Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ مدیریت و کسب‌وکار @ مارکتینگ @ ارور وردپرس error establishing a database connection

ارور وردپرس error establishing a database connection

by | 26 مهر 1401 | مارکتینگ | 0 comments

ارور وردپرس error establishing a database connection یا همان خطا در برقراری ارتباط با پایگاه داده از جمله ارورهایی به شمار می‌رود که بسیاری از افراد و حتی تمامی کاربران سیستم مدیریت محتوای وردپرس با آن روبرو شده‌اند. لازم به ذکر است که بسیاری از کاربرانی که تازه شروع به فعالیت نموده‌اند در صورت مشاهده این ارور بسیار نگران شده و آگاهی لازم جهت برطرف نمودن این مشکل را ندارند که از این رو باید از آموزش‌های کافی در این زمینه برخوردار شوند. این ارور، هنگامی پیش می‌آید که سایت در متصل شدن به پایگاه داده یا همان دیتابیس دارای مشکل می‌شود.

دلیل به وجود آمدن ارور خطا در برقراری و اتصال با پایگاه داده چیست؟

با توجه به مطالب ذکر شده در بخش مقدمه، دانستیم که این خطا از رایج‌ترین خطاها به شمار می‌رود که کاربران و سایت‌های بسیاری با آن مواجه شده‌اند. اما در صورتی که این خطا برای شما ایجاد شد، دلایل متعددی دارد که ممکن است دلیل آن عدم صحیح وارد کردن اطلاعات پایگاه داده از جمله: نام کاربری و دیتابیس و رمز عبور باشد. خوب است بدانید در صورتی که اطلاعات دیتابیس تغییر کرده باشند و یا سرور پایگاه داده قادر به پاسخگویی نباشد، دیتابیس نیز به مشکل برخورده و برخی اختلال‌ها در آن ایجاد می‌شود؛ که به صورت کلی می‌توان گفت این خطای به وجود آمده از طرف سرور است. قابل ذکر است که مشاهده این نوع خطا برای کاربران و بازدیدکنندگان سایت مورد نظر، صورت خوشایندی نداشته و همچنین امکان دارد که در تجربه کاربری آن‌ها نیز تاثیرات مستقیمی به جا بگذارد، از این رو به مدیران سایت پیشنهاد می‌شود در اسرع وقت به دنبال یک راه حل سریع و کارآمد به منظور رفع این مشکل باشند و سایت خود را به منظور نمایش بدون خطا به کاربر درست و آماده نمایند.
نکته بسیار مهمی که قبل از رفع این ارور باید مورد توجه قرار بگیرد، تهیه یک نسخه پشتیبان از سایت خود است تا اگر مشکل و اشتباهی به وجود آمد، بتوان تمامی اطلاعات و فایل‌های سایت خود را به حالت سابق و اولیه برگرداند. دلیل انجام این کار ایجاد برخی تغییرات در فایل‌های وردپرس است. پس دقت داشته باشید که قبل از اعمال هر نوع تغییری، از دیتابیس بک آپ گرفته و نسبت به ذخیره آن در سیستم اقدام نمایید.

همچنین بخوانید  طراحی سایت حرفه ای با المنتور

ارور در برقراری ارتباط با پایگاه داده به علت مشکل هاست

در بعضی زمان‌ها امکان دارد به علت سنگین بودن ترافیک بیش از اندازه ورودی سایت، شرکت هاستینگ قادر به پاسخگویی تمامی کاربران نباشد و در نهایت شما با خطای error establishing a database connection روبرو می‌شوید. خوب است بدانید که در این زمان حساس، می‌بایست هر چه سریع تر نسبت به برطرف کردن این مشکل از طریق پشتیبانی هاست خود اقدام نمایید. نکته مهم دیگر که باید مورد توجه قرار داد، شرکت هاستی است که اغلب از آن در سایت خود استفاده می‌کنید. بسیاری از افراد در بعضی مواقع برای پرداخت هزینه کمتر اغلب از هاست‌های ارزان قیمت و در برخی مواقع از هاست رایگان استفاده می‌نمایند که انجام این کار، پیامدهای متعددی به همراه دارد و از مهم‌ترین این پیامدها مشاهده کردن خطای ارور در برقراری ارتباط با پایگاه داده است. در این صورت به مدیران وب سایت‌ها اکیدا توصیه می‌شود تا از هاست های معتبر و معروف در سایت وردپرسی خود استفاده کنند. اگر قصد یافتن یک شرکت هاست معتبر و مطمئن را دارید حتما از افراد متخصص مشاوره و کمک دریافت کنید.

همچنین بخوانید  منظور از پنل فالوور رایگان بدون پسورد چیست؟ چه کمکی به کسب‌وکار ما می‌کند؟

5 روش سریع و آسان به منظور برطرف کردن خطای اتصال پایگاه داده

به منظور حل مشکل ارور وردپرس اتصال پایگاه داده روش‌های بسیاری وجود دارد که در این مطلب 5 مورد از آن را برای شما ذکر خواهیم کرد. این 5 روش عبارتند از:

  1. بررسی صحیح بودن اطلاعات ورود به دیتابیس
  2. اقدام به تعمیر کردن پایگاه داده
  3. درست نمودن تمامی فایل های آسیب دیده و خراب
  4. دریافت کمک از پشتیبانی هاست خود
  5. بازگشت به نسخه پشتیبان سابق

بررسی صحیح بودن اطلاعات دیتابیس

مهم‌ترین علت ایجاد ارور وردپرس error establishing a database connection عدم صحیح بودن تمامی اطلاعات پایگاه داده است. اولین مرحله برای رفع این مشکل، اقدام به بررسی کردن اطلاعات دیتابیس در فایلی با عنوان wp-config.php است. تمامی اطلاعات اتصال سایت وردپرس در این فایل wp-config.php به طور کامل ذخیره می‌شوند و به منظور عدم وجود هرگونه مشکل این فایل می‌بایست حاوی 4 نمونه از اطلاعات از جمله موارد زیر باشد:
Database Name
MySQL database username
MySQL database password
MySQL hostname server

برای آنکه بتوانید به فایل wp-config.php دسترسی داشته باشید، ابتدا باید به کنترل پنل هاست خود وارد شوید و دقت کافی داشته باشید که این مراحل در هر دو مورد کنترل پنل و همچنین دایرکت ادمین و سی پنل به طور کاملا یکسان است و تنها تفاوت این دو با یکدیگر در برخی جزئیات کوچک است. پس از وارد شدن به کنترل پنل خود، باید به قسمت “File Manager” وارد و سپس به پوشه‌ای با نام “public_html” که وردپرس در آنجا نصب شده نیز وارد شوید. در این قسمت یک فایل با نام wp-config.php مشاهده خواهید کرد که به منظور ویرایش نمودن آن باید بر روی گزینه “Edit” کلیک کنید تا سپس صفحه ویرایش نمایش داده شود.

همچنین بخوانید  زمانی که نظارت بر محتوا آسیب می‌زند بخش 1

تصحیح فایل های خراب

از دیگر دلایلی که سبب ایجاد ارور وردپرس error establishing a database connection می‌شود، خراب بودن برخی از فایل‌ها است. در برخی مواقع علت اصلی این مشکل در زمان انتقال پرونده‌ها با استفاده از FTP، میزبان بودن سایت مورد نظر و یا دسترسی برخی از هکرها خواهد بود. با آموزش و یادگیری برخی نکات این مشکل نیز به راحتی برطرف می‌شود و تنها نکته مهم قبل از اقدام، بک آپ گیری از سایت مورد نظر است. در اولین مرحله برای حل این مشکل، شما باید نسخه اصلی وردپرس را از سایت مشخص با نام fa.wordpress.org دانلود کنید و بعد آن را از حالت فشرده خارج نمایید و سپس به پوشه wordpress وارد شده و در این مرحله پوشه “wp-content و البته فایل “wp-config-sample” را نیز باید حذف کنید.

منبع: سئو پرشین

seopersian

seopersian

چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط