Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ سلامت @ سلامت عمومی @ انواع روش های درمانی ماساژ

انواع روش های درمانی ماساژ

by | 26 بهمن 1402 | سلامت عمومی | 0 comments

امروزه ماساژ از جنبه تفریحی خود فراتر رفته و به نوعی درمان تبدیل شده است. بر اساس تحقیقات در سا‌ل‌های اخیر، بسیاری از بیماران با استفاده از ماساژ درمانی بهبود یافته‌اند.

البته روش‌های مختلفی برای ماساژ وجود دارد و هر نوع ماساژ می‌تواند قسمت خاصی از بدن را درگیر کند. بنابراین قبل از اینکه برای این درمان بروید؛ شما باید هدف این کار را مشخص کنید.

به عنوان مثال، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند از ماساژ درمانی برای کاهش درد عضلانی استفاده کنند. در ادامه با انواع ماساژ درمانی و تاثیرات آن در درمان انواع بیماری‌ها آشنا می‌شویم.

 آشنایی با انواع ماساژ درمانی

قبل از پرداختن به معرفی انواع ماساژ، باید بگوییم که ماساژ همان مالش بدن با دست است. این کار معمولا توسط ماساژ درمانگران با استفاده از تکنیک‌ها و روش‌های خاص انجام می‌‍شود. در اینجا چند ماساژ درمانی مختلف آورده شده است:

 ماساژ سنگ داغ

 ماساژ سنگ داغ

این ماساژ درمانی بهترین گزینه برای افرادی است که از درد و تنش عضلانی رنج می‌برند. در ماساژ سنگ داغ علاوه بر استفاده از دستان برای انجام ماساژ، ماساژور از سنگ‌های گرم شده نیز استفاده می‌کند. استفاده از سنگ‌های داغ در فرآیند ماساژ باعث می‌شود عضلات کمتر دچار تنش شوند. جریان خون نیز بهبود یافته و درد تا حد زیادی تسکین می‌یابد. اما این روش ماساژ درمانی برای چه بیماری‌هایی درمان می‌شود؟!

ماساژ سنگ داغ ممکن است به موارد زیر کمک کند:

  • کاهش تنش عضلانی
  • بهبود جریان خون
  • تسکین درد
  • آرامش را ترویج کنید
  • از بین بردن استرس

به طور کلی ماساژ سنگ داغ به تقویت روحیه و ایجاد آرامش بیشتر کمک می‌کند. بنابراین افرادی که استرس زیادی دارند می‌توانند از این روش درمانی برای کاهش استرس استفاده کنند. ماساژ سنگ داغ می‌تواند تا حد زیادی درد را کاهش دهد و جریان خون را بهبود بخشد. تعجب نکنید اگر یک ماساژور در حین کار سنگ‌های گرم و گاهی سرد را روی قسمت‌های مختلف بدن شما قرار دهد. این بخشی از فرآیند ماساژ است. ماساژ سنگ داغ حدود 90 دقیقه طول می کشد.

 ماساژ آروماتراپی

 ماساژ آروماتراپی

اگر از طرفداران ماساژهای رمانتیک هستید؛ توصیه می‌شود این ماساژ درمانی را برای کاهش استرس و اضطراب امتحان کنید. با ماساژ با رایحه درمانی می‌توانید خلق و خوی خود را بهبود بخشیده و علائم افسردگی را از بین ببرید. علاوه بر این، کاهش فشار عضلانی و تسکین درد از دیگر فواید این ماساژ است.

همچنین بخوانید  برای داشتن موهای سالم چه کنیم؟

این نوع ماساژ می‌تواند در این موارد مفید باشد:

  • روحیه خود را تقویت کنید
  • کاهش استرس و اضطراب
  • کاهش علائم افسردگی
  • رفع تنش عضلانی تسکین درد

به طور کلی ماساژ آروماتراپی ترکیبی از اسانس‌ها و فشار ملایم است. به این ترتیب ماساژور با انتخاب اسانس مناسب، فشار ملایمی به بدن وارد کرده و کار ماساژ را انجام می‌دهد. این روش ماساژ نیز حدود 60 تا 90 دقیقه زمان می‌برد.

ماساژ شیاتسو

ماساژ شیاتسو

شاید فکر کنید که این ماساژ درمانی، به نام آن، ممکن است کمی دشوار به نظر برسد، اما اینطور نیست.

انتخاب خوبی برای کسانی است که به دنبال آرامش، کاهش استرس، درد و تنش فیزیکی هستند. این ماساژ ژاپنی بدن و روح شما را تقویت می‌کند و تمام انرژی‌های منفی را که در نتیجه استرس، اضطراب و افسردگی هستند، از بین می‌برد.

این یک نوع ماساژ ژاپنی است که می‌تواند در موارد زیر به شما کمک کند:

  • باعث ایجاد آرامش عاطفی و جسمی می‌شود
  • به تسکین درد کمک می‌کند
  • ممکن است سردرد را تسکین دهد
  • تنش عضلانی را کاهش می‌دهد
  • خواب و خستگی را بهبود می‌بخشد
  • خلق و خو را بهبود بخشد

اگرچه این نوع ماساژ درمانی معمولاً برای کل بدن انجام می‌شود، اما ماساژ درمانگر فقط می‌تواند روی قسمت‌هایی از بدن که نیاز به توجه بیشتری دارند تمرکز کند.

ماساژ شیاتسو نیز بین 60 تا 90 دقیقه طول می‌کشد.

ماساژ تایلندی

ماساژ تایلندی

ماساژ تایلندی انتخاب خوبی برای افرادی است که به دنبال راهی برای کاهش استرس هستند. انجام این ماساژ به افزایش انعطاف بدن و بهبود گردش خون در بدن کمک می‌کند. بنابراین مصرف آن به افراد کم انرژی بسیار توصیه می‌شود.

همچنین می‌تواند به بهبود شما کمک کند:

  • انعطاف پذیری
  • جریان خون
  • سطوح انرژی

در ماساژ تایلندی، ماساژ درمانگر از حرکات متوالی مانند تمرینات کششی یوگا و ماساژ کل بدن استفاده می‌کند. ممکن است به دلیل فشاری که روی بدنتان با استفاده از کف دست و انگشتانتان وارد می‌شود کمی درد احساس کنید، اما به خاطر داشته باشید که این ماساژ درمانی می‌تواند فواید زیادی برای شما داشته باشد. ماساژ تایلندی بین 60 تا 90 دقیقه طول می‌کشد.

همچنین بخوانید  هر آنچه که باید در مورد گیاهخواری بدانید!

نقاط ماشه ای

ماساژ نقاط ماشه ای

ممکن است در طول یک رویداد آسیب زا صدمه دیده و درد مزمن داشته باشید. در این شرایط، انتخاب ماساژ ماشه‌ای می‌تواند به کاهش درد و تسریع بهبودی کمک کند. اگر مقداری از بافت عضلانی بیمار به شدت سفت و دردناک شود، از ماساژ نقطه ماشه‌ای برای برداشتن آن استفاده می‌شود.

این ماساژ دقیقاً روی همان نقاط تمرکز می‌کند و درد را کاهش می‌دهد. فرآیند ماساژ نقطه ماشه‌ای به این صورت است که ماساژور با حرکات طولانی و مداوم فشار روی عضلات را به طور مداوم تشدید می‌کند. این در نهایت باعث آرامش و آرامش بدن می‌شود. این ماساژ درمانی نیز ماندگار است.

یک بررسی در سال 2018 نشان داد که درمان عضلات سر و گردن با درمان نقطه ماشه‌ای ممکن است دفعات، شدت و مدت سردردهای تنشی و میگرنی را کاهش دهد، اگرچه تحقیقات بیشتری لازم است.

ماساژ سوئدی

ماساژ سوئدی

ماساژ سوئدی در تمام بدن اعمال می‌شود و به نظر می‌رسد برای افرادی که تجربه انجام ماساژ را ندارند گزینه مناسبی باشد. برای انجام این ماساژ درمانی، فرد بر روی تخت ماساژ روی شکم خود دراز می‌کشد و مابقی ماساژ مجرب را ترک می‌کند.

ماساژ از این روش مالش و حرکات دایره‌ای عمیق استفاده می‌کند. تکنیک‌های ضربه زدن، تکان دادن و لمس مفاصل نیز بخشی از فرآیند ماساژ سوئدی است.

در ماساژ سوئدی، تاکید بر آرامش عضلات است. زیرا باعث افزایش گردش خون و آرامش بدن می‌شود. ماساژ سوئدی برای آرامش و کنترل درد جزئی بسیار مفید است.

ماساژ بافت عمیق

ماساژ بافت عمیق

یک قدم بالاتر از ماساژ سوئدی، ماساژ بافت عمقی فشار بیشتری را اعمال می‌کند و هدف آن آزادسازی سموم انباشته شده در عضلات و خون است.

اگر درد عضلانی، سفتی، نقاط ماشه‌ای یا آسیب دارید، ضربات آهسته و فشار عمیق انگشتان به عمیق‌ترین لایه‌های ماهیچه‌ها و بافت شما می‌رسد تا درد مزمن را تسکین دهد. اگر وقتی صحبت از ماساژ به میان می‌آید در کمپ فشار سبک تا متوسط ​​هستید، ماساژ بافت عمیق می‌تواند برای شما خیلی شدید باشد.

ماساژ ورزشی

ماساژ ورزشی

برای گرفتن ماساژ ورزشی لازم نیست ورزشکار باشید. ماساژ ورزشی برای افرادی که از درد مزمن در عضلات خاص به دلیل استفاده مکرر یا مداوم و همچنین صدمات متعدد رنج می برند مفید است.

اگر شغل شما مستلزم پیاده روی و ایستادن به مدت هشت ساعت در روز و بلند کردن اجسام سنگین است، ممکن است لزوماً ورزشکار نباشید، اما همچنان ممکن است آسیب‌های مزمن در ناحیه خاصی داشته باشید.

همچنین بخوانید  آیا استفاده از ویپ به جای سیگار برای ما مفید است؟

ماساژ ورزشی از فشار عمیق و ضربه‌های آرام بخش در نواحی مورد نظر برای بهبود استفاده بیش از حد و افزایش عملکرد استفاده می‌کند.

ماساژ صندلی

ماساژ صندلی

اگر گردن و قسمت بالایی پشت شما منابع اصلی تنش در بدن شما هستند، ماساژ صندلی مناسب است. این ماساژهای کوچک بر روی یک صندلی مخصوص طراحی شده انجام می شود که قفسه سینه شما رو به پشت است و سر شما در یک سوراخ معمولی میز ماساژ قرار می گیرد.

برای کسانی که بیشتر روز پشت میز می‌نشینند، ماساژ صندلی می‌تواند به کاهش درد کمر، گردن و شانه ناشی از خم شدن روی میز و نگاه کردن به صفحه نمایش یا صفحه کلید کمک کند.

 هزینه ماساژ درمانی چقدر است؟

بسیاری از مردم در مورد هزینه ماساژ درمانی می‌پرسند. به طور کلی نمی‌توان برای انواع ماساژ درمانی قیمت واحدی تعیین کرد. هر نوع ماساژی که انجام شود؛ بسته به اینکه چقدر زمان و انرژی نیاز دارد و چند قسمت از بدن کار می‌کند قیمت‌های متفاوتی دارد.

البته سالن‌های ماساژ نیز می‌توانند قیمت‌های متفاوتی ارائه دهند. به طور کلی در میان انواع ماساژ درمانی ذکر شده در این مقاله، رایحه درمانی و ماساژ سنگ داغ و ماساژ ورزشی نسبت به سایرین گرانتر هستند.

ماساژ تایلندی نیز می‌تواند هزینه بیشتری برای شما داشته باشد. برای بهره‌مندی از ماساژ با هزینه مناسب می‌توانید به مراکز ماساژ مراجعه کنید. مطمئناً ارزش آن را دارد که پس از ماساژ استراحت کنید و احساس خوبی داشته باشید. ماساژ راهی برای به دست آوردن احساس بهتر از نظر جسمی، ذهنی و عاطفی خواهد بود.

جمع بندی

ماساژ ممکن است راهی برای شما باشد تا از نظر جسمی، ذهنی و عاطفی احساس بهتری داشته باشید. انواع مختلف ماساژ و ماساژدرمانگرهای مختلف را آزمایش کنید تا نوع و ارائه دهنده‌ای را که برای شما مناسب است بیابید.

همیشه انتظارات و مقاصد خود را با ماساژدرمانگر خود در میان بگذارید و اگر ناراحت هستید صحبت کنید. در صورت داشتن هر گونه نگرانی یا بیماری، قبل از انجام هر نوع ماساژ با پزشک خود صحبت کنید.

admin
admin
چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط