Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ تکنولوژی @ اصناف و صنایع @ اطلاعاتی مفید درباره بازرسی خودرو

اطلاعاتی مفید درباره بازرسی خودرو

by | 13 دی 1401 | اصناف و صنایع | 1 comment

باید توجه کرد که برای انجام بازرسی کالا در حال حاضر شرکت‌های بازرسی زیادی ایجاد شده‌اند که مشغول کار هستند. یکی از مهم‌ترین وظایف شرکت بازرسی، ارزیابی و بازرسی از خودروها است. این بازرسی برای این انجام می‌گیرد که خودرویی که در دسترس مصرف کننده قرار می‌گیرد بدون مشکل و ایراد باشد و به این ترتیب مشکلات و خساراتی را برای افراد ایجاد نکند.

شرکت بازرسی تایکو، به ‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های بازرسی ایرانی است که در تمامی زمینه‌های بازرسی کالا و همچنین بازرسی خودرو دارای صلاحیت از مرکز ملی تائید صلاحیت ایران است. این شرکت از جمله فعال‌‌ترین شرکت‌ بازرسی در ایران محسوب می‌شود.

شرکت بازرسی به انجام ارزیابی و بررسی خودروها و تایید موارد زیر می‌پردازد:

  • تائید خودرو نوع و تطابق (COP).
  • تائید موتور سیکلت نوع و تطابق تولید (COP)
  • بازرسی فیزیکی وسائل نقلیه
  • نظارت بر آزمون‌های مصرف سوخت و آلایندگی
  • تائید نوع و تطابق تولید خودرو (COP)

شرکت بازرسی با بهره گیری از دانش فنی و کارشناسان حرفه‌ای و همچنین انجام ارزیابی‌های مختلفی در خصوص خودروسازی نقش مهم و قابل توجهی را در راستای شناسایی نقاط قابل ‌بهبود در بازرسی کالا از صنعت خودرو ایفا می‌کند.

 

بازرسی خودرو چیست؟

بازرسی خودرو به معنای اقداماتی است که برای بررسی از وضعیت کلی خودرو صورت می‌گیرد. این بازرسی بوسیله شرکت بازرسی کالا مانند تایکو انجام می‌شود که در این بازرسی، تمامی نیازهای عملیاتی یک خودرو از جمله کارهای تعمیر و نگهداری و تعویض، مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد. 

بازرسی خودرو کار پر اهمیت و ضروری به شمار می‌رود که برای ممانعت از ایجاد نقص‌ها و تعمیرات پرهزینه صورت می‌گیرد. پس انجام بازرسی خودرو سبب می‌شود تا خودروها با رعایت استانداردهای ایمنی به مردم ارائه شوند.

همچنین بخوانید  اسپکتروفتومتر آزمایشگاهی چیست؟ و طرز عملکرد آن

بنابراین در صنعت خودرو برای جلوگیری از بوجود آمدن حوادث، یکی از مهم‌ترین بحث‌ها حوادث جلوگیری انجام بازرسی‌ خودرو از لحاظ فنی و ایمنی است. انجام این بازرسی‌ها بر روی خودرو توسط شرکت بازرسی به منظور ایمن کردن صورت می‌پذیرد که مطابق اصول علمی انجام می‌گیرد.

 

بازرسی خودرو چیست؟

بازرسی کلی از خودرو توسط شرکت بازرسی

شرکت بازرسی بر روی خودروها بازرسی کلی را انجام می‌دهد که به شرح زیر است:

به فرآیند ارزیابی و بازرسی از وسایل نقلیه مانند خودرو، بازرسی تایید نوع گفته می‌شود. تایید نوع به صورتی است که بر طبق آن مرجع تایید، گواهی می‌دهد که در وسیله نقلیه، سیستم، قطعه یا مجموعه فنی مجزا، الزامات فنی و مقررات اجرایی و همه‌ی موارد مربوط به استانداردهای ملی ایران رعایت شده است. شرکت بازرسی باید دارای صلاحیت از طرف سازمان ملی استاندارد ایران باشد که تایکو از جمله این شرکت‌ها می‌توان نام برد.

هـدف از تائید نوع خودرو این است که افراد بتوانند از رعایت ویژگی‌های ایمنی, زیست محیطی و عملکردی در طراحی و ساخت خودرو اطمینان کسب کنند که این تایید با بازرسی خودرو توسط شرکت بازرسی مورد نظر صورت می‌پذیرد.

انجام فرآیند تاییدنوع در بازرسی خودرو از دو قسمت تولید داخل و خودروهای وارداتی لازم است که در حوزه‌های خودروهای وارداتی مطابق الزامات استانداردهای بین المللی و همچنین در حوزه تولید داخل براساس الزامات استاندارد ملی ایران می‌باشد. الزامات مرتبط با تطابق تولید نیز براساس همین مراجع به انجام می‌رسد.

به همین منظور بعد از نصب تجهیزات خودرو بایستی شرکت بازرسی به انجام تمامی ارزیابی و بازرسی مورد نیاز برای مطابقت خودرو با استانداردهای مقرر می‌پردازد و بعد از آن گزارش خود را به اداره کل صنعت معدن تجارت ارسال می‌کند که در صورت تائید مجوز  مربوطه داده می‌شود.

همچنین بخوانید  سیم رابیتس بندی و اسکوپ؛ مفتول گالوانیزه سفید

بنابراین در راستای الزامات تائید نوع خودروهای وارداتی و به منظور بدست آوردن اطمینان از ورود خودروهای مطابق با نوع تائید شده، گرفتن گواهینامه انطباق وسیله نقلیه برای ترخیص امری مهم و الزامی است.برای گرفتن این گواهی باید از شرکت بازرسی معتبر و دارای صلاحیت در زمینه بازرسی خودرو و دریافت گواهی کمک گرفت.

 شرکت بازرسی مانند تایکو با استفاده از بازرسین آموزش‌دیده نسبت به انجام بازرسی‌ خودرو و صدور گواهینامه در این زمینه اقدام می‌کند.

با توجه به اینکه در راستای تصمیمات سازمان ملی استاندارد ایران و اجباری شدن اجرای استانداردهای خودرو امروزه تمامی خودروها، برای گرفتن مجوز ثبت سفارش و تولید و شماره‌گذاری، به ارزیابی توسط کارشناسان شرکت بازرسی نیاز دارند.

مزیت های بازرسی خودرو

مزیت های بازرسی خودرو

بازرسی خودرو از فعالیت‌های مهم و ضروری است که توسط شرکت بازرسی انجام می‌گیرد که این بازرسی دارای مزایایی است که مهم‌ترین آنها عبارتند از:

  • بازرسی خودرو به کسب‌وکار کمک می‌کند.
  • شناسایی مشکلات یا ایرادهای مکانیکی که ممکن است باعث بروز حوادث و توقف عملیات شود.
  • از بین بردن خسارات بزرگ خودرو و هزینه‌های آن؛
  • افزایش طول عمر خودرو
  • پیشگیری از ایجاد حوادث و آسیب  سرنشینان
  • حفظ و توسعه بازارهای داخلی و حضور در بازارهای بین المللی

بنابراین می‌توان گفت که بازرسی خودرو نقش مهم و موثری برای کمتر کردن و یا از بین بردن خسارات و اتفاقات دارد که می‌توان با سپردن کارها به شرکت بازرسی تایکو که دارای صلاحیت‌های مورد نیاز از مراجع ذی صلاح برای بازرسی خودرو هستند، خودروهای مورد نظر را تایید و گواهی مربوط به آن را دریافت کرد.

بازرسی قطعات خودرو

از کارهای مهم و لازم در بازرسی خودرو می‌توان به ارزیابی و بررسی قطعات آن اشاره کرد که به جهت حفظ کردن ایمنی یک وسیله نقلیه انجام می‌گیرد. تا با این بازرسی بتوان عیب‌ها و مشکلات خودرو را قبل از بوجود آمدن خطر شناسایی کرده و سپس به رفع آن اقدام کرد تا از سلامت فنی آن اطمینان بدست آورد.

همچنین بخوانید  بهترین روش‌ تمیز کردن محیط های فروشگاهی

 بازرسی خودرو توسط شخص با عنوان بازرس که تخصص در این کار دارد و مجاز به انجام بازرسی است، انجام می‌شود که این نوع بازرسی کالا معمولا برای شناسایی عیوب و مسائل مکانیکی اکثر خودروها بایستی صورت گیرد. شرکت بازرسی تایکو با داشتن بازرسان مجرب این نوع بازرسی را انجام می‌دهد و قطعات خودرو را تحت ارزیابی قرار می‌دهد.

از جمله بازرسی‌هایی که توسط شرکت بازرسی بر روی قطعات خودرو انجام می‌شود می‌توان به بازرسی محصولات تولیدی و یکی بودن آن با استانداردهای بین المللی در گروه صنایع خودرو و همچنین قطعات مصرفی در خدمات پس از فروش طی مراحل فرآیند ساخت وتولید اشاره کرد.

مراحل انجام کار

  • مراجعه مشتری به شرکت بازرسی و ثبت درخواست
  • تکمیل مدارک جهت اخذ تایید نوع، تطابق حین تولید یا بازرسی
  • انجام بازرسی فیزیکی
  • تکمیل مدارک مورد نیاز
  • ارسال گزارش نهایی به سازمان ملی استاندارد ایران جهت صدور گواهینامه

این عملیات گفته شده در قسمت بالا را می‌توان با مراجعه به شرکت بازرسی مورد نظر و درخواست بازرسی خودرو انجام داد. تا شرکت بازرسی با انجام بررسی‌های لازم بتواند گواهی لازم برای وارد شدن خودروهایی با کمترین خطر و با ایمنی زیاد به بازار را صادر کند.

بازرسی خودرو توسط کارشناسان متخصص شرکت تایکو صورت می‌گیرد و بعد از انجام این ارزیابی‌ها گزارش بازرسی تهیه و ارائه می‌شود.

بنابراین می‌توان گفت با استفاده از بازرسین متخصص خدمات بازرسی بر روی خودروها با توجه به فرآیندها، مقررات، سیاست‌های ایمنی و قوانین لازم کشور انجام می‌شود. در این بازرسی، وضعیت خودرو، ساخت، مدل، مارک و آسیب‌های خودرو بررسی می‌شود.

tieco
tieco
چطور بود؟
+1
1
+1
+1
+1
+1
+1
1
+1
1

1 Comment

  1. موسی الرضا صابری نیک
    0
    0

    مطلوب بود

    Reply

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط