Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ تکنولوژی @ اصناف و صنایع @ حل مشکل گرفتگی لوله در خانه

حل مشکل گرفتگی لوله در خانه

by | 1 اسفند 1401 | اصناف و صنایع | 0 comments

یکی از چالش‌های زندگی امروز در خانه‌ها به خصوص خانه‌های قدیمی گرفتگی لوله‌هاست در این مقاله به حل مشکل گرفتگی لوله در خانه خواهیم پرداخت.

راه حل هایی برای بازکردن گرفتگی های لوله در خانه:

استفاده از سیم بلند یا فنر برای لوله بازکنی

این روش بسیار ساده و در ضمن مفید برای لوله بازکنی می‌باشد. شاید اول تعجب کنید، روش کار به این صورت است که یک گیره فلزی که با آن لباس و کت شلوار خود را آویزان می‌کنید بردارید و خمیدگی آن را صاف کنید و یک طرف آن‌را در انتها به شکل قلابی کوچک خمیده کنید. آنرا به داخل لوله فرستاده و سعی کنید که تمام موها و چربیهای کثیف را بیرون کشیده و مسیر لوله را تمیز نمایید فقط سعی کنید که با شدت زیاد نباشد تا لوله دچار شکستگی نشود.وقتی مسیر لوله باز شد آب داغ در داخل لوله بریزید.

استفاده از نمک و سرکه برای باز کردن لوله

ترکیبی از یک سوم فنجان نمک و یک سوم فنجان سرکه درست کنید؛ بر اثر ترکیب این دو، گازی از آن متصاعد می‌شود. بدون اتلاف وقت و قبل از تمام شدن جوشش ترکیب آن‌را داخل فاضلاب بریزید. این حالت جوشیدن دو ترکیب باعث می‌شود مو و چربی و محتویات لوله تمیز شود، اجازه دهید حدود یک ساعت راه آب به همان شکل بماند بهتر است اجازه دهید تمام طول شب به همان شکل بماند بعد با آب گرم و فشار بالا لوله را بشویید. همچنین می‌توانید اول به مقدار کافی نمک داخل لوله بریزید و بعد سرکه را روی آن بریزید.

همچنین بخوانید  انواع دریچه های ساختمانی

استفاده از جارو برقی خشک و تر برای باز کردن لوله

اگر در منزل خود جارو‌برقی خشک و تر دارید بدانید که از این جارو‌برقی خشک و تر می‌توان برای باز کردن لوله فاضلاب استفاده کرد نحوه کار به این گونه است که آن را روی مکش مایعات تنظیم کنید مخرج آن‌را برای جلوگیری از کثیف کاری بپوشانید سپس دور تا دور لوله را خوب درزبندی کنید اگر خواستید که از یک کیسه قدیمی برای این منظور استفاده نمایید با روشن کردن جارو برقی با قدرت زیاد جارو برقی مواد زائد که سبب گرفتگی شده را می‌کشد. این کار همیشه جوابگو نمی‌باشد.

استفاده از آب جوش برای باز کردن لوله

راحت‌ترین روشی که وجود دارد این است که کتری را روی اجاق گاز قرار داده و داخل آن را پر آب کنید و بگذارید تا کاملا جوشیده شود حالا آن را در دو یا سه مرحله به آرامی داخل لوله بریزید و بگذارید تا آب داغ چند ثانیه داخل آن باشد و سپس دوباره تکرار نمایید اگر قبل از تمام شدن آب داغ لوله باز شد باید به خود تبریک گفته همیشه این مراحل گفته شده جوابگو نیست ولی اگر دوست دارید که هر کدام را اجرا کرده تا لوله فاضلاب در یکی از این مراحل ذکر شده باز شود و آسوده خاطر شوید.

همچنین بخوانید  9 دلیل روشن نشدن و کارنکردن پمپ آب

استفاده از جوهر نمک برای باز کردن لوله

یکی دیگر از روش‌های لوله بازکنی استفاده از جوهر نمک می‌باشد که می‌توانید آن را از نزدیکترین مغازه تهیه نمایید فقط باید بدانید که قبل از استفاده از یک دستکش و محافظ چشم استفاده کنید تا مانع از سوختگی شود. ابتدا 3/4 گالن آب سرد داخل سطل بریزید و 3 فنجان جوهر نمک به آن اضافه کنید با یک قاشق چوبی کهنه آن‌را خوب ترکیب کنید مخلوط شروع به جوشش می‌کند و گاز و گرما از خود متصاعد می‌کند محلول را داخل فاضلاب بریزید و بین 20 تا 30 دقیقه به آن زمان دهید سپس با آب داغ شستشو دهید.

تخلیه لوله برای باز کردن لوله

ابتدا یک سطل خالی زیر لوله u شکل فاضلاب قرار دهید سطل برای جمع کردن آب داخل لوله ،از آچار استفاده کنید و واشر دو سر انتهایی لوله زیر سینک را شل کنید باید سعی کنید تمام اجزا لوله را با دست نگه دارید وقتی بست‌ها باز شد، آن‌را آزاد کنید و به طرف سطل برگردانید و تمام محتویات لوله را داخل سطل بریزید. با چیزی داخل باقیمانده لوله بچرخانید و بقیه خرده ریزه‌های به جا مانده را تمیز کنید این کار را برای هر دو طرف لوله انجام دهید، یک مسواک قدیمی و از کار افتاده وسیله خوبی برای این منظور است.

تمیز کردن زانویی برای باز کردن لوله

اگر کابینت آشپزخانه را باز نمایید زیر سینک ظرفشویی زانویی وجود دارد لوله‌ای است خمیده که به زانوی انسان شباهت دارد و علت اصلی نام‌گذاری آن به همین علت می‌باشد این لوله به خاطر شکل ظاهری خاصی که دارد گرفته می‌شود به همین علت یکی از راه‌های باز کردن لوله ظرفشویی به حساب می‌آید ابتدا زانویی را باز کرده و شستشویش بدهید تا کاملا تمیز شود و سپس دوباره آن را در محل خود قرار داده برای این کار مواظب باشید تا آشپزخانه کثیف نشود.

همچنین بخوانید  کربن اکتیو چیست؟

استفاده از نمک و جوش شیرین برای باز کردن لوله

1/2 فنجان نمک آشپزخانه را با 1/2 فنجان جوش شیرین ترکیب کنید و آنرا داخل فاضلاب مسدود شده بریزید اجازه دهید ده تا بیست دقیقه بماند سپس آب جوش روی آن بریزید ، آب داغ و نمک و جوش شیرین وقتی با هم ترکیب می‌شوند یک ترکیب شیمایی را به وجود می‌آورند که باعث می‌شود جرم موجود در لوله‌ها از بین برود. وقتی که آب داغ را در لوله خالی می‌کنید تمام جرم‌ها به همراه این محلول شسته شده وارد فاضلاب شهری می‌شود. و لوله فاضلاب باز می‌شود.

استفاده از شوینده ظروف برای لوله بازکنی

اگر دستشویی و یا توالت شما دچار گرفتگی شده 1/4 فنجان ماده شوینده ظرف داخل کاسه بریزید سپس با مقداری آب آنرا بجوشانید این ماده همانند یک روان‌کننده در لوله فاضلاب عمل کرده و باعث تمیز شدن داخل لوله فاضلاب می‌شود وقتی این کار را انجام دادید به اندازه کافی آب داغ ریخته این کارهای ذکر شده پاسخ‌گو نبود باید به یک شرکت معتبر جهت باز کردن لوله فاضلاب تماس گرفته و از او بخواهید تا در محل حاضر شده و لوله فاضلاب گرفته شده را باز نماید.

ali
ali
چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط