Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ سبک زندگی @ رابطه و ازدواج @ اگر کاندوم ندارید باید چه کاری انجام دهید؟

اگر کاندوم ندارید باید چه کاری انجام دهید؟

by | 5 اردیبهشت 1402 | رابطه و ازدواج, سلامت عمومی | 0 comments

رابطه جنسی بدون کاندوم یا مانع دیگری داشته‌اید. در گرمای لحظه، ممکن است کاندوم را به کلی فراموش کرده باشید، یا ممکن است کاندوم غیرقابل استفاده یا پاره شده باشد. این اتفاقات واقعاً رخ می‌دهند و می‌توانند وحشتناک باشند. شما می‌توانید نگران باردار شدن، ابتلا به بیماری مقاربتی یا عفونی باشید. در اینجا چیزهایی است که باید بدانید تا سلامت خود را مدیریت کنید.

مراقبت‌های بعد از رابطه جنسی بدون کاندوم

مراقبت‌های بعد از رابطه جنسی بدون کاندوم

منطقی است که شما ممکن است نگران باردار شدن یا ابتلا به بیماری مقاربتی بلافاصله پس از رابطه جنسی بدون کاندوم یا وسیله مانع دیگری باشید. با این حال، تمرکز بر مراحلی که می‌توانید بردارید ممکن است مفید باشد.

سرویس بهداشتی را فراموش نکنید

ادرار کردن ممکن است خطر ابتلا به عفونت ادراری را کاهش دهد، اما خطر ابتلا به عفونت مقاربتی را کاهش نمی‌دهد. به گفته کت ون کرک، دکترای تخصصی ازدواج و خانواده، و متخصص جنسی بالینی، یکی از بهترین راهکارها برای جلوگیری از عفونت ادراری، ادرار کردن بلافاصله پس از رابطه جنسی است. او می‌افزاید: «بعضی از زنان بیشتر مستعد ابتلا به عفونت هستند. در حالی که این کار را انجام می‌دهد، باکتری‌ها را از مجرای ادرار خارج می‌کند. برای کمک به احساس میل به ادرار کردن، مقداری آب بنوشید.

برای روز بعد برنامه ریزی کنید

ممکن است از بعدازظهر لذت برده باشید، اما رابطه جنسی بدون کاندوم اغلب بعد از تاریکی هوا انجام می‌شود. این بدان معناست که شما نمی‌توانید بلافاصله به داروخانه یا پزشک خود دسترسی داشته باشید.

اگرچه یک شب طولانی در پیش رو ممکن است باعث اضطراب شود، با به دست آوردن مجدد کنترل، آن را آرام کنید. ایجاد یک برنامه یکی از روش‌های انجام آن است. با تنظیم یک اعلان تلفنی، در اسرع وقت با پزشک خود تماس بگیرید.

علاوه بر این، مراقب هرگونه تغییری در آن پایین باشید. برای پیگیری تغییرات و در صورت لزوم، آنها را به یک متخصص مراقبت‌های بهداشتی گزارش دهید، احساس خود را یادداشت کنید.

همچنین بخوانید  انواع ماساژ و روش های آن

این شامل ترشحات غیر معمول در زنان است. آیا مقدار، قوام یا رنگ تغییر کرده است؟ آیا بوی خاصی در آن وجود دارد؟ آیا خارش دارید یا درد دارید؟

اکثر بیماری‌های مقاربتی بدون علامت هستند، اما سایر بیماری‌ها، از جمله عفونت‌های قارچی، واژینوز باکتریایی، و عفونت‌های مجاری ادراری ممکن است تا یک هفته پس از رابطه علائم خود را نشان دهند.

صبح روز بعد چه باید کرد

اقدام بعدی شما با توجه به شرایط شما و اینکه آیا از قرص‌های ضد بارداری استفاده می‌کنید، تعیین می‌شود. اگر از ضد بارداری‌ها استفاده نمی‌کنید و نمی‌خواهید باردار شوید، باید فوراً از آن استفاده کنید.

شما می‌توانید تا 120 ساعت (5 روز) پس از رابطه جنسی از این ضدبارداری‌های اورژانسی استفاده کنید، اما زمانی که در عرض 72 ساعت پس از رابطه جنسی بدون استفاده از کاندوم یا وسیله‌ای مانع دیگر مصرف شوند، بهترین عملکرد را دارند.

Planned Parenthood ادعا می‌کند که Ella، یک داروی متفاوت صبح، بعد از ظهر که فقط با نسخه قابل تهیه است، موفق ترین دارو است. علاوه بر این، چه در عرض 24 ساعت پس از رابطه جنسی مصرف کنید و چه تا 120 ساعت بعد، به همان اندازه کارایی دارد.

جایگزین‌های کنترل بارداری OTC ممکن است گزینه بهتری نسبت به Ella باشند تا از هرگونه تداخلی در صورت اختلال در روش کنترل بارداری هورمونی معمولی خود جلوگیری کنید.

زنانی که BMI 30 یا بالاتر دارند، افت متوسطی در اثربخشی قرص‌ها را تجربه می‌کنند، چه قرص OTC یا تجویز شده باشد.

یک IUD ساخته شده از مس می‌تواند به عنوان پیشگیری از بارداری اضطراری استفاده شود. اگر بتوانید آی یو دی پاراگارد را ظرف پنج روز پس از قرار ملاقاتتان مصرف کنید، در 99.9 درصد موارد از بارداری جلوگیری می‌کند.

قرص ضدبارداری

در مورد قرار گرفتن در معرض بیماری‌های مقاربتی با پزشک خود مشورت کنید.

اگر فکر می‌کنید که احتمال اینکه در معرض اچ‌آی‌وی قرار گرفته باشید، به پزشک یا بخش اورژانس خود اطلاع دهید.

پروفیلاکسی پس از مواجهه (PEP)، یک داروی 28 روزه که ممکن است جلوی ابتلا به عفونت HIV را بگیرد، می‌تواند به شما ارائه شود.

یک مطالعه همچنین یک دوز واحد از PEP را که در عرض 24 ساعت پس از رابطه جنسی بدون کاندوم، با خطر کمتر عفونت‌های مقاربتی باکتریایی مرتبط دانست، در حالی که تحقیقات بیشتری در این زمینه مورد نیاز است.

همچنین بخوانید  چگونه بطور ایمن وزن کم کنیم؟

سلامت روان خود را بررسی کنید

پس از رابطه جنسی بدون کاندوم یا نوع دیگری از مانع، طبیعی است که کمی احساس افسردگی کنید. اگر روز بدی را سپری می‌کنید، به یکی از دوستان نزدیک خود اعتماد کنید. این احتمال وجود دارد که آنها چیزی قابل مقایسه را تجربه کرده باشند.

تنها 20 درصد از مردان و زنان بین 15 تا 44 سال گزارش می‌دهند که هر بار که در آن ماه رابطه جنسی داشته اند از کاندوم استفاده کرده‌اند.

اجازه ندهید که اضطراب شما را از انجام اقدامات مهم بعدی، از جمله آزمایش بارداری یا بیماری‌های مقاربتی باز دارد. اگر هنوز در حال پردازش رویداد هستید، صحبت با یک مشاور یا درمانگر ممکن است مفید باشد.

کارهایی که باید دو هفته بعد انجام دهید

اگر مراحل فوق را رعایت کرده باشید، دقت لازم را انجام داده‌اید. مراحل زیر می‌تواند شامل انتظار برای رسیدن پریود یا بررسی هر گونه نگرانی در مورد بیماری‌ها باشد.

تست بارداری

بسیاری از تولید کنندگان تست‌هایی را ارائه می‌دهند که بیش از 99 درصد دقیق هستند، حتی زودتر از هفته بعد از قاعدگی شما، زمانی که تست بارداری در خانه دقیق‌ترین است.

به عنوان مثال، آزمون اول پاسخ اولیه شما را از نتیجه شش روز قبل از قاعدگی از دست رفته مطلع می‌کند.

برای اینکه مطمئن شوید و در اسرع وقت، با پزشک خود قرار ملاقات بگذارید تا بتواند خون شما را از نظر شاخص‌ها بررسی کند. با متخصص زنان و زایمان یا پزشک خانواده خود مشورت کنید.

فهیمه ساسان، DO، استادیار مامایی، زنان و علوم تولید مثل در سیستم بهداشت در شهر نیویورک، توصیه می‌کند که دو هفته پس از ارتباط، آزمایش شوید. در آن مرحله، می‌توانید یک STI مقدماتی کاملاً واضح دریافت کنید.

اکثر آزمایش‌های STI آنتی‌بادی‌هایی را جستجو می‌کنند که ممکن است سیستم ایمنی شما ۱۴ روز بعد آن‌ها را ایجاد نکرده باشد.

با این حال، یک نتیجه منفی به شما آرامش ذهنی می‌دهد تا چند هفته بعد شما را به قرار ملاقات بعدی خود برساند.

همچنین بخوانید  نحوه ضدآب کردن خالکوبی برای شنا

علائم را زیرنظر بگیرید

بسیاری از بیماری‌های مقاربتی همیشه علائم آشکاری ندارند. با این حال، فوران زخم، تبخال یکی از علائمی است که باید مراقب آن بود.

به گفته ون کرک، این ممکن است بین 10 روز تا 10 سال پس از ابتلا به عامل عفونی رخ دهد، بنابراین مهم است که به محض اینکه متوجه یک عامل عفونی شدید به پزشک مراجعه کنید.

اگر یک برآمدگی مشکوک در آنجا یا اطراف دهان شما ظاهر شد، همان روز با پزشک خود تماس بگیرید.

همچنین اگر خونریزی غیرمعمول، ادرار دردناک، خارش ناحیه تناسلی یا ترشحات غیرمرتبط با چرخه قاعدگی خود را تجربه کردید، با پزشک خود تماس بگیرید.

بعد از یک ماه (و بعد از آن) چه باید کرد

متأسفانه، ممکن است همان پاسخ فوری را در مورد بیماری‌های مقاربتی دریافت نکنید. به گفته متخصصین، «افراد ممکن است با یک بیماری مقاربتی تماس داشته باشند و در معرض یک بیماری مقاربتی قرار بگیرند بدون اینکه این بیماری ظاهر شود. در ویزیت 2 هفته‌ای شما، اگر نتایج آزمایش شما منفی باشد، یک ماه بعد بازگشت این اطلاعات را تایید می‌کند. شما باید یک چک دیگر داشته باشید حتی اگر احتمالاً خوب هستید.

بدن شما برای تولید آنتی بادی، به ویژه علیه HIV، زمان بیشتری می‌برد.

وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده بیان می‌کند که آزمایش آنتی بادی می‌تواند HIV را سه هفته پس از قرار گرفتن در معرض آن شناسایی کند. علاوه بر این، اگر پس از سه ماه جواب منفی را دریافت کردید، ممکن است مطمئن باشید که آن را ندارید.

از کاندوم یا سایر تکنیک‌های مانع با همه شرکای بالقوه استفاده کنید زیرا برخی از بیماری‌های مقاربتی می‌توانند سال‌ها در بدن شما خفته باقی بمانند.

جمع بندی

دفعه بعد چه کاری متفاوت باید انجام دهید؟ در صورت بروز حادثه دیگری، قرص صبحگاهی می‌تواند مفید باشد. فقط تاریخ انقضا را بررسی کنید. ماندگاری طولانی دارد. بعلاوه، کاندوم یا سایر وسایل جلوگیری از بارداری را همیشه در دسترس داشته باشید. هرگز از اصرار بر استفاده شما و شریک جنسیتان از کاندوم یا نوعی دیگر مانع از بارداری نترسید. یک چیز ضروری این است که وحشت نکنید.

admin
admin
چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط