Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ سبک زندگی @ فیلم و سرگرمی @ نقش های بازی دوتا 2

نقش های بازی دوتا 2

by | 6 تیر 1402 | فیلم و سرگرمی | 2 comments

بازی دوتا 2 که قبلاً به معرفی انیمیشن آن پرداخته بودیم، یکی از محبوب‌ترین بازی‌های آنلاین و مولتی‌پلیر با قابلیت PVP در ایران و جهان است. این بازی که از سال 2013 روانه بازار شده، هر روز پلیرهای بیشتری را جذب خود می‌کند و همین موضوع باعث سخت‌تر شدن بازی و رنک‌آپ شدن است. شما به عنوان یک دوتا پلیر حتماً این موضوع را می‌دانید که بازی در سه لاین اصلی(safe lane، Mid lane و Hard lane) جریان دارد و شیوه قرار گیری هیروها با نقش های بازی دوتا 2 معمولا به صورت زیر است.

  • لاین وسط یا mid lane: یک هیرو(carry یا midlaner)
  • سیف لین یا safe lane: دو هیرو(soft support یا carry و hard support)
  • هارد لین(offlane) یا hard lane: دو هیرو(soft support و offlaner)

حالا شاید برای شما هم سوال باشد که این نقش های بازی دوتا 2 دقیقاً به چه معنی هستند. امروز ما در این مقاله به شما کمک می‌کنیم تا مفهوم این رول‌ها را متوجه شوید تا بتوانید بهتر بازی کنید.

منظور از نقش در بازی دوتا 2 چیست؟

در بازی دوتا 2 پنج نقش برای پلیرها در نظر گرفته شده است و هر تیم نیز شامل 5 پلیر است. برای داشتن یک تیم بالانس خوب بهتر است از هر رول یک هیرو در تیم وجود داشته باشد! این پنج نقش اصلی عبارت اند از:

  1. Carry
  2. Mid laner
  3. Offlaner
  4. Soft support
  5. Hard support

اینها به ترتیب نقش های بازی دوتا 2 هستند. حالا بیایید هر کدام از این نقش‌ها را با هم بررسی کنیم.

نقش Hard support

هیروهای هارد ساپورت معمولاً اسپل و abiltyهای قدرتمندی دارند. این باعث می‌شود که سبک بازی آنها کاملاً متکی به توانایی‌های آنها باشد و بنابراین اولویت کمتری برای فارم کردن و گرفتن آیتم‌ها دارند. آنها اغلب آیتم‌های ارزان قیمت و اولیه ای مانند magic wand، fluffy hat، و boots of speed را برای شروع بازی خرید می‌کنند. سپس آنها بر روی موارد کاربردی مانند Observer و Sentry Wards، Smoke of Deceit و Dust of Appearance تمرکز خواهند کرد.

در طول بازی، هیروهای هارد ساپورت دید مناسب(همون کاشتن ward برای دیدن نقاط مختلف مپ) را برای تیم فراهم می‌کنند، و همچنین دید دشمن را حذف می‌کنند، Creep camps را با استفاده از creepهای خود پاک می‌کنند و در تیم فایت‌ها، خود نقش مهمتری دارند. نمونه هایی از هیروهای هارد ساپورت در Dota 2 عبارتند از Dazzle، Crystal Maiden و Lion.

داشتن یک یا دو هارد ساپورت برای هر تیمی الزامیست و در صورت نداشتن ساپورت قوی، شانس شما برای برنده شدن کمتر خواهد بود. همچنین این نکته را در ذهن داشته باشید، وقتی هیرو شما هارد ساپورت است، در ابتدای بازی نباید last hitها از طرف شما باشد. شما باید اجازه دهید هیرو همراه شما که احتمالاً carry یا soft support است فارم کند و آیتم‌های لازم را خریداری کند.

همچنین بخوانید  تحلیل قسمت ۸ سریال The Last of Us

از آنجایی که هیروهای شما به صورت ابتدایی از قدرت‌های(همان abilty) خوبی برخوردار است، تا لول 10 شما می‌توانید با آیتم‌های ابتدایی به راحتی بازی کنید.

نقش soft support

سافت ساپورت ها شبیه هارد ساپورت‌ها هستند، اما معمولاً قابلیت بقا و تحرک بهتری دارند. آنها نقش رومینگ را بازی می‌کنند و برای فعال بودن روی نقشه به موارد بیشتری نیاز دارند.

آنها مانند هارد ساپورت‌ها از carryها مراقبت می‌کنند اما به روشی متفاوت. در حالی که هارد ساپورت بر روی ایجاد فضای امن برای تیم تمرکز می‌کنند، سافت ساپورت ها بر ایجاد مزاحمت تا حد امکان حریف تمرکز می‌کنند. آنها معمولاً می‌‍چرخند تا Power Runes را در مید لین ایمن نگه دارند یا برای راه‌اندازی ganks و بازی در اطراف اسپک‌های قدرت تیم. هدف اصلی آنها ایجاد اختلال در حرکت دشمن است. آنها به طور فعال در اطراف نقشه می چرخند تا به فضای امن دشمن نفوذ کنند. نمونه‌هایی از هیروهای Soft Support در Dota 2 عبارتند از Earth Spirit، Tusk و Spirit Breaker.

نکته: gank زمانی اتفاق می‌افتد که حداقل 3 هیرو از تیم شما به یک هیرو از تیم مقابل حمله همزمان و هماهنگ شده انجام دهند. اگر تیم شما هارد ساپورت خوبی داشته باشد و او نیز به خوبی در مپ ward کاشته باشد، احتمال اینکه شما توسط تیم حریف خفت یا gank شوید، بسیار پایین است، زیرا شما دید خوبی در نقشه دارید و حرکت دشمن را به خوبی می‌بینید.

یکی از بهترین هیروهای سافت ساپورت SB است که توانایی ملحق شدن و شروع کردن تیم فایت را دارد. البته dawn breaker نیز می‌تواند سافت ساپورت خوبی باشد.

سافت ساپورت‌ها باید تا قبل از دقیقه 15 بازی حداقل دو آیتم کاربردی داشته باشند و این نیازمند فارم کردن درست در طول بازی است.

نقش offlaner

قهرمانان offlane معمولاً تانک(منظور از تانک armor و Health regen بالا است) و تیم‌گرا هستند. آن‌ها مانند یک هسته مستقل بازی می‌کنند، زیرا معمولاً به تنهایی زنده می‌مانند و سعی می‌کنند با فشار بر دشمن فضا را برای Carry و Midlaner ایجاد کنند. این نقش در بین نقش‌های دیگر با بیشترین فشار مواجه است و نیاز به صبر و حوصله زیادی دارد. این به این دلیل است که در طول مرحله لاینینگ(مرحله ابتدایی بازی که هر هیرو در لاین مخصوص خود بازی می‌کند)، هیروی دیگر در آن لاین(سافت ساپورت‌ها) معمولاً پرسه می‌زنند و آنها را ترک می‌کنند تا هیروهای دشمن را گنک کنند و یا به جانگلینک مشغول می‌شوند.

نکته: جانگل کردن همان کشتن creepها در جنگل‌های بازی است.

offlanerها قدرت فارم بر روی ساپورت‌ها دارند، زیرا آنها باید با عجله آیتم‌های مبارزه تیمی را بخرند که به آنها اجازه می‌دهد شکار و راه‌اندازی تیم فایت را آغاز کنند. آنها اغلب مضطرب هستند زیرا آنها کسانی هستند که به تیم فایت‌ها وارد می‌شوند و ممکن است بیشترین آسیب را ببینند، زیرا معمولاً به تنهایی در مقابل حداقل دو هیرو مبارزه می‌کنند. نمونه هایی از قهرمانان آفلاین در Dota 2 عبارتند از Axe، Tidehunter و Mars.

همچنین بخوانید  ژانر شناسی فیلم های سینمای ایران و جهان

البته منظور ما از به تنهایی مبارزه کردن، مبارزه تن به تن است وگرنه در تیم فایت‌ها، offlaner فایت را آغاز می‌کند و سافت ساپورت‌ها به فایت ملحق می‌شوند. البته قبل از جوین شدن سافت ساپ ها به فایت، هارد ساپورت‌ها با اسپل‌ها خود از هیروی offlaner حمایت می‌کنند. یکی از ابتدایی‌ترین آیتم‌ها برای هیروهای offlaner، آیتم blade mail است که کمک زیادی به زنده ماندن آن‌ها و البته کشتن هیروهای مقابل می‌کند.

نقش Midlaner

هیروهای مید لین معمولاً هیروهای همه جانبه‌ای هستند که دارای آمار، توانایی‌ها، cool down پایین و اغلب قدرت‌های بالا(abilty) هستند. آنها به طور مداوم در طول بازی قوی هستند، از مرحله اولیه تا اواخر. Midlane یک موقعیت 1 در مقابل 1 است و به مهارت‌های کلان و تمرکز شدید نیاز دارد. از آنجایی که میدلینرها لاین را با هیروهای دیگر تقسیم نمی‌کنند، طلا و XP بیشتری را برای خود به دست می‌آورند. این آنها را قوی‌ترین هیرو در تیم می‌کند که به راحتی می‌تواند دست بالا را داشته باشند.

هدف Midlaner این است که از خط میانی دشمن پیشی بگیرد و به آن غلبه کند. با خاموش کردن خط میانی دشمن، دشمن یک نقص بزرگ خواهد داشت زیرا قوی‌ترین هیروی بالقوه آنها اکنون قادر به ایجاد تأثیر بیشتر در بازی اولیه نیست. در همین حال، میدلینرها که در لاین خود پیروز شده‌اند، می‌توانند شروع به مبارزه در لاین‌های دیگر کنند. نمونه هایی از هیروهای میدلین در Dota 2 عبارتند از Storm Spirit، Leshrac و Queen of Pain. اگر توانایی بازی با storm spirit را داشته باشید، به جرات می‌توان گفت که شما صد در صد پیروز مید لین خواهید بود.

نقش carry

هیروهای carry معمولاً توانایی‌هایی در اطراف آسیب‌های فیزیکی با کلیک راست خود دارند، مانند مهاجمان سرعت حمله یا قدرت‌های passive بحرانی. آنها در اواخر بازی پس از به دست آوردن آیتم ها قدرتمند می‌شوند. بازی Carry به یک الگوی فارمینگ کارآمد و حس خوب آگاهی از نقشه نیاز دارد.

در طول بازی، اولویت اصلی آنها جانگل کردن و بدست آوردن هرچه بیشتر طلا برای تکمیل ساخت آیتم ضروری است. پس از تکمیل، قهرمانان Carry به قدرت خود می‌رسند و می توانند به مبارزات بپیوندند. در اواخر بازی، Carry به معنای واقعی کلمه وظیفه دارد تیم را به پیروزی برساند. نمونه هایی از قهرمانان Carry در Dota 2 عبارتند از: Phantom Assassin، Juggernaut و Sven.

هیروهای carry ممکن است در 15 تا 20 دقیقه ابتدایی بازی ممکن است کاملاً به تیم خود بی‌توجه باشند و فقط مشغول فارم کردن و جمع‌آوری طلا و XP باشند. دلیل این کار قدرت پایین آن‌ها در ابتدای بازی است. آن‌ها تا زمانی که آیتم‌های مناسب نخرند، نمی‌توانند به تیم کمکی بکنند، برعکس هیروهای ساف ساپورت و هارد ساپورت!

همچنین بخوانید  راه های بهتر شدن در بیلیارد

در انتخاب هیرو به چه نکاتی توجه کنیم؟

در زمانی که شما می‌خواهید هیروی خود را انتخاب کنید، بهتر است با یک پیشفرض ذهنی جلو بروید. اگر تیم حریف باید ابتدا هیرو انتخاب کند، زمان مناسبی است که هیروهای انتخاب آن‌ها را خنثی کنید، اما چگونه؟ آن‌ها بالاخره یکی از 5 پوزیشن اصلی را انتخاب می‌کنند و وظیفه شما این است که هیرویی را انتخاب کنید که توانایی مبارزه و خنثی کردن آن هیرو و هیروهای احتمالی را داشته باشد.

برای مثال، اگر تیم حریف در دو پیک ابتدایی خود crystal maiden و leshrac را انتخاب کرد، شما باید یک هیرویی را انتخاب کنید که توانایی خنثی کردن این دو هیرو و هیروهای بعدی(که carry یا soft support خواهند بود) را خنثی کند. این دو هیرو متکی به ability های خود هستند، پس بهترین گزینه برای خنثی کردن این دو هیرو silencer است!

یا یک مثال دیگر، اگر تیم حریف در دو پیک ابتدایی خود phantom assassin و axe را انتخاب کرد(یک carry و یک soft support قوی)، شما باید به سراغ هیرویی بروید که armor بالایی داشته باشد و توانایی تحمل دمیج بالا را داشته باشد. بهترین انتخاب Bristle back، tidehunter و یا abaddon خواهد بود.

به طور کلی سعی کنید که در انتخاب هیرو دقت زیادی داشته باشید!

Last pick  چیست؟

لست پیک یا انتخاب آخر، زمانی است که همه پلیرهای تیم شما هیروهای خود را انتخاب کرده‌اند و فقط شما باقی مانده‌اید. در این زمان، نقش شما بسیار بسیار مهم است! ممکن است هم تیمی‌های شما هیروهای درستی را برای مسابقه انتخاب نکرده باشند، پس شما باید هم به هیروهای تیم خود و البته تیم حریف توجه داشته باشید! انتخاب آخر به نوعی می‌تواند نتیجه بازی را قبل از شروع بازی مشخص کند، پس در آن محتاط باشید.

حرف آخر

در این مقاله سعی کردیم راهنمای کاملی در مورد نقش های بازی دوتا 2 و بهترین هیروهای هر نقش را برای شما جمع‌آوری کنیم. اگر شما هم نظری دارید و یا به نظر شما ممکن است نکته‌ای اشتباه باشد، لطفاً در بخش کامنت‌ها به آن اشاره کنید.

خاطره سرایی
خاطره سرایی

خاطره سرایی هستم. متولد 1372 و کارشناس بیوتکنولوژی از دانشگاه سراسری کاشان. در زمینه ترجمه و سئو فعالیت دارم و از انجام آن‌ها لذت می‌برم. ورزش، خوشنویسی و نوشتن از علاقه‌مندی‌های شخصی من هستند. امیدوارم از خواندن مقالات من لذت ببرید و آن‌ها را به اشتراک بگذارید.

چطور بود؟
+1
6
+1
+1
2
+1
5
+1
+1
+1
1

2 Comments

  1. ناصر وحیدی
    1
    0

    خیلی مختصر مفید بود
    ممنون

    Reply
    • خاطره سرایی
      1
      0

      ممنون از توجه شما

      Reply

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط