Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ تکنولوژی @ آی تی @ خرید و راه اندازی هاب

خرید و راه اندازی هاب

by | 25 مرداد 1401 | آی تی | 0 comments

هاب چیست؟


امروزه در تمامی ادارات و حتی شرکت‌های کوچک از شبکه‌های کامپیوتری برای اتصال کامپیوتر و سایر تجهیزات برای صرفه‌جویی در منابع و تبادل اطلاعات استفاده می‌شود. هاب یکی از دستگاه‌هایی است که تعدادی کامپیوتر را به هم متصل می‌کند و برای راه اندازی شبکه کامپیوتری مورد نیاز است. در ادامه شما را با هاب آشنا می‌کنیم. هاب یکی از تجهیزات رایج و ارزان قیمت برای اتصال دو یا چند کامپیوتر است. هاب بسته‌های داده را در هر یک از پورت‌های خود تکرار می‌کند و به اطلاعات داخل بسته‌ها نگاه نمی‌کند. نحوه کار یک هاب به این صورت است که هاب اطلاعات ارسال شده از هر کامپیوتر را دریافت کرده و به تمام پورت‌های دیگر ارسال می‌کند، در واقع بسته ارسالی روی پورت‌های هاب تکرار می‌شود. سپس رایانه‌هایی که این بسته را دریافت می‌کنند، آدرس مک بسته را با آدرس مک آن مطابقت می‌دهد و اگر با آدرس مک خودشان یکی نباشد، بسته نادیده گرفته می‌شود یا دور انداخته می‌شود. البته امروزه استفاده از هاب منسوخ شده است، زیرا استفاده از هاب باعث افزایش ترافیک شبکه می‌شود و از آنجایی که تمامی پورت‌های یک هاب به هم متصل هستند. بنابراین ترافیک هر پورت به پورت‌های دیگر نیز ارسال می‌شود. این باعث اضافه بار در شبکه می‌شود. هاب‌ها دارای چندین پورت مختلف مانند 8، 16، 32 و غیره هستند و بسته به اینکه می‌خواهید از هاب در کدام شبکه استفاده کنید، می‌توانید از یکی از 10 نوع هاب استفاده کنید. انتخاب 10/100 ، 10/1000 و غیره. هاب 10/100 برای شبکه های اترنت و هاب 10/1000 برای شبکه های اترنت پرسرعت استفاده می‌شود.

همچنین بخوانید  معرفی بهترین ابزارهای هوش مصنوعی + تفاوت ها

 

کابردهای هاب


سوئیچ از نظر عملکرد بسیار شبیه به هاب است. در واقع سوئیچ شبکه با ارسال اولین بسته در شبکه، جدولی را تشکیل می دهد که حاوی مک آدرس تمامی کامپیوترهای موجود در شبکه است و از این جدول برای ارسال و دریافت فریم‌های داده استفاده می‌کند. در واقع زمانی که یک بسته در شبکه است سوئیچ بسته را تنها با توجه به مک آدرس مقصد بسته ارسالی به گیرنده تحویل می‌دهد و این باعث کاهش تراکم شبکه و افزایش پهنای باند می‌شود. بنابراین سوئیچ نیز بهتر از هاب عمل می‌کند.

 

نحوه راه اندازی هاب در شبکه


اگرچه استفاده از هاب همانطور که گفته شد چندان متداول نیست، اما در برخی نقاط همچنان می‌توان از هاب استفاده کرد.
هاب می‌تواند به عنوان یک تحلیلگر در شبکه عمل کند، گاهی اوقات از آن به جای تکرار کننده در شبکه استفاده می‌شود.
هنگامی‌که هاب دارای دو پورت اترنت، 10BASE-T و 10BASE2 است، می‌توانید از پورت 10BASE2 برای گسترش شبکه و اتصال آن به یک شبکه اترنت مدرن و پیچیده استفاده کنید.
زمانی که هاب دارای دو پورت 10BASE-T و AUI باشد، می‌توانید از پورت 10BASE-T برای گسترش شبکه و اتصال این پورت به یک شبکه مدرن استفاده کنید.
هاب‌ها نسبت به سوئیچ ها تاخیر و لرزش بسیار کمتری دارند و بنابراین گزینه ای عالی برای شبکه های بلادرنگ هستند.

همچنین بخوانید  نکات شگفت انگیز طراحی سایت که می توانید از آن ها استفاده کنید

 

هنگام خرید هاب چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟


هر هاب دارای چندین چراغ داخلی است که می توان از آن‌ها به عنوان راهنما استفاده کرد.
یکی از چراغ‌ها مربوط به اتصال هاب و گره‌ها می باشد که اگر این چراغ روشن باشد به این معنی است که اتصال به طور کامل برقرار است و مشکلی وجود ندارد. البته در برخی مدل‌ها دو چراغ برای این منظور در نظر گرفته شده است که نور اول برای نشان دادن ارتباط گره و هاب و نور دیگر برای نمایش فعالیت پورت‌ها و در صورت فعال بودن پورت، نور چشمک می‌زند. اگر غیرفعال باشد، چراغ به طور مداوم روشن است.
نور بعدی مربوط به برخورد یا برخورد در شبکه است. روشن شدن این چراغ به این معنی است که شبکه با هم برخورد کرده است و در این حالت احتمال گم شدن و از دست رفتن بسته داده وجود دارد. بنابراین به راحتی می‌توانید برخورد یک بسته را تشخیص داده و از این امر جلوگیری کنید.
یک چراغ BNC نیز بر روی هاب نصب شده است. هنگامی که یک کابل کواکسیال را به هاب وصل می‌کنید، این چراغ روشن می‌شود، به این معنی که کابل کواکسیال و هاب به درستی وصل شده اند.

همچنین بخوانید  طراحی وبسایت حرفه ای نیازمند چیست؟

رادین سیستم ارائه دهنده انواع خدمات شبکه کامپیوتری از جمله: طراحی و زیرساخت شبکه، خدمات اکتیو و پسیو ‌شبکه، خدمات امنیت شبکه، نصب و راه اندازی و… در کوتاه ترین زمان و توسط تیم حرفه ای و مجرب می باشد.

network
network
چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط