برای راه اندازی کار به سرمایه نیاز داری. تو بی تجربه هستی. تنهایی نمیتوانی. انجامش نده. دیگه دیره. ریسکه.
این جملات را شاید همه ما از دیگران شنیدهایم؛ هنگامی که قصد راه اندازی کسب و کار خودمان را داشتهایم. دقیقا زمانی که تصمیم گرفتهایم شجاع باشیم و از دایره امن خودمان خارج شویم و وارد دنیای جدیدی شویم. دنیایی که ما را به اهداف و رویاهایمان نزدیک تر میکند. از ما انسانهای شادتری میسازد و اعتماد به نفس ما را افزایش میدهد.
راه اندازی یک شغل در دنیای واقعی نیازمند سرمایه اولیه، نیروی انسانی، کالا و یا خدمات میباشد. ما فقط به جامعه محدودی از مردم میتوانیم کالا و خدمات خود را معرفی کنیم.
امروزه با ایجاد بستر اینترنت و فضای مجازی دنیا وارد مسیر جدیدی شده و راه های زیادی برای معرفی ما به دنیا، فروش محصولات و خدمات و کسب درآمد فراهم شده است.
برنامه اینستاگرام یکی از راه های کسب درآمد از طریق دنیای مجازی است. این برنامه با هدف انتشار تصاویری که با موبایل عکاسی شدهاند گسترش یافت. اما به مرور زمان مردم با قرار دادن عکس کالاهای خود، و یا توضیح در مورد خدماتشان به صورت ویدئو و یا نوشته شروع به تولید محتوا در اینستاگرام و کسب درآمد از این برنامهی جادویی کردند.
فهرست
• نحوه کسب درآمد از اینستاگرام
- فروش محصولات فیزیکی
- فروش محصولات مجازی و خدمات
- آموزش آنلاین
- فروش اجناس دیگران (فروش همکاری)
• فروش محصولات فیزیکی
به محصولاتی مانند پوشاک، لوازم الکترونیکی و برقی، لوازم جانبی و … که شما آنها را در دنیای واقعی میتوانید مشاهده کنید محصولات فیزیکی می گویند.
برای ارائه کردن محصولات فیزیکی خود در فضای اینستاگرام فقط باید از آنها عکس با کیفیت بگیرید.
سعی کنید عکس واضح بگیرید و توضیحات کامل در مورد محصولتان بدهید. به گونه ای که مخاطب بدون دیدن جنس از نزدیک بتواند تصمیم بگیرد و اعتماد کند. امروزه برای تولید محتوای تصویری به دوربین حرفه ای و یا وسایل خاصی نیاز ندارید. دوربین موبایل شما به همراه کمی سلیقه و خلاقیت برای تولید محتوای مناسب کافی است.
• فروش محصولات مجازی و خدمات
یکی دیگر از راههای کسب درآمد در دنیای مجازی تولید محتوای آموزشی است. برای مثال مهارت اصلی شما زبان انگلیسی است. شما میتوانید با فیلم گرفتن از خودتان و تدریس یک کتاب به صورت ویدئو، این ویدئو را به صورت پکیج در بیاورید و آن را برای فروش در اینستاگرام ارائه دهید.
زمینه های دیگری که شما میتوانید برای آن تولید محتوا انجام دهید، آشپزی، قانون جذب، ورزش، نقاشی، نوشتن و… میباشد. ابتدا علاقه و مهارت خود را شناسایی و سپس برای تولید محتوا روی آن تمرکز کنید.
برای مثال شغل شما طراحی سایت است، افراد شما را کجا باید پیدا کنند و بشناسند؟
شما میتوانید با انتشار نمونه کارهای خود و توضیح در مورد مهارتتان، خود را به جامعه ی نیازمند به طراح سایت معرفی کنید.
فراموش نکنید که اینستاگرام شما را به سمت دنیای نامحدودی از انسان ها هدایت میکند و باعث آشنایی شما با انسان های زیادی میشود. شما با محتوای خود به انسان ها معرفی میشوید، پس تولید محتوا را جدی بگیرید.
• آموزش آنلاین
با اینکه تعداد کثیری از افراد در حال کسب درآمد از اینترنت هستند، اما هنوز تعداد بسیاری از مردم نسبت به فضای مجازی و پکیج های آموزشی گارد دارند و این نوع آموزش مورد قبول آنها نیست، آنها فکر میکنند یادگیری بدون حضور معلم غیرممکن است.
یکی دیگر از راه های کسب درآمد از فضای مجازی برگزاری کلاس های آنلاین میباشد. برای مثال شما قصد برگزاری کلاس های آنلاین آشپزی دارید، ابتدا باید در صفحه اینستاگرام خود در مورد شرایط برگزاری کلاس توضیحات لازم را بدهید، هنگامی که ظرفیت کلاس آنلاین شما به حد نصاب رسید، شما میتوانید با کمک لایو اینستاگرام، و یا برنامه هایی مانند skype کلاس خود را بدون هیچ هزینه و سرمایه ای تنها با استفاده از یک موبایل برگزار کنید.
• فروش اجناس دیگران (فروش همکاری)
یکی از راحت ترین راه های کسب درآمد از اینستاگرام فروش اجناس دیگران میباشد.
برای شروع این نوع فروش شما ابتدا باید حوزه فعالیت خود را مشخص کنید. سپس صفحههایی که در این زمینه فعالیت میکنند را پیدا کنید. با فروشنده ها مذاکره کنید تا محصولات آنها را به صورت اینترنتی بفروشید و پورسانتی دریافت کنید. و یا بالا تر از مبلغ گفته شده در صفحه خود انتشار دهید.
برای مثال شما تصمیم به راه اندازی یک صفحه فروش اینترنتی لباس زنانه به صورت همکاری دارید، برای شروع کار ابتدا باید منبع تهیه کالا را پیدا کنید، اینستاگرام مملو از صفحات فروش میباشد و پیداکردن یک تولیدی و یا فروشنده مطمئن که کالای مناسب و با کیفیت برای شما داشته باشد کار سختی نیست، سپس با آن شخص در مورد کاری که قصد انجامش را دارید صحبت کنید و در صورت موافقت شروع به انتشار اجناس آنها در صفحه خود کنید.
• محتوا پادشاه است
اصلی ترین علت جذب مخاطب در اینستاگرام تولید محتوا میباشد، فراموش نکنید که مردم برای سرگرمی وارد اینستاگرام شدهاند و نه خرید کردن. پس باید سعی کنید با تولید محتوای قوی و مناسب هم باعث سرگرم شدن مخاطب و هم کسب درآمد برای خودتان شوید.
سعی کنید از جلوه های بصری استفاده کنید و در تولید محتوا خلاق باشید، در حقیقت اگر مخاطب با صفحه و محتوای شما ارتباط برقرار کند، شما برنده اصلی هستید و برای خودتان مخاطب وفادار جذب کرده اید.
فرض میکنیم شما صفحه فروش اینترنتی خود را در حوزه لباس راه اندازی کردهاید، و حالا زمان تولید محتوا است. هدف اصلی شما برای راه اندازی این صفحه کسب درآمد و فروش کالا است. اما شما میتوانید در کنار انتشار تصاویر کالاها، در مورد دنیای مد و فشن، تناسب رنگ ها، اکسسوری و موضوع های مرتبط با پوشاک تولید محتوا کنید.
اگر اطلاعی در مورد این موضوع ها ندارید مشکلی ندارد، شما میتوانید با جستجو در مرورگر گوگل در مورد هر موضوعی اطلاعات کسب کنید و با استفاده از برنامه های ادیت عکس و فیلم در موبایل، تولید محتوا انجام دهید.
برنامه برای ادیت عکس:
برنامه برای ادیت فیلم:
تولید محتوا برای استوری اینستاگرام
همان طور که از اسم این ابزار مشخص است شما باید برای مخاطب به صورت داستان تولید محتوا کنید، اگر میخواهید عکس چند لباس را در استوری منتشر کنید سعی کنید با نوشتن متن هایی در تصاویر هر عکس را به عکس بعدی ربط دهید تا مخاطب به دیدن تمام استوری های شما ترغیب شود.
با کمک برنامه هایی مانند Canva و Pinterest میتوانید عکس های متفاوتی در زمینه های مختلف پیدا کنید.
• راه های جذب مخاطب در اینستاگرام
یکی از راه های معرفی صفحه شما تبلیغات است. در اینستاگرام افرادی فعالیت میکنند که مخاطبان زیادی دارند که به اصطلاح به آنها بلاگر گفته میشود. افرادی که مورد اعتماد مخاطبهای خود هستند و میتوانند صفحات شما را معرفی کنند و در ازای آن مبلغی دریافت کنند.
دیگر راه جذب مخاطب در اینستاگرام به کمک خود این برنامه است. اینستاگرام با توجه به میزان محبوبیت محتوای شما برای مخاطبانتان، پست شما را در صفحه اکسپلور خود به افراد بیشتری نشان میدهد. لازم است بدانید اینستاگرام همانند یک ربات عمل میکند و متوجه علاقه مندی های کاربران خود میشود،و صفحه شمارا به افرادی که به موضوع پیج شما علاقه مند هستند پیشنهاد میکند.
همچنین شما میتوانید با استفاده از هشتک های مرتبط با موضوع محتوای خود پست خود را در اینستاگرام دسته بندی کنید.
• برندسازی در اینستاگرام
صفحات فروش در اینستاگرام بسیارند، اما چه صفحاتی موفقتر هستند؟
ندیدن کالا از نزدیک و خرید آن برای مخاطب کمی سخت است. پس شما باید اعتماد مخاطب را جلب کنید.
یکی از راه های جلب اعتماد مخاطب برندسازی میباشد. شما با برندسازی کردن به صفحه اینستاگرام و کالاهای خود روح میبخشید و مخاطب را درگیر خودتان میکنید.
شما در اینستاگرام میتوانید برند شخصی خود را راه اندازی کنید و یا اسمتان را به یک برند تبدیل کنید. فقط باید خلاقیت داشته باشید و سبک خودتان را در پیش بگیرید.
• جمع بندی
اینترنت امروزه به یک منبع پولساز تبدیل شده است. افراد زیادی توانستهاند از طریق آن به درآمدهای بالایی در ماه برسند. انسان های زیادی در سراسر کشور از این برنامه استفاده میکنند. و شما میتوانید در هر زمان و مکانی کسب و کار خود را به بهترین نحو به مخاطبانتان ارائه دهید.
برای راه اندازی کسب و کار در فضای مجازی به مهارت و سرمایه خاصی نیاز ندارید اما در طول مسیر برای گسترش کسب کارتان باید نظم و مهارت خود را افزایش دهید، برای شروع حتما نباید بهترین باشید اما بعد از شروع باید هرروز تلاش کنید تا بهتر از روز قبل خود شوید، تا به گسترش کسب و کارتان کمک کنید.
0 Comments