Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگرمی
سلامت
سلامت عمومی
طراحی وبسایت
گردشگری
مارکتینگ
محیط زیست
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
خانه @ سلامت @ روان‌شناسی @ چگونه سلامت روحی خود را حفظ کنیم؟

چگونه سلامت روحی خود را حفظ کنیم؟

by | 12 اردیبهشت 1400 | روان‌شناسی | 0 comments

حفظ سلامت، چه جسمی و چه روحی، باعث می‌شود که کیفیت زنگی ما ارتقاء یابد و طول عمر بیشتری داشته باشیم. ایجاد تغییرات کوچک در زندگی تان نیازی به خرج‌های کلان ندارد. هر کسی می‌تواند این تغییرات را در زندگی خود به وجود آورد. در ادامه شش روش برای ارتقای سلامت روحی را مطالعه خواهید کرد.

1.درباره ی احساسات خود حرف بزنید

حرف زدن درباره‌ی احساسات خود، به سلامت روان شما کمک می‌کند و باعث می‌شود که بر احساس اضطراب غلبه کنید.
حرف زدن درباره ی احساسات خود نشانه ی ضعف نیست، بلکه بخشی از حفظ سلامت روحی شما است که باید مسئولیت آن را بپذیرید.
حرف زدن راهی برای رویارویی با مشکلاتی است که ذهن شما را درگیر کرده اند. همین که شنیده شوید به شما حس حمایت از دیگران می‌دهد و کمک می‌کند که احساس تنهایی نکنید. و این، یک امر متقابل است. یعنی اگر شما درباره ی احساسات خود حرف بزنید، دیگران را نیز به این کار تشویق می‌کنید.
بیان کردن احساسات کار آسانی نیست. گفتن یک یا دو کلمه کافی نیست و باید سعی کنیم تا جایی که ممکن است جزئیات حسی را که داریم بگوییم.
نیازی نیست که افراد نزدیک خود را دور هم جمع کنید و درباره ی احساساتتان حرف بزنید. بسیاری از افراد با سوق دادن مکالمات به سمت اینگونه بحث‌ها به صورت طبیعی، راحت ترند.

همچنین بخوانید  آموزش نحوه ارائه مطالب و سخنرانی

2.فعال باشید

افراد متخصص باور دارند که ورزش کردن باعث ترشح هورمون‌هایی در مغز می‌شود که به شما حس خوب می‌دهند. ورزش مداوم، باعث افزایش اعتماد به نفس و تمرکز می‌شود و به شما کمک می‌کند که راحت‌تر بخوابید و احساس بهتری داشته باشید. همچنین ورزش می‌تواند مغز و بقیه‌ی اعضای بدن شما را سالم نگه دارد.
البته نیازی نیست که برای ورزش و فعالیت حتما باشگاه یا به سراغ ورزش‌های تخصصی بروید. پیاده روی در پارک‎‌ها، باغداری و کارهای خانگی نیز شما را فعال نگه میدارند.
محققین می‌گویند که بهتر است هر فردی حداقل 5 روز در هفته به مقدار 30 دقیقه ورزش داشته باشد.

همچنین بخوانید  نکات کلیدی در انتخاب رشته دانشگاه: علاقه مهم است یا بازار کار؟

3.تغذیه مناسب داشته باشید

ارتباط مستقیمی بین تغذیه ی ما و احساسمان وجود دارد. مثلا کافئین و شکر تاثیر آنی بر روی احساسات ما دارند. البته، غذا می‌تواند تاثیر بلند مدتی نیز بر سلامت روان داشته باشد. مغز شما مانند بقیه ی اعضای بدن نیاز به مواد مغذی مختلفی برای سالم ماندن و عملکرد درست دارد.
تغذیه ای که سلامت بدن را افزایش میدهد، سلامت روان را نیز افزایش می‌دهد.
تغذیه ی مناسب شامل انواع میوه ها و سبزیجات، انواع خشکبار و مغز تخمه، لبنیات، ماهی های چرب، و آب زیاد است.
حداقل 3 وعده در روز، آب زیاد بنوشید و سعی کنید نوشیدنی‌های پر از کافئین و قند را حذف کنید یا کمتر کنید.

4. با دیگران در ارتباط باشید

داشتن ارتباط محکم با خانواده و دوستان حمایت کننده، شما را در برابر استرس‌های روزانه مقاوم تر میکند. دوستان و خانواده به شما احساس مشارکت و حمایت شدن می‌دهند. آن‌ها می‌توانند نظرات مختلفی راجب مشکلاتی که در ذهن خود دارید، به شما بدهند. آنها می‌توانند شما را فعال نگه دارند و در حل مشکلات به شما کمک کنند.

همچنین بخوانید  ترفندهایی که والدین در آموزش نظم به کودکان خود باید بدانند!

5.به خودتان استراحت بدید

گرفتن مرخصی، تغییر مکان، مسافرت رفتن و… از جمله کارهایی است که میتوان برای ایجاد تنوع و استراحت کردن انجام داد. این نوع تنوع برای سلامت روحی شما بسیار مفید است.

6. کاری انجام دهید که در آن ماهر هستید

از چه کاری لذت میبرید؟ در گذشته از چه کارهایی لذت میبردید؟
لذت بردن، به غلبه بر استرس کمک میکند. کاری که از انجام آن لذت میبرید به احتمال زیاد کاری است که در آن ماهر هستید و انجام آن به شما اعتماد به نفس می‌دهد.

حسن اسدی
حسن اسدی

من حسنم، 20 سالمه و دانشجوی جامعه شناسی هستم(البته فعلاً، شاید تا یکی دوماه دیگه اخراج بشم.) نکته دیگه ای هم نیست دیگه، خدافظ.

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط