Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ سبک زندگی @ خانه و دکوراسیون @ آشنایی با انواع کود گیاهان آپارتمانی

آشنایی با انواع کود گیاهان آپارتمانی

by | 23 مرداد 1401 | خانه و دکوراسیون | 0 comments

تصور کنید به مدت چند روز برای مسئله تغذیه شما مشکلی به‌وجود بیاید. غذا به شما دیر برسد، اصلا نرسد یا آنقدر زیاد غذا بخورید که اندازه آن با هر وعده بسیار متفاوت باشد. چه اتفاقی می‌افتد؟ بدون شک سیستم بدن شما با مشکلاتی مواجه می‌شود. گیاهان هم دقیقا مشابه انسان‌ها برای اینکه بتوانند رشد خوبی داشته باشند به تغذیه احتیاج دارند؛ اما تغذیه درست و اصولی. کوددهی بیش از حد و یا کمتر از مقدار مناسب باعث می‌شود که گیاه آسیب ببیند و در نهایت از بین برود. در این فصل قصد داریم شما را با بهترین کود‌ها برای گیاهان آپارتمانی آشنا کنیم و از نقش آن‌ها در رشد گیاهان صحبت کنیم.

همچنین می‌توانید از طریق گل و گیاه ارزان سارینالند انواع کود را با قیمت مناسب خریداری کنید و یا از طریق لینک انتهای این مطلب خرید اینترنتی انواع گل و گیاه آپارتمانی را تجربه کنید.

چرا گیاهان آپارتمانی به کود نیاز دارند؟

گیاهان برای تامین انرژی فتوسنتز و توسعه بافت رویشی خود به مواد غذایی نیاز دارند. درست مانند سایر جانداران که برای رشد و ادامه زندگی به غذا احتیاج دارند؛ اما نیاز به مواد غذایی در گیاهان برای انجام فرآیندهای فتوسنتز، در مقایسه با دیگر جاندران بسیار کمتر بوده است. گیاهان آپارتمانی از عناصر نسبتا ساده در تبدیل نور خورشید به ماده فیزیکی استفاده می‌کنند. فتوسنتز، کربوهیدرات‌ها و سایر ترکیبات توانایی این را دارند که گیاهان آپارتمانی را نیرومندتر و مواد اولیه را برای رشد ریشه، ساقه و برگ گیاه تامین کنند. می‌توانیم به این شکل نتیجه بگیریم که در درجه اول نور خورشید است که غذای اصلی گیاهان را تامین می‌کند و در درجه دوم، استفاده از بهترین کود.

همچنین بخوانید  ویژگی های مهم یک پلان خوب چگونه باید باشد؟

کود و انواع آن

به هر ترکیب زیستی یا آلی که دارای عناصر مغذی باشند و باعث بالا رفتن حاصل‌خیزی خاک شوند، کود می‌گویند. این ترکیبات با افزایش مواد مغذی یا بهبود کارایی خاک، باعث رشد بهتر گیاهان می‌شوند.

کودها را می‌توانیم در سه دسته: انواع کود شیمیایی، انواع کود ارگانیک و کود زیستی تقسیم‌بندی کنیم:

کودهای شیمیایی

عناصری که برای بقا و رشد گیاهان لازم و ضروری هستند در دو گروه قرار می‌گیرند:

عناصر پرمصرف (ماکرو المنت) مثل نیتروژن (ازت)، فسفر، پتاسیم، کلسیم و منیزیم

عناصر کم مصرف (میکرو المنت) مثل آهن، روی، منگنز، مس و بور

این عناصر به نسبت‌های مختلف در کودهای شیمیایی وجود دارند.

برای خرید انواع کود آپارتمانی کلیک کنید.

انواع کودهای شیمیایی

کودهای ماکرو المنت: کودی که عناصر پرمصرف گیاه با نسبت‌های مختلف در آن به‌کار رفته است. کود ازت، کود پتاسیم، کود فسفر، کود کلسیم و منیزیم و کود مخلوط همگی از انواع کود شیمیایی ماکرو المنت هستند.

همچنین بخوانید  خرید تابلو دکوراتیو : اینترنتی یا حضوری؟! + 4 نکته مهم

کودهای میکرو المنت: کودی که عناصر کم‌مصرف گیاه در آن به کار رفته است. استفاده از این کودها نیاز به دقت زیادی دارد؛ چرا که این عناصر به مقدار کم برای گیاه ضروری هستند و در صورت استفاده بیش از اندازه می‌توانند باعث مسمومیت گیاه شوند. کود آهن، کود منگنز و… از انواع کودهای شیمیایی میکرو المنت هستند.

کودهای آلی (ارگانیک)

کود آلی به کودی گفته می‌شود که منشا طبیعی (حیوانی یا گیاهی) دارد.

انواع کودهای ارگانیک

کودهای حیوانی:

به‌طور معمول کشاورزان از کودهای حیوانی استفاده می‌کنند. انواع کودهای ارگانیک حیوانی از فضولات حیواناتی مثل اسب، گاو، گوسفند، مرغ و … تهیه می‌شوند. کود حیوانی علاوه بر افزایش عناصر مغذی خاک به افزایش نفوذ و نگهداری آب در خاک هم کمک می‌کند.

کود سبز:

یکی از روش‌های افزایش مواد مغذی در خاک، استفاده از کود سبز است که با بقیه انواع کود تفاوت عمده‌ای دارد. در این روش برای تقویت خاک قبل از کاشت محصول اصلی، محصولی فرعی را در خاک می‌کارند؛ بعد از سبز شدن محصول فرعی آن را برداشت می‌کنند. این کار کمک می‌کند که خاک برای کشت محصول اصلی آماده شود. محصول اولیه که کاشته می‌شود باید رشد سریعی داشته و به آب و کود زیادی نیاز نداشته باشد. این روش بیشتر برای باغبانی و کشاورزی استفاده می‌شود؛ برای گیاهان آپارتمانی باید به سراغ کودهای دیگر بروید.

همچنین بخوانید  آیا سلفون کش یک وسیله ضروری برای خانه و آشپزخانه است؟
کمپوست:

کمپوست یکی از بهترین انواع کود گیاهان آپارتمانی است. کمپوست را از پسماندهای حیوانی، گیاهی، غذایی و خانگی تحت شرایط پوسیدگی تهیه می‌کنند. در واقع تولید کمپوست یک روش بازیافت زباله‌های شهری، فاضلاب و … محسوب می‌شود که از گذشته مورد استفاده بوده است. استفاده از کمپوست به طور طبیعی می‌تواند باعث بهبود تهویه خاک، دفع آفت‌ها و کاهش وزن خاک‌های سنگین شود. ورمی کمپوست یکی از انواع کمپوست است که به کمک کرم خاکی تولید می‌شود و کاربرد زیادی دارد.

خاکبرگ:

خاکبرگ ترکیبی است که از پوسیدگی بقایای گیاهان (برگ، دمبرگ و…) به‌وجود می‌آید. این ترکیب ارزش غذایی بالایی ندارد و بیشتر برای سبک کردن خاک استفاده می‌شود.

کودهای بیولوژیکی (زیستی)

نوع جدیدی از کودها، کودهای بیولوژیک هستند که میکروارگانسیم‌های مفید باعث تولید آن‌ها می‌شوند. این نوع کودها عاری از هر نوع آلودگی بوده و ضرری برای محیط زیست ندارند. عملکرد کودهای بیولوژیک، کمک به جذب بهتر عناصر مغذی توسط گیاه است. میکروارگانیسم‌هایی که برای تولید کودهای زیستی استفاده می‌شوند شامل باکتری‌ها (ریزوبیوم و ازتوباکتر)، جلبک‌ها و قارچ‌ها (میکوریزا) هستند. استفاده از کودهای زیستی عوارض و آسیب‌های کود شیمیایی را برای سلامت انسان و محیط زیست ندارد.

منبع خرید گیاه آپارتمانی ارزان

20amir20

20amir20

چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط