Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ مدیریت و کسب‌وکار @ رهبری و مدیریت @ 10 دلیل برای اینکه کارآفرین نشوید!

10 دلیل برای اینکه کارآفرین نشوید!

by | 9 مرداد 1401 | رهبری و مدیریت, نوشته های خواندنی | 0 comments

کارآفرینی واژه‌ای است که با شنیدن آن یاد پشتکار فراوان، سختی کشیدن، سر و کله زدن با ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف، آقای خود بودن! و همچنین درآمد زیاد میفتیم. اما آیا همه می‌توانند کارآفرین خوبی باشند و بیزینس خود را با موفقیت مدیریت کنند و به درآمد خوب برسند؟ در این مقاله یونویس به بررسی 10 مورد از معایب کارآفرینی می‌پردازد. اگر قدرت مدیریت این موارد را ندارید، سراغ کارآفرینی نروید!

1.درآمد ثابت

اگر نمی‌توانید زندگی را بدون درآمد ثابت تصور کنید، کارآفرین نشوید.

شما همیشه درآمد ثابتی نخواهید داشت، به خصوص زمانی که برای اولین بار به عنوان یک کارآفرین شروع به کار می‌کنید. اگر این مسئله برای شما مشکل ساز است، کارآفرین شدن مسیر شغلی مطلوبی برای شما نخواهد بود. به عنوان یک کارآفرین، درآمد شما اغلب «خیلی کم یا خیلی زیاد» است. یا کار زیادی برای انجام دادن وجود دارد یا کار کافی برای انجام دادن وجود ندارد. به همین دلیل، مواقعی وجود خواهد داشت که درآمد شما کم است. اگر پشتوانه‌ی مالی ندارید و نمی‌توانید از لحاظ مالی خود را تامین کنید، کار کردن برای خودتان و راه‌اندازی کسب‌وکار مستقل، تصمیم عاقلانه‌ای نخواهد بود.

2.مرخصی با حقوق

اگر مرخصی با حقوق برای شما جذاب است، کارآفرین نشوید. مرخصی با حقوق مطمئناً یک مزیت برای اشتغال در کسب‌وکارهای بزرگ است. چه کسی دوست ندارد به تعطیلات برود و همان مقدار پولی را که برای انجام کارهای سخت در طول یک هفته به دست می‌آورد کسب کند؟ متأسفانه به عنوان یک کارآفرین شما این شانس را ندارید. اگر کار نکنید، حقوقی دریافت نمی‌کنید (مگر اینکه درآمد غیرفعال داشته باشید، که این مسئله‌ی دیگری است). برای کسی که بیمار است و ممکن است به این دلیل از کارفرمای خود زیاد مرخصی بگیرد، کارآفرین شدن ممکن است گزینه مناسبی نباشد. اگر موقعیت‌تان به گونه ایست که فقط زمانی که کار می‌کنید حقوق می‌گیرید (از لحاظ نظری)، به شغلی نیاز خواهید داشت که در آن مرخصی با حقوق داشته باشید.

همچنین بخوانید  آشنایی با موسیقی هوی متال و زیرشاخه‌های آن

3.مزایای بیمه

اگر فردی هستید که برای خود یا خانواده خود به بیمه نیاز دارید، مانند بیمه سلامت، بینایی، دندانپزشکی، بیمه عمر و غیره، کارآفرین شدن ممکن است برای شما کارساز نباشد. با این که می‌توانید این نوع بیمه‌ها را از منابع خصوصی خریداری کنید، معمولاً بسیار گران هستند و اغلب پوشش‌هایی را که شما به آن عادت دارید ارائه نمی‌دهند. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید بیمه خصوصی، موارد ذکر شده در بیمه نامه را با دقت مطالعه کنید. اگر خانواده پرجمعیتی دارید، کارآفرین شدن ممکن است از نظر بیمه‌ای به نفع شما نباشد.

4.بی انگیزگی

اگر انتظار دارید دیگران کارهای شما را انجام دهند، کارآفرین شدن ممکن است با شخصیت شما سازگار نباشد. اگر نمی‌توانید وظایف خود را بطور مستقل انجام دهید و منتظرید که دیگران کارهای شما را انجام دهند، وقت آن است که درباره کارآفرینی تجدید نظر کنید. برای اینکه یک کارآفرین موفق باشید باید قدرت این را داشته باشید که به خودتان انگیزه دهید و برای تکمیل وظایفی که برای هر روز دارید ابتکار عمل داشته باشید. هیچ کاری انجام نمی‌شود مگر اینکه اهمال کاری را فراموش کنید و دست به اقدام بزنید، بنابراین اگر نمی‌توانید خودتان را در حال تلاش برای تکمیل تسک‌های خود ببینید، پس ما کارآفرین شدن را به شما توصیه نمی‌کنیم.

مسئولیت کارهایتان را بپذیرید.

5.نا امیدی

اگر به راحتی دلسرد می‌شوید- کارآفرین نشوید. شکست خواهید خورد؛ این اتفاق بارها تکرار خواهد شد اما شما نمی‌توانید تسلیم شوید. برای اینکه یک کارآفرین باشید، باید سطح بالایی از اراده و پشتکار داشته باشید تا رویاهای خود را دنبال کنید. اگر اولین باری که همه چیز برای شما خوب پیش نرفت، تسلیم شوید، این نشان می‌دهد که کاراکتر شما مناسب کارآفرین شدن نیست. برای یک کارآفرین، آزمون و خطای زیادی لازم است. موفقیت در کسب‌وکارتان، ممکن است یک بار اتفاق بیفتد، اما برای همان یک بار ممکن است بیست بار آزمون و خطا انجام دهید تا آنچه را که در آن خوب هستید یا آنچه برای شما مفید است را بیابید. پس به هیچ عنوان دلسرد شدن از خصیصه‌های یک کارآفرین نیست.

همچنین بخوانید  بررسی علل وقوع سیل در ایران و راه‌های جلوگیری از آن

6.استرس

کارآفرین شدن از جنبه‌های مختلف بسیار استرس زا است. درآمد (یا کمبود درآمد)، یادگیری یک حرفه جدید، استخدام کارمندان، یادگیری تمام قوانین -قوانین و مقرراتی که ممکن است با خط و مشی بیزینس شما سازگار نباشد- گاهی اوقات می‌تواند بسیار طاقت فرسا باشد. اگر شما فردی هستید که قدرت مدیریت و کنترل استرس و اضطراب ناشی از کار را ندارید، سمت کارآفرینی نروید!

7.کمال گرایی

اگر یک انسان کمال گرا هستید، احتمالاً کارآفرین شدن برای شما مناسب نیست. به عنوان یک کارآفرین، اغلب نمی‌توانید منتظر بمانید تا چیزی قبل از راه‌اندازی، کامل شود (خواه یک محصول، ایده و غیره). شما همیشه زمان خواهید داشت تا در طول مسیر، مسائل را اصلاح کنید. متأسفانه، کمال گرایان دوست ندارند کار خود را تا زمانی که کامل، درخشان و خوب باشد، ارائه دهند. در کارآفرینی، زمان زیادی برای کمال گرایی وجود ندارد.

8. آینده نگری

کارآفرینان باید آینده نگر باشند. اگر این ذهنیت را دارید که «این راهی است که ما همیشه انجامش داده‌ایم»، تبدیل شدن به یک کارآفرین برای شما یک اتفاق بسیار دشوار خواهد بود. کارآفرینان همیشه به دنبال آینده هستند تا راه بهتری برای انجام کارها و خلق ایده‌های جدید بیابند و گیر افتادن در گذشته برای تحقق اهداف شما بسیار مخرب خواهد بود.

همچنین بخوانید  ماری آنتوانت، منفورترین ملکه تاریخ چه سرنوشتی داشت؟
آینده نگری از صفات یک کارآفرین موفق است.

9.انتقادپذیری

کارآفرین بودن مانند این است که این جمله را بر روی یک تکه کاغذ بنویسید و آن را به پشت خود بچسبانید: “از من انتقاد کن!” دوستان، خانواده شما، کارگر خواربارفروشی، بانوانی که در بازار حضور دارند و … همه به شما می‌گویند که چرا نمی‌توانید ایده خود را محقق کنید، چرا نباید بیزینس خود را راه‌اندازی کنید، چگونه بازاری که وارد آن می‌شوید در حال فروپاشی است و موضوعاتی از این دست که همیشه وجود خواهد داشت و موانع شما هستند. مهم‌تر از آن، آن‌ها فکر می‌کنند که شما دیوانه هستید که می خواهید شغل خود را رها کنید و سعی کنید کسب‌وکار خود را راه اندازی کنید. شما زمان زیادی را صرف این خواهید کرد که خود و اعمالتان را برای این افراد توجیه کنید. اگر نمی‌توانید انتقادات را تحمل کنید، به سراغ کارآفرینی نروید.

10.پرداخت مالیات

اگر شما درک درستی از اعداد و ارقام ندارید، اگر چیزی در مورد مالیات نمی‌دانید، اگر مایل به یادگیری در مورد مالیات نیستید، شاید کارآفرین شدن به نفع شما نباشد. قوانین مالیاتی همیشه در حال تغییر هستند و قوانین و مقررات مختلفی وجود دارد که باید در مورد رشته کاری خود بدانید. همچنین، شما باید بدانید که چه مزایای مالیاتی وجود دارد، مانند کسر مسافت پیموده شده، حذف دفتر خانه و استفاده از هزینه‌های سفر یا تجارت برای کاهش بدهی مالیاتی خود. اگر نمی‌توانید خود را در حال یادگیری زبان مالیاتی تصور کنید، احتمالاً بهتر است کارمند بمانید.

admin
admin
چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط