Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ سبک زندگی @ توسعه مهارت‌ها @ چگونه می توان با خواندن کتاب، زبان انگلیسی یاد گرفت؟

چگونه می توان با خواندن کتاب، زبان انگلیسی یاد گرفت؟

by | 25 اسفند 1401 | توسعه مهارت‌ها | 0 comments

یادگیری زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم یا سوم برای ما ایرانیان یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که در دنیای امروز با توجه به جهانی شدن و پیشرفت فناوری بسیار مورد نیاز است. یادگیری زبان انگلیسی به دلایل مختلفی می‌تواند برای شما مفید باشد، از جمله افزایش امکانات شغلی، دسترسی به منابع آموزشی جدید، تفریح و سفر به کشورهای انگلیسی‌ زبان و غیره.

یکی از راه‌های اصلی یادگیری زبان انگلیسی، استفاده از کتاب اموزش زبان با فرندز است. با این حال، برای یادگیری موثر زبان انگلیسی با کتاب، باید برخی نکات را رعایت کنید. در ادامه به برخی از این نکات اشاره می‌شود:

گسترده خوانی و فشرده خوانی

2 نوع مختلف از خواندن وجود دارد:

  • Extensive Reading یا گسترده خوانی
  • Intensive Reading یا فشرده خوانی

مطالعه فشرده نوعی از کتاب خواندن است که شما برای یادگیری کلمات و عبارات جدید و تجزیه و تحلیل گرامر مطالعه می‌کنید. زمانی که معنی و یا نقش دستوری کلمه‌ای را نمی‌دانید یا زمانی که می‌خواهید گرامر مطالعه کنید، مکث می‌کنید، زیر آن کلمات یا قواعد را خط می‌کشید و به بررسی عمیق آنها می‌پردازید.

گسترده خوانی یا مطالعه گسترده زمانی است که برای سرگرمی مطالعه می‌کنید. شما برای جستجوی گرامر یا کلمه‌ای متوقف نمی‌شوید. درعوض، مانند زبان مادری خود به خواندن ادامه می‌دهید.

کدام روش بهتر است؟ خب این به عوامل مختلفی بستگی دارد. به زودی، شما می‌خواهید یاد بگیرید که چگونه هر دو را همزمان انجام دهید – اما ابتدا، بیایید در مورد اینکه کدام کتاب به زبان انگلیسی برای شما بهترین است بحث کنیم.

همچنین بخوانید  لوسید دریم چیست و چگونه آن را تجربه کنیم؟

کتاب هایی را انتخاب کنید که متناسب با سطح شما باشند

یک سوال متداول برای زبان آموزان ممکن است این باشد که “بهترین متن یا کتاب برای یادگیری زبان انگلیسی کدام است؟”

هیچ کتابی وجود ندارد که برای همه زبان آموزان بهترین باشد. کتابی که مناسب شما باشد ممکن است برای سایر زبان‌آموزان مفید نباشد. اما با رعایت چند نکته ریز می‌توانید کتاب مناسب خود را انتخاب کنید. سعی کنید متاب‌هایی را انتخاب کنید که:

  • به آن علاقه دارید. وقت خود را با خواندن مطالبی که به نظرتان خسته کننده است تلف نکنید. دلیلی برای خواندن چیزی که آن را دوست ندارید وجود ندارد.
  • شما می‌توانید مطالب و مفاهیم آن را درک کنید. هیچ چیز خسته کننده‌تر از خواندن چیزی نیست که خیلی سخت است. ورودی قابل فهم چیزی است که باید برای آن تلاش کنید.
  • مختص نحوه استفاده شما از زبان انگلیسی است. به عنوان مثال، اگر قصد شرکت در آزمون آیلتس را دارید، نمونه مقالات آیلتس را بخوانید. یا اگر نیاز به یادگیری انگلیسی تجاری دارید، کتاب‌هایی را پیدا کنید که مرتبط با تجارت هستند.
  • سطح طبقه بندی شده را به شدت توصیه می‌کنم. اینها کتاب‌هایی هستند که برای زبان آموزانی مانند شما فراهم شده‌اند. شما می‌توانید یک کتاب را بر اساس سطح زبانتان انتخاب کنید. فکر نکنید که این کتاب‌ها خیلی ابتدایی هستند. (اگر قصد خواندن ای‌بوک دارید، باید بدانید که بسیاری از سایت نمونه‌ای از متن داخل کتاب را برای خواندن به خوانندگان ارائه می‌دهند. می‌توانید با خواندن این خلاصه کتاب‌ها، یک ارزیابی کلی درباره اینکه آیا آنکتاب به درد شما می‌خورد یا نه داشته باشید.)
همچنین بخوانید  تعادل بین کار و زندگی چیست؟ | نحوه دستیابی به آن

از این متد برای یادگیری زبان انگلیسی استفاده کنید.

تفاوت بین فشرده خوانی و گسترده خوانی را به خاطر دارید؟

خوب، در اینجا روشی وجود دارد که شامل هر دوی این موارد می‌شود. این روش به شما کمک می‌کند لغات و عبارات جدید را یاد بگیرید و گرامر شما را نیز بهبود می‌بخشد.

کتاب‌ها را با روش گسترده خوانی مطالعه کنید اما واژگان/گرامری را که نمی‌فهمید یا می‌خواهید یاد بگیرید برجسته کنید.
خواندن را برای یک فصل یا برای تعداد معینی از صفحات ادامه دهید – باز هم برای جستجوی چیزی متوقف نشوید
پس از خواندن یک فصل، به عقب برگردید و کلماتی را که نمی‌فهمید یا دستور زبانی را که می‌خواهید یاد بگیرید را جستجو کنید. در این صورت تلفیقی از مطالعه گسترده و فشرده را خواهید داشت.

این متد به شما امکان می‌دهد برای سرگرمی کتاب بخوانید اما در عین حال چیز جدیدی را نیز یاد بگیرید. شما هر بار که چیزی را متوجه نشدید متوقف نمی‌شوید. در عوض، شما برای لذت، مطالعه می‌کنید، اما زبان را در حین حرکت برجسته می‌کنید. هنگامی که به یک نقطه توقف خوب رسیدید، به عقب برگردید و کلماتی را که برجسته کرده‌اید جستجو کنید.

نکته کلیدی: سعی کنید به جای هایلایت کردن واژگان، جملاتی که در آنها کلمات غیرقابل فهم وجود دارد را هایلایت کنید.

اگر می‌خواهید صحبت کردن و نوشتن خود را نیز بهبود بخشید، این روشی است که ما به شما توصیه می‌کنیم.

همچنین بخوانید  بیایید اصول خوب بودن را باهم یاد بگیریم!

این کاری است که باید انجام داد:

  • جملاتی را که هایلایت کرده‌اید را بردارید و آنها را به صورت فلش کارت درست کنید. این روش هم برای کتاب‌های الکترونیکی و هم کتاب‌های کاغذی موثر است.
  • جملات را تکرار کنید تا واژگان و دستور زبانی را که یاد گرفته‌اید به خاطر بسپارید.
  • این روش ساده دیگری است که کارهای شگفت انگیزی را برای سطح انگلیسی شما انجام می‌دهد. وقتی این کار را برای یک کتاب کامل انجام دادید، دوباره آن را بخوانید. از اینکه چقدر آموخته‌اید شگفت زده خواهید شد. و این بار دیگر نیازی به توقف نخواهید داشت. شما می‌توانید به طور کامل بر روی مطالعه گسترده تمرکز کنید.

در نهایت، باید یادآور شد که یادگیری زبان انگلیسی با کتاب، نیاز به صبر و پشتکار دارد. برای به دست آوردن نتیجه مطلوب، باید به مطالعه و تمرین به صورت منظم و پیوسته ادامه دهید.

در نتیجه، یادگیری زبان انگلیسی با کتاب ممکن است به نظر مخاطره‌آمیز و دشوار بنظر برسد، اما با اعمال روش‌های مناسب و مطالعه مستمر، می‌توان این مهارت را به خوبی یاد گرفت. با تمرین و مطالعه منظم، مهارت‌های چهارگانه‌ی زبان انگلیسی (خواندن، نوشتن، شنیداری و مکالمه) بهبود خواهند یافت و به راحتی می‌توانید از این مهارت برای ارتباط با دیگران، یافتن کار، و همچنین مسافرت به کشورهای انگلیسی‌زبان استفاده کنید. با اعمال روش‌های مناسب و صبر و پشتکار، می‌توانید به یک فرد مسلط به زبان انگلیسی تبدیل شوید.

tehranuast

tehranuast

چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط