Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آرایشی/بهداشت
آشپزی
آموزشی
آی تی
ادبی
استارتاپ
اقتصاد
امور زنان
بازی‌های کامپیوتری
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
پزشکی
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
تکنولوژی و صنایع
جامعه شناسی
حقوق
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
خانواده
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
روایت‌های شخصی
رویدادها
زندگی نامه
سئو
سبک زندگی
سرگرمی
سلامت
سلامت عمومی
سیاست
سیاسی/اجتماعی
سینما و تئاتر
صنایع
طراحی وبسایت
عکاسی
علم روز
علمی
فرهنگ
فضای مجازی
فلسفه
گردشگری
مارکتینگ
محیط زیست
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
مسائل روز
مطالب داغ
معماری و ساختمان سازی
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
موفقیت
نقد ادبی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
خانه @ سلامت @ تغذیه @ رژیم برای تثبیت وزن

رژیم برای تثبیت وزن

by | 14 اردیبهشت 1401 | تغذیه, سلامت | 0 comments

رژیم تثبیت وزن

عوامل زیادی در کاهش یا افزایش وزن نقش دارند، مانند ژنتیک خانواده، سن، نوع رژیم غذایی مورد استفاده، سبک زندگی و حتی محل زندگی و محل کار.

همه این عوامل به چاقی و کاهش وزن کمک می‌کنند، اما چه غذاها و رژیم‌هایی که می‌خوریم تأثیر بیشتری نسبت به سایرین دارند؟

در یک جمع‌بندی کلی می‌توان نتیجه گرفت که برای حفظ وزن باید میزان کالری مصرفی و میزان کالری خروجی یکسان باشد و در این راستا باید هزینه کافی برای حفظ و تثبیت وزن صرف شود. به مقدار کالری توجه کنید.

برای دریافت رژیم آنلاین تثبیت وزن کلیک کنید.

رژیم تثبیت وزن

کاهش وزن به اندازه کافی سخت است.

اما رژیم‌های غذایی شانس بیشتری برای موفقیت در دراز مدت به شما می دهد.

محققان تخمین می‌زنند که تنها حدود 20 درصد از افراد پس از رسیدن به اندام ایده آل و کاهش وزن، از رژیم کاهش وزن پیروی می‌کنند.

متأسفانه بسیاری از افرادی که وزن کم می‌کنند در نهایت دوباره وزن اضافه می‌کنند. با این حال، اجازه ندهید این آمار شما را دلسرد کند.

تعدادی از روش‌های علمی اثبات شده وجود دارد که می‌تواند به شما در تثبیت وزن کمک کند.

چگونه کاهش وزن را حفظ کنیم؟

برای حفظ شانس کاهش وزن پس از رژیم، برای قدم بعدی خود پس از رسیدن به وزن هدف برنامه‌ریزی کنید.

در این مدت تغییرات آهسته در سبک زندگی خود ایجاد کنید و تاثیرات آن را ببینید. تغییرات ناگهانی احتمالا باعث افزایش وزن می‌شود.

اگر عادات غذایی سالم را به عادات سبک زندگی سالم تبدیل کنید، به احتمال زیاد از افزایش وزن مجدد جلوگیری خواهید کرد.

چرا افراد دوباره وزن پیدا می کنند؟

چندین دلیل عمده وجود دارد که چرا افراد دوباره وزن کم می‌کنند. آن‌ها بیشتر در مورد انتظارات غیرواقعی و احساس محرومیت هستند.

رژیم های محدود کننده

محدودیت شدید کالری ممکن است متابولیسم شما را کند کند و هورمون های تنظیم کننده اشتها را تغییر دهد، که هر دو از عوامل افزایش وزن هستند.

طرز فکر اشتباه

زمانی که فکر می‌کنید رژیم غذایی یک راه حل سریع به جای یک راه حل طولانی مدت برای بهبود سلامت شما است، احتمال تسلیم شدن و کاهش وزن بیشتر است.

بسیاری از رژیم‌ها بر اساس اراده و نه عاداتی هستند که می‌توانید در زندگی روزمره خود بگنجانید.

آن‌ها بیشتر بر روی قوانین تمرکز می‌کنند تا تغییر سبک زندگی، که ممکن است شما را دلسرد کند و مانع از افزایش وزن شما شود.

چند نکته مفید در تثبیت وزن

استراتژی‌های زیر به شما کمک می‌کند از رژیم غذایی به مرحله نگهداری بروید، جایی که وزن شما ثابت است.

برای افزایش شانس موفقیت پایدار در کاهش وزن، سعی کنید با طی کردن تمام مراحل، این چند عادت را در سبک زندگی خود بگنجانید.

کاهش وزن آهسته و پیوسته داشته باشید

کاهش وزن متوسط ​​بهترین نتیجه را دارد. پزشکان توصیه می‌کنند که در طول هفته با رژیم‌های غذایی بیش از نیم تا یک کیلوگرم وزن کم نکنید.

این رویکرد محافظه کارانه به بیماران کمک می‌کند تا از خطرات مرتبط با کاهش وزن شدید اجتناب کنند.

همچنین به بدن اجازه می‌دهد تا عادات غذایی جدیدی را بیاموزد که آن‌ها را از کاهش وزن در طولانی مدت محافظت می‌کند.

کنترل غذا یک میان وعده سالم و … مهارت‌های کلیدی است که در صورت انتخاب روش کاهش وزن کندتر به شما کمک می‌کند وزن خود را برای مدت طولانی‌تری حفظ کنید.

پس از رسیدن به هدف، عادات بد غذایی را از سر بگیرید.
بدترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که عادات غذایی قبلی خود را از سر بگیرید.

به یاد داشته باشید که این عادات غذایی در وهله اول باعث افزایش وزن می شود.

صبحانه بخور

همچنین مطالعات نشان داده است افرادی که صبحانه می‌خورند در پیشگیری از اضافه وزن موفق‌تر هستند.

اطمینان حاصل کنید که صبحانه شما حاوی غلات کامل و یک منبع پروتئین کم چرب است. خوردن صبحانه ممکن است به شما در دستیابی به اهداف کاهش وزن کمک کند. افرادی که صبحانه می‌خورند معمولا عادات سالم‌تری دارند، مانند ورزش بیشتر و فیبر و ریزمغذی‌های بیشتر.

علاوه بر این، خوردن صبحانه یکی از رایج‌ترین رفتارهای گزارش شده توسط افرادی است که در حفظ کاهش وزن موفق هستند. یک مطالعه نشان داد که 78 درصد از 2959 نفری که حداقل برای یک سال 14 کیلوگرم وزن کم کردند، هر روز صبحانه خوردند. مطالعات نشان نداده است که نخوردن صبحانه به طور خودکار منجر به افزایش وزن یا عادات غذایی بد بشود. اما در روند کاهش وزن می‌تواند خوب باشد.

خودت را وزن کن

ترازو را در خانه نگه دارید و هفته‌ای یک بار از آن استفاده کنید. مطالعات نشان می‌دهد که نظارت منظم بر وزن می‌تواند به کاهش وزن به طور منظم کمک کند.

فراموش نکنید که به متخصص تغذیه خود مراجعه کنید.
حتی پس از رسیدن به اندام ایده آل در زمان مناسب به متخصص تغذیه خود مراجعه کنید؛ زیرا متخصص تغذیه قادر است درصد چربی بدن را اندازه گیری کند یا شاخص توده بدنی را ارزیابی کند و روش‌هایی مانند آنالیز بدن را با بیو اسکن انجام دهد که می‌تواند علاوه بر چربی بدن شما عوامل دیگری مانند کم آبی، توده عضلانی، میزان چربی انباشته شده را بررسی کند.

آن‌ها همچنین می‌توانند مشکلات سلامتی ناشی از تغییر شکل بدن را از بین ببرند.

برنامه ورزشی خوبی داشته باشید

ورزش منظم نقش مهمی در حفظ وزن دارد. این ممکن است به شما در سوزاندن کالری اضافی و افزایش متابولیسم بدن کمک کند.

pirateb
pirateb

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب مرتبط