Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ سبک زندگی @ رابطه و ازدواج @ شناخت قبل از ازدواج | 4 نشانه تمام کردن رابطه

شناخت قبل از ازدواج | 4 نشانه تمام کردن رابطه

by | 29 بهمن 1402 | رابطه و ازدواج | 0 comments

اختلافات و بحث‌های دوران عقد و نامزدی در بسیاری اوقات نادیده گرفته می‌شود و زوج‌ها به راحتی از کنار آن‌ها می‌گذرند. متاسفانه مراجعین بسیاری دیده‌ام که تصور می‌کنند عشق بر هر درد بی درمان دواست و چون همدیگر را دوست دارند همه مشکلات به یمن قدم عشق، خود به خود حل خواهد شد. درحالیکه این دوره نیازمند شناخت عمیق و روانشناسی شخصیت هردو طرف است، نه پنهان کردن اختلافات و سرسری گرفتن آن‌ها.

شناخت قبل از ازدواج

متاسفانه یک باور غلط که در اکثر زوجین می‌بینم. این است که اکثر آن‌ها در دوران نامزدی و عقد با وجود تمام تفاوت‌ها و اختلاف نظرهایی که در روابط خود می‌بینند و مطمئن هستند که این بی تفاوتی‌ها وجود دارد و حتی مدام در دوران عقد و نامزدی هم در مورد اختلافاتی که دارند با یکدیگر بحث و گفتگو می‌کنند.

اما هر دو در انکار محض هستند و آنقدر هر دو هیجان عروس و داماد شدن و برنامه‌های روز عروسی و خانه مستقل را دارند گویا ناخودآگاه در ذهن اکثر آن‌ها این باور وجود دارد که عشق بر هر درد بی درمان دواست. زیرا فکر می‌کنند در عشق قدرتی است که می تواند مثلا همسر بی‌مسئولیت را که همیشه دلیل اختلافشان، همین بی‌مسئولیتی هست یا وابستگی و بچه ننه بودن یکی از آن‌ها با قدرت ازدواج و عشق، تبدیل بشه به پاره شدن بند ناف عاطفی و تشکیل یک دفعه‌ای استقلال در آن‌ها.

همچنین بخوانید  اگر فکر می کنید که یک شوهر خیانت کار دارید، چه کاری باید انجام دهید؟

یک مثال دیگر این است که بی‌نظمی و شلختگی که در یکی از آن‌ها یا هر دو وجود دارد و طرف مقابل انتظار تغییر کلی در نامزدش به یک انسان منظم و مرتب را دارد. واقعا خنده‌دار است که فکر کنیم با اضافه شدن اسم یک فرد به شناسنامه طرفین، بشود این همه معجزه ایجاد کرد.

درصورتی‌که تفاوت‌های بسیاری بعد از ازدواج عمیق تر و بیشتر خواهد شد. البته حرف من این نیست که هر دو نفر صددرصد شبیه هم باشند تا مشکلی برای آن‌ها پیش نیاید بلکه از شباهت مهم‌تر، توافق بین دو نفر هست. بنابراین بسیار مهم است که بدون هیچ افکاری قبل از اینکه وارد زندگی یکدیگر بشوید واقع‌بینانه و صادقانه در مسائل و مشکلاتتون با یکدیگر گفتگو کنید و تا وقتی بابت هریک از مشکلاتتون حل مسئله نکرده‌اید اصلا سراغ مشکلات دیگر نروید.

نشانه تمام کردن رابطه

نشانه تمام کردن رابطه

حالا می‌خواهم سوالات بسیار مهمی که باید هرکدام از یکدیگر بپرسید را مطرح کنم که اگر هریک با مطرح کردن سوالات به نشانه‌هایی که خدمتتان می‌گویم رسیدید لحظه‌ای درنگ نکنید و رابطه را سریع به اتمام برسانید. این نشانه ها معمولا در جلسات مشاوره پیش از ازدواج نیز بررسی می‌شوند.

1) از او بپرسید برای خانواده قرار هست چه قدر وقت بگذارد؟

اگر می‌خواهید بیشتر از آنچه برای یکدیگر وقت بگذارید، برای خانواده یا دوستانتان وقت بگذارید و به هر طریقی می‌خواهید طرف مقابلتان را گول بزنید و یا به عبارتی او را در رابطه بپیچانید و یا اگر این نشانه‌ها را در طرف مقابل خود دیدید، در هر دو صورت لطف بسیار بزرگی در حق خودتون می‌کنید که رابطه را به اتمام برسانید.

همچنین بخوانید  معرفی انواع قرص تاخیری و طریقه مصرف آنها

2) در رابطه‌تان دیدید که اصلا خبری از بحث و گفتگو نیست!!!!!

ممکن نیست رابطه‌ای بدون بحث و دعوا باشه. یکی از نشانه‌های رابطه خوب این است که بعد از هر بحث و دعوایی منجر به یک نتیجه بشه و به حل مسئله منجر بشه. پس اگر دیدید که در رابطتون اصلا خبری از بحث و دعوا نیست بدونید حتما مشکلی وجود دارد.

3) ایرادگیری و تحقیر دائمی

وقتی شما دیدید که کل رابطه‌تان و اکثر زمان‌هایی که در رابطه با یکدیگر هستید مدام تبدیل شده به ایرادگیری و تحقیر کردن و مسخره کردن یکدیگر و خانواده‌های یکدیگر و در رابطه دو نفره عوض اینکه کارهای مثبت یکدیگر را تایید کنید و آن‌ها را مطرح کنید یک ذره بین گذاشته‌اید روی عیب‌ها و ایرادها که آن‌ها را بزرگترش کنید گویی تمرکز رابطه فقط روی نقاط منفی هست، آن موقع است که باید بترسید از رابطه‌ای که در آن هستید و هرچه زودتر آن را متوقف کنید.

4) اصلا در رابطه‌تان خبری از قدرشناسی و تحسین و تعریف کردن نیست

انگار شما مدام این احساس رو دارید که تمام کارهایی که برای طرف مقابلتان انجام می‌دهید اصلا به چشم او نمیاید و قدردان زحمت‌های شما نیست و گویا او هرگز با کلمه تشویق ناآشناست و تحت هیچ شرایطی هیچکدام از کارهای مثبت شما رو تشویق نمی‌کند، آن وقت باز باید به درستی و سلامت رابطه‌تان شک کنید.

همچنین بخوانید  8 نشانه زن حیله گر و راه حل برای مقابله با او

این 4 نشانه که خدمتتان عرض کردم را اگر در رابطه با یکدیگر دیدید منتظر نباشید که بعد از ازدواج با عشق و صبر بتوانید آن‌ها را حل و فصل کنید زیرا عشق بر هر درد بی‌درمان دوا نیست. پس این باور غلط را از ذهنتان دور کنید و واقع‌بینانه به این نشانه‌ها دقت کنید و اگر این نشانه‌ها را در رابطه دیدید فرار را به قرار ترجیح دهید و مانع از پیشرفت رابطه شوید.

برای داشتن یک رابطه خوب و سالم حتما اینها را بخوانید

  1. ۲۷ راز برای ترمیم رابطه عاطفی
  2. ۸ نشانه زن حیله گر و راه حل برای مقابله با او
  3. چگونه با همسر منفی برخورد کنیم؟ | ۱۵ راهکار مهم
  4. ۸ مشکل که زوجین با اختلاف سنی زیاد با آنها روبرو هستند
  5. بهترین ویژگی های یک شوهر خوب
  6. ۸ عامل خطرناک خیانت در ازدواج
  7. نشانه های دختر فریبکار و سوء استفاده گر
  8. چگونه یک زن را خوشحال کنیم؟ ۲۸ چیز ساده ای که برای او مهم است
  9. ۱۰ روش برای داشتن یک رابطه جنسی موفق
  10. قبل از رابطه جنسی باید به چه نکاتی توجه کنیم؟
  11.  ۱۰ سوال مهم که قبل از شروع رابطه باید از پارتنر خود بپرسید
  12. نشانه های پایان رابطه عاطفی
admin
admin
چطور بود؟
+1
1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط