Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ تکنولوژی @ اصناف و صنایع @ تفاوت های لوله تک لایه با لوله پنج لایه چیست؟

تفاوت های لوله تک لایه با لوله پنج لایه چیست؟

by | 12 فروردین 1402 | اصناف و صنایع | 1 comment

یکی از مهم ترین و حساس‌ترین فرآیند‌های ساخت منازل مسکونی ، اداری و تجاری ، مرحله تاسیسات ساختمانی و آبرسانی ساختمان می‌باشد که باید با حساسیت بالا تکمیل شود. در فرآیند تاسیسات ساختمان فعالیت‌ها به دو دسته کلی تقسیم می‌شود که شامل لوله کشی آب و لوله کشی فاضلاب می‌باشد که هر کدام به صورت لوله کشی زیرکار انجام می‌شود و قبل از سفید کاری و گچ کاری ساختمان باید این فرآیند انجام و تست نهایی گرفته شود. در سیستم آبرسانی ساختمان دو نوع لوله مورد استفاده قرار می‌گیرد که ما در این مقاله قصد داریم تا انواع لوله های مورد استفاده در این بخش را توضیح دهیم.

1-تفاوت ساختاری لوله تک لایه و لوله پنج لایه

لوله های تک لایه معمولا از جنس پلی پروپیلن که به نوعی پلاستیک فشرده شده می‌باشد با استفاده از مواد شیمیایی دیگر تولید می‌شود و توان تحمل دمایی بالایی دارد و از زن زدگی و پوسیدگی کاملا مصون می‌ماند. لوله های پنج لایه از همان پلی پروپیلن تشکیل شده‌اند اما این مواد فقط دو لایه این لوله ها را تشکیل می‌دهند و دو لایه چسب و یک لایه آلومینیوم نیز در ساخت آن بکارگرفته می‌شود به همین دلیل توان تحمل دمایی بالاتری نسبت به لوله های تک لایه دیگر را دارند. مهمترین تفاوت بین این دو لوله تعداد لایه‌ها و تکنولوژی ساخت آنها می‌باشد.

همچنین بخوانید  قلب سیستم کولر خودرو چگونه می تپد؟

2-انواع برند لوله تک لایه با لوله پنج لایه

در بازار لوله و اتصالات ایران معمولا تمامی مجریان و پیمانکاران پروژه‌های ساختمانی از برند‌های قابل اطمینانی استفاده می‌نمایند که به بررسی بهترین برند‌های انواع لوله ها خواهیم پرداخت. برند لوله‌های تک لایه شامل برند آذین لوله که بهترین و پراستفاده ترین لوله تک لایه در ایران می‌باشد و محصول شرکت صنایع گیتی پسند اصفهان است . برند نیک بسپار رتبه دوم معتبرترین و پرفروشترین لوله تک لایه را دارد و درصد رضایت خوبی از سوی مشتریان جلب کرده است اما به انحصار بازار آذین لوله نمی‌رسد. برند‌های یزد لوله یزد لوله و بیست بسپار هم دیگر تولیدکنندگان انواع لوله های سفید می‌باشند که در این زمینه فعالیت می‌نمایند. برند لوله های پنج لایه شامل برند نیوپایپ می‌باشد که یکی دیگر از محصولات شرگت گیتی پسند می‌باشد و بهترین برند لوله پنج لایه ایران محسوب می‌باشد و رقابت کاملا انحصاری برای خود ایجاد نموده است. دیگر برند‌های معتبر لوله پنج لایه شامل ایزوپایپ و سوپرپایپ می‌باشند که با شرایط ویژه و تکنولوژی ساخات متفاوت محصولات خود را به بازار عرضه می‌نمایند. تعداد برند‌های دیگری همچون بهتراشان و اسپادانا نیز در تولید این محصول در حال فعالیت هستند که در رده‌های بعدی قرار می‌گیرند.

همچنین بخوانید  انجام کلیه امور نقشه برداری 1401

3- تفاوت قیمت لوله تک لایه و قیمت لوله پنج لایه

یکی دیگر از تفاوت‌هایی که بسیار اهمیت بالایی برای مشتریان دارد اختلاف قیمتی بین این در محصول می‌باشد که میزان بودجه ساخت ساختمان در بخش تاسیسات را می‌تواند تا 80 درصد تکمیل نماید.بنابراین به اختلاف قیمت دو محصول پرطرفدار می‌پردازیم . قیمت لوله آذین نسبت به قیمت لوله نیوپایپ ، کمتر می‌باشد. لوله و اتصالات تک لایه بدلیل ساختاری که دارند قیمت تمام شده کمتری نسبت به لوله های پنج لایه دارند زیرا تمامی اتصالات پنج لایه اغلب فلزی و برنجی می‌باشند و اتصالات تک لاهیه پلاستکی و در چند اتثال از برنج استفاده شده است.

4- تفاوت نصب و راه اندازی لوله تک لایه با لوله پنج لایه

شیوه نصب و راه‌اندازی این دو لوله کاملا با یکدیگر متفاوت می‌باشند. بر خلاف لوله های آهنی که بیش از یک دهه از کنار گذاشتن آنها گذشته است که به روش مرسوم رزوه انجام می‌شده لوله های تک لایه معمولا با استفاده از اتو لوله و با حرارت بالا به اتصالات جوش می‌خورند. لوله های پنج لایه نیز با استفاده از شیوه های کوپلینگ یا پیچی و بدون حرارت به یکدیگر متصل می‌گردند . سرعت نصب و راه اندازی لوله های پنج لایه بسیار بالا تر از لوله های تک لایه می‌باشد و برای لوله‌کش‌ها بسیار آسان‌تر می‌باشد در صورتی که لوله تک لایه دقت و تمرکز بیشتری را طلب می‌نماید.

همچنین بخوانید  دوربین مداربسته لامپی + کاربردهای آن

5- تفاوت خرید و تامین لوله تک لایه و پنج لایه

بازرگانی صدرا به عنوان تخصصی‌ترین مرجع لوله و اتصالات در ایران و نمایندگی برتر تمامی برند‌های تاسیسات در ایران بهترین و با کیفیت‌ترین لوله و اتصالات را به بازار عرضه می‌نماید. به دلیل رقابتی بودن بازار لوله و اتصالات در شادآباد تهران معمولا همه فروشگاه‌ها سعی می‌نمایند با بیشترین تخفیف و بالاترین خدمات محصولات خود را به فروش برسانند بنابراین انتخاب بسیاری سختی جهت دریافت قیمت و خرید محصولات ندارید و می‌توانید به گشت و گذاری ساده بهترین قیمت لوله تک لایه و بهترین قیمت لوله پنج لایه را از بازار دریافت نمایید. در زمینه تامین این محصولات اغلب بابت وضعیت اقتصادی کشور به صورت نقدی و تسویه آنی خرید و فروش انجام می‌شود.

amirzz

amirzz

چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

1 Comment

  1. محمد
    0
    0

    لیست قیمت لوله آذین تغییرات و نوسانات خیلی شدیدی داره برای همین کار فروش رو سخت کرده به نظر من قیمت یزد لوله و قیمت نیک بسپار خیلی نوسان کمتری داره و راحتر میشه فروشش رو انجام داد

    Reply

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط