موتورهای جستجوی گوگل نسبت به یک موضوع حساسیت زیادی دارند و آن هم محتوای تکراری یا داپلیکیت کانتنت است. محتوای تکراری به این معنی است که محتوای مشابه در آدرسها یا URLهای مختلف در وب ظاهر میشود و در نتیجه موتورهای جستجو نمیدانند کدام URL را در نتایج جستجو به مخاطبان نشان دهند. این میتواند به رتبهبندی یک صفحه وب آسیب برساند، و مشکل تنها زمانی بدتر می شود که افراد شروع به پیوند دادن به نسخههای مختلف یک محتوا کنند. در این مقاله به شما میگوییم که دلایل مختلف محتوای تکراری چه چیزهایی هستند و راه حل هر یک از آنها را بیان میکنیم.
محتوای تکراری چیست؟
محتوای تکراری محتوایی است که در چندین URL در وب در دسترس کاربران است. از آنجایی که بیش از یک URL محتوای یکسانی را نشان میدهد، موتورهای جستجو نمیدانند کدام URL را در قسمت بالاتر نتایج جستجو به کاربران نشان دهند.
در این مقاله سعیمان بر این است که بیشتر بر روی دلایل فنی محتوای تکراری و راه حلهای آن تمرکز کنیم. اگر میخواهید اطلاعات بیشتری در مورد محتوای تکراری داشته باشید و با محتوای کپی شده یا خراشیده شده یا حتی رتبه خواری کلمات کلیدی آشنا شوید، خواندن این مقاله را از دست ندهید.
بیایید این موضوع را با یک مثال بررسی کنیم:
محتوای تکراری را میتوان به قرار گرفتن در چهارراهی تشبیه کرد که علائم جادهای در دو جهت مخالف برای یک مقصد مشخص میشوند: از خودتان میپرسید که وارد کدام جاده باید بشوید؟ جالب است بدانید که مقصد نهایی نیز متفاوت است. به عنوان یک خواننده، ممکن است برایتان مهم نباشد که نتیجهی جستجوی خود را دریافت کنید، اما یک موتور جستجو مجبور است انتخاب کند که کدام صفحه را در نتایج جستجو نشان دهد، زیرا نمیخواهد محتوای یکسان را دو بار نشان دهد.
فرض کنید مقاله شما درباره «کلمه کلیدی x» در http://www.example.com/keyword-x/ و همین محتوا در http://www.example.com/article-category/keyword-x/ نیز نمایش داده می شود. این وضعیت تصادفی نیست: در بسیاری از سیستمهای مدیریت محتوای مدرن (CMS) اتفاق میافتد. سپس فرض کنید مقاله شما توسط چندین وبلاگ نویس انتخاب شده است و برخی از آنها به URL اول پیوند دارند، در حالی که برخی دیگر به آدرس دوم لینک می دهند. در این هنگام موتور جستجو ماهیت واقعی خود را نشان می دهد: این مشکل شماست. محتوای تکراری، مشکل خود شماست زیرا این پیوندها هر دو URL های مختلف را نشان میدهند. اگر همهی آنها به یک URL لینک میدادند، شانس شما برای گرفتن رتبه بهتر برای کلمه کلیدی x بیشتر میشد.
اگر نمیدانید که آیا سایت شما داپلیکیت کانتنت دارد یا نه، این ابزارها به شما کمک میکنند تا آنها را کشف کنید!
چرا باید از محتوای تکراری در سایت خود جلوگیری کنید؟
این مسئله شدیدا به رتبه سایت شما آسیب می زند چرا که موتورهای جستجو نمی دانند که کدام صفحه را به کاربران پیشنهاد دهند. در نتیجهی آن، تمام صفحاتی که موتورهای جستجو تکراری می بینند، در رتبههای پایینتر قرار میگیرند. این بهترین حالت است. اگر محتوای تکراری شما وضعیت بدتری داشته باشد، به عنوان مثال اگر مقدارمحتوای شما بسیار کم است که با محتوای کپی شده کلمه به کلمه ترکیب شده است، ممکن است با جریمهی گوگل به دلیل تلاش برای فریب دادن کاربران روبرو شوید. بنابراین اگر میخواهید محتوای شما رتبهبندی شود، بسیار مهم است که بدانید که در هر صفحه مقدار معقولی از محتوای منحصر به فرد قرار دارد.
اگرچه این فقط یک مشکل برای موتورهای جستجو نیست. اگر کاربران شما به دنبال یک صفحه خاص هستند و نتوانند صفحه مورد نظر خود را پیدا کنند، این امر میتواند برای آنها بسیار خستهکننده باشد. بنابراین، مانند بسیاری از جنبههای سئو، مهم است که از مسائل محتوای تکراری خود برای تجربه کاربر و همچنین جستجو مراقبت کنید.
برای خواندن ادامه مطلب در رخ نت روی لینک محتوای تکراری سایت کلیک کنید.
منبع : رخ نت
0 Comments