Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگرمی
سلامت
سلامت عمومی
طراحی وبسایت
گردشگری
مارکتینگ
محیط زیست
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
خانه @ سلامت @ ورزش @ چرا به کفش ورزشی مناسب دویدن نیاز داریم

چرا به کفش ورزشی مناسب دویدن نیاز داریم

by | 25 اردیبهشت 1401 | ورزش | 0 comments

کفش ورزشی که بصورت تخصصی برای دویدن طراحی می‌شود، برای محافظت از پا در برابر جاده و کنترل نیروهای موثر وزن بدن بر روی اندام تحتانی مهندسی شده‌اند. برخی برای ثابت نگه‌داشتن پا در محدوده‌ی ایده‌ آلی از حرکت و افزایش بهره‌وری طرز دویدن طراحی می‌شوند. در حال حاضر، بحث‌های زیادی پیرامون چگونگی موفقیت این طرح‌ها در طرز راه رفتن موثر وجود دارد که هیچ سود و منفعتی را نشان نمی‌دهند. 

ما پزشک و دانشمند نیستیم، بلکه علاقه ‌مندان به دویدن هستیم و بر این باوریم اگر خرید کفش ورزشی به خوبی با پا متناسب و راحت باشد، به بیرون رفتن و دویدن کمک می‌کند. جاده‌ها و پیاده‌روها با جاده‌های ماشین‌رو در این خصوص که سطوح بسیار سخت ساخته‌ی دست بشر هستند فرق دارند و دویدن در این جاده‌های ماشین‌رو بدون هیچ نوع محافظی، مناسب نمی‌باشد. این که آیا محافظت به یک صندل لاستیکی نازک یا یک پلت‌فرم فومی ختم می‌شود بستگی به اولویت‌های شخصی دارد و به احتمال زیاد جایی بین دو حد قرار می‌گیرد.

همچنین بخوانید  نحوه محاسبه کالری مورد نیاز برای عضله سازی در 6 مرحله آسان

آیا کفش‌های ورزشی می‌توانند از صدمه دیدن پای من جلوگیری کنند؟

جواب کوتاه، نه است. برای بیشتر مردم، کفشی که مناسب نیازهای آن‌ها باشد، کفش ورزشی است که بدون شک ابزاری ضروری در کمک به دویدن صحیح و بدون آسیب دیدن است، اما قصد این را نداریم که با استفاده از یک کفش فوق مهندسی شده یا نامناسب که هر دو می‌توانند اثرات مخرب واقعی بر روی بدن داشته باشند، مانع از دویدن بشویم. عامل کلیدی برای درک چگونگی استفاده از یک کفش ورزشی این است که یک کفش چه پتانسیلی برای به وجود آوردن یک آسیب دارد و خود کفش مسئله نیست. استفاده از یک کفش ورزشی برای کنترل حرکت برای یک پای سفت که در آن چرخش به خوبی صورت نمی‌گیرد انتخاب مناسبی نیست، البته این بدین معنی نیست که پا یا کفش معیوب است.

همچنین بخوانید  هفته دیلود یعنی چه؟ و هر چند وقت یکبار باید دیلود کنید؟

بنابراین اجازه دهید که بگوییم حتی با انتخاب یک کفش ورزشی بدون نقص که کاملا مناسب هم است، هنوز باید با یک روش ایمن دوید. ابتدا باید عضلات پا، استخوان‌ها و تاندون‌ها را گرم کرد و از انجام سریع و بیش از حد این کار اجتناب نمود. برخی افراد به کفش به عنوان درمان همه‌ی دردها نگاه می‌کنند که می‌تواند رویدادهای بیومکانیکی، عدم تعادل، و استفاده‌ی بیش از حد را حل کنند. هیچ کفش ورزشی برای رفع درد ناحیه زانو و یا دردهای نزدیک ساق پا طراحی نشده است، اما یک کفش ورزشی که مناسب پا و متناسب با نیازهای افراد باشد، قطعا بهتر از کتانی‌های قدیمی هستند که از سال‌های قبل در کمد انبار شده‌اند. علت این است که متریال از اضافه کاری می‌کاهند، به طور غیر یکنواخت پوشش می‌دهند و در هر گام موجب عدم تعادل در هر ضربه‌ی پا می‌شوند. نتیجه این‌که، انتخاب نوع کفش نقش مهمی در رفع آسیب ایفا می‌کند، اما آموزش‌هایی که می‌بینیم، برای سلامتی بسیار مهم‌تر هستند.

همچنین بخوانید  یوگای بارداری چگونه می تواند بدن و ذهن بانوان را برای مادر شدن آماده کند؟

منبع : فروشگاه لوازم ورزشی آدیداس درختی

adidasderakhti
adidasderakhti

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط