Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ مدیریت و کسب‌وکار @ مارکتینگ @ اهمیت صندوق فروشگاهی در کمک به کسب‌وکارها

اهمیت صندوق فروشگاهی در کمک به کسب‌وکارها

by | 18 مهر 1401 | مارکتینگ, مدیریت و کسب‌وکار | 0 comments

مجموعه فروشگاه‌های بزرگ یا رستوران‌هایی که می‌خواهند حرفه‌ای‌تر عمل کنند و خدمات بهتری به مشتری ارائه دهند، برای سازماندهی و ثبت اطلاعات مالی و حسابرسی نیاز به صندوق فروشگاهی یا همان دستگاه pos دارند.
در ادامه به ویژگی‌ها و مزیت‌های صندوق فروشگاهی می‌پردازیم. همچنین محدودیت‌های استفاده از این سیستم را برای جلوگیری از مشکلات احتمالی بررسی می‌کنیم.

معرفی دستگاه ال این وان

صندوق فروشگاهی یا همان دستگاه های آل این وان از چندین نرم‌افزار و سخت‌افزارهای گوناگون تشکیل شده است که ادغام آن‌ها خرید آسان‌تری را برای مشتریان فراهم می‌کند. سیستم فروش یا همان دستگاه  all in one از یک کامپیوتر مرکزی که به دستگاه‌های دیگر پرداخت متصل می‌شود، تشکیل شده است.
برخی از صندوق‌های فروشگاهی هوشمند طوری طراحی شده‌اند که امکان نصب نرم‌افزارهای مرتبط به سیستم فروشگاهی انواع کسب‌وکارها را دارند که این نرم‌افزارها اطلاعات موجودی کالا و فروش روزانه را حساب می‌کند و پرداخت‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد. در آخر فیش رسید را برای مشتریان چاپ می‌کند. به این صورت امکان ثبت ساعت، تاریخ و مکان همچنین دیگر اطلاعت مرتبط با فروش و حسابداری وجود دارد.
در زمان گزینش یک سیستم فروش متناسب با نوع بیزینس نیازهای زمان حال و آینده کسب‌وکارتان را در نظر بگیرید. در مورد کارآمدترین سیستم‌های صندوق فروشگاهی پرس‌وجو کنید و اطلاعات موردنیاز را به دست آورید. پس از تهیه لیست ویژگی‌هایی که از طریق کسب‌وکارهای مشابه تهیه کردید، نظرات آنلاین صاحب مشاغل و همچنین نظرات مشتریان در مورد این سیستم‌ها به شما کمک می‌کند که تصمیم‌گیری مطمئنی داشته باشید.
صندوق فروشگاهی به دستگاه‌های جانبی مختلفی مانند فیش پرینتر، بارکدخوان، کیوسک سفارش‌گیر و… نیازمند است. انواع کسب‌وکارهای موجود در صنعت‌های متنوع به سیستم‌های صندوق فروشگاهی گوناگون احتیاج دارند. کسب‌وکارهایی که گستردگی زیادی ندارند با یک دستگاه تبلت و یک چاپگر دیجیتالی می‌توانند به سفارش‌ها رسیدگی کنند. شایان‌ذکر است که اگر مجموعه رستوران‌های شما دارای مشتریان زیادی است شما به سخت‌افزارهایی مانند نمایشگر آشپزخانه، چاپگر آشپزخانه و نرم‌افزارهایی نظیر نرم‌افزار رستوران نیاز دارید.

همچنین بخوانید  اصول اولیه سئو سایت برای افزایش ترافیک وب سایت
همچنین بخوانید  5 نکته برای ساختن ویدیو های تبلیغاتی جذاب

مراحل استفاده از صندوق فروشگاهی

  1. اولین مرحله تصمیم مشتری برای خرید محصول یا استفاده از خدمات ارائه شده است. اگر هدف شما فروش محصول فیزیکی است، متصدی فروش شما از دستگاه بارکدخوان برای ثبت قیمت استفاده می‌کند. بعضی از صندوق‌های فروشگاهی این امکان را دارند که با دوربین‌های گوشی همراه یا تبلت اسکن کالاها را انجام دهید.
  2. صندوق فروشگاهی قیمت تمام شده کالا با احتساب مالیات را حساب کرده همچنین موجودی جدید کالا را نمایش می‌دهد.
  3. در مرحله بعد مشتری مبلغ موردنظر را با استفاده از کارت بانکی یا وجه نقد پرداخت می‌کند.
  4. در آخر پس از پرداخت توسط مشتری، فاکتور چاپ شده و کالای خریداری شده به مشتری تحویل داده می‌شود.

صندوق‌های فروشگاهی دارای مزیت‌های فراوانی هستند؛ اما ممکن است بهترین سیستم‌های موجود در بازار نیز دچار مشکل شوند.

مشکلات تاچ پوز یا صندوق فروشگاهی

مشکلات نرم‌افزاری

در صورت بروز مشکل نرم‌افزاری، داشتن پشتیبان از سمت شرکتی که نرم‌افزار را از این تهیه کرده‌اید می‌تواند مشکل شما را حل کند.

همچنین بخوانید  چگونه صفحه اول گوگل باشیم؟

مشکلات امنیتی

از نگرانی‌های اصلی سیستم‌های الکتریکی بروز مشکلات در امنیت آن است. سیستم‌های صندوق‌های فروشگاهی  داده‌های مشتریان مثل اطلاعات کارت‌های بانکی‌شان را ذخیره کرده؛ ازاین‌رو هکرها به سیستم صندوق‌های فروشگاهی توجه ویژه‌ای دارند به همین علت است که  باید صندوق فروشگاهی‌تان را از مکانی معتبر خریداری کنید.

تعمیر صندوق فروشگاهی

کامپیوتر تاچ یا همان سیستم فروشگاهی عملکردی مشابه کامپیوترهای معمولی دارد. تفاوت صندوق فروشگاهی با کامیپوتر خانگی در این است که مانیتور تاچ و کیس خوابیده دارند.
تعمیر این سیستم‌ها کمی پیچیده‌تر از تعمیر کامپیوترهای خانگی است. خرابی دستگاه ال این وان دلایل مختلفی دارد که می‌توانید خلاصه آن‌ها را در صفحه تعمیر صندوق فروشگاهی مطالعه نمایید. برای تعمیر کامپیوتر تاچ مثلا در مواقعی  که سیستم فروشگاهی شما هنگ می‌کند، روشن نمی‌شود و یا به کندی کار می‌کند، حتما دستگاه را به نمایندگی مجاز تعمیر سیستم فروشگاهی ارسال نمایید.

شهام مقدسی

شهام مقدسی

چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط