Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ بهترین ها @ بهترین شهربازی‌ های تهران کدامند؟

بهترین شهربازی‌ های تهران کدامند؟

by | 6 شهریور 1402 | بهترین ها, فیلم و سرگرمی, گردشگری, نوشته های خواندنی | 0 comments

شهربازی یکی از معدود جاهایی است که برای افراد در هر سنی که هستند می‌تواند پر از شور و هیجان باشد. حال مهم نیست که این شهربازی جزء بهترین شهربازی های تهران باشد یا استان‌های دیگر. این بدون شک همه ما خاطرات فراموش نشدنی داریم که در همین شهربازی‌ها رقم خورده است. بار اول که با ترس و دلهره سوار چرخ و فلک یا کشتی صبا شدی، یا به اصرار دوستان وارد تونل وحشت شدی و فکر نمی‌کردی زنده بیرون بیایی. اصلا مگر می‌شود شور و هیجان سورار شدن ترن هوایی برای بار اول را فراموش کرد!

در این مقاله می‌خواهیم به معرفی بهترین شهربازی‌ های تهران بپردازیم تا هم خاطرات خوش کودکی که در این شهربازی‌ها داشتیم را زنده کنیم و هم بهانه‌ای شود برای خوانندگان تا دوباره بروند و خاطرات جدیدی را بسازند.

شهربازی ارم

شهربازی ارم

شهربازی ارم بدون شک یکی از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین شهربازی‌های تهران است. این شهربازی در سه فاز مختلف به نام “لونا 1، لونا 2 و لونا 3 ” تقسیم می‌شود. فاز لونا 1 بیشتر بازی‌های مخصوص رده سنی کودکان را در خود جایی داده است. ولی در این فاز ستاره گردان شهربازی قرار دارد که مخصوص بزرگسالان است. اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که دوست دارید آدرنالین خود را بالا بیاورید، توصیه می‌کنم به فاز لونا 1 بروید و از ستاره گردان لذت ببرید. به طور کلی در سه فاز این شهربازی برای هر رده سنی بازی‌های مهیج زیادی وجود دارد که هیچکس بدون شک بی نصیب نخواهد ماند و یک شب یا روز به یادماندنی خواهید داشت.

 در ضمن در کنار وسیله ستاره گردان بازی سقوط آزاد هم وجود دارد. فقط توصیه می‌کنم که با شکم خالی سوار این دستگاه شوید. این دو دستگاه ساخت آلمان هستند و همیشه به طور منظم بررسی‌های فنی روی آن‌ها انجام می‌شود.

شهربازی ارم تهران با بیش از 70 دستگاه از جمله: اسب گردان، کشتی، سفینه، استخر توپ، قطار شادی، مونوریل، ماشین برقی، تاب پرنده، کارتینگ و … شهربازی ارم را تبدیل به یکی از بهترین شهربازی‌ های تهران کرده است.

آدرس شهربازی ارم تهران:

  • آدرس: کیلومتر 4 اتوبان تهران کرج، بعد از عبور از بزرگراه ستاری، لاین کندرو به ارم می‌رسد.
  • دسترسی با وسایل نقلیه عمومی: ایستگاه متروی ارم سبز مخصوص همین شهربازی است، شما می‌توانید با تاکسی خود را به پارک برسانید یا با پیاده‌روی طولانی، به پارک ارم برسید.
  • ساعات کاری: یکشنبه تا سه‌شنبه از 16:00 تا 02:00، چهارشنبه از 16:00 تا 04:00، پنج‌شنبه 14:00 تا 04:00، جمعه از 10:00 تا 04:00 و شنبه هم از 10:00 تا 14:00

آدرس مستقیم شهربازی ارم

سرزمین شگفت انگیز دریاچه چیتگر

شهربازی دریاچه چیتگر

این شهربازی دوست داشتنی که در کنار دریاچه زیبای چیتگر قرار دارد، یکی از بهترین شهربازی‌ های تهران است. شاید تنوع وسایل و بازی‌های آن به اندازی شهربازی ارم نباشد ولی طبیعت بکر اطراف این شهربازی مانند باغ ملی گیاه شناسی ایران که در آن حوالی است، سرزمین شگفت انگیز دریاچه چیتگر را به بهترین انتخاب برای سپری کردن یک روز کامل پر از هیجان و فعالیت تبدیل کرده است. وجود بازی‌هایی مثل اسکیت U، پرش در آسمان، اسکای فلایر، کارتینگ، سافاری وحشت، رول گلایدر و … از جمله سرگرمی‌های این شهربازی است.

  • آدرس: اتوبان همت (به سمت غرب)، اتوبان خرازی، سپس‌ تابلوهای دریاچه را دنبال کنید تا به دریاچه برسید. سرزمین شگفت انگیز در شمال، غرب و شرق دریاچه واقع شده است.
  • دسترسی با وسایل نقلیه عمومی: ایستگاه مترو چیتگر، بهترین و راحت‌ترین روش رسیدن به دریاچه و سرزمین شگفت انگیز است.
  • ساعات کاری: شنبه تا چهارشنبه از 16:00 تا 12:00 بامداد و روزهای پنجشنبه و جمعه از 10:00 صبح تا 12:00 بامداد
همچنین بخوانید  بازی‌های ویدئویی, اسراف وقت یا هنر قدردانی نشده؟

آدرس مستقیم سرزمین شگفت انگیز دریاچه چیتگر

شهربازی بیلینو

شهربازی بیلینو

شهربازی بیلینو به عنوان اولین پارک عمرانی ایران شناخته می‌شود. در این پارک کودکان می‌توانند با استفاده از ماشین‌آلات و دستگاه‌های عمرانی مانند بیل مکانیکی، جرثقیل چنگکی، ماشین حمل الوار، ماشین خاک‌برداری و … که در مقیاس کوچک ساخته شده‌اند بازی کنند و با نحوه ساختمان سازی به روش عملی و جذاب بهره ببرند. این پارک مناسب رده سنی کودکان و نوجوانان است ولی حتی بزرگسالان هم می‌توانند در شهربازی بیلینو روز خوبی را در کنار خانواده و دوستان سپری کنند.

این روش از بازی‌های عملی برای کودکان و نوجوانان که برای پرورش هوش و استعدادیابی آن‌ها بسیار مفید است، شهربازی بیلینو را به یکی از بهترین شهربازی‌ های تهران تبدیل کرده است.

  • آدرس: میدان پونک، انتهای بلوار همیلا، فاز یک بوستان نهج‌البلاغه
  • دسترسی با وسایل نقلیه عمومی: ایستگاه مترو صادقیه، سپس با استفاده از وسایل نقلیه عمومی بیرون مترو خود را به میدان پونک برسانید. از میدان پونک تا شهربازی بیلینو یک مسیر پیاده‌روی نسبتا طولانی را باید بپیمایید تا به مقصد برسید.
  • ساعات کاری: شنبه تا چهارشنبه از 17:00 تا 22:00 و روزهای پنجشنبه و جمعه از 10:00 صبح تا 22:00

آدرس مستقیم شهربازی بیلینو

شهربازی رازی و شهربازی رضوان

شهربازی رازی

بوستان راضی تهران واقع در خیابان قزوین به دلیل وسعت بسیار بزرگش، شهربازی رازی و شهربازی رضوان را در خود جای داده است. وجود این دو شهربازی در کنار دیگر تفریحات پارک رازی و فضای سبز دل‌انگیز آن باعث شده که خیلی از خانواده‌ها این شهربازی‌ها را برای سپری کردن یک روز عالی انتخاب کنند.

عزیزان می‌توانند از وسایلی نظیر ماشین برقی، چرخ و فلک، سفینه و … که در این دو شهربازی برای استفاده تعبیه شده‌اند لذت ببرند. در کنار ابزار مختلف بازی می‌توان به زمین پینت بال، دریاچه مصنوعی که امکان قایق‌رانی و ماهیگیری هم دارد اشاره کرد. باید یادآوری کرد که شهربازی رازی که یک شهربازی فرا منطقه‌ای است وسایل بازی بیشتری نسبت به شهربازی رضوان دارد. این همه امکانات تفریحی خوب در کنار هم باعث شده همواره این دو شهربازی به عنوان یکی از بهترین شهربازی‌ های تهران شناخته شوند.

  • آدرس: خیابان قزوین، نرسیده به میدان رازی، بوستان رازی
  • دسترسی با وسایل نقلیه عمومی: ایستگاه مترو بریانک. سپس باید مسافت باقیمانده را به سمت پارک پیاده روی کنید.
همچنین بخوانید  خرید گیفت کارت آمازون از گیفت استاپ با قیمت ارزان

آدرس مستقیم شهربازی رازی و شهربازی رضوان

شهربازی برج میلاد

می‌توان شهربازی برج میلاد را یکی از جدیدترین و مدرن‌ترین شهربازی‌های تهران دانست. اگر به دنبال هیجان بالا هستید، شهربازی برج میلاد تهران، با بازی‌های مختلف خود بهترین انتخاب است. در این شهربازی می‌توانید از دستگاه‌هایی مانند تاپ اسکای، ترن، چرخ و فلک، کشتی پرنده، ماشین برقی …. که قابلیت این را دارند شما را تا ساعت‌ها سرگرم نگه دارند استفاده کنید. در ضمن اگر اهل بولینگ و بیلیارد هستید می‌توانید به این سالن‌ها سر بزنید و از این بازی‌ها هم لذت ببرید.

  • آدرس: میان بزرگراه‌ حکیم غرب، بعد از بزرگراه چمران، ورودی اختصاصی برج میلاد تهران.
  • دسترسی با وسایل نقلیه عمومی: در ایستگاه مترو صنعت پیاده شوید و با استفاده از تاکسی می‌توانید خود را به برج برسانید.
برج میلاد

آدرس مستقیم شهربازی برج میلاد

شهربازی پارک پرواز

پارک پرواز با استفاده از موقعیت جغرافیایی بسیار عالی خود توانسته است یکی از بهترین شهربازی‌ های تهران را در خود جای دهد. این پارک بزرگ در مجاورت هتل اسپیناس، یکی از بهترین هتل های تهران قرار دارد. این شهربازی پر از بازی‌های متنوع برای کودکان را در خود جای داده و حتی بزرگسالان هم می‌توانند در این پارک که یکی از بهترین منظره‌های تهران را دارد از ساعاتی که انجا سپری می‌کنند لذت کافی را ببرند. بازی‌هایی مانند سرسره آبی، استخر توپ، هلی‌کوپتر، جامپینگ بادی و … اشاره کرد. این نکته را هم باید بدانید که این بازی‌ها محدودیت سنی هم دارند تا خیالتان بابت امنیت فرزندانتان راحت باشد.

شهربازی پارک پرواز
  • آدرس: تهران، سعادت آباد، بالاتر از میدان سرو، میدان بهرود.
  • دسترسی با وسایل نقلیه عمومی: ایستگاه مترو میدان صنعت، سپس با تاکسی‌ها یا اتوبس‌های مربوطه به پارک پرواز بروید.

آدرس مستقیم شهربازی پارک پرواز

شهربازی بسیج

مساحت نسبتا بزرگ شهربازی بسیج آن را به یکی از بزرگترین شهربازی‌های تهران تبدیل کرده است. در این شهربازی برای تمام افراد با سلیقه‌های مختلف بازی‌های متنوعی وجود دارد. پس این شهربازی می‌تواند همه افراد خانواده را راضی نگه دارد تا در کنار هم یک روز بسیار عالی را بگذرانید و از وقتی که در این پارک به سر می‌برید بسار خشنود باشید. از وسایل بازی این پارک سورتمه، پیک صبار، ترن هوایی، قالیچه پرنده، گردش فضایی و … را می‌توان نام برد.

  • آدرس: بزرگراه بسیج، نرسیده به اتوبان محلاتی
  • دسترسی با وسایل نقلیه عمومی:  نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به شهربازی بسیج ایستگاه مترو میدان بسیج است.
همچنین بخوانید  نقد و بررسی داستان اَندوه، نوشته‌ی آنتوان چخوف

آدرس مستقیم شهربازی بسیج

شهربازی بسیج

شهربازی پامچال

شهربازی پامچال با مساحت حدودی ده‌ هزار متر مربع وسایل بازی زیادی برای کودکان و بزرگسالان در خود جای داده است. این شهربازی با نام شهربازی پارک آزادگان هم میان مردم شناحته می‌شود. خیلی از خانواده‌ها حتی علاقه دارند در فضای سبز این پارک یک پیک نیک خوب در کنار خانواده و دوستان داشته باشند که وجود شهربازی درون این پارک لذت بردن از زمانی که در آنجا می‌گذرانند را دوچندان می‌کند.

شهربازی پامچال
  • آدرس: سه‌راه افسریه، شهرک مشیریه، خیابان بوعلی غربی، کنار پارک آبی آزادگان
  • دسترسی با وسایل نقلیه عمومی:  ایستگاه مترو دولت آباد، سپس با تاکسی خود را به پارک برسانید.

آدرس مستقیم شهربازی پامچال

شهربازی قلعه سحرآمیز

قلعه سحرآمیز

قلعه سحر آمیز که بخش سرپوشیده شهربازی بزرگ ارم را تشکیل می‌دهد، بیش از 120 نوع بازی مختلف را در خود جایی داده است. با وجود این همه تنوع، بدون شک اوقات خوبی را در این شهربازی سرپوشیده سپری خواهید کرد. این شهربازی در کنار «لونا پارک 1» قرار گرفته که شامل بازی‌هایی مانند: ماشین کوبنده، تیراندازی لیزری، رانندگی و … است.

ساعات کاری: همه روزه از 18:00 تا 24:00

آدرس مستقیم شهربازی قلعه سحرآمیز

سرزمین آفتاب کودک

سرزمین آفتاب کودک

سرزمین آفتاب کودکان در محدوده غرب تهران واقع شده است. با وجود اینکه بعضی از قسمت‌های آن کامل نشده، اما امکان استفاده از برخی قسمت‌هایش برای بازدید ‌کنندگان فراهم است. در این مجموعه بازی‌های متنوعی برای کودکان در 5 طبقه در نظر گرفته شده است. سرزمین آفتاب کودک، بخش‌های مختلفی از قبیل اداری و تجاری دارد که در طبقات پایین آن شهربازی جذابی برای استفاده عموم تعبیه شده است.

 خانواده‌ها می‌توانند علاوه بر خرید لباس‌ و محصولات کودک، فرزندان خود را به کافی‌شاپ‌های مخصوصی که در سرزمین آفتاب کودک برای آن‌ها ایجاد شده ببرند و تجربه‌های به یاد ماندنی برای آن‌ها رقم بزنند. این مجموعه با در اختیار گذاشتن این امکانات، به یکی از بهترین شهربازی‌ های تهران برای کودکان به حساب می‌آید.

  • آدرس: همت غرب، شهرک گلستان، بلوار کاشان، میدان موج، سرزمین کودک آفتاب

آدرس مستقیم سرزمین آفتاب کودک

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم تعدادی از بهترین شهربازی‌ های تهران را به شما معرفی کنیم. با استفاده از این مطلب می‌توانید گزینه مناسب را با توجه به امکانات ارائه شده، بازی‌ها، فاصله شهربازی از محل زندگیتان انتخاب کنید و در کنار خانواده یا دوستان بهترین استفاده را ببرید. اگر تجربه رفتن به هر کدام از این شهربازی‌ها را داشتید، می‌توانید نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

سعید قرمزی
سعید قرمزی

سلام
سعید قرمزی هستم. متولد 1369و فارغ التحصل کارشناسی ادبیات انگلیسی از دانشگاه شهید چمران اهواز. می‌خوام کنار هم از ادبیات لذت ببریم.

چطور بود؟
+1
+1
+1
1
+1
+1
+1
+1
1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط