Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگرمی
سلامت
سلامت عمومی
طراحی وبسایت
گردشگری
مارکتینگ
محیط زیست
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
خانه @ سلامت @ روان‌شناسی @ آیا تکنولوژی می‌تواند از خودکشی نوجوانان جلوگیری کند؟

آیا تکنولوژی می‌تواند از خودکشی نوجوانان جلوگیری کند؟

by | 19 مهر 1401 | روان‌شناسی | 0 comments

۱۰ سپتامبر روز جهانی پیشگیری از خودکشی است و نوجوانان باید در بالاترین اولویت ما باشند. خودکشی دومین عامل مرگ در بین نوجوانان ۱۰ تا ۱۴ ساله و سومین عامل مرگ بین نوجوانان ۱۵ تا ۲۴ ساله در ایالات متحده بعد از تصادفات و قتل است. سال گذشته یک پنجم از همه‌ی دانش آموزان دبیرستانی به طور جدی به خودکشی فکر کردند و از هر ۱۱ نفر ۱ نفر اقدام به خودکشی کرد این اعداد تکان دهنده و غیر قابل باور بود.

برای اینکه واقعا در بحران سلامت روان نوجوانان تاثیر بگذاریم، باید بیان کرد که تکنولوژی باید بخش مهمی از راه‌حل باشد. چه ما دوست داشته باشیم چه نه تکنولوژی یک بخش اساسی از تجربه‌ی امروز نوجوانان است. نوجوانان از جستجوی چیزی در تلفن خود و دریافت پاسخ‌های سریع و تند در عرض چند ثانیه انتظار فوری و راحتی را دارند. بنابراین جای تعجب نیست که نوجوانان اغلب به دنبال اطلاعات مربوط به سلامت روان در اینترنت و از طریق رسانه‌های اجتماعی هستند. برخلاف نسل‌های قدیمی‌تر، به‌ویژه اگر منابع دیجیتالی سلامت روان در دسترس باشد، تمایل کمتری به خدمات سنتی حضوری مانند روان‌درمانی دارند.

برنامه ها می توانند به نوجوانان در مشکلات روانی‌شان کمک کنند.

توجه به راه‌های ارتباطی انتخابی نوجوانان می‌تواند به بهترین شکل از آن‌ها حمایت کند. تحقیقات نشان داده است که پشتیبانی دیجیتال برای دسترسی و کمک به جوانانی که در رنج هستند، در راه است. یک آزمایش بالینی تصادفی شده در سال 2021 نشان داد که چگونه ویدئوهای مبتنی بر مهارت‌های کوتاه ارائه شده به صورت دیجیتالی به جلوگیری از بدتر شدن سلامت روان در دانش آموزان کمک می‌کند. رفتار درمانی که از ذهن آگاهی، پذیرش و تنظیم احساسات استفاده می‌کند، از طریق ویدئو به دانش‌آموزان ارائه شد و محققان به این نتیجه رسیدند که این مداخله کوتاه و بسیار مقیاس‌پذیر می‌تواند دامنه درمان سلامت روان را افزایش دهد. کارآزمایی بالینی دیگری در سال 2021 که در دانشگاه واشنگتن و هوپلب روی آن کار شد، نشان داد که یک برنامه طراحی شده برای کمک به نوجوانانی که در حال انتقال به دانشگاه هستند، احساس تنهایی کمتری کنند، می‌تواند در ترم اول از تنهایی و افسردگی محافظت کند.

همچنین بخوانید  ابعاد فراگیری زبان دوم - بخش اول

تحقیقات در این زمینه به سرعت در حال رشد است. یک بررسی در سال ۲۰۱۷ از ۱۵ برنامه مختلف تلفن همراه سلامت روان فقط دو آزمایش بالینی کوچک را نشان داد که تاثیر زیادی بر روی نتیجه مورد نظر نداشتند. تنها چند سال بعد، یک بررسی در سال 2021، 11 آزمایش بالینی را بررسی کرد که نشان دهنده بهبود تعدادی از پیامدها، معمولاً افسردگی و استرس است و یک بررسی و متاآنالیز در سال 2022، 80 مطالعه را نشان داد که 83 مداخله تلفن همراه را توصیف می‌کردند و اثربخشی را بر نتایجی مانند رفاه عمومی و پریشانی و همچنین علائم اختلالات روانی نشان دادند.

همچنین بخوانید  چگونه از آسیب احساسی در محل کار جلوگیری کنیم؟

پشتیبانی مزایای بیشتری را  ایجاد می‌کند

افزودن یک جزء انسانی زنده به یک مداخله دیجیتال (مثلا بصورت اپلیکیشن یا مشاوره های آنلاین) احتمالاً مزایای بیشتری را به خصوص برای نوجوانان فراهم می‌کند. در مطالعه‌ای درباره آنچه که نوجوانان در مداخله دیجیتالی برای حمایت از سلامت روان می‌خواهند، گروه‌های متمرکز با نوجوانان نشان دادند که طرفدار مربی‌گری سلامت تلفن همراه هستند و تعامل آنلاین فرد به فرد با یک متخصص حرفه‌ای را برای دریافت حمایت ترجیح می‌دهند. در مطالعه‌ای در آزمایشگاه در سال ۲۰۱۹ در سان فرانسیسکو مشاهده شد که چگونه پشتیبانی یک فرد، اثر بخشی مداخله دیجیتال را در نوجوانان در مورد ترک سیگار افزایش می‌دهد. تعامل و جلسه مشاوره روانشناسی با یک روانشناس آنلاین به سیگاری‌ها کمک کرد تا به نتایج بهتری برای ترک سیگار برسند.

مربیگری فرد به فرد یکی دیگر از روش‌های مؤثر برای ارائه مهارت‌های مبتنی بر شواهد است. همانطور که یک مطالعه تحقیقاتی UCLA نشان داد، مربیگری از همتایان آموزش دیده، زمانی که به خوبی و به طور مداوم به صورت آنلاین ارائه شود، می‌تواند بار بیماری روانی را برای کسانی که به یک پزشک مجاز (مانند روانشناس یا روانپزشک) دسترسی ندارند، کاهش دهد. ترکیب مناسبی از پشتیبانی که می‌تواند برای همه نوجوانان در دسترس باشد، احتمالاً هم یک پلتفرم دیجیتالی راحت و دعوت‌کننده و هم یک مؤلفه انسانی زنده را برای کسانی که نیاز دارند یا سطح بیشتری از حمایت می‌خواهند، ارائه دهد.

همچنین بخوانید  کاهش استرس با تمرین های تنفسی

آیا تکنولوژی بخشی از مشکل نیست؟

تکنولوژی اغلب در ایجاد بحران سلامت روان نوجوانان مقصر شناخته می‌شود. برخی از نوجوانان بیش از حد از آن استفاده می‌کنند و وقتی به دنبال حمایت می‌آیند، می‌توانند اوضاع را بدتر کند. به همین دلیل است که آگاهی از ابزارهای ایمن و حمایتی که نوجوانان می توانند در هنگام کشمکش از آن‌ها استفاده کنند، مهم است.

در این روز جهانی پیشگیری از خودکشی، بیایید مطمئن شویم که منابع را با نوجوانانی که می‌شناسیم  و در حال دست و پنجه نرم کردن با مشکلات سلامت روان هستند به اشتراک می‌گذاریم و متعهد می‌شویم که به نوجوانان به روشی که به ما می‌گویند و نیاز دارند، کمک کنیم.

rezathe12
rezathe12

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط