Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ تکنولوژی @ آی تی @ انواع سوئیچ های شبکه

انواع سوئیچ های شبکه

by | 25 مرداد 1401 | آی تی | 0 comments

انواع سوئیچ های شبکه کدامند؟


سوئیچ‌های LAN یا سوئیچ‌های LAN با نام‌های سوئیچ اترنات و سوئیچ‌های داده نیز شناخته می‌شوند. سوئیچ‌های اترنت یا LAN برای کاهش ازدحام و ازدحام بهینه‌سازی شده‌اند زیرا انتشار بسته فقط به گیرنده انجام می‌شود.

 

سوئیچ fixed


سوئیچ‌های شبکه ثابت از محبوب‌ترین سوئیچ‌های موجود در بازار هستند. سوئیچ ثابت دارای تعداد پورت ثابت است، به عنوان مثال 8 پورت، 16 پورت، 24 پورت و …
این سوئیچ‌ها هم می‌توانند مدیریتی و هم غیرمدیریتی باشند و برای تمامی شبکه‌ها با هر اندازه‌ای مانند شبکه‌های خانگی، شبکه‌های بزرگ و سازمانی، دفاتر و شعب، شرکت‌های کوچک و متوسط ​​و استارت آپ‌ها قابل استفاده هستند.
پورت‌های سوئیچ‌های ثابت از نظر سرعت و اتصال متفاوت هستند، اما معمولاً حداقل سرعت 1 گیگابیت در ثانیه دارند و اتصال شامل RJ45 یا فیبر نوری است. اما سوئیچ‌هایی با سرعت 10 و 40 گیگابیت در ثانیه نیز خواهید دید.
امکان اتصال چندین سوئیچ ثابت از طریق کابل شبکه مانند Cat6 یا فیبر نوری برای ایجاد یک پورت Trunk بین آنها وجود دارد.

 

سوئیچ ماژولار


برخلاف سوئیچ ثابت، سوئیچ ماژولار را می‌توان با افزودن یک ماژول به کیس گسترش و ارتقا داد، به این معنی که می‌تواند پورت‌های بیشتری را به آن‌ها اضافه کند و انتظار عملکرد بیشتری را از آن‌ها داشت.
سوئیچ‌های ماژولار معمولا در کیسه‌های بزرگ عرضه می‌شوند و با افزودن هر ماژول امکان افزودن پورت و افزودن کاربر وجود دارد. این سوئیچ‌ها گرانتر از سوئیچ‌های ثابت هستند و در شبکه‌های بزرگ مانند مراکز داده و شبکه‌های بزرگ سازمانی استفاده می‌شوند. اکثر آن‌ها در لایه سوم نیز کار می‌کنند و می‌توان از آن‌ها به عنوان روتر استفاده کرد. این کلیدها دارای دوشاخه برق و چند فن خنک‌کننده در بدنه هستند.

همچنین بخوانید  نکات شگفت انگیز طراحی سایت که می توانید از آن ها استفاده کنید

 

سوئیچ Stackable


کلید Stackable ترکیبی از کلیدهای ثابت و ماژولار است، به این معنی که برخی از مدل‌های کلید ثابت را می‌توان با سایر سوئیچ‌های شبکه همان مدل ترکیب کرد. این سوئیچ‌های ثابت با یک کابل مخصوص از پشت متصل می‌شوند و طوری با هم کار می‌کنند که گویی یک سوئیچ داریم اما پورت‌های بیشتری دارند.
به عنوان مثال، سوئیچ‌های سری 350X سیسکو سوئیچ‌هایی هستند که هم به صورت مستقل و هم به صورت پشته‌ای قابل استفاده هستند. شرکت‌هایی که نمی‌خواهند هزینه زیادی برای خرید سوئیچ‌های مدولار صرف کنند، از سوئیچ‌های Stackable استفاده می‌کنند و آن‌ها را بر اساس نیاز خود توسعه می‌دهند.
سوئیچ‌های سری 350X سیسکو سوئیچ‌هایی هستند که هم به صورت مستقل و هم به صورت پشته‌ای قابل استفاده هستند.

 

سوئیچ پو


PoE مخفف Power over Ethernet است و سوئیچ poe بر اساس فناوری poe عمل می‌کند. پس سوئیچ poe یکی از انواع سوئیچ‌های شبکه است که در آن برق و داده در یک کابل منتقل می شود یعنی داده‌ها به صورت موازی یا برق به گیرنده می‌رسد. انعطاف پذیری یکی از ویژگی‌های سوئیچ‌های PoE است.
سوئیچ‌های PoE برای دستگاه‌های راه دوری که به برق دسترسی ندارند مانند تلفن های IP، روترهای وای فای راه دور، اکسس پوینت‌های بی سیم و … مناسب هستند.

همچنین بخوانید  طراحی وبسایت حرفه ای نیازمند چیست؟

سوئیچ فیبر نوری 


اکثر سوئیچ‌های شبکه با پورت RJ45 و کابل های اترنت استاندارد مانند Cat 5، Cat 6 و Cat 7 کار می کنند، اما اگر نیاز به اتصال برای فواصل طولانی، به عنوان مثال بیش از 100 متر دارید، جایی که یک کابل استاندارد اترنت کافی نیست، باید از کابل فیبر نوری استفاده کرد. سوئیچ‌های دارای پورت فیبر نوری دارای ترکیبی از پورت‌های RJ45 و پورت‌های فیبر نوری هستند. پورت‌های فیبر نوری SFP یا Small-Form Factor Pluggable نامیده می‌شوند.
پورت‌های فیبر نوری برای اتصال سوئیچ‌ها در یک طبقه از ساختمان‌ها یا ساختمان ها به فاصله چند کیلومتر از هم استفاده می‌شود.

 

سوئیچ غیر مدیریتی چیست؟ 

سوئیچ‌های مدیریت نشده اغلب در شبکه‌های خانگی و شرکت‌های کوچک استفاده می‌شوند زیرا بلافاصله پس از نصب شروع به کار می‌کنند، یعنی در اصطلاح Plug and Play. با سوئیچ‌های مدیریت نشده، دستگاه‌های اترنت می‌توانند به راحتی به یکدیگر متصل شوند، به عنوان مثال، ما رایانه شخصی و چاپگر شبکه و روتر Wi-Fi را وصل می‌کنیم.
سوئیچ‌های مدیریت نشده فقط به یک کابل برای برقراری ارتباط نیاز دارند و دارای پیکربندی ثابت هستند، به این معنی که اجازه هیچ‌گونه تغییر پیکربندی را نمی‌دهند. سوئیچ‌های غیر سوئیچینگ فقط می‌توانند دستگاه‌های یک VLAN را به هم متصل کنند و فقط اتصال لایه 2 را فراهم کنند.
سوئیچ‌های مدیریت نشده اغلب در شبکه‌های خانگی و شرکت‌های کوچک استفاده می‌شوند.
مهمترین تفاوت بین سوئیچ مدیریتی و غیر مدیریتی، قابلیت پیکربندی سوئیچ و اولویت‌بندی ترافیک LAN است تا مهم‌ترین اطلاعات اولویت‌بندی شوند.

همچنین بخوانید  13 بهترین سایت های اشتراک گذاری فایل

 

سوئیچ مدیریت چیست؟


سوئیچ مدیریت شده کنترل بیشتری بر ترافیک LAN نسبت به سوئیچ غیرمدیریتی دارد و از ویژگی‌های پیشرفته‌ای برای این کنترل استفاده می‌کند. یک سوئیچ را در نظر بگیرید: ما می‌دانیم که همه سوئیچ‌ها دارای یک جدول آدرس مک هستند، اما گاهی اوقات می‌خواهیم نحوه عملکرد سوئیچ را در این جدول تعیین کنیم. برای چنین کارهایی سوئیچ باید راهی داشته باشد که بتوانیم آن را مدیریت کنیم، یعنی خروجی‌ای داشته باشد که از طریق آن بتوانیم به سیستم عامل داخل سوئیچ دستور دهیم که چه کاری انجام دهد و چه کاری را انجام ندهد. در نتیجه باید از سوئیچ Manageable استفاده کنیم.

برای خرید تجهیزات شبکه بهترین قیمت کلیک کنید.

 

network
network
چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط