Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ بهترین ها @ معرفی بهترین پادکست های فارسی در حوزه های مختلف

معرفی بهترین پادکست های فارسی در حوزه های مختلف

by | 6 شهریور 1401 | بهترین ها, نوشته های خواندنی | 1 comment

1. پادکست 10 صبح

پادکست 10 صبح یکی از محبوب‌ترین و بهترین پادکست های فارسی است که توانسته است توجه بسیاری از مخاطبان را به خود جلب کند. پادکست 10 صبح به صورت تخصصی و حرفه‌ای در زمینه‌ی مدیریت، کارآفرینی و کسب‌وکارهای نوپا فعالیت می‌کند. یکی از فاکتورهای مهمی که می‌تواند انگیزه‌ی افراد را برای کسب موفقیت به طرز چشمگیری افزایش دهد. بهره‌گیری از تجربه‌ی آدم‌های موفق و آگاهی از مسیری است که برای رسیدن به موفقیت طی کرده‌اند است، و پادکست 10 صبح روایتگر داستان زندگی همین آدم‌هاست، آدم‌هایی که گرفتار هیاهوی زندگی روزمره نشده‌اند و توانسته‌اند با غلبه بر همه‌ی مشکلات و سختی به موفقیت‌های بزرگی دست یابند.  

در ده صبح در مورد موضوعات مختلفی همچون رشد مقیاس‌پذیر، جذب سرمایه، مدل کسب‌و‌کار، راه‌اندازی کسب‌وکارهای نوپا، شبکه‌‌سازی و مهارت‌های نرم بحث شده است. در این پادکست همچنین مصاحبه با پایه‌گذاران کسب‌وکارهای نوپای موفقی همچون دیجی کالا،علی بابا، اسنپ فود و سایر افراد موفق در این حوزه به منظور انتقال تجربیاتشان صورت گرفته است.

پادکست 10 صبح

2. رادیو کار نکن

یکی از مهم‌ترین دلایل دلزدگی افراد از شغلشان، عدم علاقه به آن است که سبب می‌شود به تدریج با آن احساس بیگانگی کنند و صرفا از سر اجبار تن به انجام وظایفشان دهند. کارنکن روایتگر داستان زندگی انسان‌های است که از شغلشان لذت می‌برند و آن را بخشی و شاید حتی تمام زندگی خود می‌دانند. آدم‌هایی که در محل کار آنقدر غرق کار و وظایفشان می‌شوند که متوجه گذر زمان نمی‌شوند و این بازدهی کار و همچنین کیفیت زندگی آن‌ها را ارتقا می‌دهد.

رادیو کارنکن

رادیو کار نکن رسالت خود را ترویج و اشاعه‌ی فرهنگ ارزشمند، علاقه و عشق به کار می‌داند، موضوعی که خلا آن در جامعه‌ی ما بسیار حس می‌شود. رادیو کار نکن توسط امین آرامش تهیه و روایت می‌شود و هر قسمت را به مصاحبه با آدم‌های معمولی و در عین حال خاص اختصاص می‌دهد، آدم‌هایی که به کار خود عشق می‌ورزند. رادیو کار نکن تلاش می‌کند برای شنوندگان خود همچون یک تلنگر باشد تا با روایت داستان زندگی آدم‌های موفق، بتواند نگرش شنوندگان خود را تغییر دهد و آن‌ها را با شغل و کارشان آشتی دهد. اگر به هر دلیلی پادکست کارنکن را دنبال نکرده‌اید، حتما شنونده‌ی قسمتی از این پادکست باشید، شاید شما هم به یکی از طرفداران پروپاقرص این برنامه تبدیل شدید.

3. رادیو رشدینو

رادیو رشدینو یکی از بهترین پادکست های فارسی است که از اقبال گسترده‌ی مخاطبان برخوردار شده است. رادیو رشدینو فضایی است که برای رشد مخاطبان طراحی شده است. این پادکست با هدف ارائه‌ی راهکار و روش‌هایی برای ارتقاء و رشد کسب‌وکار شما راه‌اندازی شده است. در کنار رشد کسب‌وکار، سازندگان این پادکست نیم نگاهی هم به رشد فردی داشته‌اند و نکاتی را در این مورد در بخش‌هایی همچون نکاتینو و آموزینو ارائه می‌کنند. با رشدینو هم می‌تونید خودتان رشد کنید و هم کسب‌وکارتان را توسعه دهید. رادیو رشدینو از 5 بخش اخبارینو، ابزارینو، نکاتینو، آموزینو و مهمانینو تشکیل شده است که سعی شده است هر بخش هم برای مخاطب جذاب و در عین حال آموزنده باشد. در کنار این موارد رادیو رشدینو تلاش می‌کند تا با گفتگو با افراد موفق شرایطی را فراهم کند که مخاطبان بتوانند از تجربه‌های آن‌ها استفاده کنند.

رادیو رشدینو

4. رادیو ساگا

رادیو ساگا تا حدی نقشی را ایفا می‌کند که والدین برای فرزندانشان در دوران کودکی بر عهده داشتند و آن داستان‌هایی بود که به وقت خواب برای بچه‌ها روایت می‌کردند. در رادیو ساگا، افسانه‌ها و اسطوره‌هایی از سرزمین‌های دور برای ما روایت می‌شوند، سرزمین‌هایی مانند یونان، هند، ژاپن و آمریکای جنوبی که پر از راز و رمز و داستان‌های عجیب و گاه باورنکردنی‌اند. روایت رادیو ساگا با لحنی جذاب و تاثیرگذار صورت می‌گیرد. تفاوت داستان‌های رادیو ساگا با داستان‌های دوران کودکی در این است که داستان‌های بچگی برای خوابیدن ما روایت می‌شدند در حالی که با شنیدن داستان‌های رادیو ساگا دوست داریم بیدار بمانیم و از تمامی کلمات این داستان‌ها لذت ببریم.

رادیو ساگا

5. پادکست بی‌ پلاس

بی‌پلاس بر خلاف رادیو ساگا بر کتاب‌‎های داستانی متمرکز نیست. این پادکست با هدف معرفی خلاصه‌ی کتاب‌های غیرداستانی به مخاطبان راه اندازی شده است. این پادکست با هدف تشویق و ترغیب مخاطبان به کتابخوانی، در هر بخش به معرفی و توضیح یک کتاب می پردازد. معرفی کتاب با این هدف صورت می‌گیرد که مخاطبان به تحلیل و بررسی آن بپردازند و بتوانند در نهایت تصمیم بگیرند که آیا کتاب معرفی شده با سلیقه‌ی آنها سازگار است و به خواندن آن علاقمند هستند یا خیر و اساسا خواندن آن کتاب چیزی به داشته‌های قبلی آن‌ها اضافه می‌کند یا نه.

پادکست بی پلاس

6. پادکست ناجی

پادکست ناجی یکی از بهترین و مهم‌ترین پادکست های فارسی است. گوینده‌ی این پادکست چکیده‌ای کوتاه و موثر از کتاب‌های معروف و آخرین مقالات درباره توسعه فردی و خودشناسی را نقل می‌کند. یکی از نکات بارز این پادکست لحن ساده و قابل فهم آن است که سبب می‌شود مفاهیم دشوار و پیچیده در حوزه‌ی خودشناسی و موفقیت به سادگی به مخاطب منتقل شود. موفقیت گوینده و تهیه کننده‌ی این پادکست در ایجاد صمیمیت و نزدیکی با مخاطبان بر تاثیرگذاری و نفوذ این پادکست افزوده است و به آن ژرفای خاصی بخشیده است.  پادکست ناجی با گنجاندن بخش‌های مختلف همچون مهاجرت و قدرت انتخاب توانسته است مسیر زندگی بسیاری از آدم‌ها را تغییر دهد. اگر به کتاب خوانی و موضوعاتی همچون خودشناسی، بهبود سبک زندگی و موفقیت شغلی علاقمند هستید، پادکست ناجی یکی از بهترین برنامه‌ها برای شماست.

همچنین بخوانید  نقد و بررسی فیلم "بلوند"؛ زوایایی تاریک از زندگی مرلین مونرو
پادکست ناجی

7. پادکست سکه

پادکست سکه یکی از ضروری‌ترین پادکست‌ها و یکی از پادکست‌های فارسی پرشنونده است. با توجه به اینکه مسائل اقتصادی همیشه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، پادکست سکه این فرصت را برای ما فراهم می‌کند تا با موضوعات اقتصادی آشنا شویم و بتوانیم تصمیمات درستی بگیریم. پادکست سکه با هدف گفتگو و مصاحبه در مورد مسائل اقتصادی و آموزش علم اقتصاد راه‌اندازی شده است.

در هر بخش از پادکست سکه، با افراد شناخته شده و صاحب نظر در حوزه‌های علمی و سیاسی در مورد مسائل اقتصادی روز کشور به بحث و گفتگو پرداخته می‌شود با این هدف که آگاهی مخاطبان نسبت به موضوعات اقتصادی افزایش یابد.

پادکست سکه

8. طبقه 16

این پادکست که برنامه‌ای گفت‌وگو محور است در مورد کسب‌وکارهای نوپا و استارتاپ محور طراحی شده است. طبقه 16 را هم می‌توان در دسته علم و فناوری و هم در دسته‌ی کسب‌وکار قرار داد. بنیانگذار این برنامه، سهیل علوی، در هر بخش با بنیانگذاران برخی استارتاپ‌ها به گفت‌وگو می‌پردازد. در برخی بخش‌ها هم از تأثیر فناوری های جدید بر دنیا، گفته می شود مانند تأثیر هوش‌مصنوعی بر جهان.

9. بهترین خودت شو

بهترینِ خودت شو پادکستی برای به اشتراک گذاشتن ناب‌ترین ایده‌های دنیا در حوزه‌ی رشد و موفقیت با مخاطبان است. بهترین خودت شو مانند طبقه 16 یک پادکست گفتگو محور و یکی از پادکست‌های فارسی پرشنونده است. تیم بهترین خودت شو، در هر قسمت از پادکست روایتگر داستان موفقیت یک فرد هستند. به عنوان مثال در یک گفتگو در مورد موضوع حساس و سرنوشت ساز، تصمیم‌گیری بحث شده که این موضوع از اهمیت بسیار برخوردار است. یا در بخش دیگری درمورد مدل ذهنی. این پادکست که یکی از بهترین پادکست های فارسی است، در مسیر رقم زدن موفقیت به شما بسیار کمک خواهد کرد.

پادکست بهترین خودت شو

10. پادکست گوشه‎

این پادکست با هدف بحث و گفتگو در مورد تاریخ موسیقی ایران طراحی شده است. در این پادکست موضوعات مختلفی همچون چگونگی خلق یک آهنگ یا ترانه، داستان انتشار و پشت صحنه‌ی آلبوم‌های موسیقی و روایت زندگی آهنگسازان و افراد تاثیرگذار در موسیقی ایران مورد بحث قرار می گیرد.

11. رادیو عجایب

‎برای کسانی که به غوطه ور شدن در دنیای شگفتی‌ها و غرایب علاقمند هستند رادیو عجایب همان گزینه‌ای است که می‌تواند حس کنجکاوی و پرسشگری آن‌ها را اقناع کند.

رادیو عجایب

12. آلبوم

داستان شکل‌گیری، خلق و انتشار آلبوم‌های موسیقی به خصوص آلبوم‌های ماندگار برای علاقمندان به این حوزه از جذابیت زیادی برخوردار است. پادکست آلبوم با این هدف پا به عرصه‌ی وجود گذاشته است. 

پادکست آلبوم

13. پادکست فوربو

پادکست فوربو یکی از بهترین پادکست های فارسی است که برای مشتاقان حوزه‌ی دیجیتال‌مارکتینگ و تولید محتوا طراحی شده است. سازنده‌ی این پادکست درمورد بازاریابی، مدیریت کسب‌وکار اینترنتی، سایت‌های اینترنتی و سئو، شبکه‌های اجتماعی و رشد فردی بحث می‌کند. هدف او بررسی تمامی جوانب دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوا است تا بتواند یک محتوای پربار و کاربردی به مخاطبانش ارائه دهد.

پادکست فوربو

14. اینوست پلاس: بورس و بازارهای مالی

اینوست پلاس البته تمامی تلاش خود را به کار می‌گیرد تا صرفا محدود به موضوعات اقتصادی و مالی نباشد و گاهی روای داستان‌هایی از کارآفرینی، کسب‌وکار و مدیریت، بازاریابی، استراتژی، منابع انسانی و البته موفقیت و شکست نیز باشد.

پادکست اینوست پلاس

15. کتابگرد

کتابگرد پادکستی متفاوت با محوریت کتاب است. در این پادکست بر خلاف سایر پادکست‌های دیگر این حوزه، قرار نیست به معرفی و یا خواندن کتاب بپردازید. کتابگرد به‌ سراغ افراد معروفی که عاشق کتاب‌اند می‌رود و با آن‌ها درمورد کتاب‌ها گفتگو می‌کند. در این بین، مهمانان هر بخش کتاب‌های موردعلاقه‌شان را نیز معرفی می‌کنند. اگر به کتاب و کتابخوانی علاقمند هستید، این پادکست می‌تواند گزینه‌ی دلخواه شما باشد.

پادکست کتابگرد

16. رادیو مرز

رادیو مرز یکی از ناب ترین پادکست‌های فارسی است که موضوعات اجتماعی را محور بحث‌های خود قرار داده و طرفداران زیادی دارد. دلیل جذابیت و استقبال مخاطبان، نحوه‌ی مطرح کردن مسائل اجتماعی در این پادکست است. گوینده‌ی این پادکست به‌سراغ موضوعاتی می‌رود که در جامعه باعث ایجاد تفاوت و مرزبندی می‌شود؛ تفاوت‌هایی که باعث فاصله گرفتن آدم‌ها از یکدیگر می‌شود و سبب می‌شود یکدیگر را در بوته‌ی قضاوت بگذارند.

پادکست رادیو مرز

وضعیت تاهل، گیاه‌خواری، ابتلا به سرطان، طلاق، جنگ‌ و آزار و اذیت جنسی تنها برخی از موضوعات مهمی است که در رادیو مرز مطرح می‌شوند. در این پادکست، هدف، ارائه‌ی مقالات علمی و یا نظرات شخصی در مورد این موضوعات نیست بلکه گوش سپردن به درد دل کسانی است که به‌ نوعی درگیر آن موضوع هستند. در رادیو مرز سعی می‌شود از هرگونه جهت‌گیری یا اظهارنظر شخصی اجتناب شود و قضاوت در مورد موضوعات به مخاطب واگذار می‌شود. رادیو مرز، پادکستی است که ما را وادار به فکر کردن و تامل در مورد موضوعات مهم اجتماعی پیرامونمان می‌کند و این نقطه‌ی تمایز این پادکست است.

همچنین بخوانید  25 تا از بهترین سریال های ترسناک دنیا

17. من بِرَندم هستم

بسیاری از افراد علاقمند به راه‌اندازی کسب‌وکار خودشان هستند و برند مورد نظر خود را داشته باشند. در این پادکست سعی شده است که با تاکید بر بازاريابى در شبكه‌هاى اجتماعى، به بيان راهكارهايى برای رسیدن به این هدف و تحقق آن پرداخته شود. در این پادکست، نکات و آموزش‌های کاربردی در راستای ارتقای کسب‌وکارها، ارائه می‌شود. با کمک پادکست من برندم هستم، می‌توانید گام به گام کسب‌وکار خود و حتی مهارت مدیریت خودتان را بهبود بخشید.

پادکست من برندم هستم

18. استرینگ کست

دانستن داستان‌های واقعی پشت واقعیت‌های علمی همیشه لذت‌بخش و جذاب است. استرینگ کست یکی از بهترین پادکست های فارسی در حوزه‌ی علم و فناوری است. سازنده در هر قسمت از استرینگ کست، داستانی واقعی درباره رویدادی علمی، که جهان ما را به شکلی تغییر داده و باعث گشوده شدن دروازه‌های جدید به روی انسان‌ها شده است را روایت می‌کند.

پادکست استرینگ کست

19. پادکست جادی دات نت

جادی دات نت مدیومی برای شیفتگان دنیای تکنولوژی و برنامه‌نویسی است، جادی به مانند مخاطبان این پادکست شیفته‌ی دنیای فناوری و برنامه‌نویسی است. او هر بار که قسمت جدیدی را منتشر می‌کند، اطلاعات جدیدی از دنیای فناوری و برنامه‌نویسی در اختیار مخاطبانش قرار می‌دهد. جادی در اینستاگرام هم فعالیت و حضور پررنگی دارد. البته جادی همه جا حضور دارد. وبلاگ جادی به نام کیبورد آزاد بین بسیاری از جوانان مخصوصاً برنامه‌نویسان، شناخته شده است.

می‌توانیم جادی را جزء قدیمی‌ترین یا جزو اولین پادکسترهای فارسی بدانیم.

پادکست جادی دات نت

20. ژرفا

ژرفا پادکستی است که مخاطب را به سمت تفکر عمیق و ژرف اندیشی سوق می‌دهد. پادکستی که از جذابیت و محبوبیت بسیاری برخوردار است. در ژرفا تلاش سازندگان این است که توجه مخاطبان به طبیعت خصوصاً دریاها و اقیانوس‌ها جلب شود. همچنین مخاطبان به ژرف اندیشی و انتخاب سبک زندگی پایدار تشویق می‌شوند، سبکی که به حفظ طبیعت و زیبایی‌های آن ختم می‌شود. پادکست ژرفا صرفا بر روی اقیانوس‌ها و هر چیزی که مربوط به دریا است، متمرکز نمی‌شود. بلکه به مسائل مختلفی نیز پرداخته می‌شود تا به هدف اصلی که دعوت به ژرف اندیشی و حفظ محیط زیست است، دست یابد.

پادکست ژرفا

21. ابدیت و یک روز

ابدیت و یک روز پادکستی است که به هنر سینما می‌پردازد. سازنده‌ی این پادکست در کنار حرفه‌ی اصلی خود یعنی دندان پزشکی به سراغ یکی از علایق اصلی خود یعنی سینما رفته است. پس از مدت‌ها کشمکش با خود و سایرین و پس از یک دوره مشاوره و گفتگو با مجموعه‌ای از افراد خوش‌فکر، خلاق، معتمد و صاحب نظر بالاخره تصمیم به راه‌اندازی و پخش پادکست ابدیت و یک روز گرفت. پادکست‌هایی که مشخصا مضمون و محوریت آن سینما٬ فیلم‌ها و اتفاقات فرهنگی پیرامون‌ آن‌ها و سایر موضوعات دیگر که با سینما مرتبط است می‌شود.

پادکست ابدیت و یک روز

22. سرم‌ اطلاعات

پادکست سرم‌ اطلاعات، اکنون یکی از بهترین پادکست های فارسی در حوزه پزشکی است. در معرفی پادکست سرم‌ اطلاعات این گونه آمده است که: سرم‌ اطلاعات پادکستی در رابطه با سؤالات رایج بیماران است که به هر دلیلی در بیمارستان جواب داده نشده است. هدف این برنامه این است که در یک قسمت آنچه لازم است یک فرد معمولی در خصوص یک موضوع در حوزه‌ی سلامت بداند، به دست آورد.

پادکست سرم اطلاعات

23. ژن کست

این پادکست از دیدگاه علم ژنتیک، پدیده‌های جهان را مورد بررسی قرار می‌دهد. در هر قسمت از پادکست، به زبانی ساده و شیوا، گوینده در مورد موضوعات مختلفی که به‌ نوعی به ژنتیک هم مربوط هستند، بحث می‌کند. به عنوان مثال در یک قسمت از این پادکست، به عشق از نگاه ژنتیک پرداخته شده است، یا در قسمتی دیگر درمورد رابطه ژنتیک و خشم صحبت شده است.

پادکست ژن کست

24. رادیو راه

مجتبی شکوری گوینده‌ی این پادکست که خود را یک معلم می‌داند با هنر قصه گویی خود، مفاهیم پیچیده و دشوار را به ساده‌ترین شکل ممکن در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهد. مهم‌ترین شاخصه‌ی او، سادگی در گفتار و استفاده از هنر قصه‌گویی‌اش برای بیان مفاهیم دشوار است. او در هر قسمت از رادیو راه، در مورد مسئله ی خاص صحبت می کند. به عنوان مثال موضوع مرگ و زندگی را از دیدگاه خود و سایر افرادی که کتاب آن‌ها را خوانده است برای مخاطبانش نقل می‌کند. بیشتر گفتارهای مجتبی شکوری در حوزه‌ی روانشناسی، رشد ‌فردی و بهبود سبک زندگی است. اما ایشان نه روانشناس است و نه به صورت تخصصی در مورد موضوعات صحبت می‌کند. او دقیقاً به مانند یک معلم یا یک دوست که زیاد مطالعه کرده است و به کتابخوانی علاقمند است، درمورد مسائل روانشناسی صحبت می‌کند.

پادکست رادیو راه

25. صلح درون

پادکست صلح درون در صدد رقم زدن حال و زندگی بهتر برای مخاطبان خود است. پادکست صلح درون اولین پادکست از بهترین پادکست های فارسی در حوزه‌ی روانشناسی است. گوینده در هر قسمت از پادکست صلح درون، با کلامی نافذ درمورد مسائلی صحبت می‌کند که اگر به آن‌ها توجه کنیم، حال بهتر و زندگی بهتری خواهیم داشت. نام بعضی از قسمت‌هایی که در صلح درون منتشر شده را ذکر می‌کنیم تا بیشتر با این پادکست آشنا شوید:

  • احترام متقابل
  • روابط سمی را بشناسیم
  • با قضاوت شدن چه کنیم؟
  • تظاهر به خوشحالی نکن
  • تخریب خودت را رها کن
  • فریب ذهن خودت را نخور

26. هلی تاک

هلی در پادکستش در مورد مسائل روان‌شناسی و رشد فردی صحبت می‌کند که به رشد سطح زندگی انسان‌ها کمک می‌کند. به قول هلی:

همچنین بخوانید  بهترین ربات های تلگرام برای آسان تر کردن کار شما!

در پادکست هلی تاک در مورد موضوعات و مهارت‌هایی صحبت می‌کنیم که فارغ از سن، هدف و شغل می‌تواند شما را در مسیر موفقیت قرار دهد و سبب پیشرفت و افزایش رضایت شما از زندگی‌تان شود.

پادکست هلی تاک

27. جافکری

یکی دیگر از بهترین پادکست های فارسی بین مخاطبان، پادکست جافکری است. پادکست جافکری، پادکستی با محوریت روانشناسی است که اغلب به راهنمایی و هدایت مخاطبان خود در زمینه‌ی رشد فردی و بهبود سبک زندگی می‌پردازد. در این پادکست موضوعات مختلفی مورد بحث قرار می‌گیرد مانند ثبات قدم، برنامه‌ریزی برای خلق عادت‌های خوب، مثبت اندیشی و با انگیزه بودن.

پادکست جافکری

28. رادیو سی من

پادکست سی من هم یکی دیگر از بهترین پادکست های فارسی در حوزه‌ی خودشناسی و رشد فردی است. گوینده‌ی این پادکست که خود یک روانشناس است درهر قسمت از پادکست در مورد موضوعی صحبت می‌کند که همه‌ی ما به نحوی با آن روبرو شده‌ایم و برای رشد نیاز به تغییر در آن داریم.

پادکست رادیو سی من

29. مبل قرمز

این پادکست، گفت‌وگو محور و در مورد موضوعات روانشناسی با هدف بهبود روابط زوجین ساخته شده است. مجریان این برنامه در هر قسمت با حضور یک روانشناس، به مسائل و موضوعات مربوط به روابط زوجین که از اهمیت برخوردار است می پردازند. در پادکست مبل قرمز نه‌ تنها بهبود روابط زوجین مورد توجه قرار می‌گیرد، بلکه در مورد سایر موضوعات روانشناسی مانند افزایش آرامش روان و یادگیری مهارت های ارتباطی نیز بحث می‌شود.

پادکست مبل قرمز

30. مدرسه زندگی فارسی

یکی از جذاب‌ترین و بهترین پادکست های فارسی، مدرسه زندگی فارسی است. مدرسه زندگی یک رسانه است که به معنای واقعی تولید محتوا می‌کند. این برنامه نه تنها به تولید پادکست می پردازد بلکه ویدئو و مطالب جالب و کاربردی دیگر نیز به اشتراک می‌گذارد. در مدرسه زندگی فارسی، به موضوعات متنوعی پرداخته می‌شود و هدف از انجام این کار، بهبود کسب‌وکار و زندگی روزانه است. به همین دلیل، در این پادکست از موضوعات مختلفی همچون ادبیات، فلسفه، روانشناسی، اقتصاد، تاریخ، پزشکی، سینما و دیگر علوم استفاده می‌شود.

31. خویشتن نو

خودشناسی، یکی از مهم‌ترین محورها و هدف‌های زندگی است. چون همه چیز از خود ما شروع می‌شود و نهایتا به خود ما ختم می‌شود. پادکست خویشتن نو، پادکستی است که مشخصا به موضوعات حوزه‌ی روانشناسی می‌پردازد، موضوعاتی که اگر بیشتر برای درک آنها وقت بگذاریم، بیشتر خودمان را خواهیم شناخت، مانند شناخت سه شخصیت اصلی وجود خودمان شامل کودک، والد و بالغ

پادکست خویشتن نو

32. رادیو جولون

اگر در مورد سفر و گردشگری سوال دارید احتمالا جواب آن را در رادیو جولون خواهید یافت. پادکست رادیو جولون یک پادکست جذاب و صمیمی است که در مقایسه با رقیبانش، پادکستی زیبا و بسیار جذاب است. رادیو جولون در هر قسمت، درمورد یک مقصد و یا مسئله‌ی مربوط به سفر و گردشگری بحث می‌کند. رادیو جولون بخشی را به گفتگو با افرادی که اهل سفر هستند و بیشتر وقت خود را به سفر اختصاص می‌دهند، کنار گذاشته است.

با شنیدن تجربیات این افراد، می‌توانیم بهتر در مورد سفر تصمیم‌گیری کنیم.

پادکست رادیو جولون

33. رادیو ماجرا

اگر علاقمند به شنیدن داستان لذت بخش و جذاب سفر گردشگران خارجی و ایرانی هستید، رادیو ماجرا این بستر را برای شما فراهم کرده است. رادیو ماجرا یکی از بهترین پادکست های فارسی در مورد سفر است. پادکست رادیو ماجرا راوی داستان‌های سفر جهانگردها و ایرانگردهایی است که تجربه‌های جذاب از شجاعت، ماجراجویی و کاوشگری دارند. ماجرای سفر به سرزمین‌هایی ناشناخته‌ای که تاکنون اسم آن‌ها را نشنیده‌ایم. در هر قسمت از این پادکست به گفتگو با یکی از این جهانگردها یا ایرانگردها و داستان‌ها و تجربه‌هایی که از دل رویدادهای مختلف بیرون می‌آید پرداخته می‌شود.

پادکست رادیو ماجرا

34. رادیو قرمز

رادیو قرمز جزء قدیمی‌ترین و بهترین پادکست های فارسی در حوزه‌ی طنز است. پادکست رادیو قرمز در اینستاگرام و وب‌سایت رادیو قرمز در دسترس است. رادیو قرمز از معروف ترین پادکست‌های طنز است که طی چند سال اخیر، با موضوعات جذابش توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. رادیو قرمز با با بهره گیری از نوآوری و زبان طنز، به خوبی به نقد و بررسی اخبار و اتفاقات ایران می پردازد.

پادکست رادیو قرمز

35. پادکست رخ

پادکست رخ نه‌ تنها جزء بهترین پادکست های فارسی است، بلکه از محبوبیت بالایی هم برخوردار است. در هر قسمت از پادکست رخ، داستان زندگی آدم‌هایی روایت می شود که همگی تاریخ ساز بوده‌اند. سرگذشت این آدم‌ها بسیار زیبا، شنیدنی و جذاب و به دور از هر گونه قضاوتی روایت می‌شود.

پادکست رخ

36. سکوت بره ها

سکوت بره ها همانطور که از اسمش پیداست به دنبال تابوشکنی است و سعی دارد برای همیشه بساط تابوها را برچیند. اساسا این پادکست دغدغه‌ی فرهنگی دارد و با توجه به موضوعی که برای بررسی انتخاب کرده است احتمالا مورد اقبال مخاطبان قرار می‌گیرد.

در هر قسمت از این پادکست، یک تابو مورد بحث قرار می گیرد و درمورد ابعاد اجتماعی و فرهنگی آن صحبت می‌شود.

پادکست سکوت بره ها

37. پلی لیست

پادکست پلی لیست یکی از بهترین پادکست های فارسی در حوزه‌ی موسیقی است. در برخی از قسمت‌های این پادکست، زندگی نامه‌ی خوانندگان معروف و مطرح جهان خوانده می‌شود. در لابه‌لای روایت زندگی این افراد، بهترین آهنگ‌های آن‌ها هم پخش می‌شود.

در سایر قسمت‌ها، آهنگ‌هایی که با هم وجه‌اشتراک دارند را میکس می‌کند.

پادکست پلی لیست
admin
admin
چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

1 Comment

  1. علی محمدی
    0
    0

    چقد خوب که همچین مقاله کاملی دارین، اما یکی از بهترین پادکست‌ها رو جا انداختین. اسم Deep podcast رو تو یوتیوب سرچ کنید. حوزه فعالیتشون هم مسائل تاریخیه ایران و به ویژه دوره هخامنشیانه

    Reply

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط