Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ تکنولوژی @ اصناف و صنایع @ اطلاعات کامل و جذاب در مورد طراحی نما

اطلاعات کامل و جذاب در مورد طراحی نما

by | 25 اردیبهشت 1401 | اصناف و صنایع | 0 comments

دفتر معماری پلان کده در نظر دارد کلیه طرح ها را از مرحله طراحی طرح مسکن اداری “تجاری”، طراحی نمای مدرن و کلاسیک، طراحی دکوراسیون داخلی مسکونی تجاری “اداری”، ویلا و طراحی نما با توجه به ارائه ضوابط صحیح و طراحی نما را طراحی نماید. عناصر معماری در پلان کده “در اسرع وقت با هزینه‌های مناسب توسط بهترین طراحان” برای کارفرمایان به صورت حضوری و آنلاین در تمامی شهرهای ایران انجام می‌شود، در این مقاله با نمای ساختمان آشنا می‌شویم.

تعریف نما در ساختمان:

در ساختمان سازی به سطح بیرونی ساختمان نما می‌گویند. به طور کلی نمای ساختمان از دو جزء اصلی تشکیل شده است که شامل عناصر و اجزا می‌باشد. عناصر نما، ریتم‌های عمودی و افقی، سطح آسمان ساختمان، تمام جزئیاتی که افراد می‌توانند در 140 درجه عمودی و 160 درجه افقی ببینند و همچنین طراحی در و پنجره از اجزای نمای ساختمان هستند.

در طراحی نمای خانه، نما مهم‌ترین بخش است زیرا نما چارچوبی را برای سایر اجزای ساختمان تعیین می‌کند. بسیاری از نظرات ارزش تاریخی دارند و در بسیاری از کشورها قوانین سختگیرانه‌ای در مورد تغییر نما وجود دارد که برخی از آن‌ها هرگونه تغییر در نظرات تاریخی را ممنوع می‌کنند.

همچنین بخوانید  شبکه‌های اجتماعی و تاثیر آن‌ها بر شرکت‌های تولید پوشاک

چهار عملکرد مورد انتظار طراحی رابط:

  1. حفاظت
  2. ایجاد ارتباط
  3. معرفی
  4. بخشی از فضای شهری

نما به عنوان یک حفاظت کننده

اولین و قدیمی‌ترین عملکرد یک رابط محافظت از انسان در برابر تهدیدات خارجی است. انسان فضایی به نام خانه ایجاد کرد تا از یک سو از خود در برابر آب و هوا و از سوی دیگر از حشرات و آزار و اذیت انسان محافظت کند.

تا زمانی که خانه به عنوان محافظی برای ساکنانش عمل می‌کرد و آن‌ها می‌خواستند از خود در برابر تهدیدات بیرونی محافظت کنند، این پیشنهاد منطقی نبود. ساختمان‌های مسکونی با دیوارهای محکم احاطه شده بودند که فضای عمومی را با حداقل نفوذ به بیرون بدنه تشکیل می‌دادند و نمای ساختمان برای ساختمان‌های آپارتمانی آن چیزی نبود که امروز است.

از آنجایی که نمای ساختمان دارای بازشوهای کمتری به بیرون بود از باد و باران و گرما و سرما و نفوذ عوامل حیوانی و انسانی جلوگیری می‌کرد اما نور و تهویه لازم را از ساختمان سلب می‌کرد. به تدریج نیاز به چنین هدایایی افزایش یافت و در نتیجه ایجاد روزنه‌ای در دیوار، نیاز به پوسته سوم برای محافظت بیشتر افزایش یافت.

شفافیت (ارتباطات)

شفافیت که یکی از اصول عقلانیت و شعار سیاسی اجتماعی آن زمان بود، به معماری نیز منتقل شد و مفاهیم «سبک» و «شفافیت» از ارکان اصلی زیبایی بودند.

همچنین بخوانید  روپوش پزشکی و لباس بیمارستانی؛ انواع، کاربرد و ویژگی های آن

آن‌ها به جهت‌های جدیدی تبدیل شده‌اند. استحکام و شکوهی که از گذشته به ارث رسیده و در نماها متبلور شده است، از نظر سیاسی و فرهنگی زیر سوال رفته و به عنوان یکی از نقاط ضعف معماری و شهرسازی در گذشته مطرح شده است. شعارهای بی زینت باعث گسترش پنجره‌ها در سراسر جهان شد….

معماران معاصر شفافیت را صرفاً به عنوان “در سوی دیگر” ژانر یاد می‌کنند. ارتباط بصری بین درون و بیرون ایجاد نمی‌کند. کالین رو (منتقد و نظریه‌پرداز آمریکایی/بریتانیایی) نشان می‌دهد که شفافیت بسیار بیشتر از آن چیزی است که معماران مدرن در دهه‌های 1950 و 1960 درک می‌کردند.

او می‌گوید: “شفافیت همیشه در مکان‌ها و محله‌هایی با دو یا چند سطح اتفاق می‌افتد، جایی که چندین سطح از معنا در ارتباط است.”

نمایش به عنوان آشکارساز

نما تنها وظیفه حفاظت و نما در داخل و خارج نیست. از زمانی که لباس شخص نشان دهنده شخصیت او در نظر گرفته می‌شود، خانه به عنوان «لباس دوم» باید نمایانگر شخصیت، حیثیت و جایگاه اجتماعی صاحب آن باشد. اولی شخصی را نشان می‌دهد که پشت سر زندگی می‌کند، همه چیز نشان دهنده شخصیت خانواده است، همه چیز نشان دهنده طبقه اجتماعی و دارایی مالک است.

همچنین بخوانید  چگونه وضعیت صدور کارت خودرو خود را پیگیری کنیم؟

تعریف نما:

بیرون ساختمان را نما می نامند.

در انتخاب مصالح برای نما باید دقت کرد، زیرا نمای ساختمان در معرض شرایط سخت آب و هوایی قرار دارد.

بطوری که نما اولاً در برابر عوامل جوی مقاوم بوده و ثانیاً زیبایی لازم را داشته باشد و با نمای ساختمان‌های مجاور نیز هماهنگ باشد.

برای نمای ساختمان می‌توان از مصالح مختلفی مانند آجر نما، انواع سیمان، انواع سنگ، انواع گرانول سنگ رنگی با چسب مخصوص و یا انواع ورق های فلزی آلومینیومی و … استفاده کرد.

رابط کاربری سبک کلاسیک:

بسته به اقلیم منطقه، نیازهای زیبایی شناختی، هویت شهر، مسائل اقتصادی و … می توان از نمای کلاسیک ساختمان استفاده کرد. طراحی و معماری کلاسیک منحصر به فرد است زیرا از جزئیات پیچیده و تزئینی برای به حداکثر رساندن زیبایی و عملکرد استفاده می کند.

جالب است بدانید که حتی در زمان حال بسیاری از ویژگی‌های کلاسیک در ساختمان‌ها و سازه‌های معاصر، به ویژه در مناطق مسکونی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در نمای کلاسیک انواع مختلفی از عناصر تاریخی و هنری ادغام می‌شوند تا ظاهر ساختمان باشکوه و جذاب نشان داده شود.

plankade

plankade

چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط