Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آرایشی/بهداشت
آشپزی
آموزشی
آی تی
ادبی
استارتاپ
اقتصاد
امور زنان
بازی‌های کامپیوتری
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
پزشکی
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
تکنولوژی و صنایع
جامعه شناسی
حقوق
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
خانواده
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
روایت‌های شخصی
رویدادها
زندگی نامه
سئو
سبک زندگی
سرگرمی
سلامت
سلامت عمومی
سیاست
سیاسی/اجتماعی
سینما و تئاتر
صنایع
طراحی وبسایت
عکاسی
علم روز
علمی
فرهنگ
فضای مجازی
فلسفه
گردشگری
مارکتینگ
محیط زیست
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
مسائل روز
مطالب داغ
معماری و ساختمان سازی
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
موفقیت
نقد ادبی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش

سئو چیست؟

by | 16 فروردین 1400 | مارکتینگ | 0 comments

SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization به معنی (بهینه‌سازی موتور جستجو) است. سئو فرایند بهینه‌سازی سایت جهت افزایش کیفیت و کمیت ترافیک سایت‌ها از طریق نتایج طبیعی موتورهای جستجو می‌باشد.

سئو انجام کارهایی ثابت به‌صورت مستمر است که باعث جذب ترافیک رایگان می‌شود. “ترافیک رایگان” کاربرانی هستند که سایت شما را از طریق سرچ کردن در موتورهای جستجو پیدا می‌کنند و شما برای آنها هزینه‌ای پرداخت نکرده‌اید.

هدف اصلی موتورهای جستجو نمایش بهترین نتیجه به کاربر است. هنگامی‌که شما در موتور جستجو عبارتی را سرچ می‌کنید موتور جستجو نزدیک‌ترین نتیجه به درخواست شمارا نشان می‌دهد.

شما می‌توانید ورودی سایتتان را از طریق برنامه‌هایی مانند Ahrefs چک کنید.

نشان دادن تعداد ورودی کاربر به سایت در سایت ahreafs

نکات اولیه اما مهم در مورد سئو گوگل

1. گوگل به صفحات وب‌سایت شما امتیاز می‌دهد و نه به سایت شما.

سایت شما دارای 25 صفحه است، هرکدام از این صفحات دارای امتیاز و ارزش جداگانه هستند.

اگر شما صفحه خدمات سئو را در سایت خود با کلمه کلیدی “قیمت سئو” بهینه‌سازی کرده باشید، هنگامی‌که کاربر قیمت سئو را سرچ می‌کند صفحه خدمات سئو شما به او نشان داده می‌شود، نه سایت شما.

2. خزندگان گوگل

برای اینکه گوگل بتواند به صفحات شما امتیاز بدهد، ابتدا باید بداند که شما وجود دارید. گوگل از چندین راه برای پیدا کردن صفحات و محتواهای جدید استفاده می‌کند. یکی از مهم‌ترین روش‌ها (خزش) crawling است. وقتی گوگل میخواهد سایت ما را بررسی کند و از آن بازدید نماید ربات‌هایی را به سایت ما می‌فرستدبه این فرایند crawling(خزش) و به ربات‌ها crawler (خزنده) می‌گویند.

هنگامی‌که شما لینک خود را درسایت‌هایی که توسط گوگل تأیید و بررسی شده‌اند قرار می‌دهید، ربات‌های گوگل که در حال خزش در آن سایت‌ها هستند به لینک شما برمی‌خورند. آنها لینک سایت شما را به لیست خود اضافه و بررسی سایت شما را شروع می‌کنند. همچنین آنها از طریق لینک صفحه اصلی‌تان صفحات دیگر سایت شما را پیدا می‌کنند.

2 مورد از کارهایی که باعث می‌شود خزنده‌های گوگل به سایت شما سر نزنند:

  1. عدم وجود لینک‌های داخلی: لینک‌های داخلی برای گوگل بسیار با اهمیت هستند و صفحاتی که لینک داخلی ندارند معمولاً توسط ربات‌های گوگل بررسی نمی‌شوند.
  2. لینک‌های داخلی Nofollow: لینک‌های داخلی Nofollow هرگز توسط خزنده‌ها بررسی نمی‌شوند.

3. سازگاری با موبایل

نسخه سایت در موبایل اهمیت بیشتری نسبت به دسکتاپ دارد، زیرا بیشتر از 60 درصد از کاربران با استفاده از تلفن همراه از موتورهای جستجو استفاده می‌کنند. یک وبسایت سازگار با موبایل باید برای تلفن های هوشمند آیفون و اندروید، تبلت های سایز کوچک و متوسط مناسب باشد.

شما می‌توانید سازگاری سایتتان را با موبایل از طریق سایت Mobile-Friendly Test چک کنید .  

 سازگاری سایتتان را با موبایل از طریق سایت Mobile-Friendly Test چک کنید

4. سرعت سایت

سرعت سایت یکی دیگر از عواملی است که در رتبه‌بندی سایت شما در کامپیوتر و موبایل تأثیر دارد.

 هنگامی‌که کاربر وارد سایت شما شود و بارگیری سایت شما زمان ببرد، باعث نارضایتی کاربر و ریزش امتیاز می‌شود.

 شما می‌توانید برای بررسی سرعت صفحات وب خود، از ابزار Google’s Pagespeed Insights استفاده کنید.

همچنین میتوانید با استفاده از سایت Ahrefs تعداد صفحاتی که به کندی بارگذاری می‌شوند، پیدا کنید.

5.کلمات کلیدی

 تفاوت کلمات کلیدی “سئو سایت” و “قیمت سئو سایت” در دنیای سئو   

باوجود شباهت بین دو کلمه کلیدی، گوگل دو مجموعه کاملاً متفاوت از نتایج جستجو را نشان می‌دهد. برای “قیمت سئو سایت”، سایت‌هایی که کار سئو سایت انجام می‌دهند را نشان می‌دهد. برای “سئو سایت” مقاله‌هایی مربوط به آموزش سئو.

  درواقع Google انگیزه پرسش را تفسیر می‌کند و نتایجی را که کاربر می‌خواهد ببیند نشان می‌دهد.

6. بک لینک

بک لینک‌ها برای کسب امتیاز اهمیت دارند و باارزش هستند.

هنگامی که یک وب‌سایت به یک وب‌سایت دیگر لینک می‌دهد، یک «بک لینک» ساخته می‌شود. منظور ما از لینک، متن یا تصاویری هستند که با کلیک بر روی آنها کاربر به صفحه دیگری در اینترنت منتقل می‌شود. مهم‌ترین نکته در بک لینک این است که شما همیشه باید به مقاله‌های مرتبط لینک دهید.

انواع بک لینک

لینک داخلی (Internal link):

هنگامی‌که شما از صفحه‌ای در سایت خودتان به صفحه دیگری در سایت خود لینک می‌زنید، شما لینک سازی داخلی انجام داده‌اید.

لینک خارجی (External link):

هنگامی‌که شما لینک سایت خود را در سایت‌های دیگر قرار می‌دهید، لینک سازی خارجی انجام داده‌اید.

یکی از بهترین راه‌ها برای سئو سایت استفاده از تکنیک بک لینک آسمان‌خراش (Skyscraper) می‌باشد. این روش نسبت به ساخت بک لینک عادی انرژی و زمان بیشتری می‌گیرد اما تأثیر بیشتری دارد.

آسمان خراش

یکی از مؤثرترین راه‌های بک لینک ” بک لینک آسمان‌خراش ” است.

  1. ابتدا برترین مقاله‌ها در زمینه کاری خود که دارای بک لینک‌های زیادی هستند، پیدا کنید.
  2. مقاله‌ای بنویسید که از همه نظر از مقاله سایت مرجع بهتر باشد، خلاقانه‌تر و جامع‌تر.
  3. سپس به سایت‌هایی که در مقاله سایت جامع بک لینک زده‌اند پیام دهید و مقاله خود را به آنها معرفی کنید. به آنها پیشنهاد دهید که در مقاله شما لینک خود را قرار دهند.
  4. و در آخر با حجمی از بک لینک و ترافیک طبیعی روبرو شوید.

از طریق برنامه  Ahrefs و یا Buzzsumo می‌توانید سایت‌

هایی که به پست های برتر گوگل بک لینک داده اند پیدا کنید .

در سرچ بار این سایت ها backlinko.com/skyscraper-technique  را سرچ کنید.

7. کیفیت محتوا

هدف گوگل نشان دادن قابل‌اعتمادترین و مفیدترین نتایج به کاربر است.  

مواردی که باعث افزایش کیفیت محتوای شما می‌شود:

  • استفاده از جملات و پاراگراف‌های کوتاه و روان
  • استفاده درست از کلمات کلیدی
  • استفاده از عکس در مقاله
  • استفاده از مثال در مقاله
  • تولید محتوای با کیفیت که مخاطب را به تعامل با سایت دعوت کند، مخاطب را سرگرم سازد و از همه مهم‌تر آن را به خریدار تبدیل کند.

در آخر باید بدانید که رتبه‌بندی گوگل دارای نوسان است.

این نمودار نشان دهنده این است که شما به‌درستی سئو سایتتان را انجام داده‌اید:

این نمودار نشان‌دهنده وجود مشکلات در سئو شما می‌باشد:

دانستن نحوه کار موتورهای جستجو که در رتبه‌بندی محتوا و سایت شما تأثیرگذار است، بسیار مهم است. درست است که الگوریتم‌های موتور جستجو همیشه تغییر می‌کنند و هیچ تضمینی وجود ندارد که آنچه امروز مهم است در سال آینده نیز مهم باشد. اما جای نگرانی وجود ندارد، زیرا موارد مهم با گذر زمان ثابت می‌مانند.

فاطمه آگاهی
فاطمه آگاهی

فاطمه آگاهی هستم. علاقه‌مند به نوشتن در مورد هر موضوعی که راجع‌به آن اطلاعات کافی دارم.

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب مرتبط