Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ تکنولوژی @ اصناف و صنایع @ چطور بیمارستان بسازیم؟

چطور بیمارستان بسازیم؟

by | 18 فروردین 1401 | اصناف و صنایع | 0 comments

کنفرانس طراحی و ساخت در نمایشگاه Building Healthcare Innovation & Design 2018 با تأکید بر طراحی‌های متناسب با هدف، کارایی و مسئولیت‌پذیری مالی، دستور کار جذابی برای شرکت‌کنندگان دارد. مسیر کنفرانس تاثیر عناصر مختلف ساخت و ساز مانند مهندسی، عملیات و فناوری بر کسب‌و‌کار مراقبت‌های بهداشتی، و راه‌های کاهش هزینه در ساخت و ساز و بهبود کارایی سیستم عملیاتی مراقبت های بهداشتی از طریق طراحی، از جمله موضوعات دیگر خواهد بود.

بن گونزالس، معاون رئیس، مدیر بهداشت HKS MENA، و رئیس مشترک کنفرانس طراحی و ساخت، در مصاحبه‌ای با مجله سلامت عرب، بینش‌های عمیقی را در مورد آنچه واقعاً پشت برنامه‌ریزی، طراحی، ساخت و اجرای یک می گذرد به اشتراک گذاشتند. امکانات بهداشتی و درمانی و برخی عوامل مهمی که در طراحی بیمارستان باید در نظر گرفته شوند. این شامل:

تجربه بیمار و خانواده: تجربه کلی بیمار شامل تعامل با مراقب و همچنین محیط ساخته شده است. به خوبی تحقیق شده است که تجربیات رضایت بخش منجر به بیماران شادتر و درگیرتر می شود. بیماران درگیر مایل به پرسیدن سوالات بیشتر و پیروی از توصیه‌ها و دستورات دارویی خواهند بود. در منطقه MENA، مراقبت‌های بهداشتی که کفپوش اپوکسی یکی از بهترین عامل‌های آن در تامین بهداشت محیط بیمارستان است، می‌تواند یک موضوع حساس باشد و بسیاری از بیماران نمی‌خواهند درباره مسائل مربوط به سلامت شخصی خود در ملاء عام بحث کنند.

گونزالس گفت: «بنابراین، طراحی با در نظر گرفتن حریم خصوصی در تجربه بیمار یکپارچه می‌شود. حمایت خانواده یک عامل اصلی در روند بهبودی بیمار است، بنابراین اتاق‌ها، لابی‌ها و قسمت‌های انتظار باید به‌خوبی طراحی شوند تا چندین گروه خانواده را در خود جای دهند.

کارایی: «ما باید طرح‌بندی‌هایی ایجاد کنیم که مؤثر و کارآمد باشند و زمان سفر را برای مراقبین به حداقل برسانیم. هر چه یک مراقب زمان کمتری را صرف پیاده روی کند، بیشتر می‌تواند با بیماران بگذراند. این همچنین شامل استفاده عملی از فضاهای چند منظوره و تجمیع فضاها در صورت امکان می‌شود.»

همچنین بخوانید  همه چیز درباره ساب ووفر

انعطاف‌پذیری و سازگاری: مدل های بالینی مراقبت با پیشرفت فناوری به تکامل خود ادامه خواهند داد. بیمارستان‌ها باید ابتکارات طراحی استراتژیک مانند چیدمان‌های مدولار، اتاق‌های جهانی، مکان‌یابی فضاهای نرم و سازگاری سیستم‌های مهندسی از طریق یک طبقه بینابینی را در نظر بگیرند.

پایداری: افزایش هزینه‌های انرژی و آب‌وهوای منطقه‌ای خلیج فارس به این معنی است که پایداری در خط مقدم قرار گرفته است. طراحان باید در طراحی ساختمان‌های کم مصرف از طریق راه حل‌های طراحی ساده و غیرفعال (مانند نحوه جهت گیری ساختمان در رابطه با مسیر خورشیدی) و توسعه تحلیل مدل انرژی مسئولیت بیشتری داشته باشند. برخی از کشورهای خلیج فارس حداقل نیازهای پایداری برای پروژه های دولتی دارند.

بهینه سازی سرعت و کیفیت

وقتی از گونزالس پرسیده شد که چگونه فرآیندهای طراحی و ساخت بیمارستان را می توان بهبود بخشید، تعدادی از عوامل را برجسته کرد، مانند:

BIM در تولید:

مزایای مدل‌سازی اطلاعات ساختمان (BIM) تنها محدود به مدل‌سازی ساختمان‌ها نیست، بلکه می‌تواند برای مدیریت فرآیند ساخت و ساز ارزشمند باشد. بیمارستان‌هایی که به صورت مجازی ساخته می‌شوند را می‌توان نظارت کرد و مسائلی را که به طور بالقوه ممکن است در طول فرآیند ساخت و ساز ایجاد شود، حذف کرد. علاوه بر این، این مدل غنی از داده می تواند توسط مالک پروژه برای نگهداری و بهره برداری ساختمان در آینده مورد استفاده قرار گیرد. از دیگر مزایای استفاده از BIM در تولید می‌توان به صرفه جویی در هزینه، فرآیندهای سریع و نتایج با کیفیت بالاتر اشاره کرد.

کفپوش بیمارستانی:

پوشاندن کف بیمارستان‌ها با یک کفپوش خوب و مناسب وظیفه حساسی است که باید آن را با آگاهی و دقت کافی انجام داد. در صورتی که کفپوش درستی برای بیمارستان انتخاب نشود، جان بیماران و کارکنان بیمارستان به خطر می‌افتد. در این زمینه ایرانی یا خارجی بودن کفپوش‌ها فرقی نمی‌کند، تنها موضوعی که مهم است واجد شرایط بودن این محصولات است. خوشبختانه کشور ما در سال‌های اخیر درخشش خوبی در زمینه تولید انواع کفپوش‌ها به خصوص کفپوش‌های بیمارستانی داشته است. پس با اطمینان می‌توانید از یک کفپوش بیمارستانی ایرانی استفاده کنید و از مزایای آن بهره‌مند شوید. یک کفپوش بیمارستانی باید از لحاظ بهداشتی و ایمنی تمام ویژگی‌های مورد نیاز لازمه را داشته باشد. آنتی باکتریال بودن، مقاومت در برابر حریق، آنتی استاتیک بودن و قابلیت شستشوی آسان از جمله مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که یک پوشش کف مرکز درمانی باید دارا باشد.

همچنین بخوانید  مقایسه دو نوع سمپاش بوم دار و بدون بوم

پیش ساخته: «یک مشتری در نهایت به دنبال تحویل کارآمد پروژه، بهینه سازی سرعت و کیفیت و به حداقل رساندن هدر رفت مواد است. فرآیند پیش ساخته می تواند در دستیابی به این اهداف کمک کند. وی توضیح داد که ساخت بخش‌ها یا ماژول‌های اتاق‌های استاندارد مانند حمام، اتاق بیماران و سایر عناصر ساختمانی در یک سایت تولید کنترل‌شده منجر به صرفه‌جویی در زمان‌بندی پروژه می‌شود، زیرا می‌توان چندین فعالیت ساختمانی را به صورت موازی انجام داد.

طراحی مستقیم به تولید (طراحی مستقیماً با کار با افراد ساختمان – تجارت های فرعی): پروژه‌های ساختمانی بیمارستان دارای متغیرهای زیادی هستند که می‌توانند عملکرد تیم پروژه را مختل کنند. با استفاده از رویکرد طراحی-ساخت که فازهای طراحی و ساخت را ادغام می‌کند، مدیران پروژه می‌توانند به راحتی بر این موانع غلبه کرده و عملکرد تیم خود را بهبود بخشند. برخی از بزرگترین مزایای طراحی ساخت، تحویل سریع، فرآیندهای روان از طریق یک رویکرد یکپارچه، ارزش بهتر و مشکلات کمتر است. گونزالس اضافه کرد که همه اینها به توسعه یک قرارداد خوب با یک پیمانکار با تجربه بستگی دارد.

مشارکت قبلی ساخت‌وساز در طراحی برای کمک به مسائل ساخت‌پذیری و هزینه: مشارکت تیم ساخت‌وساز در مراحل اولیه فرآیند طراحی، مزایای داشتن چندین متخصص را از همان ابتدا برای مالک پروژه فراهم می‌کند. این امر ارزش افزوده‌ای را برای مالک به ارمغان می‌آورد، زیرا معمار در حال توسعه طرح است. این تضمین می‌کند که پروژه در بودجه و برنامه با کاهش ریسک باقی می‌ماند، زیرا مسائل در مرحله برنامه‌ریزی شناسایی و مورد بحث قرار می‌گیرند.

همچنین بخوانید  طراحی و مدلسازی سه بعدی قطعات

تغییر رویکردها در ارائه مراقبت های بهداشتی

با پیشرفت سریع در فناوری، مردم انتظار دارند که سالم بمانند، نه اینکه فقط در صورت بیماری درمان شوند. گونزالس به عناصری می‌پردازد که در آینده در طراحی فضاها انعطاف پذیری بیشتری را فراهم می‌کنند.

تجزیه و تحلیل سلامت پیش‌بینی‌کننده، ابزارهای پوشیدنی و برنامه‌های تشخیصی: پیشرفت‌ها در فناوری نانو، همراه با فناوری نظارت خانگی به پزشکان اجازه می‌دهد تا بیماران را از راه دور درمان و نظارت کنند.

وی تاکید کرد: این بدان معناست که سیستم بهداشت و درمان دچار اختلال می‌شود و با تبدیل شدن خانه‌ها به الحاقیه بیمارستان‌ها، حمایت از استفاده از این فناوری‌ها ضروری است. دستگاه‌های پوشیدنی به بیماران این امکان را می‌دهد که در زمان واقعی کار کنند و به آن‌ها این فرصت را می‌دهند تا سلامت خود را کنترل کنند. حسگرهای این دستگاه‌ها می‌توانند داده‌های بیومتریک را برای کمک به تشخیص، نظارت بر دارو و حتی تشخیص شرایط جدی جمع‌آوری کنند.»

مراقبت‌های بهداشتی جامعه: گونزالس تاکید کرد: “ما شاهد روندی برای تسهیلات کوچکتر ادغام شده در جوامع، و کلینیک‌های با کاربری مختلط هستیم. انتظارات بالاتری برای تجربه کاربر وجود دارد و بیماران از نظر راحتی، آخرین فناوری و دسترسی سریع به درمان، تقاضای بیشتری دارند. مدل‌های با کاربرد ترکیبی، پیشنهادات خرده‌فروشی و مسکونی را در کنار بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها یا مراکز سرپایی ادغام می‌کنند. از آنجایی که مراقبت غیرمتمرکز است، فعالیت بدنی را تشویق می‌کند و همچنین قرار ملاقات‌های حضوری و مراقبت‌های پیشگیرانه را تشویق می‌کند. این نیاز به چند منظوره بودن ساختمان‌ها و فضاها و سازگاری با توسعه فناوری را افزایش می‌دهد.

epoxyfloor

epoxyfloor

چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط