Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ سلامت @ روان‌شناسی @ نکات موفقیت در بازاریابی برای افراد درونگرا

نکات موفقیت در بازاریابی برای افراد درونگرا

by | 16 بهمن 1402 | روان‌شناسی, مارکتینگ | 0 comments

در هر زمینه‌ای، مارکتینگ یا بازاریابی مورد نیاز است مخصوصاً اگر شما به تنهایی تمام جنبه‌های کسب‌وکارتان را مدیریت می‌کنید. بازاریابی برای افراد درونگرا و فروش شما را وادار می‌کند تا خودتان و محصولاتتان را به محیط خارج از محل کار ببرید و افرادی را پیدا کنید که ممکن است به محصولات شما نیاز یا علاقه داشته باشند. در پروسه یافتن این افراد شما باید به مسائل گوناگونی توجه کنید، از قبیل اینکه مشتریان شما دقیقاً چه چیزی می‌خواهند، آیا نیاز آن‌ها با خواسته‌شان یکسان است و در نهایت، اگر فرد محصول شما را خریداری کند، از چه امتیازاتی برخوردار خواهد بود؟ برای رسیدن به پاسخ تمام این سوالات، شما باید با افراد تعامل کنید و ارتباط برقرار کنید، طبیعی است که بازاریابی نمی‌تواند در یک دایره ارتباطی کوچک موفق شود. البته این موضوع جایی حساس می‌شود که شما درونگرا باشید. بازاریابی درونگراها آیا موفقیت آمیز خواهد بود یا خیر؟

حتماً مقاله “4 تفاوت بازاریابی درونگرا و برونگرا _ Inbound VS Outbound marketing” را مطالعه کنید.

بر خلاف تصورات عموم مردم، درونگرا بودن به این معنی نیست که شما در بازاریابی موفق نخواهید بود، بلکه بیشتر به این معنی است که شما به عنوان یک بازاریاب درونگرا، روش‌هایی را برای بازاریابی پیدا خواهید کرد که متفاوت‌تر از روش بازاریاب‌های برونگرا است. در این راه، شما روش و تکنیک‌هایی را پیدا می‌کنید که کاملاً با طبیعت شما همسو است و در واقع به عنوان یک محرک برای رساندن شما به هدف‌تان در کنارتان قرار می‌گیرد. تنها کاری که شما باید از انجام دادن آن اجتناب کنید، شنا کردن برخلاف جهت رودخانه است.

اگر شما دائماً در حال مقابله و گارد گرفتن در مقابل کارهایی هستید که برایتان لذت بخش است، طبیعی است که در کارهای بیزینسی و بازاریابی هم متحمل شکست شوید. امروزه بازاریابی در سه کلمه توصیف می‌شود: معتبر، مفید و جذاب! مردم همیشه دوست دارند که با یک انسان واقعی معامله کنند و نه با کسی که همیشه در حال نقش بازی کردن است. یک بازاریاب درونگرا، هر چقدر هم که تلاش کند خود را برونگرا نشان دهد، بالاخره مشخص می‌شود که او درونگرا است. کار جایی بدتر می‌شود که طرف دیگر قرارداد این موضوع را بفهمد. شما به او دروغ گفته‌اید، شاید به صورت لفظی نباشد ولی در عمل سعی کردید او را فریب دهید، پس تعجبی ندارد اگر فرد مقابل با شما همکاری نکند.

فهرست

درونگرا کیست؟ اولین قدم برای تسلط بر بازاریابی برای افراد درونگرا

درونگرا کسی نیست که از مردم بیزار باشد یا از جمع‌های خانوادگی پرجمعیت لذت نبرد. بلکه درونگرا فردی است که می‌تواند اجتماعی باشد، یعنی ممکن است که پس از همنشینی با او با یکدیگر بخندید و از صحبت با هم لذت ببرید. فرد درونگرا ذاتاً عاشق تنهایی است و به نوعی تنهایی شارژر اوست. وقتی تلفن همراه ما شارژ باطری‌اش تمام می‌شود، آن را به شارژر متصل می‌کنیم تا دوباره آماده کار شود. فرد درونگرا نیز می‌تواند اجتماعی باشد ولی در هنگام اوقات خالی و فراغتش، ترجیح می‌دهد به فعالیت‌ها و علایق شخصی‌اش بپردازد.

دقیقاً همین ویژگی‌های شخصیتی درونگراها باعث شده است که بسیاری از مردم، حتی خود درونگراها، به این باور برسند که بازاریابی یک فرد درونگرا افسانه است. همه ما می‌دانیم که بازاریابی فعالیت‌های زیادی از جمله، صحبت و تعامل با مشتری و یا حضور پررنگ در جامعه و در کنار عموم مردم در بازارها است و این شاید نقطه مقابل شخصیت طبیعی درونگراها باشد.

بازاریابی را طوری انجام دهید که دوست دارید

چه چیزی را در مورد شغل و مخاطبان خود دوست دارید؟ یک لیست تهیه کنید. این همان چیزی است که باید بازاریابی خود را حول آن بچرخانید. همچنین می‌توانید فهرستی از هر کاری که باید برای کسب‌وکارتان انجام دهید تهیه کنید و سپس آن را به «پسندیدن» و «نپسندیدن» تقسیم کنید. از تمرکز بیش از حد روی موارد «نپسندیدن» خودداری کنید – آن‌ها را برون سپاری کنید، ساده کنید یا آن‌ها را کنار بگذارید، اما سعی نکنید بازاریابی را به آن‌ها متصل کنید.

پی‌نوشت: ممکن است متوجه شوید که مسئولیت‌هایی که دوست دارید مستقیماً با هدف شما مرتبط است – ایده، فکر یا علاقه‌ای که در مرحله اول شما را وارد حرفه‌تان کرد، پس آن‌ها را پرورش دهید تا بتوانید بهترین خود باشید.

نکات بازاریابی برای افراد درونگرا

فعالیت خود را در فضای مجازی بیشتر کنید

بازاریابی کار و فعالیتی ذاتاً اجتماعی است، اما این نباید شما را از انجام کاری که دوست دارید و در آن استعداد دارید، دور کند. استفاده از شبکه‌های اجتماعی یک برگ برنده برای هر بازاریاب درونگرا است. یکی از مهم‌ترین اهداف شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی، افزایش آگاهی از برند و بالا بردن دایره ارتباطی افراد در سطح جامعه است. در پلتفرم‌های بین‌المللی حساب کاربری ایجاد کنید و افرادی که می‌شناسید و نمی‌شناسید را دنبال کنید. در حساب کاربری خود به تبلیغ فعالیت خود مشغول شوید. یکی از مزایای این کار این است که ارتباط کلامی و حضوری در آن بسیار کم‌تر از دنیای واقعی است و این یعنی یک فرصت عالی برای یک بازاریاب درونگرا!

در این برنامه‌ها، شما می‌توانید زمان پست یا استوری را نیز از قبل انتخاب کنید و در زمان مشخص، وقتی که حوصله معاشرت با مشتریان خود را دارید، وارد این برنامه‌ها شوید و به سوالات آن‌ها پاسخ دهید. البته این موضوع را در ذهن داشته باشید که کدام اپلیکیشن و در واقع کدام پلتفرم برای کار و فعالیت بازاریابی شما مناسب‌تر است. سعی کنید فعالیت خود را در یک یا دو شبکه اجتماعی برقرار کنید و تمام تمرکز خود را معطوف به همان کنید.

همچنین بخوانید  چگونه فروش را در سوپر مارکت ها افزایش دهیم؟

افراد خود را انتخاب کنید

نکته مهم در مورد شبکه‌های اجتماعی این است که چگونه با افراد زیادی ارتباط برقرار می‌کند. این مورد برای بسیاری از افراد درونگرا است. چیزی که به عنوان یک راه عالی برای برقراری ارتباط شروع می‌شود، به انبوهی از نظرات و ایده‌ها تبدیل می‌شود که هدایت آن‌ها سخت و حتی مدیریت آن سخت‌تر است. در نتیجه، ارزش آن را دارد که به طور مرتب فیدهای شبکه‌های اجتماعی خود را ارزیابی کرده و افرادی را که دنبال می‌کنید انتخاب کنید.

هیچ اشکالی ندارد که در مورد اینکه چه کسی و چرا دنبال می‌کنید و خودتان آنها را انتخاب کنید.

پست های اجتماعی را برنامه ریزی کنید

علیرغم بهترین تلاش‌ها، شما هنوز هم هر از گاهی غرق خواهید شد. این اشکالی ندارد و مهم است که استراحت کنید و باتری‌های خود را دوباره شارژ کنید. در حالی که درونگراها در حال استراحت هستند، اغلب همچنان نگران چیزهایی هستند که در شبکه‌های اجتماعی از دست می‌دهند. برای کمک به حل این مشکل، برنامه‌ای را انتخاب کنید که به شما امکان می‌دهد پست‌های اجتماعی را در زمان انتخاب خود برنامه ریزی کنید.

به این ترتیب، با اطمینان خاطر می‌توانید استراحت کنید و بدانید که همچنان در حال ارائه محتوا هستید.

یک پلتفرم منطبق پیدا کنید

یک پلتفرم منطبق پیدا کنید

لینکدین برای ارتباط با افراد خاص به خوبی کار می‌کند، توییتر فضایی را برای تعاملات سریع ارائه می‌دهد، و اینستاگرام همه چیز درباره تصاویر است. به احتمال زیاد، شما یک اولویت دارید: شاید فضای ساکت‌تر لینکدین را دوست داشته باشید، یا شاید پست کردن عکس‌ها باعث می‌شود احساس ارتباط با مخاطبان خود را آسان‌تر کنید.

در حالی که باز نگه داشتن راه های اجتماعی مهم است، هیچ ایرادی ندارد که زمان بیشتری را روی پلتفرمی که به بهترین وجه مناسب استایل شما است، سرمایه گذاری کنید، زیرا در طول زمان بهره وری بیشتری خواهید داشت.

مقاله “مشاغل مارکتینگ و بازاریابی | معرفی و نکات مهم” را مطالعه کنید.

یک برند معتبر را انتخاب کنید

بازاریاب‌ها معمولاً برای بیزینس خود فعالیت نمی‌کنند، یعنی در ابتدا اصلاً بیزینسی ندارند که بخواهند برای آن بازاریابی کنند. در این مواقع، معمولاً شرکت‌ها و برندهای بزرگ تصمیم به جذب این افراد می‌گیرند و آن‌ها را استخدام می‌کنند تا از نیروی بالقوه آن‌ها در بازاریابی استفاده کنند. در این شرایط، بسیار مهم است که یک برند معتبر را برای بازاریابی انتخاب کنید. این وسواس در انتخاب برند برای تکامل نکته‌ای است که در پاراگراف قبلی گفتیم، استفاده از فضای مجازی!

در هر کشوری برندهای معتبر زیادی وجود دارند اما چند تا از آن‌ها در فضای مجازی به صورت جدی در حال فعالیت هستند؟ و چند تا از این برندها در فضای مجازی توانسته‌اند خودی نشان دهند؟ بررسی تمام این نکات به شما این اجازه را می‌دهد که به عنوان یک بازاریاب درونگرا مسیری روشن برای خود بسازید.

همچنین بخوانید  چه مواقعی به مشاوره شغلی نیاز داریم؟

تعاملات یک به یک را انتخاب کنید

درونگراها اغلب به طرز باورنکردنی جذاب و اجتماعی هستند. وقتی صحبت از تعاملات فردی به میان می‌آید. یک مهمانی با صدها نفر را در نظر بگیرید که همه اوقات خوشی دارند. بسیاری از افراد درونگرا به جای تلاش برای اختلاط، به دنبال یک فرد یا گروه کوچک می‌گردند و اردوگاهی را برپا می‌کنند.

این رویکرد برای شبکه‌های اجتماعی نیز کار می‌کند. همانطور که مردم در مورد پست‌های شما نظر می‌دهند، با یک پیام مستقیم تماس بگیرید تا مکالمه را شروع کنید. این مکالمات یک به یک می‌تواند به شما اجازه دهد تا از نظر اجتماعی بدرخشید بدون اینکه نیازی به پیمایش چندین تعامل به طور همزمان داشته باشید.

ایمیل و اس ام اس مارکتینگ را فراموش نکنید

ایمیل و اس ام اس مارکتینگ

تقریباً اکثر مردم ایران از شبکه‌های مجازی استفاده می‌کنند و در آن فعالیت‌های پررنگ یا کم‌رنگی دارند، ولی به هر حال از آن استفاده می‌کنند. اما یک نکته، تنها راهی که شما می‌توانید به آن‌ها دسترسی پیدا کنید، فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی نیست! ایمیل مارتتینگ و اس ام اس مارکتینگ، از معروف‌ترین روش‌های دیجیتال مارکتینگ، دو روش دیگر برای ارتباط گرفتن با مشتریان آینده شماست. البته نباید این فکت را فراموش کنیم که درصد بازگشت سرمایه (ROI) در این دو روش نسبت به فعالیت در شبکه‌های مجازی کم‌تر است ولی با این حال، هنوز هم ارزش کار کردن را دارند.

شما برای افتتاح حساب در شبکه‌های اجتماعی پولی پرداخت نمی‌کنید، برای پست یا استوری گذاشتن، پیام دادن و یا فعالیت هم پولی پرداخت نمی‌کنید. اما در اس ام اس مارکتینگ و ایمیل مارکتینگ (به صورت انبوه) باید مبلغی را پرداخت کنید. اما باز هم این روش برای یک بازاریاب درونگرا بسیار مناسب است.

به آرامی شروع کنید

زمانی که شما امور گفته شده را آغاز کنید، متوجه می‌شوید که افراد دیگری نیز این راه شما را آغاز کرده‌اند و اکنون دایره ارتباطی وسیعی دارند که تاثیر مستقیم بر فروش آن‌ها می‌گذارد. به عنوان یک بازاریاب درونگرا که بیشتر اوقات با خودش صحبت می‌کند تا دیگران، شاید این یک نکته ناراحت کننده باشد، اما باور کنید هیچکسی از اول هزار مشتری نداشت! قدم به قدم راه را به آهستگی و پیوستگی طی کنید تا به اهداف خود برسید.

حسن اسدی
حسن اسدی

من حسنم، 20 سالمه و دانشجوی جامعه شناسی هستم(البته فعلاً، شاید تا یکی دوماه دیگه اخراج بشم.) نکته دیگه ای هم نیست دیگه، خدافظ.

چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط