Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ مدیریت و کسب‌وکار @ مارکتینگ @ آموزش رفع خطای 504 در وردپرس

آموزش رفع خطای 504 در وردپرس

by | 12 مهر 1401 | مارکتینگ | 0 comments

بدون شک اکثر خطاهایی که در سایت‌‌ها و وردپرس‌‌های مختلف ایجاد می‌‌شوند، پایانی ندارند و در زمان‌‌های مختلف امکان مواجه شدن با این خطاها که اغلب از خود وردپرس و یا هاست به وجود می‌‌آیند، وجود دارد.

برای برطرف نمودن هر کدام از خطاهای به وجود آمده می‌‌بایست از روش و تکنیک‌‌های مختلفی جهت حل آن استفاده کرد. از جمله خطاهای رایج که در تمامی سایت‌ها و وردپرس‌‌ها وجود دارد، خطای ۵۰۴ است که در این مطلب به آموزش رفع این خطا خواهیم پرداخت.

آموزش رفع خطای ۵۰۴ در وردپرس

خطای ۵۰۴ در وردپرس با توجه به نحوه استفاده از آن، به روش‌‌های گوناگونی خطای خود را بیان می‌‌کند که از رایج‌‌ترین پیام خطای آن، پیغام ۵۰۴ Gateway Timeout است. امروزه از راه‌‌های بسیاری برای رفع این مشکل استفاده می‌‌شود که هر کدام مزیت‌‌های متفاوتی را دارند.

خوب است بدانید که اغلب خطاها به صورت یک پیام در اندازه نسبتا کوچک بر روی صفحه مرورگر به کاربر نمایش داده می‌‌شوند. البته در برخی مواقع در سایر مرورگرها و یا در برخی سیستم‌ عامل‌های موبایل و دسکتاپ نیز به روش‌‌های مختلفی به نمایش در می‌آیند.

رایج‌‌ترین روش‌ها برای رفع خطای ۵۰۴ در وردپرس عبارت است از:

  • بارگذاری مجدد صفحه پس از چند دقیقه

 در برخی مواقع خطای رخ داده در اثر یک مشکل بسیار کوچک و یا موقتی در سرور میزبان خواهد بود که در این صورت شما می‌‌بایست پس از چند دقیقه زمان دادن به آن، صفحه وب سایت خود را مجدد بارگذاری نمایید. البته ممکن است که کش خطای به وجود آمده در سیستم مورد نظر همچنان وجود داشته باشد که در این هنگام علاوه بر بارگذاری و رفرش کردن صفحه باید کش را از سیستم پاک کنید که به منظور انجام این کار باید از چند کلید ترکیبی به صورت همزمان از جمله CTRL + R و یا CTRL+ F۵ استفاده کنید.

  • خاموش و روش کردن مجدد دستگاه خود برای یکبار

در ابتدای این مورد باید ذکر کرد که امکان خطای ۵۰۴ در وردپرس به دلیل برخی مشکلات داخلی بسیار کم و نادر است. اما از آنجایی که در برخی مواقع و به صورت نادر امکان این خطا وجود دارد بهتر است که سیستم خود را یک بار خاموش و روشن نمایید تا مشکل آن حل شده و سبب به وجود آمدن انواع مشکلات شبکه‌‌ای نشود.

همچنین بخوانید  تفاوت SEO و SEM چیست؟ و چه مفهوم و کاربردی دارند؟

غافل شدن از بررسی ترافیک‌‌های شبکه‌‌ای در وبسایت خود از مهم‌ترین علت‌‌های به وجود آمدن خطا در وردپرس بوده که اغلب با نام خطای ۵۰۴ شناخته شده که بیانگر تلف شدن وقت بین دو سرور سایت مهمان یا شما و میزبان است. همچنین وجود ترافیک بالا در شبکه می‌‌تواند خود یک عامل بسیار مهم در ایجاد توقف در زمان متصل شدن به سرور باشد. البته خوب است بدانید که این خطای ذکر شده اغلب به صورت ارور ۵۰۳ به کاربر نشان داده می‌ شود که در برخی مواقع با توجه به سرعت پایین اینترنت و لود نشدن سریع سایت در زمان مشخص شده، به صورت ارور ۵۰۴ نمایش داده می‌ شود.

همچنین بخوانید  نحوه بازی الین ورلدز (Alien Worlds) و کسب ارز TLM

البته این نکته حائز اهمیت است که امکان مورد حمله قرار گرفتن سایت شما نیز وجود دارد و از این رو حتما باید به بررسی میزان استفاده از CPU و رم نیز بپردازید. در برخی مواقع دلیل ترافیک به وجود آمده در وب سایت کاربر، برخی از این حملات است.

  • بررسی DNS و در صورت نیاز تغییر آن

از دیگر علت‌‌های ایجاد خطای ۵۰۴ در وردپرس، وجود برخی تغییرات و همچنین‌ عدم هماهنگی تنظیمات مربوط به DNS خواهد بود. رفع و البته بررسی این مورد بسیار آسان و سریع است. شما باید DNS موقت سرور خود را با DNS گوگل که عمومی است، تعویض کنید تا مشکل شما در کمترین زمان برطرف شود. اگر خطای به وجود آمده با انجام این کار برطرف شد، مشکل تنها از DNS بوده است.

  • خاموش کردن فیلترشکن

از جمله علت‌های بسیار رایج که سبب نمایش خطای ۵۰۴ می‌شود، روشن بودن انواع VPN‌ها است. دلیل این امر محدود کردن زمان اتصال به سرور توسط انواع فیلترشکن‌ها است. در صورت به وجود آمدن خطای ۵۰۴ و روشن بودن VPN حتما آن را خاموش کنید و صفحه خود را از ابتدا بارگذاری و یا رفرش نمایید.

در صورت برطرف شدن خطای به وجود آمده، حتما نسبت به تعویض vpn اقدام نمایید.

علت ایجاد خطای ۵۰۴ در وردپرس

ایجاد خطای ۵۰۴ در وردپرس دلایل بسیاری زیادی به همراه دارد. با آگاهی و شناخت برخی از این دلایل به راحتی می‌توانید، مشکل و خطای به وجود آمده را برطرف نمایید.

مهمترین دلایل ایجاد خطای ۵۰۴ در وردپرس عبارت است از:

همچنین بخوانید  DMCA چیست؟

 

  • خطا به علت اعمال برخی تغییرات در سرور

تغییرات به وجود آمده در سرور مورد نظر، مهم‌ترین عامل ایجاد مشکل و خطای ۵۰۴ در وردپرس می‌شود. در صورت بروز چنین مشکلی، باید منتظر رفع خطا از طرف شرکت و سایت میزبان بود.

  • افزایش بازدید دلیل دیگر به وجود آمدن خطا

در مواقعی که بازدید سایت مورد نظر از حد خود بالاتر برود و همچنین سرور و هاست قابلیت لازم و کافی برای پاسخگویی به کاربران را نداشته باشد، خطای ۵۰۴ و حتی ۵۰۳ نیز در وردپرس به وجود می‌آید. برای بررسی چنین مشکلی ابتدا باید به بررسی آمار وردپرس خود به صورت دقیق بپردازید و تعداد کاربرهای آنلاین و فعال در همان روز را شناسایی نمایید.

  • خطا به علت وجود برخی اختلالات در پایگاه داده وردپرس

به منظور جلوگیری از وجود چنین خطایی حتما باید نسبت به بهینه‌ سازی دیتابیس در وردپرس خود اقدام کنید؛ زیرا در برخی مواقع خطای به وجود آمده به دلیل بهینه‌ سازی نکردن و همچنین شلوغ شدن بسیار زیاد دیتابیس از انواع داده‌‌های غیر مهم و ضروری حاصل می‌شود. امروزه به منظور بهینه‌سازی دیتابیس وردپرس، تکنیک‌های گوناگونی بیان شده است که از رایج‌ترین آن‌ها آموزش بهینه‌ سازی دیتابیس وردپرس با منبع مدیریت رونوشت‌ها است.

  • ایجاد خطا بعد از آپدیت قالب

اگر در زمان‌های اخیر اقدام به آپدیت قالب وردپرس خود کرده‌اید، امکان برخورد با خطای ۵۰۴ را دارید که برای رفع این خطا تنها لازم است که نسخه قبلی را در سایت خود جایگزین نمایید و مشکل به وجود آمده را برطرف کنید.

منبع: سئو پرشین

seopersian

seopersian

چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط