Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
فراهوش
موسسه فراهوش
خانه @ مدیریت و کسب‌وکار @ مارکتینگ @ چگونه در فضای مجازی تاثیر بیشتری داشته باشیم؟

چگونه در فضای مجازی تاثیر بیشتری داشته باشیم؟

by | 24 بهمن 1401 | مارکتینگ | 0 comments

به لطف پیشرفت شبکه‌های اجتماعی و ظهور اینفلوئنسرهای مجازی، واژه “اینفلوئنسر” به یکی از پرکاربردترین لغات مکالمات روزمره ما تبدیل شده است. تاثیرگذاری بر روی دیگران یکی از نیازهای متعالی انسان است که در طبقات بالایی هرم مازلو قرار می‌گیرد و هر کس که بتواند از سد نیازهای ابتدایی خود عبور کنید، میل به تاثیرگذاری بر روی دیگران پیدا می‌کند. اما بسیاری از افراد وجود دارند که سواد و دانش کافی برای انتقال به دیگران دارند اما فکر می‌کنند برای تاثیرگذاری بیشتر حتما باید در فضای مجازی اینفلوئنسر باشند. آیا می‌دانستید بدون اینفلوئنسر شدن نیز می‌شود بر روی دیگران اثرگذار بود و ارزش‌آفرینی کرد؟

ممکن است تحت تاثیر یک اینستاگرامر در فضای مجازی ترغیب به خرید یک کرم ویتامینه شده باشید (در حالی که او در استوری‌هایش با هیجان و آب و تاب از آنکرم که پول تبلیغاتش را گرفته تعریف می‌کند) و یا یک یوتیوبر دیگر را بخاطر اینکه در حال آنباکسینگ محصولات اسپانسری بوده، آنفالو کرده باشید. در هر صورت شما حسی به آن اینفلوئنسرها داشته‌اید. حس شما چه مثبت باشد چه تنفر، غیرقابل اجتناب است. اینفلوئنسرها دائما در حال فروش محصولات و خدمات اسپانسر شده هستند. آنها حتی مراسم عروسی‌شان را نیز می‌فروشند! خیلی‌ها بر این باورند که آینده‌ی مارکتینگ و بازاریابی در دستان اینفلوئنسرهاست.

چیزی که واضح است این است که تا پایان سال 2021 اینفلوئنسر مارکتینگ تا حدود 13.8 میلیارد دلار رشد داشته است. بخاطر همین تعجبی ندارد که هر وقت به فضای مجازی سر می‌زنیم می‌بینیم که اینفلوئنسرها جلوی چشم هستند.

 اما آیا شما به عنوان یک تولیدکننده محتوا، باید نگران تیک آبی، جذب فالوئر و معاملاتی که دیگر اینفلوئنسرها در فضای مجازی انجام می‌دهند باشید؟ جواب سوال، خیر است. برای اینکه تاثیرگذاری خود را بر روی دیگران افزایش دهید، نیازی به اینفلوئنسر شدن ندارید. اما باید استراتژی این کار را بلد باشید و بدانید که چگونه بر ذهن و قلب افراد نفوذ کنید.

“تاثیرگذاری” یا اینفلوئنس در دنیای امروز به چه معناست؟

بر اساس فرهنگ لغت مریام وبستر، تأثیر به عنوان «قدرت یا ظرفیت اثرگذاری بر روی دیگران به روش‌های غیرمستقیم یا نامشهود» تعریف می‌شود.

همچنین بخوانید  تاثیر کدهای HTTP بر سئو سایت
اینفلوئنسر مارکتینگ

به عبارت دیگر، داشتن نفوذ یا تأثیرگذاری بر کسی به این معنی است که می‌توانید او را به سمت عمل سوق دهید. اگر بر مخاطبان خود تأثیر داشته باشید، می‌توانید آنها را به سمت انجام اقداماتی سوق دهید که شما می‌خواهید انجام دهند.

و این “اقدامات” معمولا بیشتر از یک لایک یا ریتوئیت هستند. اقداماتی که به تأثیرگذاری اشاره می‌کنند، اقدامات بزرگتر و معنادارتری هستند که کمی تلاش بیشتری را می‌طلبند.

  • آیا دنبال کنندگان از پست‌های رسانه‌های اجتماعی شما به وبسایت شما باز می‌گردند؟
  • آیا آنها وبلاگ شما را می‌خوانند، به پادکست شما گوش می‌دهند یا وقتی ویدئوهای شما را به اشتراک می‌گذارید تماشا می‌کنند؟
  • آیا فالوئرها در ایمیل‌های شما مشترک می‌شوند یا ایمیل های شما را باز می‌کنند، می‌خوانند و کلیک می‌کنند؟
  • آیا فالوئرها برای رویدادهایی که تبلیغ می‌کنید ثبت نام می‌کنند؟
  • آیا خدمات یا محصولات شما را خریداری می‌کنند؟

برخی از این اقدامات به تلاش بیشتری نسبت به سایرین نیاز دارند و معمولاً بر روی یکدیگر ساخته می شوند. اگر نمی‌توانید کسی را وادار کنید که دوباره به وب‌سایت شما کلیک کند تا محصولات و خدمات شما را بخرد، در آینده دچار مشکل خواهید شد.

برای اینکه بتوانید قدرت تاثیرگذاری خود را تقویت کنید بهتر است با تأثیرگذاری بر مخاطبان خود برای انجام اقدامات کوچکتر شروع کنید. اگر ثابت قدم باشید، می‌توانید اعتمادسازی را با آنها ادامه دهید تا اقدامات بزرگ‌تری را شروع کنند. هرچه مخاطبان شما بیشتر به شما اعتماد کنند، بیشتر می‌توانید بر آنها تأثیر بگذارید تا اقدامات بزرگ‌تری انجام دهند.

به طور کلی، هرچه نفوذ بیشتری داشته باشید، می‌توانید افراد را به انجام اقدامات بزرگتری سوق دهید.

آیا برای تأثیرگذاری باید “اینفلوئنسر” باشید؟

اینفلوئنسرها قرن هاست که وجود داشته‌اند. فقط اینفلوئنسرهای فضای مجازی شامل این گروه نمی‌شوند. در زمان‌های قدیم آنها افراد مشهور، مدل‌ها و فعالین اجتماعی بودند. اما به لطف قدرت اینترنت، اکنون «اینفلوئنسرها» را داریم که معمولا آن‌ها را با محتواهای اسپانسر شده‌شان می‌شناسیم.

اینفلوئنسرها صرفاً تولیدکنندگان محتوا هستند که به اندازه کافی مخاطب قوی ایجاد کرده‌اند تا بتوانند با برندها برای تبلیغ و فروش محصولات شریک شوند.

بسیاری از مردم فکر می‌کنند اگر بخواهید تأثیرگذار باشند، باید حتما اینفلوئنسری باشند که میلیون‌ها فالوئر و هزاران مشارکت با برندهای مختلف داشته باشند. اما داشتن نفوذ ربطی به تعداد فالوئر یا تعداد پست‌های اسپانسر شده شما ندارد.

همچنین بخوانید  طراحی پست اینستاگرام با قالب آماده

شما می‌توانید میلیون‌ها فالوئر داشته باشید، اما اگر آن فالوورها با محتوای شما درگیر نباشند یا به اندازه کافی به شما اعتماد نداشته باشند تا اقداماتی را که می‌خواهید انجام دهند، در این صورت راه‌های تأثیرگذاری بر دیگران را یاد نگرفته‌اید و تأثیری ندارید. شما فقط فالوورهای زیادی دارید.

از طرف دیگر، می‌توانید مخاطبان کمتری از چند صد فالوور داشته باشید که محتوای شما را دوست دارند، به شما و توصیه‌های شما اعتماد دارند و برای آنچه که می‌گویید ارزش قائل هستند.

وقتی محصولی را به این مخاطبان توصیه می‌کنید، آن را می‌خرند یا وقتی از آنها می‌خواهید آخرین پادکست شما را گوش کنند، به سرعت آن را دانلود می‌کنند. با وجود اینکه تعداد فالوورهای آنها بسیار کمتر است، اما همچنان می‌توانید بر آن‌ها تأثیر بگذارید تا اقداماتی انجام دهند، بنابراین بیشتر از فردی با میلیون‌ها فالوور که اقدامی نمی‌کنند، تأثیرگذار در نظر گرفته می‌شوید.

چگونه بر مخاطبان خود تأثیر بگذاریم؟

حتی اگر علاقه‌ای به شراکت با برندهای مختلف ندارید و از ایده تبدیل شدن به اینفلوئنسر به خود می‌لرزید، اگر صرفا تولید کننده محتوا هستید باز هم باید تأثیرگذاری داشته باشید. زیرا داشتن نفوذ به معنای ایجاد اعتماد در بین مخاطبان است.

هنگامی که مخاطبان به شما اعتماد می‌کنند، با محتوای شما درگیر می‌شوند، خدمات شما را می‌خرند، در گوش دادن به پادکست‌های شما سهیم می‌شوند، در رویدادهای شما حضور پیدا می‌کنند، در دوره‌های شما ثبت نام می‌کنند، به دوستان خود درباره شما می‌گویند و به طور کلی از شما و کسب‌وکار شما حمایت می کنند.

برای اینکه اثرگذاری بیشتری بر روی مخاطبان داشته باشید، این تاکتیک‌های آزمایش شده و واقعی را برای ایجاد فاکتور شناخت، پسند و اعتماد و ایجاد تأثیر بر مخاطبان خود دنبال کنید.

1. محتوای ارزشمند ایجاد کنید

رسانه‌های اجتماعی در فضای مجازی با تبادل محتوا هدایت می‌شوند. در حال حاضر در هر شاخه‌ای هزاران محتوا در اینترنت وجود دارد، بنابراین باید تلاش کنید تا بهترین محتوا را برای مخاطبان خود ایجاد کنید. این می‌تواند وبلاگ‌ها، فیلم‌ها، تصاویر، موارد ضبط شده باشد، اما هر چه که باشد، باید برای مخاطبان شما ارزشمند باشد.

2. جامعه یا کامیونیتی خود را بسازید

البته، نمی‌توانید فقط پست‌ها را به اشتراک بگذارید و امیدوار باشید که مردم بخواهند شما را دنبال کنند. تأثیرگذار بودن به معنای ساختن یک جامعه است و شما از طریق تعامل با مخاطبان خود یک جامعه می‌سازید. فقط پست را منتشر نکنید! سؤال بپرسید، به سؤالات پاسخ دهید، به نظرات پاسخ دهید، با جستجوی هشتگ‌ها و پیوستن به جوامع دیگر، افراد جدیدی را برای تعامل جستجو کنید. فعال باشید و در شبکه‌های اجتماعی ظاهر شوید. همچنین داشتن ظاهر خوب و استفاده از رنگ‌‌های متنوع در محتوایتان، تاثیر بسزایی در جلب توجه مخاطبان می‌گذارد.

همچنین بخوانید  چه مواقعی به مشاوره شغلی نیاز داریم؟

در این بین از تاثیر عکس پروفایلتان نیز غافل نشوید چرا که یک عکس پروفایل خوب می‌تواند ب راحتی شما را از دیگران متمایز کنید. نگران این مسئله نباشید. در مقاله آموزش ساخت عکس پروفایل، نکات ریز را برای داشتن یک پروفایل متفاوت برایتان آورده‌ایم.

3. شخصیت خود را به اشتراک بگذارید

تو ابرقدرت خودت هستی! اگر می‌خواهید با مخاطبان اعتماد ایجاد کنید، باید آنچه را که هستید به اشتراک بگذارید! از کمی شخصی شدن نترسید. سلفی‌های نه چندان عالی، عکس‌های پشت صحنه زندگی واقعی و داستان‌های شخصی را به اشتراک بگذارید. انسان‌ها با انسان‌های دیگر ارتباط برقرار می‌کنند، بنابراین از نشان دادن خود واقعی‌تان در طرف دیگر محتوا نترسید!

4. ثابت قدم باشید

تاثیرگذاری به اعتماد خلاصه می‌شود و اگر نامنظم باشید و برنامه منسجمی نداشته باشید،  هیچ کس به شما اعتماد نخواهد کرد. حضور مداوم در شبکه‌های اجتماعی به معنای تنظیم برنامه و پایبندی به آن است! همچنین به معنای پاسخ دادن به سؤالات در نظرات، پاسخ دادن به پیام‌های دایرکت‌ها و اثبات این است که شما برنامه ریزی دارید و عقب نشینی نمی‌کنید.

یادگیری نحوه تأثیرگذاری بر دیگران

لازم نیست همه افراد دارای اکانت یا حساب شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی به عنوان «اینفلوئنسر» معرفی شوند. برای تأثیرگذاری پست‌ها و محتوایتان، نیازی نیست میلیون‌ها فالوئر داشته باشید یا هزاران دلار پول دریافت کنید.

شما به یک پیام، یک داستان و یک صدا نیاز دارید. هنگامی که آن را به دست آوردید، پیام خود را به اشتراک بگذارید، سازگار باشید، درگیر مخاطبانتان باشید و می‌بینید که این اعتماد کم کم ایجاد خواهد شد.

خاطره سرایی
خاطره سرایی

خاطره سرایی هستم. متولد 1372 و کارشناس بیوتکنولوژی از دانشگاه سراسری کاشان. در زمینه ترجمه و سئو فعالیت دارم و از انجام آن‌ها لذت می‌برم. ورزش، خوشنویسی و نوشتن از علاقه‌مندی‌های شخصی من هستند. امیدوارم از خواندن مقالات من لذت ببرید و آن‌ها را به اشتراک بگذارید.

چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط