Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ سبک زندگی @ حیوانات خانگی @ هر چند وقت یک بار نیاز به اصلاح و شستن سگ خود دارید؟

هر چند وقت یک بار نیاز به اصلاح و شستن سگ خود دارید؟

by | 18 خرداد 1401 | حیوانات خانگی | 0 comments

 برای بسیاری از صاحبان سگ تازه کار، تعیین اینکه چند بار اصلاح و شستن سگ خود را انجام دهند دشوار است. حقیقت این است که پاسخ به این سوال به خیلی چیزها بستگی دارد. آرایشگران تهران و صاحبان حیوانات خانگی می گویند: “گاهی یک حیوان خانگی بسته به نژاد، سبک زندگی، طول لباس و شغل صاحب حیوان، نیاز به حمام دارد.”

نوع پوشش

 نوع لباسی که سگ شما می‌پوشد عامل مهمی در دفعات حمام کردن او است. با این حال، آسان نیست که هر چه موهای سگ شما کوتاهتر باشد، کمتر به حمام نیاز دارد. در واقع، نژادهای بدون مو مانند نژادهای زنجیره‌ای کرستد نیاز به مراقبت زیاد و حمام هفتگی دارند. در انتهای دیگر این طیف، نژادهای مو بلند مانند مالتیز و کالی قرار دارند.

آرایشگران تیپ چین می‌گویند: «بدیهی است که هر چه سگ شما موهای بیشتری داشته باشد، کارهای بیشتری باید انجام شود، از جمله تعداد دفعاتی که او حمام می‌کند. ممکن است لازم باشد هر 4 تا 6 هفته یکبار حمام کنید، تا زمانی که درب بین دو حمام به خوبی محافظت شود. نژادی مانند «پول» که موهای بلندی دارد، اغلب در مواقع مهار، حمام نمی‌کند.

به گزارش باشگاه پول آمریکا، “پول بوی سگ‌های معمولی نمی‌دهد و در واقع پول به اندازه نژادهای دیگر نیازی به حمام ندارد.” پس سگ‌های وسط این طیف چطور؟ پت استایلیست، آرایشگر تیپ چین می گوید: پوشش‌های ضخیم یا دولایه برای نژادهایی مانند لابرادور رتریور، گلدن رتریور، هاسکی سیبری و غیره سگ‌ها را به صورت فصلی و طبیعی جدا می‌کند. حمام کردن بیش از حد می‌تواند چربی پوست را از بین ببرد و این روند را مختل کند.

همچنین بخوانید  رژیم غذای کم سدیم برای سگ چیست؟

استفاده از محصولات ریزش مو می‌تواند به جلوگیری از این امر کمک کند.

 پاکیزگی و سلامتی

 اگر سگ شما مشکل سلامتی دارد، آرایشگر و یا دامپزشک شما ممکن است به شما پیشنهاد کند که هنگام حمام کردن سگ خود از شامپوی طبی استفاده کنید. حتی اگر سگ شما سالم است، یک رژیم غذایی مراقبتی برای حفظ سلامت او مهم است. تمیز کردن ماهیانه گوش و کوتاه کردن ناخن برای همه حیوانات خانگی خوب است.

مسواک زدن، شانه زدن صحیح و مراقبت مناسب از سلامت حیوان خانگی شما مهمتر از زمان حمام کردن است. علاوه بر این، بحث سلامت صاحب سگ نیز وجود دارد. “گاهی اوقات حمام برای آسایش انسان است، نه یک حیوان خانگی.” افراد مبتلا به آلرژی معمولاً به موهای حیوانات خانگی واکنش نشان می‌دهند که با یک برنامه حمام هفتگی قابل کنترل است.

سبک زندگی

 لازم به ذکر است که برای یک سبک زندگی فعال، نگهداری نژادهای مو کوتاه ممکن است آسان‌تر باشد، زیرا تمیز نگه داشتن سگ در حمام معمولاً به تلاش کمتری نیاز دارد. با یک پارچه مرطوب، می‌توانید هنگام بازدید از پارک با سگ‌های “مو کوتاه” خود، کثیفی را که در سگ‌ها جمع شده است تمیز کنید.

البته، سگ‌هایی که تمام روز در اطراف خانه بازی می‌کنند، در آب گل آلود شکار می‌کنند یا بزرگ می‌شوند و نمی‌توانند بیشتر با توله‌سگ‌هایی که بیشتر وقت خود را در خانه سپری می‌کنند. در نهایت به شما توصیه می‌کنیم «سگ‌های خود را زمانی بشویید که دیگر نمی‌توان آن‌ها را در آغوش گرفت».

همچنین بخوانید  20 رفتار اشتباه در برخورد با حیوانات خانگی

 اهمیت کوتاه کردن موی سگ چیست؟

 قبل از اینکه یاد بگیرید چگونه یک سگ را در خانه بزرگ کنید، بهتر است نگاهی به اهمیت انجام این کار بیندازید. ریزش موی سگ: برای جلوگیری از ریزش موی حیوانات خانگی، باید موهای آن‌ها را مرتب شانه کنید. به یاد داشته باشید، برس‌های مختلفی برای انواع مختلف سگ‌ها وجود دارد. بنابراین، بهتر است از برس سگ پودل برای شانه کردن موهای سگ هاسکی استفاده نکنید.

گره خوردن موی بدن سگ:

در بسیاری از موارد، چون بسیاری از افراد زمان کافی برای مراقبت از حیوان ندارند، از شانه زدن منظم موهای سگ خود غافل می‌شوند. این کار نه تنها زیبایی ظاهری سگ را از بین می‌برد، بلکه حمام کردن و شانه کردن موها را نیز بسیار دشوار می‌کند.

 سگ خود را در تابستان خنک نگه دارید:

 یکی از رایج‌ترین دلایلی که مردم به مراقبت از سگ‌های خود در خانه فکر می‌کنند این است که فکر می‌کنند حیوان خانگی آن‌ها احتمالاً در تابستان به دلیل موهایی که دارند گرمشان می شود! قبل از هر چیز باید تاکید کرد که این تصور کاملا اشتباه است. پوست و موی سگ به عنوان یک عایق حرارتی برای این حیوان عمل می‌کند. بنابراین در تابستان و زمستان از آن در برابر اشعه ماوراء بنفش و سرما محافظت می‌کند. بنابراین، اگر کوتاه کردن موی سگ در تابستان فقط برای خنک نگه داشتن او است، بهتر است اصلاً به انجام آن فکر نکنید.

خارش بدن سگ:

 خارش سگ یکی دیگر از مواردی است که باعث می شود مردم بیشتر به اصلاح و شستن سگ خود فکر کنند. اما باید توجه داشت که دلیل خوردن بدن سگ مشکل پوستی آن است. بنابراین به دنبال یک آلرژی یا محرک پوست باشید.

همچنین بخوانید  چگونه با افسردگی از دست دادن حیوان خانگی کنار بیاییم؟

موهای سگ خود را کوتاه نکنید!

در قسمت قبل دلایلی که شما را به فکر پرورش سگ در خانه می‌اندازد را بیان کردیم. اما با توجه به اینکه موی سگ نشان دهنده سلامتی اوست، در ادامه مواردی که از عوارض بیش از حد کوتاه موی سگ هستند را معرفی می‌کنیم.

آفتاب سوختگی:

 وقتی موهای سگ را که لایه محافظ پوست است از بدن سگ جدا می‌کنید، هدایت اشعه خورشید به پوست او آسان است و باعث آفتاب سوختگی می‌شود.

عفونت و سرماخوردگی:

همانطور که گفته شد موی این حیوان مشابه عایق حرارتی عمل می‌کند. بنابراین، اگر موهای سگ خود را بیش از حد در خانه کوتاه کنید، خطر ابتلا به بیماری‌های مختلف به خصوص در فصل زمستان مانند هیپوترمی یا سرمازدگی، پارگی عفونت و سرماخوردگی را افزایش می دهید.

تحریک پوست:

 هنگامی که پوست حیوان در تماس مستقیم با هوا و گرد و غبار باشد، بدن آن ممکن است واکنش نشان داده و نسبت به این آلودگی‌ها حساس شود.

خجالت کشیدن سگ:

در بسیاری از حیوانات، وقتی موهایشان کوتاه می‌شود، حیوان استرس و خجالت کمی را تجربه می‌کند. در نتیجه می‌توان از شدت فعالیت‌های روزانه خود کاسته و در جایی پنهان شد. بنابراین، اگر چند روز پس از تراشیدن سگ، چنین موقعیت‌هایی را تجربه کردید، نگران نباشید و فقط به سگ شما فرصت می‌دهد تا با شرایط جدید کنار بیاید و به حالت قبلی خود بازگردد.

در آخر اگر احتیاج به افرادی داشتید که خدمات حیوانات خانگی شما عزیزان را انجام دهند حتما با متخصصان تیپ چین در ارتباط باشید.

sinaks
sinaks
چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط