Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ بهترین ها @ بهترین بستنی فروشی های تهران کدامند؟

بهترین بستنی فروشی های تهران کدامند؟

by | 15 تیر 1401 | بهترین ها, نوشته های خواندنی | 9 comments

بستنی رو نمیشه واقعا تو دو تا خط خلاصه کرد. یکی از زیبا‌ترین خاطرات من از کودکی اینه که -وقتی از زمین کشاورزی به سمت خونه می‌رفتیم- پدرم و عموهام از بستنی فروشی معروف خرمشهر که اون زمان زیر پل قدیم خرمشهر بود برامون بستنی کیلویی و نون خامه‌ای می‌خریدن. اون بستنی واقعا مزه بهشت می‌داد و تا الان که سی و اندی سالمه کاملا مزش، رنگش و عطرش یادمه.

به قول خانم سیده زهرا دلیل “بستنی از آن دسته خوراکی‌های شادی‌آور است که نه سن می‌شناسد و نه زمان، همه‌جا برای هر سنی خوشایند است. حالا اگر این این خوش‌مزه کنار یک کیک باشد که دیگر قابل توصیف نیست!‌”

بعد از این همه سال من اومدم تهران و ماندگار شدم ولی هنوز اون بچه‌ی عاشق سینه چاک بستنی در وجود من بود. حالا من بودم و پایتخت و این همه بستنی فروشی‌های قدیمی و اصیل. توی این مقاله قراره 10 تا از بهترین بستنی فروشی های تهران رو بهتون معرفی کنم. امیدوارم لذتشو ببرید.

کافه بستنی “چیمنی”

بستنی چیمنی


کافه بستنی چیمنی از سال 96 در ایران شروع به کار کرده و با کیک بستنی‌هاش دل همه مارو برده. زادگاه این بستنی جادویی که این همه گرد و خاک راه انداخته، کشور مجارستانه و قدمت آن به 500 سال می‌رسه.

چیمنی یک کیک بستنی به جا مانده از سنت‌های قدیم مجارستانیه. خمیر و کیک این بستنی بصورت داغ و تازه جلوی روی مشتری قرار داده میشه. از سر و روی این خوشگل جذاب، شکلات و مغزیجات می‌باره و قطعا برای لحظاتی از شکل و عطر این اعجوبه مجارستانی به وجد خواهید آمد. کیک بستنی چیمنی به اندازه‌ای در اوپا قد علم کرده که به یک جاذبه بسیار لذیذ توریستی تبدیل شده.

حالا حدود 5 ساله که این دسرهای لذیذ راه کج کرده و به ایران رسیده‌اند. با استفاده از تکنولوژی‌های جدید در صنعت بستنی و تغییراتی جزئی در سبک ساخت این بستی تا با زائقه ما ایرانی‌ها بشینه، چنان آشوبی به پا انداخته که در سراسر کشور به شعبه‌های آن اضافه می‌شه تا مردم ایران در گوشه و کنار این سرزمین از امتحان کردن بستنی چیمنی دلفریب بی نصیب نباشن.

محبوبیت چیمنی باعث شد، که از ابتدای سال ۱۴۰۰ غذاهای رستورانی نظیر پیتزا و ساندویچ‌های متفاوت نیز به منوی این برند قدیمی و محبوب اضافه شود که در شعب (پاسداران و وزرا) به ارائه‌ی آن می‌پردازن.

📍شعبه‌مرکزی: پاسداران، بین‌ گلستان ۸ و ۹‌

آدرس اینستاگرام: @cafechimney

آدرس سایت: cafechimney.ir

بستنی مکلی

مکلی اولین ژلاتو ایرانه که کاملا بدون شکره و برای درست کردن بستنی‌هاش از عسل استفاده میکنه تا دیگه خیالمون بابت قند و کالری زیاد راحت بشه و از یه دسر خوشمزه و دلربا بدون هیچ نگرانی‌ای لذت ببریم.

“مکلی” بیش از 20 شعبه توی ایران داره و محلی رو برای مشتریان دست و پا کرده تا دور هم جمع بشن و خاطرات به یاد ماندنی رقم بزنن و از بستنی‌هاش لذت ببرن.

بستنی مکلی


📍حالا بریم سراغ شعب مکلی در تهران:‌

  1. شعبه مرکزی سعادت آباد، بالای میدان کاج ، نبش خیابان چهارم
  2. پاسداران، بالاتر از برج سفید، بین بوستان ششم و هفتم
  3. مرزداران، بلوار مرزداران غربی (بعد از یادگار امام) بعد از شیرینی ماه بانو، نبش بانک ایران زمین نیروهوایی، فلکه دوم نیرو هوایی پلاک ۱۸
  4. تهرانپارس، بالاتر از فلکه اول تهرانپارس، نرسیده به چهار راه تیرانداز، پلاک ۷۸
همچنین بخوانید  بهترین اپلیکیشن های اپل | 30 برنامه برتر


“مکلی” رو حتما برید و تجربه کنید. این بستنی‌های عسلی چنان شما رو سر حال میارن و شادتون میکنن که تا آخر هفته پر انرژی میمونید.

آدرس اینستاگرام: @macklley.ir

معجون علی بابا

ویتامینه علی بابا

آبمیوه و بستنی فروشی های تهران که معروف باشن کم نیستن اما، هر جایی معجون خوب پیدا نمیشه. “معجون علی بابا” که حوالی خیابان وحدت اسلامیه، بدون شک یکی از معروف‌ترین بستنی فروشی های تهرانه و این نام و آوازه رو مدیون اون معجون‌های جادوییشه. این بستنی فروشی برمی‌گرده به سال 1363 که توسط آقای رئوف تاسیس میشه و از سال 1378 آقای امینی و پسرهاش مسئولیت اداره این مغازه نقلی رو به عهده میگیرن.

توی این مغازه از آبمیوه گرفته تا انواع بستی‌های خوشمزه، فراهمه ولی اکثر مشتری‌ها برای خوردن این معجون‌های دلفریب و مقوی به این مغازه میان و در زمان سرو با حرکات آکروباتیک مواجه میشن که خیلی باعث تعجب مشتریا میشه.

با وجود این همه آبمیوه و بستنی خوشمزه که تو مغازه “معجون علی بابا” فراهمه ولی همونطور که از اسمش پیداست، اکثر مشتری‌ها برای خوردن معجون های لذیذ و مقویش میان. معجون علی بابا به قدری معروفه که از کل ایران مشتری داره. پس سریع برید و یه لیوان از این بستنی‌های نامی که ترکیبی از بستنی، شیره‌ خرما، خامه، انواع مغزیجات، پودر کاکائو، قهوه، کمپوت آناناس و هر آن چیزی که پر از انرژی است رو امتحان کنید.

معجون علی بابا


در سال‌های اخیر، معجون علی بابا به ویتامینه‌ علی بابا تغییر نام داده است.‌
📍خیابان‌وحدت‌اسلامی، پایین‌تر از فرهنگ‌، پلاک ۷۲۶‌
☎️۵۵۳۷۴۹۹۹
آدرس اینستاگرام: @alibabamajoon


بستنی سن مارکو

بستنی ایتالیایی سن مارکو

بستنی فروشی بعدی که حتما باید توی برنامه‌های خوشگذرونی تابستونتون قرار بدین، بستنی فروشی سن‌مارکو هست. این بستنی فروشی دوست داشتنی که فضای مغازش هم زیاد بزرگ نیست، بستنی‌های خوشمزه ایتالیایی درست میکنه که خب از اسمش هم پیداست. مطمئنم هر وقت برید با صف نسبتا طولانی از مشتری‌ها مواجه میشید که در تب و تاب رسیدن نوبتشونن تا بتونن این دسر خوشگل و خوشمزه رو نوش جان کنن.

منوی این بستنی فروشی خیلی متنوعه و قبل از خرید حتی میتونید از طعم‌های مختلفش تست کنید تا با خیال راحت اون طعم دلخواهتون رو سفارش بدید.

اینقدر منوی سن‌مارکو متنوعه که انتخاب کردن یا بسنده کردن به یه طعم سخته. من طعم‌های کیندر و نوتلا رو خیلی دوست داشتم یا اصلا میتونید از هر طعمی یه اسکوپ سفارش بدید و توی دنیای این همه طعم لذیذ غرق بشید.

بستنی فروشی سن‌مارکو میتونه بهترین جا برای رقم زدن خاطراتی به یاد ماندنی در کتار خانواده و دوستاتون باشه. پس حتما یه سری بزنید.

📍بلوار قیطریه، شماره ۹۳‌
☎️۲۲۲۳۸۱۰۷‌ – ۲۲۲۳۸۱۰۸‌
آدرس اینستاگرام: @san_marco_tehran

بستنی نعمت

بستنی نعمت یه بستنی فروشی معمولی نیست. تقریبا 25 ساله که در صنعت بستنی داره فعالیت میکنه و با 182 شعبه‌ای که سرتاسر کشور داره، خودشو به غول بستنی ایران تبدیل کرده. فقط توی تهران 24 تا شعبه فعال داره. منوی بستنی نعمت از شیر مورغ تا جون آدمیزاد توش پیدا میشه. بستنی های سنتی و زعفرونی متنوع، بستنی‌های میوه‌ای، آبمیوه‌های فصلی با بستنی و بدون بستنی، معجون و ویتامینه و ده‌ها طعم‌های مختلف که حتما موقع انتخاب کردن کلافه میشی.

همچنین بخوانید  آشنایی با موسیقی هوی متال و زیرشاخه‌های آن
بستنی نعمت

📍آدرس شعب تهران:

  • شعبه بلوار ابوذر: خیابان پیروزی، بلوار ابوذر، پل پنجم
  • شعبه کارون: میدان آزادی، خیابان کارون، نبش خیابان امام خمینی
  • شعبه اکباتان: اکباتان، فاز ۳، نبش مجتمع تجاری
  • شعبه هفت حوض: هفت حوض، گلبرگ شرقی، نبش مدائن
  • شعبه صادقیه: صادقیه، فلکه اول، خیابان شهید رحیمی، پلاک ۱۲
  • شعبه پونک: اشرفی اصفهانی، میدان پونک، خیابان میرزا بابایی، تقاطع سردار جنگل
  • شعبه شهران: شهران، بین فلکه دوم و سوم، رو‌به‌روی نیروگاه، جنب مجتمع پزشکان، پلاک ۱۹۲
  • شعبه مشیریه: شهرک مشیریه، ۳۰ متری صالحی، نبش کوچه ۱۰
  • شعبه جنت آباد شمالی: جنت آباد شمالی، بعد از چهارراه ایرانپارس

آدرس اینستاگرام: nemat_ice_cream_official@

بستنی اکبر مشتی

بستنی اکبر مشتی

بستنی اکبر مشتی یه طعم به یاد ماندنی از سال‌های دوره. این بستنی فروشی قدمت 70 ساله داره. آقای اکبر جعفری ملایری به همراه دوستش ممد ریش که صنعت بستنی‌سازی رو تو فرانسه یاد گرفته بود، در سال 1320 تصمیم میگیرن که یه مغازه بستنی فروشی بزنن.

بیشتر از 50 ساله که اکبر مشتی فوت شده ولی همچنان این بستنی فروشی با بستنی‌های حصیری زعفرونی و فالوده‌هایی که چاشنیشون گلاب کاشانه داره خنده و شادی رو بین مردم تقسیم میکنه. اگر می‌خواهید طعم و فضای نوستالژیک زمان‌های قدیم رو تجربه کنید، اکبر مشتی بهترین جاست.

آدرس بستنی فروشی اکبر مشتی ملایری : تهران ، میدان تجریش، خیابان شهرداری، نرسیده به خیابان ناهید

بستنی منصور

کیفیت بستنی منصور تصادفی نیست. بستنی فروشی منصور از اون مغازه‌های بستنی فروشی قدیم و محبوب تهرانه. و اصلا نباید تعجب کرد که چرا مردم همه روزه صف گرفتن تا یکم از جادوش رو مزه کنن. علت این همه محبوبیت و رضایت و صف‌های طولانی رو به جون خریدن همون بستنی و فالوده ‌های نابشه که با عرق بیدمشک و آب گلاب معطر میشن و طعمشو فوق العاده‌تر میکنن.

بستنی منصور

بستنی منصور هم مثل بابا رحیم سالن نداره. شاید بین همه بستنی فروشی‌های قدیم تهران رسمه که فضا یا سالن نداشته باشن. انگار که میخوان دنج بودن مغازشون رو به رخ همدیگه بکشن و مشتری همون کنار مغازه روی یه صندلی کوچیک بدون هیچ تجملاتی بشینه و از بستنی و فالوده‌اش لذت ببره. این بستنیه که مارو اونجا کشونده نه سالن و میز و صندلی شیک و مجلسی.

ساعت کاری این مجموعه از 9 صبح تا 2 عصر و از 4 عصر تا 12 شبه.
نشانی: تهران، ونک، ملاصدرا، بعد از چهارراه شیراز، پلاک 93
شماره تماش: 88042959

بستنی شاد

بستنی شاد رو واقعا میشه دنیای بستنی دونست. چون این بستنی فروشی تونسته بیش از 86 طعم مختلف رو به مشتری‌ها ارائه کنه. به گفته خیلی‌ها بستنی شاد “غول بستنی فروشی های تهرانه”. دلیل این ادعا که خیلی هم میتونه درست باشه وجود این همه طعم مختلف و شعبه‌های زیادی که توی تهران و سراسر کشور داره.

اینجا میتونید بستنی رو لیتری یا اسکوپی بخرید و از بستنی‌هایی که در پنج گروه میوه‌ای، ایتالیایی، مغزدار، سنتی و کیک‌دار با مهارت خاصی تولید میشن نهایت لذت رو ببرید و نوش جان کنید.

همچنین بخوانید  ماری آنتوانت، منفورترین ملکه تاریخ چه سرنوشتی داشت؟

📍شعبه اصلی: خیابان ولیعصر، بالاتر از چهارراه ولیعصر، رو‌به‌روی بازار کامپیوتر رضا

شعبه ۲: چهارراه سبلان، خیابان مدنی جنوبی، خیابان شهید رضا رجبی، پلاک ۱۲۴

شعبه ۳: خیابان پیروزی، ابتدای خیابان پرستار شمالی

شعبه۴: تهرانپارس، خیابان امیری طائمه، بین فلکه اول و خیابان کیخسروی

بستنی بابا رحیم

بستنی بابا رحیم

بستنی بابا رحیم از اون بستنی هاست که باید برای یک بار هم که شده امتحانش کنی. بابا رحیم یکی از قدیمی ترین بستنی فروشی های تهرانه و معجون‌های پر از پسته و شیر پسته‌هاش حرف نداره. توی این 30 سال فعالیتش حتی یه ذره از کیفیتش کم نشده و هنوز همون مزه بچگی رو میده. بابا رحیم با اینکه مکانی برای پذیرایی و سالن نداره ولی بازم می‌ارزه تو صف بایستی تا نوبتت برسه. البته رو به روی مغازش جا برای نشستن و لذت بردن از معجون‌های دلپذیرش هست.

ولی حواستون باشه که با شکم گرسنه برید سراغ بابا رحیم که معجون‌ها گردو و پسته‌اش بسیار مقوی وسنگینه و اصلا یه وعده کامله.

📍نشانی: میدان توحید، خیابان ستارخان، مقابل خیابان نمازی (کوثر)، نبش کوچه شادی، پلاک 24

شماره تماس: 66940068

بستنی ایلیو جلاتو

فکرشو بکن وسط تابستون در حال خرید و پاساژگردی باشی بعد یهو هوس بستنی بکنی؛ به! چه میچسبه. بستنی ایلیو این امکان رو برای مشتری‌های پاساژ پالادیوم فراهم کرده تا در کنار خرید کردن بتونن با یه بستنی خوشمزه دلی از عزا در بیارن و خستگیشون رو در کنن. وجود پارک قیطریه در کنار پاساژ هم خالی از لطف نیست چون بستنی فروشی ایلیو فضا برای پذیرایی نداره و مشتریا از فضای باز و دلنشین پارک برای نوش جان کردن جلاتوهای خوشمزه استفاده می‌کنن.

بستنی ایلیو جلاتو

دفعه بعد رفتید پالادیوم حتما یه سر بزنید به بستنی ایلیو جلاتو و از طعم‌های به یاد ماندنی فندق، کارامل و پای سیب و دارچین که به نظرم طعم بهشت میده سفارش بدید.

ساعت کاری این مجموعه از 9 صبح تا 11 شبه

📍نشانی: تهران، بلوار قیطریه، روبه‌روی پارک قیطریه، نبش کوچه خراسانی، پلاک 2

شماره تماس: 22661499 – 22661530

بستنی فروشی آوازه شهریار

نام و آوازه این شیرینی و بستنی فروشی حد نداره و بدون شک معروف‌ترین بستنی فروشی شهریاره. همه از کیک‌های خوشمزه و بستنی‌های لذیذش تعریف میکنن. بستنی آوازه شهریار اینقدر مشتری داره که اکثر وقتا رو به روی مغازه‌اش ترافیکه و مشتری‌ها برای تجربه کردن بستنی و کیک‌هاش حاضرن صف بکشن تا نوبتشون برسه.

 آدرس: استان تهران، شهریار، شهریار – آدران، نرسیده به بلوار امیرکبیر

شماره تماس: 02165227322

کلام آخر

هر کدوم از این بستنی فروشی های تهران رو انتخاب کنی نباختی. مخصوصا که الان تابستونه و هوا گرمه و جون میده واسه بستنی خوردن و امتحان کردن آبمیو‌‌ه‌هایی که جگر آدمو تازه میکنه. پس عجله کن دست خانواده یا دوستاتو بگیر و برید لذتشو ببرید.

در آخر مقاله جا داره از خانم سیده زهرا دلیل تشکر کنم بابت مطالب ارزشمندی که برای تهیه این مقاله با من به اشتراک گذاشتن. خانم سیده زهرا دلیل برای پیج بزرگ Enjoy_Tehran هم به عنوان نویسنده فعالیت میکنن.

آدرس پیج: @szdalil

سعید قرمزی
سعید قرمزی

سلام
سعید قرمزی هستم. متولد 1369و فارغ التحصل کارشناسی ادبیات انگلیسی از دانشگاه شهید چمران اهواز. می‌خوام کنار هم از ادبیات لذت ببریم.

چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

9 Comments

  1. خاطره سرایی
    0
    0

    من چیمنی و آوازه رو امتحان کردم خیلی خوب بودن. چیمنی که حرف نداره

    Reply
    • سعید قرمزی
      0
      0

      برو معجون علی بابا رو هم امتحان کن. محشره. البته الان اسمش شده ویتامینه علی بابا.

      Reply
  2. صادق خوش سیرت
    0
    0

    ممنون که این لیست رو به اشتراک گذاشتید. لطفاً همچین لیستی رو در باره ی شیرینی فروشی ها هم بذارید.

    Reply
    • سعید قرمزی
      0
      0

      چشم. حتما

      Reply
  3. پریسا
    0
    0

    مکلی عاللللیییههههه

    Reply
  4. علی محمدی
    0
    0

    فک کنم امروز و باید مرخصی بگیرم و سریع برم سراغ این بستنی فروشی ها

    Reply
    • سعید قرمزی
      0
      0

      آره واقعا، دل آدمو میبرن. 🙂

      Reply
  5. سونیا
    0
    0

    چقد لیست خوب و کاملی بود. واسه خودم سیوش میکنم، هرموقع هوس بستنی کردم برم یکی از این جاهایی که گفتید. ممنون

    Reply
    • سعید قرمزی
      0
      0

      خواهش میکنم. امیدوارم به زودی برید و لذت ببرید.

      Reply

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط