Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ سبک زندگی @ تعمیرات @ رایج ترین مشکلات پکیج دیواری و راه های رفع آن

رایج ترین مشکلات پکیج دیواری و راه های رفع آن

by | 24 مهر 1401 | تعمیرات | 0 comments

پکیج های دیواری از مقاومت و طول عمر نسبتا بالایی برخوردار هستند و در مقایسه با سایر آبگرمکن‌ها نگهداری از آن‌ها راحت‌تر است و فضای کمتری را به خود اختصاص می‌دهند. اما پکیج دیواری نیز به مانند سایر دستگاه‌های دیگری که در منزل مورد استفاده قرار می‌گیرند ممکن است دچار خرابی و مشکل شود. طبیعتا آگاهی از این مشکلات و دانستن راه‌های رفع آن‌ها می‌تواند بسیار کمک کننده باشد. در این مقاله به رایج‌ ترین مشکلات پکیج دیواری و همچنین راه‌های برطرف کردن این مشکلات می‌پردازیم.

1. دیر گرم شدن آب

اگر چه این موضوع بسیار آزاردهنده است اما نمی‌توان آن را یک مشکل قلمداد کرد چرا که آبگرمکن‌های دیواری قادر نیستند به سرعت و به محض باز کردن شیر آب، آب گرم برای شما فراهم کنند. فقط پکیج‌هایی می‌توانند به سرعت آب گرم در اختیار شما بگذارند که به پمپ گردش آب مجهز باشند و یا از مخازنی بهره مند باشند که قبل از باز کردن شیر آب، بتوانند آب گرم تولید و ذخیره کنند. همچنین باید به این نکته توجه کرد که طول لوله‌های بین دو نقطه در مدت زمان انتقال آب گرم از پکیج دیواری به شیر آب تاثیر زیادی دارد. وقتی لوله‌ها طولانی باشند طبیعتا مقداری آب سرد از قبل در این لوله‌ها باقی مانده است که باید تخلیه شود تا آب گرم وارد مدار شود. با توجه به اینکه این مورد مشکل تلقی نمی‌شود نیازی به یافتن راه حل و یا آوردن تعمیرکار نیست و صرفا با خرید یک پکیج دیواری که مجهز به پمپ گردش آب و یا مخزن ذخیره آب باشد می توان این مسئله را حل کرد. 

2. داغ بودن بیش از اندازه آب

یکی از اصلی‌ترین دلایل داغ شدن بیش از حد آب، ممکن است تنظیم دمای آن بر روی درجه بالا باشد. برای جلوگیری از این اتفاق بهتر است دما را در حد استاندارد تنظیم کنید تا هم از داغ شدن زیاد آب جلوگیری کنید و هم از اتلاف انرژی و متقبل شدن هزینه‌های گزاف جلوگیری کنید. یکی دیگر از دلایل داغ شدن آب، کم شدن آب به دلیل مسدود شدن و گرفتگی لوله‌ها و فیلتر است که سبب می‌شود مقدار کمی آب در سیستم باشد که در نتیجه همین مقدار کم آب، گرم و سپس داغ می‌شود. برای حل این مشکل که یکی از مشکلات پکیج دیواری است به دقت لوله‌ها را چک کنید و از مسدود نبودن آن‌ها اطمینان حاصل کنید در صورت لزوم لوله‌ها را تمیز کنید. همچنین باید به صورت منظم سردوش حمام و شیر آب را بررسی کنید و در صورتی وجود هر گونه گرفتگی که جریان آب را کاهش دهد، آن را برطرف کنید. در صورتی که داخل لوله‌ها و یا شیر آب هر گونه رسوباتی وجود دارد سریعا آن‌ها را پاکسازی کنید. اگر حسگر حرارتی از کار افتاده است و یا در محل درست خود قرار ندارد یا آن را عوض کنید و یا آن را در جای مناسب خود قرار دهید.

همچنین بخوانید  رایج ترین مشکلات نرم افزاری گوشی های اندروید و راه های رفع آن

3. خاموش شدن ناگهانی پکیج دیواری

یکی دیگر از مشکلات پکیج دیواری خاموش شدن ناگهانی و خود به خود آن است که ممکن است به دلایلی همچون پایین بودن فشار آب، از کار افتادن ترموستات، گرفتگی شیر ورودی آب به علت انباشت رسوبات، عدم گردش درست آب در داخل سیستم به علت خراب شدن پمپ و یا هواگرفتگی لوله ها رخ دهد. برای رفع این مشکل بهتر است از یک تعمیرکار متخصص و ماهر کمک بگیرید تا پکیج شما را به دقت بررسی کند و نسبت به رفع مشکل آن اقدام کند.

4. روشن نشدن شمعک پکیج

یکی دیگر از مشکلات پکیج دیواری به روشن نشدن شمعک آن مربوط می‌شود. با توجه به اینکه ساختار پکیج‌های مختلف با هم متفاوت است ممکن است علت روشن نشدن شمعک در پکیج های مختلف با هم فرق کند. ممکن است روشن نشدن آن به علت پایین بودن فشار آب باشد. برای بررسی این مشکل، بهتر است ابتدا به فشارسنجی که در زیر پکیج تعبیه شده است نگاهی بیاندازید و در صورتی که میزان فشار از نیم کمتر است نشان دهنده‌ی این موضوع است که پکیج یا روشن نمی‌شود و یا روشن نمی‌ماند. برای برطرف کردن این مشکل لازم است که فشار پکیج را بوسیله شیرفشار افزایش دهید و در صورتی که پکیج مجدد دچار افت فشار شد بهتر است که از یک تعمیرکار کمک بگیرید.

5. نشتی و چکه کردن پکیج

یکی دیگر از مشکلات پکیج دیواری که بسیار رایج است چکه کردن آن است. مهم‌ترین علت چکه کردن پکیج دیواری، نصب غلط آن است. اگر اخیرا پکیج دیواری خود را راه اندازی کرده اید ممکن است عایق بندی اتصالات آن به درستی انجام نشده باشد و این سبب چکه کردن پکیج شده باشد. یکی دیگر از دلایل چکه کردن پکیج دیواری ممکن است پوسیدگی و فرسودگی لوله‌ها و اتصالات باشد که برای رفع این مشکل نیز بهتر است از تعمیرکاران ماهر و باتجربه استفاده کنید.

6. تولید سروصدا در پکیج

یکی دیگر از مشکلات پکیج دیواری ایجاد سروصداهای ناهنجار و آزار دهنده است که برای حل این مشکل بهتر است سیستم تهویه را از وجود هرگونه رسوب و گردوغبار پاک کنید. شعله دستگاه باید به رنگ آبی روشن و شفاف باشد. یکی دیگر از دلایل صدای ناهنجار پکیج، وجود نشتی در سیستم اشتعال است که سبب می‌شود گاز به درستی نسوزد و در نتیجه ایجاد صدا کند.

همچنین بخوانید  وای کیبورد لپ تاپم آب خورد؟ مگه میشه؟

7. کم بودن فشار آب خروجی

یکی دیگر از مشکلات پکیج دیواری کم بودن فشار آب است که ممکن است به دلیل پایین بودن فشار آب خانه باشد. یکی دیگر از دلایل این مشکل، مسدود بودن لوله‌ها، شیرآلات و فیلتر است که باید به دقت آن‌ها را بررسی کنید. این اتفاق ممکن است به دلیل پایین بودن فشار گاز باشد که در نتیجه آن، پکیج جریان آب را کاهش می‌دهد تا به دمای از قبل تعیین شده برسد.

8. مشکلات بخش ترموستات

یکی دیگر از مشکلات مربوط به پکیج دیواری به خرابی ترموستات برمی‌گردد. اگر ترموستات به درستی کار نکند نمی‌تواند دمای اتاق را به خوبی تشخیص دهد و سیگنال‌هایی که به بخش اصلی می‌فرستد اشتباه خواهد بود. برای حل مشکلات مربوط به ترموستات بهتر است به دنبال پیدا کردن علت آن باشید. برای انجام این کار ابتدا منبع تغذیه را چک کنید که روشن باشد و به درستی کار کند. هم چنین از سالم بودن تنظیمات ساعت دستگاه مطمئن شوید.

9. گرم و سرد شدن پکیج

یکی دیگر از مشکلات پکیج دیواری به نوسانات آب مربوط می‌شود که باید به سرعت رفع شود. دلایل اصلی نوسانات آب پکیج می‌تواند به ارتفاع نامناسب شعله، کم شدن دقت NTC مورد استفاده، بکارگیری همزمان چند شیر مصرفی، بهره بردن از پمپ فشار نامناسب در ساختمان، از کار افتادن شیر سه راهه در پکیج‌های دو مبدل و پایین بودن فشار آب ساختمان اشاره کرد.

رفع مشکلات پکیج دیواری

10. انفجاری روشن شدن پکیج

انفجاری روشن شدن پکیج یکی از نگران‌کننده‌ترین مشکلات پکیج دیواری است. این مشکل ممکن است به دلایل مختلفی اتفاق افتد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به از کار افتادن جرقه زن، تمیز نبودن مشعل و افت گاز اشاره کرد.

11. خراب شدن رادیاتورها

یکی دیگر از مشکلاتی که بسیار متداول است خراب شدن رادیاتورها است. از جمله مشکلاتی که در رادیاتورها بسیار رخ می‌دهد می‌توان به وجود نقاط سرد در رادیاتورها، مسائل مربوط به رسوب و هواگیری در رادیاتور اشاره کرد. بیشتر مشکلات مربوط به رادیاتور به راحتی و فقط با انجام هواگیری قابل حل است.

12. گرم نشدن آب

گرم نشدن آب پکیج و رادیاتورها یکی از مشکلات پکیج دیواری است که ممکن است به دلیل خراب شدن دیافراگم و قفل هوا، افت فشار، خراب شدن ترموستات، یخ زدگی لوله‌ها و یا قطع شدن جریان آب، برق و گاز باشد. در صورتی که مشکل مربوط به پایین بودن فشار آب باشد باید دستگاه فشارسنج را چک کنید و در صورتی که زیر یک است آن را مجدد تنظیم کنید. همچنین باید اطمینان حاصل کنید که جریان آب، گاز و برق با قطعی مواجه نیست. اگر مشکل مربوط به قسمت ترموستات است بهتر است یک تعمیرکار آن را بررسی کند.

همچنین بخوانید  رایج ترین مشکلات خودرو و راه های رفع آن

13. افت فشار پکیج

افت فشار پکیج یکی از مشکلاتی است که عملکرد پکیج را تحت الشعاع قرار می‌دهد و سبب ایجاد اختلال و مشکل در سیستم می‌شود. از اصلی‌ترین دلایل افت فشار پکیج می‌توان به خراب شدن شیر اطمینان، وجود مشکل در گیج فشار و گرفتگی هوای رادیاتور اشاره کرد. در صورتی که شیر اطمینان خراب شده است آن را عوض کنید. سپس گیج فشار را بررسی کرده و در صورتی که مشکل حل نشد باید رادیاتور را هواگیری کنید.

14. سرد بودن قسمت بالای پکیج دیواری

در صورتی که پکیج خود را به تازگی راه اندازی کرده‌اید باید مطمئن شوید که پکیج کاملا تراز است. تراز بودن پکیج سبب می‌شود که آب به طور یکسان و مساوی در تمامی بخش‌های پکیج پخش شود. در صورتی که مشکل مربوط به تراز نبودن پکیج نبود احتمالا رادیاتور دچار هواگرفتگی شده و نیاز به هواگیری دارد.

15. سرد بودن قسمت میانی پکیج

این مشکل به علت مسدود شدن لوله‌ها در نتیجه انباشت رسوب به وجود می‌آید. برای حل این مشکل باید رسوب انباشته شده را از بین ببرید چرا که سبب اختلال در کارکرد پکیج می‌شود. 

16. از کار افتادن دکمه های پکیج دیواری

یکی دیگر از مشکلات مربوط به پکیج که خود ممکن است زمینه ساز مشکلات دیگری شود خراب شدن دکمه‌های پکیج است. از جمله روش‌هایی که برای تشخیص از کار افتادن دکمه‌ها می‌شود از آن‌ها کمک گرفت می‌توان به خاموش و روشن شدن بی موقع پکیج، گرم‌تر و یا سردتر بودن دما بیش از میزانی که ترموستات نشان می‌دهد و داغ بودن بیش از حد آب اشاره کرد. در صورت مشاهده هر کدام از این علائم، دکمه‌ها را به دقت چک کنید و در صورتی که مشکل قابل حل نبود آن‌ها را عوض کنید.

17. مشکلات مربوط به تغذیه برق پکیج دیواری

مشکلات مربوط به تغذیه برق از جمله مشکلات پکیج دیواری است که بسیار رایج است. برای رفع این مشکلات باید صفحه نمایش و چراغ‌ها را به دقت چک کنید و در صورتی که سالم بودند باید سایر قطعات برقی آن را بررسی کنید. در صورتی که همه‌ی قطعات سالم بودند لازم است که جعبه تقسیم خانه را بررسی کنید چرا که ممکن است کلید یا فیوزی پریده باشد. اگر با بررسی این موارد مشکل حل نشد باید فیوز را به دقت چک کنید و در صورت مشاهده خرابی، آن را عوض کنید.

admin
admin
چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط