Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ هنر و ادبیات @ موسیقی @ موسیقی و تاثیر آن بر زندگی ما

موسیقی و تاثیر آن بر زندگی ما

by | 23 فروردین 1400 | موسیقی | 0 comments

موسیقی

موسیقی‌یکی‌از راه های‌انتقال حس های‌ما در طول شبانه روز میباشد, فرقی‌هم نمی‌کند, پیر باشی‌یا جوان, دارا باشی‌یا فقیر, به هر حال لحظه هایی‌در زندگی‌ما بوده که با موسیقی‌سپری‌شده اند. شما وقتی‌موسیقی‌یا آهنگی‌را می‌شنوید, یا آن را می‌پسندید و یا نمی‌توانید با آن ارتباط بگیرید. اما بعضی‌از آهنگ ها فقط یک آهنگ نیستند, زیرا درون آنها کوهی‌از خاطرات گنجانده شده و در هر زمانی‌که به آن گوش دهید, همه چیز مربوط به ان خاطره را به خاطر می‌آورید. دقیقا مانند همان اهنگ و خاطره ایی‌که در حین خواندن این متن به سراغ شما آمد.

موسیقی‌به زندگی‌ما رنگ می‌بخشد. اگر به شما بگویند که: یک اتاق خالی‌و یک اتاق پر از وسایل برای‌زندگی‌شما وجود دارد, شما کدام یک را انتخاب می‌کنید؟ احتمالا اتاق پر را انتخاب میکنید چون آن وسایل زندگی‌را برای‌شما آسان تر می‌کنند. موسقی‌هم دقیقا همینطور است و جاهای‌خالی‌را در زندگی‌ما پر می‌کند.

به قول جیم کری: “تنها اشکال زندگی‌این است که موسیقی‌متن ندارد”.

موسیقی‌متن مجموعه  آهنگ هایی‌هستند که در فیلم ها و در صحنه های‌مختلف استفاده می‌شوند تا به انتقال بهتر حس به مخاطبان کمک کنند. بگذارید برایتان مثالی‌بیاورم, شما وقتی‌در حال تماشای‌یک فیلم “اکشن” میباشید, ناخوادگاه با ضربان موسیقی‌متن عصبانی, نگران و یا خوشحال میشوید ولی‌اصلا متوجه این موضوع نیستید چون سخت مشغول تماشای ‌فیلم مورد علاقه‌تان هستید.

همچنین بخوانید  موسیقی متن و زیبایی آن؛ چگونه تصویر به کمک صدا ارتقاء پیدا می‌کند؟

حالا فرض کنید چقدر جالب و هیجان انگیز می‌شد اگر می‌توانستیم همچین حسی‌در زندگی‌و کار هایمان داشته باشیم. زندگی‌ما یک فیلم بدون موسقی‌ولی‌پر کلام است. خیلی‌وقت ها ما از حرف زدن خسته می‌شویم و دوست داریم فقط شنونده باشیم اما کمتر کسی‌پیدا می‌شود که تحمل چنین وضعی‌را داشته باشد و با شما به صحبت کردن ادامه بدهد.

در این زمان موسیقی‌به کمک ما می‌آید و بی‌منت زحمت صحبت کردن و آرام کردن ما را بر عهده می‌گیرد. ما بر اساس احساسات و شخصیت مان سبک موسیقی‌خود را انتخاب می‌کنیم. ما نمی‌توانیم در زمان شادی‌و عروسی‌موسیقی‌غمگین گوش بدیم و یا بالعکس. پس موسیقی‌زمانی‌به ما کمک می‌کند که ما سبک آنرا به خوبی‌انتخاب کرده باشیم.

همچنین بخوانید  تجزیه و تحلیل نسل یک رپ فارس

کدام سبک موسیقی‌می‌تواند به ما کمک کند؟

به دلیل تاثیر مستقیم موسیقی‌بر مغز, ذهن و طرز فکر ما خیلی‌مهم است که سبک درستی‌را انتخاب کنیم. منظور من از سبک,  شاخه های‌مختلف موسیقی‌مانند رپ, هیپ هاپ, کلاسیک و یا پاپ نیست(در مقالات بعدی‌درباره این سبک ها هم صحبت خواهیم کرد). منظور من حالت اهنگ هاست که در اکثر مواقع شاد و یا غمگین هستند.

ما در موقعیت های‌بسیاری‌در زندگی‌شخصی‌مان به مشکلات متعددی‌بر میخوریم که شرایط را برای‌ما سخت می‌کنند. در این مواقع امری‌بدیهی‌است که به آهنگ های‌غمگین گوش بدهیم چون انرژی‌و روحیه مناسب برای‌دیگر آهنگ ها را نداریم.

اما نباید به آنها عادت کنیم زیرا موسیقی‌به راحتی‌می‌تواند ما را در اختیار بگیرد و به ما دستور بدهد. بله درست فهمیدید, موسیقی‌به همان اندازه ایی‌که خوب و پر از فایده است, خطرناک و گمراه کنندست. شاید در بعضی‌از مواقع آثار منفی‌موسیقی‌بیشتر از آثار مثبت آن دیده شوند.

دلیل ان هم نداشتن ظرفیت و یا قدرت ادراک کامل می‌باتشد. هیچ خواننده ایی‌و یا هنرمندی‌نمیخواهد با ضبط و پخش آثار خود به طرفدارانش آسیب بزند. اگر میبینید و یا میشنوید که خواننده‌ایی‌ اهنگی ‌با مضمون غم و اندوه منتشر کرده است, به این معنی ‌نیست که آن خواننده به کل غمگین و ناراحت می‌باشد.

همچنین بخوانید  معروف ترین دیس بازی های رپ فارسی

و یا باعث بشود که طرفدارانش احساس بدی‌به زندگی‌خودشان داشته باشند. او فقط میخواهد پیغامی‌را به وسیله این آهنگ به شما و من شنونده بدهد. این پیغام همیشه متن یکسانی‌ندارد اما مفهوم ثابتی‌دارد و ان هم صبور بودن در مسیر زندگی‌و شناخت افراد جدید در زندگی‌مان است.

در کل ما باید در زندگی‌مان در جست و جوی‌خوشبختی‌باشیم, شاید در مسیر زندگی‌دچار سختی‌هایی‌بشویم ولی‌نباید هدف‌مان را از یاد ببریم. هدف ما موفقیت در زندگی است, پس نباید آنرا از یاد ببریم.

منتظر مقاله های‌بعدی‌باشین.

حسن اسدی
حسن اسدی

من حسنم، 20 سالمه و دانشجوی جامعه شناسی هستم(البته فعلاً، شاید تا یکی دوماه دیگه اخراج بشم.) نکته دیگه ای هم نیست دیگه، خدافظ.

چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط