌کند و بیمه‌گزار متناسب با شرایط خود می‌تواند به صورت ماهانه، سه ماه یک بار، شش ماه یک بار و یا سالانه حق بیمه خود را پرداخت کند.

انعطاف پذیر بودن انواع بیمه عمر

ممکن است در طول قرارداد بیمه‌ی عمر، شرایطی به وجود آید که بیمه‌گزار ناچار به تغییر برخی از قسمت‌ها شود. تغییر در حق بیمه، شیوه‌ی پرداخت، تعداد اقساط، تعداد پوشش‌ها، تعداد افراد ذی‌نفع و موارد دیگر را می‌توان جزء این شرایط خاص قلمداد کرد.

وام بیمه عمر

سرمایه گذاری که در بیمه عمر صورت می‌گیرد، به عنوان سرمایه و دارایی بیمه‌گزار در نظر گرفته می‌شود. هر زمان که بیمه‌گزار خواهان دریافت وام باشد، می‌تواند از سرمایه‌ی خود وام بدون ضامن دریافت کند. البته دریافت وام بعد از سال دوم قرارداد میسر است.

امکان فسخ قرارداد انواع بیمه عمر

بیمه‌گزار این حق را دارد، هر زمانی که بخواهد، بیمه‌نامه را فسخ کند و ارزش بازخریدی بیمه عمر بر اساس سال قرارداد محاسبه و به او پرداخت شود.

admin
admin
چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط