Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ بهترین ها @ معرفی بهترین انیمیشن های 2022

معرفی بهترین انیمیشن های 2022

by | 23 شهریور 1401 | بهترین ها, فیلم و سرگرمی | 0 comments

فهرست

Hotel Transylvania: Transformania (هتل ترانسیلوانیا: ترانسفورمانیا)    

ژانر: ماجراجویی، کمدی

کارگردان: جنیفر کلوسکا، درک درایمون

شرکت سازنده: سونی پیکچرز

تاریخ انتشار: ۱۴ ژانویه ۲۰۲۲

هتل ترانسیلوانیا

هتل ترانسیلوانیا یکی از ساخته‌های موفق سونی پیکچرز به حساب می‌آید که به زندگی موجودات دنیای خیالی و مواجهه آن‌ها با دنیای انسان‌ها می‌پردازد. انیمیشن جدید “هتل ترانسیلوانیا: ترانسفورمانیا” که با عنوان هتل ترانسیلوانیای ۴ هم از آن یاد می‌کنند، این بار از نقطه نظری جدید و منحصر بفرد به زندگی شخصیت‌های اصلی این انیمیشن پرداخته است.

انیمیشن بسیار دیدنی و پرطرفدار هتل ترانسیلوانیا نه تنها در بین کودکان بلکه در بین بزرگسالان هم به شهرت و محبوبیت زیادی دست یافته است. نام فصل چهارم این انیمیشن محبوب و تماشایی در لیست بهترین انیمیشن های 2022 به چشم می‌خورد. در هتل ترانسیلوانیا 2022 پس از حضور دارک که یک جادوگر است شخصیت‌های انیمیشن توسط یک الماس دچار دگرگونی می‌شوند و این دگرگونی و تغییر شامل تبدیل انسان به هیولا و هیولا به انسان می‌شود. حالا بابالولو نیز به شکل یک انسان درآمده است و این موضوع باعث ناراحتی او شده است و در مقابل جانی، داماد خانواده تبدیل به یک هیولا شده است و از اینکه از توانایی‌های خود به عنوان یک هیولا نهایت بهره را می‌برد احساس ذلت می‌کند.

The Ice Age: Adventures of Buck Wild (عصر یخبندان: ماجراجویی های باک وایلد)

ژانر: ماجراجویی، کمدی

کارگردان: جانی دانکن، مارشال فلس الیوت

شرکت سازنده: انیمیشن قرن بیستم

تاریخ انتشار: ۲۸ ژانویه

عصر یخبندان

داستان فیلم جدید در مورد یک راسو به نام «باک وایلد» است که صداپیشگی آن را سایمن پگ به عهده دارد. این شخصیت دوست داشتنی برای اولین‌ بار در سومین فصل این مجموعه با نام “عصر یخبندان: طلوع دایناسورها” به بینندگان معرفی شد. در این نسخه جدید از عصر یخبندان، بینندگان شاهد ماجراجویی ادی و کراش هستند. این دو برادر بازیگوش سعی دارند که با دنبال کردن و آموختن از باک وایلد به زندگی مستقل برسند.

Turning Red (قرمز شدن)

ژانر: کمدی

شرکت سازنده: پیکسار

تاریخ انتشار: ۱۱ مارس ۲۰۲۲

قرمز شدن

یکی از پرطرفدارترین و بهترین انیمیشن های سال۲۰۲۲ بدون شک انیمیشن تماشایی قرمز شدن است. این انیمیشن جدید ساخت سال 2022 و محصول مشترک شرکت‌های والت دیزنی و پیکسار است. این اولین فیلم پیکسار به شمار می‌رود که توسط یک زن کارگردانی می‌شود. داستان آن در تورنتو بین سال‌های 2002 و 2003 رخ می‌دهد و درباره یک دختر نوجوان شجاع و جسور است که از یک طرف می‌خواهد دختری مسئولیت پذیر باشد و از طرف دیگر در کشمکش با بحران بلوغ است.

داستان از این قرار است که این دختر نوجوان سیزده ساله‌ که نامش میلین است، وقتی هیجان زده می‌شود به یک پاندای بزرگ قرمز رنگ تبدیل می‌شود. به نظر می‌رسد که این فیلم الهام گرفته از “همسایه من توتورو” اثر فیلمساز معروف، هایائو میازاکی و محصول استودیو جیبلی باشد.

The Bad Guys ( بچه های بد)

ژانر: کمدی، ماجراجویی

کارگردان: پیِر پری‌فل

تاریخ انتشار: ۲۲ آوریل ۲۰۲۲

بچه های بد

مجرمان سابقه دار باید به دنبال راهی برای تغییر رفتارهای مجرمانه خود باشند، هر چند اغلب تلاش‌های آن‌ها بی‌نتیجه می‌ماند. این فیلم با الهام از کتاب‌های کودکان “آرون بلیبی” ساخته شده است و داستان آن درباره پنج خلافکار به نام‌های گرگ، کوسه، مار، پیرانا و خانم تارانتولا یا رتیل است که باید با یکی از از بزرگترین چالش‌های زندگی خود روبرو شوند. این گروه خلافکار پس از دزدی و جنایت‌های بسیار دستگیر می‌شوند. در حکم قضائی که برای آن‌ها صادر می‌شود مجازات در نظر گرفته شده برای آن‌ها، تغییر سبک زندگی و تبدیل شدن به یک شهروند خوب است، اما بدون توجه به این حکم، این گروه اصلاح ناپذیر پنهانی در حال آموزش دیدن توسط پروفسوری به نام مارمالاد هستند تا بتوانند برای یکی از بزرگترین کلاهبرداری‌های تاریخ آماده شوند.

Luck (شانس)

ژانر: ماجراجویی، کمدی

کارگردان: پگی هولمز

تاریخ انتشار: ۱۸ فوریه ۲۰۲۲

شانس

نخستین نسخه بلند سینمایی از استودیوی جوان اسکای‌دنس، در قالب یک اثر کمدی معرفی شده است. داستان این انیمیشن حول محور یک دختر بسیار بدشانس می‌چرخد که مجبور می‌شود در دنیای جادویی به ایفای نقش بپردازد، که دنیایی بسیار جدید و عجیب به نظر می‌رسد.

حال در این فیلم این فرصت فراهم شده است تا تقابل تاریخی و همیشگی بدشانسی و خوش شانسی به تصویر کشیده شود و چگونگی اثرگذاری آن بر زندگی انسان نمایش داده شود. او با موجودات جادویی همدست می‌شود تا هدف بزرگ را تحقق بخشد. در این انیمیشن، جین فوندا به عنوان یکی از ستارگان برجسته و معروف هالیوود حضور دارد و وظیفه صداپیشگی شخصیت اژدها به او محول شده است. یک مدیر اجرایی بسیار کاربلد و توانا که خوش شانس‌ترین موجود این سرزمین است. اما زمانی که بدشانسی غیرقابل کنترل می‌شود، او باید با ترس‌های خود روبرو شود و یا برای همیشه قید موفقیت و خوشبختی را بزند.

Tom and Jerry: Cowboy Up (تام و جری: گاوچران)

کارگردان :دارل ون سیترز

نویسنده : ویل فین

ژانر :انیمیشن ، کمدی ، ماجراجویانه

تاریخ اکران : 5 بهمن ماه 1400

تام و جری

نقطه آغاز داستان انیمیشن “تام و جری: گاوچران” آنجا است که این دو برای نجات یک مزرعه از دست یک خلافکار زمین خوار به مالکین آن مزرعه که دختر و برادری گاوچران هستند کمک می‌کنند، که این خود سرآغاز شروع یک ماجرای جدید است. انیمیشن “تام و جری: گاوچران” یکی از بهترین انیمیشن های 2022، بسیار تماشایی و دیدنی است و می‌تواند کودکان و حتی بزرگسالان را ساعت‌ها سرگرم کند.

همچنین بخوانید  بازی‌های ویدئویی, اسراف وقت یا هنر قدردانی نشده؟

Fireheart (آتش دل)

کارگردان : تئودور تای

نویسنده : لوران زیتون

ژانر : انیمیشن ، کمدی ، ماجراجویانه

تاریخ اکران : 24 دیماه 1400

آتش دل

جورجیا -دختری شانزده ساله‌- رویای تبدیل شدن به اولین زن آتش نشان در جهان را در سر می پروراند. در یک حادثه شهر نیویورک توسط گروهی شرور به آتش کشیده می‌شود و در این رویداد تعداد زیادی از آتش‌نشان‌ها محو می‌شوند. رئیس آتش‌نشانی از پدر جورجیا که یک آتش‌نشان بازنشسته است درخواست کمک می‌کند، اما به علت فقدان نیروی کافی جهت کنترل آتش سوزی، جورجیا مجبور می‌شود ظاهر خود را تغییر دهد. او برای کمک به پدرش و سایر آتش نشان‌ها خود را به شکل مرد جوانی به نام “جو” در می‌آورد و همراه با بقیه آتش‌نشانان برای خاموش کردن آتش تلاش می‌کند.

Catwoman: Hunted (زن گربه ای)

کارگردان : شینسوکه تراساوا

نویسنده : گرگ وایزمن

ژانر : انیمیشن ، اکشن ، علمی تخیلی

تاریخ اکران : 19 بهمن ماه 1400

زن گربه ای

زن گربه‌ای یکی از بهترین انیمیشن های 2022 است. در این انیمیشن زن گربه‌ای در تلاش است تا یک جواهر گران‌قیمت را بدزدد اما در حین انجام این ماموریت با مشکلات زیادی رو‌ به رو می‌شود. او بعد از دزدیدن این سنگ قیمتی می‌تواند از شر اکثر مامورانی که دنبالش بوده‌اند خلاص شود ولی ناگهان بت وومن جلوی راه او را می‌گیرد.

DC League of Super-Pets (لیگ قهرمانان حیوانات خانگی)

ژانر: اکشن، ماجراجویی

کارگردانان: جرد استرن، سم لوین

شرکت سازنده: گروه انیمیشن وارنر

تاریخ انتشار: ۲۰ می ۲۰۲۲

لیگ قهرمانی حیوانات خانگی

انیمیشن “لیگ قهرمانان حیوانات خانگی” تفاوت چندانی با سایر کارهای ابرقهرمانی دی‌سی ندارد. اگر چه این بار شکل جدیدی از لیگ عدالت را شاهد هستیم. این فیلم که یکی از بهترین انیمیشن های سال 2022 شناخته می‌شود، با حضور حیوانات خانگی و با الهام از کمیک‌هایی به همین نام ساخته شده است.

از جمله هنرمندانی که در این انیمیشن حضور دارند می‌توان به دواین جانسون ملقب به راک اشاره کرد که صداپیشگی سگ ابرقهرمان کریپتو به او واگذار شده است. پس از اتفاقاتی که در لیگ قهرمانان رخ می‌دهد، لکس لوثر مدیریت کارها را برعهده می‌گیرد. دراین شرایط سگ سوپرمن کریپتو، تیمی از حیواناتی که در یک پناهگاه هستند را تشکیل می‌دهد که هرکدام توانایی‌های استثنائی دارند. این تیم از یک سگ شکاری با قدرت فوق العاده، خوکی که توانایی رشد تا چند برابر را دارد، یک لاک پشت با سرعت دست نیافتنی و یک سنجاب که قادر است نیروی الکتریسیته را مهار کند تشکیل شده است.

شرکت برادران وارنر در تلاش است که این مجموعه را به طور کامل آماده و تهیه کند. به همین دلیل انتظار می‌رود که این انیمیشن ادامه دار باشد و قسمت‌های بعدی آن نیز ساخته شود. این انیمیشن یکی از جدیدترین انیمیشن های سال 2022 است.

The Bob’s Burgers (برگرهای باب)

ژانر: ماجراجویی، کمدی

کارگردان: لورن بوچارد

شرکت سازنده: استودیو انیمیشن قرن بیستم

برگرهای باب

حوادث دوران همه گیری کرونا، جدول اکران فیلم‌های مختلف را دستخوش تغییر کرد. ولی بالاخره زمان قطعی برای انتشار انیمیشن برگرهای باب فرا رسید. بالاخره این فیلم دو سال بعد از تاریخ پخش اولیه آن، راهی سالن‌های سینما شد و به یکی از بهترین انیمیشن های 2022 تبدیل شد.

این فیلم براساس مجموعه تلویزیونی به همین نام ساخته شده که لورن بوچارد کارگردان آن است. برخی از هنرمندانی که در مجموعه اصلی شرکت دارند، به‌عنوان صداپیشه در این فیلم هم به ایفای نقش خواهند پرداخت که در این بین می توان به هنرمندانی همچون دن مینتز، جان بنجامین، لری مورفی، جان رابرتز و یوجین میرمن اشاره کرد.

Lightyear (سال نوری)

ژانر: اکشن، ماجراجویی

کارگردان: آنگوس مک‌لین

شرکت سازنده: پیکسار

تاریخ انتشار: ۱۷ جون ۲۰۲۲

سال نوری

اگر از دنبال کنندگان و مشتاقان مجموعه فیلم‌های انیمیشنی “فروشگاه اسباب بازی” باشید، قطعا با شخصیت باز لایتیر آشنا هستید. اما فیلم انیمیشنی “سال نوری” ادامه‌ی این مجموعه نیست، بیشتر یک سریال مشتق از این مجموعه است. داستان آن حول محور زندگی یک فضانورد می‌چرخد که الهام بخش شخصیت باز بوده است. خلبان جوانی که به جستجوی بی‌نهایت می‌پردازد و در نهایت به یک رنجر فضایی تبدیل می‌شود.

Minions: The Rise of Gru (مینیون ها: ظهور گرو)

ژانر: ماجراجویی، کمدی

کارگردان: کایل بالدا

ظهور گرو

این انیمیشن هم یکی دیگر از آثاری است که به عنوان یکی از بهترین انیمیشن های سال 2020 شناخته می‌شود. به دلیل همه گیری کرونا، اکران آن دو سال به تعویق افتاد. انیمیشن “مینیون ها” در قسمت‌های قبل بشدت مورد توجه بینندگان قرار گرفت، تا جایی که بینندگان مشتاقانه منتظر انتشار قسمت‌های بعدی آن بودند. قسمت جدید این انیمیشن در سال 2022 به کارگردانی کیل بالدا منتشر شد.

Chickenhare and the Hamster of Darkness (خرگوش مرغی و همستر تاریکی)

کارگردان : بن استاسن، بنجامین موسکت

نویسنده : دیوید کولارد

ژانر : انیمیشن ، کمدی ، ماجراجویانه

تاریخ اکران : 30 بهمن ماه 1400

خرگوش مرغی و همستر تاریکی

اتفاقات مربوط به انیمیشن “خرگوش مرغی و همستر تاریکی” در یک جنگل سبز رخ می‌دهد. چیکنهر که یک موجود عجیب و غریب است نیمی خرگوش و نیمی مرغ متولد شده است، توسط کینگ پیتر به فرزندی گرفته می‌شود. چیکنهر اگر چه موجودی عجیب و متفاوت است ولی بشدت مورد علاقه دوستان و پیتر قرار می‌گیرد و به ماجراجویی می‌پردازد. اما عموی او که یک خلافکار است پس از آنکه از زندان خلاص می‌شود، پیتر را تحت فشار می‌گذارد و اعلام می‌کند که می خواهد او را از بین ببرد، چیکنهر اجازه‌ی نابودی پدرش را به عموی خلافکارش نمی‌دهد. به همین دلیل به همراه چند دوست خود از جمله لاکپشت، آبه و مگ سعی در یادگیری فنون رزمی دارد تا بتواند عموی خود را نابود کند.

Pinocchio (پینوکیو)

کارگردان : گیرمو دل تورو

نویسنده : گیرمو دل تورو و کارلو کلودی

ژانر : انیمیشن ، درام ، خانوادگی

تاریخ اکران : دیماه 1401

پینوکیو

این انیمیشن سعی در به تصویر کشیدن داستان افسانه‌ای و معروف پینوکیو به نویسندگی کارلو کلودی دارد که روایتگر زندگی یک عروسک چوبی است که توسط نجار ساخته شده است و به دنبال آرزویش برای تبدیل شدن به انسان، آرزویش رنگ و بوی واقعیت به خود می‌‌گیرد. اما پینوکیو تبدیل به موجودی شرور و یاغی می‌شود.

همچنین بخوانید  بررسی کامل لپ تاپ گیمینگ legion 5 pro 2022

Under the Boardwalk (زیر پیاده‌رو)

ژانر: کمدی، موزیکال

کارگردان: دیوید سورن

شرکت سازنده: پارامونت انیمیشن

تاریخ انتشار احتمالی: ۲۲ ژوئیه ۲۰۲۲

زیر پیاده رو

قسمت انیمیشن سازی استودیو پارامونت، کماکان به دنبال ساخت یک اثر ماندگار و منحصر بفرد است که در صدد است در قالب کمدی موزیکال، خرچنگ‌های گوشه نشین ساکن ساحل جرسی به این موفقیت دست یابد.

داستان این انیمیشن که یکی از بهترین انیمیشن های 2022 است به نوعی داستان عاشقانه رومئو و ژولیت را تداعی می‌کند. میان دو گروه از خرچنگ‌ها، که گروهی ساکن زیر پیاده‌رو ناحیه ساحلی و دیگری خرچنگ‌های گردشگر دریایی هستند، مشکلات و ناسازگاری‌هایی وجود دارد که این اختلافات و کشمکش‌ها پس از شکل‌گیری یک ماجرایی عاشقانه میان دو عضو از دو قبیله، به اوج می‌رسد. کارگردانی این اثر بر عهده دیوید سورن است که قبل از این، دو انیمیشن سینمایی «توربو» و «کاپیتان زیرشلواری: اولین فیلم حماسی» را کارگردانی کرده است.

Puss in Boots: The Last Wish (گربه چکمه پوش: آخرین آرزو)

ژانر: ماجراجویی، کمدی

کارگردان: جوئل کرافورد، مانوئل مرکادو

تاریخ انتشار احتمالی: ۲۳ سپتامبر ۲۰۲۲

گربه چکمه پوش

یکی از شخصیت‌های دوست داشتنی که در انیمیشن “شرِک” حضوری فراموش نشدنی داشت، گربه‌ای خوش خط و خال یا همان گربه چکمه پوش بود که صداپیشگی آن به هنرمند محبوب آنتونیو باندراس محول شده بود. پس از عملکرد موفق و تحسین برانگیز در فیلم شرِک و سپس فیلم گربه چکمه پوش، اکنون قرار است هنرنمایی او در این انیمیشن را به تماشا بنشینیم. وقتی که گربه چکمه پوش به این نکته پی می‌برد که سال‌ها ماجراجویی پرخطر سبب شده است که از ۹ جان معروف گربه‌ها، تنها یکی زنده بماند، خطر را حس می‌کند. او تصمیم می‌گیرد تا سفری حماسی را به منظور پیدا کردن آخرین آرزوی افسانه‌ای در پیش گیرد و زندگی خود را دوباره پس بگیرد.

Spider-Man: Across the Spider-Verse (مرد عنکبوتی: درمیان دنیای عنکبوتی)

ژانر: اکشن، ماجراجویی

گروه کارگردانی: خواکیم دوس سانتوس، کمپ پاورز

شرکت سازنده: سونی پیکچرز

تاریخ انتشار احتمالی: ۷ اکتبر ۲۰۲۲

مرد عنکبوتی

انیمیشن سینمایی “مرد عنکبوتی: درمیان دنیای عنکبوتی” یک فیلم ابرقهرمانی است که شخصیت مرد عنکبوتی را در کانون توجه خود قرار می‌دهد. این انیمیشن یکی از قشنگ‌ترین و بهترین انیمیشن های سال 2022 است که قرار است در اواخر ماه نوامبر بر روی پرده‌های سینما اکران شود.

Strange World (دنیای عجیب)

ژانر: اکشن، ماجراجویی

کارگردان: دان هال

شرکت سازنده: استودیو انیمیشن والت دیزنی

تاریخ احتمالی انتشار: ۲۳ نوامبر ۲۰۲۲

دنیای عجیب

انیمیشن دنیای عجیب در قالب ژانر اکشن و ماجراجویی ساخته شده است. استودیو دیزنی غالبا علاقه چندانی به پرداختن به این سبک ندارد. داستان انیمیشن در مورد خانواده‌ای افسانه‌ای از کاوشگران به نام “کلدز” است که به‌ دلیل اختلافات و ناسازگاری‌هایی که با یکدیگر دارند ممکن است مهم‌ترین مأموریت شان در سرزمینی ناشناخته و عجیب به خطر بیفتد.

Spellbound (طلسم شده)

کارگردان : ویکی جنسون

نویسنده : لورن هاینک

ژانر : انیمیشن ، کمدی ، فانتزی

تاریخ اکران : 20 آبان 1400

طلسم شده

طلسم شده روایتگر داستان دختری نوجوان به نام الیان است که از قدرت‌های خاص و فوق العاده برخوردار است و با اتکا به همین قدرت‌ها و توانایی ها باید بتواند از خانواده خود در برابر جادوی یک نیروی ناشناخته و مرموز حفاظت کند. بی شک فیلم “طلسم شده” یکی از بهترین انیمیشن های 2022 است که بر روی پرده سینما رفته است.

Blazing Samurai (سامورایی آتشین)

ژانر: اکشن، کمدی

گروه کارگردانی: راب مینکوف، مارک کوتسیر، کریس بیل

شرکت سازنده: انی ونچر

تاریخ انتشار: سال ۲۰۲۲

سامورایی آتشین

فیلم انیمیشنی “سامورایی آتشین”، الهام گرفته از فیلم “زین‌های شعله‌ور” ساخته مل بروکس است. هنک یک سگ خیال پرداز است که رویای تبدیل شدن به یک سامورایی واقعی را در سر می‌پروراند. روزی هنک از تحقق این رویای به ظاهر دست نیافتنی خود سرخورده و نامید می‌شود. ولی گربه شرور ایکانچو به همراه افرادش به قصد غارت به شهر حمله می‌کنند. هنک تصمیم می‌گیرد که همچون یک سامورایی در مقابل ایکانچو بایستد و اجازه ندهد که شهر را غارت کند.

Wendell and Wild (وندل و وایلد)

ژانر: کمدی، خانوادگی

کارگردان: هنری سلیک

شرکت سازنده: نتفلیکس انیمیشن

توزیع کننده ایالات متحده: نتفلیکس

تاریخ انتشار: ۲۰۲۲

وندل و وایلد

هنری سلیک قرار است با یک استاپ موشن تماشایی بازگشت باشکوهی داشته باشد. داستان انیمیشن ویندل و وایلد که یکی از پرطرفدارترین و بهترین انیمیشن های 2022 است در مورد دو برادر شرور و خلافکار به نام‌ وندل و وایلد با صداپیشگی کیگان مایکل کی و جردن پیل است. آن‌ها از دنیای زیرین می‌گریزند اما در ادامه با دشمن دیرینه خود که راهبه‌ای به نام خواهر هیلی است، مواجه می‌شوند. حالا باید با او و دو دستیارش یعنی کت و رائول مقابله کنند. این انیمیشن که در قالب استاپ موشن تهیه شده است، بخشی از فیلم‌های پویانمایی نمایش داده شده در شبکه خانگی است که قرار است در اکتبر 2022 توسط نتفلیکس منتشر شود.

The Sea Beast (هیولای دریایی)

ژانر: کمدی، خیال‌انگیز

کارگردان: کریس ویلیامز

شرکت سازنده: نتفلیکس انیمیشن

توزیع کننده ایالات متحده: نتفلیکس

تاریخ انتشار: ۲۰۲۲

هیولای دریایی

داستان این انیمیشن در مورد کاوش در دریاهای آزاد و رویارویی شکارچیان با موجودات عجیب و هیولاهای دریایی است که با الهام از تصاویر جانوران ناشناخته و عجیب در نقشه‌های دریایی قدیمی به نمایش گذاشته شده است. این فیلم که در ابتدا با نام جیکوب و هیولای دریایی معرفی شده بود، بعدها به هیولای دریایی تغییر نام داد. در این انیمیشن زندگی روزمره یک شکارچی هیولاهای دریایی افسانه‌ای به تصویر کشیده می‌شود که با ورود یک دختر جوان به کشتی، دستخوش تغییر و دگرگونی می‌شود، چرا که دخترک با یکی از خطرناک‌ترین جانوران دریایی دوست می‌شود.

Rise of the Teenage Mutant Ninja Turtles (ظهور لاک پشت های نینجای جهش یافته نوجوان)

ژانر: اکشن، ماجراجویی

گروه کارگردانی: انت وارد، اندی سوریانو

توزیع کننده ایالات متحده: نتفلیکس تاریخ احتمالی انتشار:

لاک پشت های نینجا

در این انیمیشن که محصول استودیو انیمیشن سازی نیکلودئوناست، شاهد تلاش لاک پشت‌های نینجا برای خنثی کردن یک حمله بزرگ دیگر هستیم. هنگامی که یک غریبه عجیب و مرموز با هشداری ترسناک از راه می‌رسد، لئو ناچار است که دست به کار شود و برادرانش راف، دانی و مایکی را برای نجات جهان از این حمله هدایت کند. انت وارد و سوریانو که ساخت سریال را هم برعهده داشتند، این فیلم را به‌صورت مشترک کارگردانی کردند.

همچنین بخوانید  تاثیر لگو بر روی کودکان

My Father’s Dragon (اژدهای پدرم)

کارگردان: نورا تومی

ژانر: کمدی، ماجراجویی

IMDB: 6.8

My Father’s Dragon (اژدهای پدرم)

فیلم‌های کمپانی انیمیشن‌سازی Cartoon Saloon در میان انیمیشن‌هایی قرار دارد که در سال 2022 کمتر تبلیغ شده بود. کارگردان این فیلم این موضوع را می‌داند و وارد عمل می‌شود. My Father’s Dragon یکی دیگر از داستان‌هایی است که به زیبایی روایت شده و توسط استودیویی ساخته شده که به انیمیشن‌های پیچیده دو بعدی شهرت دارد. وقتی پسر جوان المر و مادرش با مشکل مالی مواجه می‌شوند، او به شدت مورد انتقاد قرار می‌گیرد، فرار می‌کند و در نهایت با یک اژدها و دیگر موجودات سخنگو مواجه می‌شود. هنگامی که اکشن فیلم شروع می‌شود، اژدهای پدرم تلاش آنها را برای نجات جزیره جادویی از غرق شدن در دریا با استعداد بصری که با احساسات قلبی فیلم مطابقت دارد به تصویر می‌کشد.

Marcel the Shell With Shoes On (مارسل، صدف کفش به پا)

کارگردان: دن فلیچر-کمپ

ژانر: ماجراجویی

IMDB: 6.8

Marcel the Shell With Shoes On (مارسل، صدف کفش به پا)

Marcel the Shell With Shoes On بیش از یک دهه است که مخاطبان را به خنده و گریه واداشته است، از زمانی که اولین فیلم کوتاه وبی آن در سال 2010 توسط جنی اسلیت و دین فلیچر-کمپ در یوتیوب عرضه شد، اما فیلم بلند آن که امسال منتشر شد، این پسر کوچولوی زیرک را در معرض خطر قرار می‌دهد. دنیای بسیار گسترده‌تر این مستندنما، مارسل را در حالی دنبال می‌کند که با فیلم‌ساز دین ملاقات می‌کند و ناامیدانه شروع به جستجوی دیگر صدف‌ها می‌کند. این مستندنما به حالت استاپ موشن با مجموعه‌ای از دوربین‌هایی که برای عکاسی ماکرو به کار گرفته شده است، هر صحنه‌ای از مارسل را با خنده‌دار می‌کند: او از موهای وان حمام طناب می‌سازد، روی نان تکه‌شده می‌خوابد، نسبت به نقشه نگاه متفاوت‌تری از ما دارد. چیزی که فیلم را شگفت‌انگیز می‌کند این است که او با قامت یک اینچی خود چقدر با متانت و خوش‌رفتار است.

Entergalactic (درون کهکشانی)

کارگردان: تاکانا شیرای

ژانر: موزیکال

IMDB: 5.8

Entergalactic (درون کهکشانی)

این انیمیشن نقاشی-موزیکال روایتگر زندگی نوازنده و بازیگر آمریکایی کید کادی است. این فیلم که نمایشی از هشتمین آلبوم استودیویی این نویسنده است، یک کمدی رمانتیک درباره یک جوان نویسنده کمیک به نام جباری است که در نیویورک عاشق دختری می‌شود و سعی دارد تا هنر خود را از جنبه تجاری و تبلیغاتی ارتقاء دهد. این انیمیشن به بخش‌های مختلف تقسیم شده که بخش مربوط به منهتن، به سبک آبرنگی پر جنب و جوش پرداخته شده است و سرزندگی بافتی را به دنیای کاریکاتوریست و شخصیت‌هایی که در آن زندگی می‌کنند به ارمغان می‌آورد.

Apollo 10 1/2: A Space Age Childhood (آپولو 2/1 10: دوران کودکی در عصر فضا)

کارگردان: ریچارد لینکلیتر

ژانر: درام، ماجراجویی

IMDB: 7.2

Apollo 10 1/2: A Space Age Childhood (آپولو 2/1 10: دوران کودکی در عصر فضا)

این انیمیشن به زیبایی از طریق روتوسکوپی ساخته شده است، یک تکنیک انیمیشن صدساله که به طرز  احمقانه‌ای نزدیک بود که فیلم را  از  واجد شرایط بودن برای اسکار امسال از مسیر خارج کند، فیلمی فانتزی درباره فرستادن کودکان به ماه. غرق در نوستالژی دهه 60 میلادی، این کارگردان ما را به زندگی قهرمان داستان، استنلی، می‌برد که در هیوستون در گرماگرم مسابقه فضایی است و رشد شهر را به گسترش ناسا و تغییرات فرهنگی بزرگ‌تر آن دوره مرتبط می‌کند. استنلی دانش‌آموز کلاس چهارم توسط آژانس فضایی انتخاب می‌شود تا به عنوان فضانورد خدمت کند و اولین انسانی باشد که روی ماه فرود می‌آید.

Beavis and Butt-Head Do the Universe

کارگردانان: John Rice – Albert Calleros

ژانر: کمدی

IMDB: 7.2

Beavis and Butt-Head Do the Universe

تعداد بسیار کمی از انیمیشن‌های دهه 90 وجود دارند که به اندازه Beavis و Butt-Head برای بازسازی قابل انعطاف هستند. قالب اصلی که توسط کارتون‌های اصلی ایجاد شد – که در آن دو برادر نوجوان، که بویی از هوش یا نزاکت اجتماعی نبرده‌اند، با پوزخند و شوخی‌های جنسی مداوم در چشمان بینندگان ظاهر می‌شوند – در هر دوره‌ای حضور دارند. همانطور که مایک جاج، خالق، صداپیشه و نویسنده آن اخیراً گفته است: «شوخی بر سر آنهاست». با این حال، چیزی که باید به آن توجه کنید، لحن و اجرا است، که این فیلم به خوبی انجام می‌دهد، یک پویانمایی دونفره که شوخی‌های جنسی را به روزگار مدرن پرتاب می‌کند و همه چیز را از تلفن‌های هوشمند گرفته تا خرافات چندجهانی را به سخره می‌گیرد. این یک موفقیت واقعی است که بتوانیم یک کمدی احیا شده هیستریک با بازی شخصیت‌هایی بنویسیم که بسیار کوتاه‌قد هستند. این فیلم با همان سبک باشکوه و به‌طور مشخصی متحرک دهه 90 و چند سکانس اکشن ساخته شده است، و از بسیاری جهات به نظر می‌رسد که Beavis و Butt-Head هرگز از بین نرفتند. آن‌ها همچنان سرسخت هستند و فقط به دنبال گلزنی هستند و این زیباست.

Inu-Oh (اینوا)

کارگردان: یواسا

ژانر: فانتزی، درام، موزیکال

IMDB: 7.2

Inu-Oh (اینوا)

اینوا یکی از معدود انیمه‌هایی است که بر اساس یک فیلم موفق تلویزیونی ساخته نشده است. این انیمه یک گشت‌وگذار موزیکال عجیب و غریب در زمان ژاپن فئودال است که با اجرای موسیقی راک تصویرسازی شده است. دو ستاره اصلی این فیلم – تومونا، یک نوازنده‌ی نابینا، و اینوآ، رقصنده‌ای که در میان دیگر تفاوت های مادرزادی با نابرابری شدید در طول اندام متولد شده است – در هر جایی که مقامات حکومتی می‌خواهند، می‌نوازند. مانند دیگر آثار یواسا، تماشای نوا چشم‌ها و گوش‌ای مخاطبان را با فستیوالی از صدا و رنگ‌های اغراق‌آمیز درگیر می‌کند.

Belle

کارگردان: مامورو هوسادا

ژانر: ماجراجویی، فانتزی، تخیلی

IMDB: 7.1

Belle

انیمیشن Belle در جشنواره فیلم کن 2021 حاضر شد و توانست تشویق 14 دقیقه‌ای حضار را بگیرد. این انیمه از داستان کلاسیک دیو و دلبر الهام گرفته است و درباره دنیای اینترنت و فرهنگ سلبریتی-محور است که در آن دو کاربر تنها خود را در یک دنیای شبیه متاورس مانند U می‌یابند. فضای درون این جهان، یک نشست روح‌انگیز را فراهم می‌کند که با جزئیات دقیق و استادانه توسط کارگردان آن دستکاری شده است. Belle از ستون داستانی کلاسیک خود استفاده می‌کند و میانبری برای احساسات شما ایجاد می‌کند، اما وقتی صحبت از جلوه‌های بصری به میان می‌آید، مطلقاً از هیچ‌کدام از کارهای قبلی استفاده نمی‌کند.

admin
admin
چطور بود؟
+1
10
+1
7
+1
14
+1
7
+1
5
+1
11
+1
26

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط