Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ سلامت @ تغذیه @ شناسایی کلم بروکلی با کیفیت

شناسایی کلم بروکلی با کیفیت

by | 16 آذر 1401 | تغذیه | 0 comments

کلم بروکلی یکی از انواع کلم‌هاست. کلم‌ها شامل:

  • کلم سفید
  • کلم قرمز
  • گل کلم
  • کلم بروکلی
  • کلم چینی
  • کلم بروکسل

از میان کلم‌های نام برده کلم بروکلی از خواص بالاتری برخوردار است. در این مقاله سعی داریم با خواص بی‌نظیر کلم بروکلی آشنا شویم. همچنین آموزش خواهیم داد که بروکلی با کیفیت را شناسایی کنید. تا در هنگام خرید این محصول پرطرفدار دچار اشتباه نشوید. 

خواص کلم بروکلی

کلم بروکلی با وجود خواص بسیاری که دارد، همچنین کشت عمده‌ای که در ایران انجام می‌شود، در فروشگاه‌های ما بسیار کم یافت می‌شود. به همین خاطر کشاورزان محصول نهایی خود را صادر می‌کنند.

کلم بروکلی با مواد مغذی بی شمار موجود در خود از بروز سرطان‌های مختلف جلوگیری می‌کند. معده و سیستم گوارشی را تقویت می‌کند. کاهش کلسترول خون، سم زدایی اعضای داخلی، پیشگیری از آلرژی‌های فصلی، بهبود سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از نواقص مادر زادی تنها بخش کوچکی از خواص کلم بروکلی می‌باشد.

کلم بروکلی برای سلامتی بسیار مفید است. زیرا این سبزی پر خاصیت متشکل از مواد مغذی، ترکیبات ارگانیک، و ویتامین ها است. اگر بخواهیم به این مواد مغذی اشاره کنیم باید از ویتامین ث، ویتامین کا، ویتامین آ، منگنز، سلنیوم، فولات، پتاسیوم، فیبر،فلانوئیدها و دیگر اقسام ترکیبات آنتی اکسیدان نام ببریم. که مجموع این مواد مغذی برای حفظ سلامت بدن ضروری می‌باشد.

همچنین بخوانید  رژیم غذایی بدنسازی | چه بخوریم و چرا؟

کلم بروکلی در چه مناطقی کشت می شود؟

بروکلی برای رشد کردن به آب و هوای معتدل نیازمند است. این محصول به گرما بسیار حساس است و به سرعت فشردگی گل‌های خود را از دست می‌دهد و متمایل به زردی می‌شود. به همین خاطر نمی‌توان در هر منطقه‌ای اقدام به کشت این محصول کرد.

به طور کلی در کشور ما در 3 منطقه به صورت گسترده کشت و برداشت می‌شود. در فصل بهار این محصول در منطقه ورامین کشت می‌شود. در فصل تابستان کشاورزان اصفهانی به کشت و برداشت بروکلی مشغول هستند. از اواخر تابستان تا پاییز نیز کشاورزان ورامین و کرج اقدام به کشت کلم بروکلی با کیفیت می‌کنند.

با شروع فصل زمستان شهرستان دزفول تنها منطقه‌ی مناسب برای کشت بروکلی با کیفیت صادراتی است.

همچنین بخوانید  کراتین چیست؟ آیا استفاده از آن درست است؟
کشت و برداشت کلم بروکلی

بسته بندی کلم بروکلی صادراتی

با توجه به موارد ذکر شده و با علم بر این که این محصول بسیار به گرما حساس می باشد. تنها راه برای صادرات این محصول بسته بندی می باشد که با هوا در ارتباط نباشد. به همین خاطر صادر کنندگان بروکلی از فوم‌های یخدان استفاده می‌کنند. به این صورت که کلم‌ها را در یخدان قرار می‌دهند. و تمام فضاهای خالی را با پودر یخ پر می‌کنند. سپس درب یخدان را بسته و پلمپ می‌کنند.

این روش تنها راه سالم ماندن بروکلی در مسافت‌های طولانی و صادرات می‌باشد. البته در بازار داخلی با سلفون پیچ کردن بروکلی‌ها سعی بر وکیوم کردن محصول می‌کنند. که راه حل مناسبی برای فروش کلم بروکلی در کوتاه مدت می‌باشد.

راه تشخیص کلم بروکلی با کیفیت

شناخت بروکلی با کیفیت بسیار حائز اهمیت است. اولین نکته در این رابطه ساقه‌ی کلم بروکلی است. ابتدا به انتهای ساقه نگاه کنید. انتهای ساقه نباید شکاف خورده باشد. شکاف ساقه نشانه استفاده بیش از حد کود پتاس می‌باشد. که به معنی نارس بودن محصول است. متاسفانه فروشگاه‌ها برای پنهان کردن این موضوع ساقه بروکلی را بسیار بلند میگذارند. توجه کنید که 4 انگشت پایین‌تر از گل بروکلی را با یک چاقو برش دهید. و از شکاف نداشتن ساقه اطمینان حاصل کنید.

همچنین بخوانید  بهترین رژیم غذایی برای مادران شیرده

دومین نکته در کیفیت کلم گل‌های آن است. گل ها باید کاملا فشرده باشند. و رنگ سبز تیره از نشانه‌های رسیدگی محصول است. البته سر هر گل نباید شکفته شود. بروکلی اگر بیش از حد رسیده باشد روی گل‌های سبز رنگ تیره و شکفته می‌شود. و گل‌های ریز سفید رنگ بیرون می‌آید. این بروکلی‌ها از نظر تغذیه‌ای مشکلی ندارند. ولی در هنگام پختن مقداری سفت هستند و لطافت و تردی خود را از دست می‌دهند.

با توجه به این نکات ما می‌توانیم بروکلی با کیفیت خریداری کنیم و از خوردن آن لذت ببریم. لازم به ذکر است در فروشگاه‌ها این محصول را از یخچال بردارید. قطعا بروکلی خارج از یخچال عمر بسیار کوتاهی خواهد داشت.

از اینکه ما را تا انتها دنبال کردید ممنونیم. امیدواریم که از خواندن این مطلب بهره کافی را برده باشید.

golzar.n
golzar.n
چطور بود؟
+1
1
+1
1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط