Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ سبک زندگی @ رابطه و ازدواج @ قبل از رابطه جنسی باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

قبل از رابطه جنسی باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

by | 18 بهمن 1401 | رابطه و ازدواج | 0 comments

لازم است از همین اول این نکته را یادآوری کنم که مطالبی که در این مقاله نوشته شده، بیشتر برای افراد مجرد است؛ هر چند برخی از نکات آن برای افراد متاهل هم می‌تواند مفید باشد. (البته اگر ید طولایی در این مسئله دارید و باتجربه هستید شاید این مقاله به دردتان نخورد چرا که بدیهی‌ترین نکات رابطه جنسی را برای دوستان جمع آوری کرده‌ایم).

در ابتدا روی صحبتم با دوستان سینگلم است. همانطور که از عنوان این مقاله مشخص است، قرار است درباره رابطه جنسی و نکات مهمی که باید قبل از شروع این کار هیجان انگیز و لذت بخش بدانیم صحبت کنیم. متاسفانه تا صحبت از نکات رابطه جنسی می‌شود، اولین چیزی که به ذهنمان می‌رسد روش‌های جلوگیری از بارداری و رعایت بهداشت به منظور جلوگیری از انتقال انواع بیماری‌های مقاربتی به ذهنمان می‌رسد. البته که این کارها مهم‌ترین نکاتی هستند که باید رعایت شوند اما بیایید این را بپذیریم که این فقط قسمت فیزیکی ماجراست. داشتن سکس علاوه بر جنبه فیزیکی، بُعد احساسی و روانی ما را نیز درگیر می‌کند. پس قبل از هرچیزی باید از نظر احساسی و روحی-روانی سواد و دانش کافی داشته باشیم و بعد وارد عمل شویم!

نکته: اگر صرفا خواهان سکس مکانیکی هستید، شاید خواندن این مطالب حوصله‌تان را سر ببرد.

اولین قدم برای شروع رابطه جنسی

در یک رابطه دو نفره، شرط اول برای ساختن یک رابطه خوب (چه جنسی چه احساسی) این است که اول از همه تکلیفتان با خودتان مشخص باشد؛ به این معنی که اول باید بدانید که ارزش‌هایتان چیست، هدفتان از آن رابطه چیست، خط قرمزهایتان چه چیزهایی هستند و …

هر وقت توانستید چارچوب رفتاری و شخصیتی و ارزشی خود را مشخص کنید، آنگاه ارتباط گیری شما با پارتنرتان نیز راحت‌تر خواهد بود و آمادگی بیشتری برای هندل کردن چالش‌های رابطه خواهید داشت. خلاصه مطلب اینکه رابطه مراقبت می‌خواهد و نمی‌شود بدون فکر و هدف آن را پیش برد. اما برگردیم سر موضوع اصلی خودمان: نکات رابطه جنسی!

برای اینکه بدانید آیا از نظر احساسی و ذهنی آمادگی داشتن سکس با پارتنرتان را دارید یا نه، لازم است تا در ابتدا بطور کاملا صادقانه به سوالاتی که در زیر برایتان آورده‌ام به درستی جواب دهید:

1. رابطه جنسی برای شما چه معنا و مفهومی دارد؟

 رابطه جنسی برای افراد مختلف، معنای متفاوتی نیز دارد و این طبیعی است. برای بسیاری از افراد سکس یعنی رسیدن به مرحله جدیدی از صمیمیت، داشتن احساس عمیق‌تر و تعهد داشتن به آن شخص. اگر پارتنر شما نیز چنین برداشتی از رابطه جنسی داشته باشد، به نفع شما خواهد بود چرا که یک رابطه عمیق و دوست داشتنی را تجربه خواهید کرد. اما اگر پارتنرتان دیدگاه متفاوتی از شما داشته باشد، ماجرا کمی پیچیده خواهد شد!

پس بهتر است قبل از داشتن رابطه جنسی، حتما با پارتنرتان درباره هدفش و دیدگاهش نسبت به سکس صحبت کنید تا بعدا دچار مشکل نشوید. (صداقت و شفافیت همیشه جوابه حتی اگه تلخ باشه!) باور غالب جامعه بر این است که دختر خانم‎‌ها بیشتر احساساتی هستند و بیشتر درگیر رابطه می‌شوند اما حقیقت این است که فرقی نمی‌کند پسر باشید یا دختر؛ اگر می‌دانید که سکس داشتن برای شما چیزی بیش از یک رابطه مکانیکی بر پایه هورمون است، حتما با شریک جنسی خود درباره آن صحبت کنید و از صدمات احتمالی جلوگیری کنید.

همچنین بخوانید   10 سوال مهم که قبل از شروع رابطه باید از پارتنر خود بپرسید

یک زوج در حال صحبت

2. دلیل شما برای برقراری رابطه جنسی چیست؟

دلایل بسیار زیادی برای سکس وجود دارد. برخی از آن برای ایجاد رابطه حسی عمیق‌تر با پارتنرشان استفاده می‌کنند، برخی صرفا بخاطر لذت این کار را انجام می‌دهند، بعضی دیگر آن را نشانه قدرت نمایی می‌دانند، برخی از سر کنجکاوی به آن روی می‌آورند، بعضی‌ها هم هستند خودشان علاقه‌ای به داشتن سکس ندارند و برای رضایت پارتنرشان به این کار تن می‌دهند و … هیچ دلیل غلطی برای داشتن رابطه جنسی وجود ندارد فقط سلیقه‌ها متفاوت است.

نکته مهمی که در اینجا وجود دارد این است که بسیاری از افراد برای جبران کمبودها و نواقصی که ممکن است در زندگی خودشان یا در رابطه با پارتنرشان وجود دارد به داشتن رابطه جنسی روی می‌آورند که این کار اشتباه محض است. توجه کنید که بخاطر دلایل زیر هرگز سکس نکنید:

  • بدنتان را دوست ندارید و می‌خواهید با داشتن سکس تصورتان نسبت به بدنتان عوض شود.
  • پارتنرتان را در رودربایسی قرار دهید تا عاشق شما شود! (گردن گیرش کنید!)
  • یک “شُمای جدید” از شما بسازد و زندگیتان را دگرگون کند. (مطمئن باشید بعد از سکس زندگی به همان سختی قبل خواهد بود!)
  • به رابطه‌ احساسی ای که با پارتنرتان دارید رنگ و بوی صداقت و درستی بدهد.

3. آیا با پارتنرتان به توافق رسیده‌اید؟

این مورد یکی از مهم‌ترین نکات رابطه جنسی است که باید رعایت کنید. این موضوع را باید بدانید که رابطه جنسی، یک توافق دو نفره است. اول از همه باید از او بپرسید که آیا مایل به داشتن رابطه جنسی با شما هست یا نه. سپس حتما درباره فانتزی‌ها و پوزیشن‌هایی که دوست دارید با پارتنرتان صحبت کنید و ببینید که آیا او هم راضی به انجام این کارها است یا خیر. اگر پارتنر شما موافقت صدر در صد خود را اعلام نکرد و با شک و تردید پاسخ شما را داد، بهتر است بیش از این پیشروی نکنید. چرا که “نه نگفتن” دلیل بر رضایت خاطر نیست. بنابراین با خودتان صادق باشید و اول به پارتنرتان احترام بگذارید و در صورت توافق کامل ایشان، دست به اقدام بزنید.

4. آیا برای خطرهای احتمالی آماده هستید؟

رعایت روش‌های جلوگیری از بارداری و جلوگیری از بیماری‌های مقاربتی از حیاتی‌ترین نکات رابطه جنسی است و اگر حوصله دردسر (اصلنم منظورم بچه نیست!!!) ندارید، همیشه باید برای آن آمادگی داشته باشید. این مسئله را با خودتان حل کنید که اگر خدای ناکرده خودتان (اگر خانم هستید) و یا پارتنرتان (اگر آقا هستید) باردار شود و یا دچار بیماری‌های مقاربتی و عفونت‌های مختلف شود، آیا آمادگی لازم برای مدیریت این بحران پیش آمده را دارید یا نه؟ اگر جواب این سوال را در خودتان یافتید، حال نوبت آن است که با پارتنرتان نیز درباره آن صحبت کنید و ببینید که آیا او هم مثل شما فکر می‌کند یا نه.

روش های جلوگیری از بارداری

سخت شد، نه؟ حتما با خودتان فکر می‌کنید که آیا لازم است برای داشتن چند دقیقه رابطه جنسی این همه زحمت به خودمان بدهیم؟ جواب “بله” است. رابطه جنسی بخش جدانشدنی و لذت بخش زندگی هر شخصی است پس بهتر است به خودتان زحمت بدهید و در حد چند ساعت یا چند روز روی خودتان کار کنید و بلوغ کافی را برای انجام این کار بدست آورید، سپس حلاوت و شیرینی آن را بچشید.

همچنین بخوانید  بهترین ایده ها برای هدیه ولنتاین برای خانم ها

تا اینجا داشتیم روی آموزش‌های شخصی و کنار آمدن با خودمان صحبت می‌کردیم. حال که سنگ‌ها را با خودمان وا کنده‌ایم و آمادگی نسبی برای داشتن سکس بدست آورده‌ایم، لازم است که نکات رابطه جنسی در حوزه سلامت روان و بهداشت فردی را بررسی کنیم.

نکات رابطه جنسی

از قبل برای داشتن سکس برنامه ریزی کنید.

با اینکه در اکثر مواقع، سکس بصورت بداهه و در لحظه اتفاق می‌افتد، اما برنامه ریزی برای داشتن یک سکس جذاب و داغ می‌تواند خاطره خوشایندی برای شما ایجاد کند. برای این کار لازم نیست کارهای خارق العاده یا پر خرجی انجام دهید. مثلا فرستادن یک جمله احساسی (شهوت آمیز هم باشه که چه بهتر!) به پارتنرتان زمانی که سر کار هستید و یا به هر دلیلی در طی روز از او دور هستید نتیجه خوبی در هنگام شب برای شما رقم می‌زند. اگر متاهل هستید و یا با پاتنرتان زیر یک سقف زندگی می‌کنید، در هنگام خداحافظی و خارج شدن از منزل با یک چشمک ریز و یا یک بوسه طولانی می‌توانید مقدمات یک رابطه جنسی خوب را برای بعد از برگشت به خانه فراهم کنید. این کارهای جزئی و ریز ذهن و احساساتتان را گرم می‌کند و باعث می‌شود رابطه جنسی‌تان را با حرارت و اشتیاق بیشتری انجام دهید.

نکته برای آقایان: اگر شناخت کافی از بدن خود دارید و دچار زود انزالی هستید، می‌توانید از قبل قرص تاخیری یا اسپری و کاندوم تاخیری از داروخانه بخرید و خود را برای داشتن یک رابطه جنسی دلچسب آماده کنید.

فضای رمانتیکی فراهم کنید.

انجام رابطه جنسی در یک فضای رمانتیک و احساسی، از قشنگ‌ترین نکات رابطه جنسی است که کیفیت آن را افزایش می‌دهد. این کار فقط مختص خانم ها نیست و آقایان هم می‌توانند سلیقه به خرج دهند. روشن کردن شمع در اتاق خواب، تزئین تخت با گلبرگ‌ها، روشن کردن عود با عطر ملایم، کم کردن نور اتاق و پخش موسیقی‌های آرامش بخش محیط را برای داشتن یک رابطه جنسی خوب مهیا می‌کند.

یک زوج در یم اتاق رمانتیک

بهداشت فردی را رعایت کنید.

هیچگاه، هیچگاه و هیچگاه بهداشت فردی را فراموش نکنید. ایده‌آل‌ترین حالت این است که بصورت روزانه حمام بروید و بدنتان را تمیز نگه دارید. فرقی ندارد آقا باشید یا خانم، بهتر است در رعایت بهداشت فردی‌تان، شیو کردن نقاط حساس بدنتان را نیز لحاظ کنید. علاوه بر شستشوی بدن، بهداشت دهان و دندان هم از بدیهی‌ترین نکات رابطه جنسی است. حداقل یک بار در روز مسواک بزنید و نخ دندان بکشید تا هم سلامت خودتان حفظ شود و هم پارتنرتان در هنگام رابطه اذیت نشود.

بعد از حمام می‌توانید از انواع خوشبوکننده‌های بدن از جمله مام و بادی اسپلش نیز استفاده کنید. این خوشبوکننده‌ها بخصوص برای خانم‌ها تنوع بسیار زیادی دارند. از آنجایی که اکثر آقایان علاقه زیادی به نوازش موهای پارتنرشان دارند، خانم‌ها می‌توانند از عطر مو هم برای خوشبو کردن موهایشان استفاده کنند.

وسایل جلوگیری را به همراه داشته باشید.

حال می‌رسیم به اصلی‌ترین نکته رابطه جنسی یعنی رعایت روش‌های جلوگیری. بیماری‌های خطرناک بسیاری وجود دارند که به راحتی از طریق سکس منتقل می‌شوند. قبل از هرچیز لازم است که اطمینان حاصل کنید که خودتان و پارتنرتان مبتلا به این بیماری‌ها نیستید. اگر پارتنرهای جنسی مختلفی دارید، این نکته را حتما رعایت کنید و از روش‌های جلوگیری که راحت‌ترین آن استفاده از کاندوم است استفاده کنید. اگر خانم هستید، حتما از پارتنرتان بخواهید که از کاندوم استفاده کند تا سکس ایمن را با هم تجربه کنید. با این کار از بارداری‌های ناخواسته هم جلوگیری می‌شود. اما در شرایط اضطرار استفاده از قرص‌های اورژانسی ضد بارداری را فراموش نکنید.

همچنین بخوانید  بودجه بندی امور مالی در ازدواج

پی نوشت 1: بسیاری از افراد بخصوص خانم‌ها از اینکه به داروخانه بروند و تقاضای وسایل بهداشت جنسی و یا قرص‌های ضد بارداری کنند، خجالت می‌کشند. این افراد باید این را بدانند که ابتلا به بیماری‌های جنسی و یا بارداری ناخواسته عواقب جبران ناپذیری برای آن‌ها خواهد داشت و بهتر است کم‌رویی و خجالت را کنار بگذارند.

پی نوشت 2: اگر بطور معمول سکس را تجربه می‌کنید، اکیدا توصیه می‌کنم که واکسن گارداسیل را تزریق کنید تا از ابتلا به ویروس اچ پی وی در امان بمانید.

ذهن پارتنرتان را آماده کنید.

رضایت از سکس و ارضای جنسی اول در ذهن اتفاق میفتد و بعد در اندام‌های جنسی. اول از همه باید از نظر ذهنی برای سکس آمادگی داشته باشید و بعد به سراغ آن بروید. در این مورد می‌توانید به پارتنرتان کمک کنید و در مقابل او هم می‌تواند به شما کمک کند. پیشنهاد می‌شود که قبل از شروع معاشقه، با هم حرف بزنید. می‌توانید با صدایی آرام در حالی که در چشمان هم خیره هستید، به هم حرف‌های احساسی بزنید و نقطه امنی را برای یکدیگر ایجاد کنید. اگر مغزتان از امنیت فضا و احساساتی که در آن محیط در جریان است خیالش راحت باشد، سیل هورمون‌های جنسی را به سمت اندام‌های جنسی‌تان روانه خواهد کرد!

پی نوشت: قطعا بحث‌های جدی و حرف زدن درباره چالش‌ها و سختی‌های زندگی موضوعات خوبی برای صحبت‌های قبل از سکس نیستند. حالا باز خود دانید!

مردی در حال نوازش یک زن

خودتان را برای پارتنرتان جذاب کنید.

یکی دیگر از نکات رابطه جنسی که باید به یاد داشته باشید این است که به ظاهر خود رسیدگی کنید و تنوعی هر چند کوچک در ظاهرتان ایجاد کنید تا در چشم طرف مقابل جذاب‌تر به نظر برسید. استفاده از لباس زیرهای خوش طرح و رنگ، استفاده از کاستوم‌های متفاوت، شانه زدن یا درست کردن مدل موهایتان به روشی متفاوت‌تر از همیشه و … می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای این کار باشند.

آهسته شروع کنید.

این مورد را شاید بهتر باشد آقایان بهتر یاد بگیرند. بد نیست بدانید که اکثر خانم‌ها حدود 20 دقیقه طول می‌کشد تا از نظر جنسی روشن شوند! بنابراین بهتر است یک ربع تا نیم ساعت قبل از انجام سکس، با پارتنرتان عشق بازی کنید و با بوسه‌ها و نوازش‌های ریز بدن او را آماده انجام این کار کنید. اگر روند معاشقه را درست پیش ببرید، مطمئن باشید که همسر یا دوست دخترتان نیز با شما همراهی خواهد کرد.

حرف آخر

رابطه جنسی جزء ابتدایی‌ترین نیازهای انسان است که باید برطرف شود. اما نکات رابطه جنسی زیادی وجود دارند که باید آنها را یاد بگیریم و رعایت کنیم. همانطور که در بالا اشاره شد بهتر است هم از نظر روحی و احساسی و هم از نظر فیزیکی خودمان و پارتنرمان را آماده کنیم. مخصوصا در رابطه با راه‌های جلوگیری از بارداری و بیماری‌ها باید کمال احتیاط را به خرج دهیم. به قول یکی از دوستان: “گاهی با یک اشتباه 19 نمیشی، بابا میشی!”

خاطره سرایی
خاطره سرایی

خاطره سرایی هستم. متولد 1372 و کارشناس بیوتکنولوژی از دانشگاه سراسری کاشان. در زمینه ترجمه و سئو فعالیت دارم و از انجام آن‌ها لذت می‌برم. ورزش، خوشنویسی و نوشتن از علاقه‌مندی‌های شخصی من هستند. امیدوارم از خواندن مقالات من لذت ببرید و آن‌ها را به اشتراک بگذارید.

چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط