Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ سبک زندگی @ حیوانات خانگی @ راهنمای غذای سگ دیابتی

راهنمای غذای سگ دیابتی

by | 7 فروردین 1402 | حیوانات خانگی | 0 comments

چه بخواهیم چه نخواهیم، ​​گاهی اوقات سگ های خانگی دوست داشتنی ما به دلیل دیابت از بین می‌روند، دقیقاً همانطور که گاهی اوقات برای انسان‌ها به خاطر مشکلات قند خون مشکلات زیادی به وجود می‌آید. به هر حال، سگ‌ها گوشت‌خواران طبیعی هستند و دیابت از مصرف محصولات قندی ناشی می‌شود! بسیاری از غذاهای سگی که ما برای همدم کوچولوی مودار خود می‌خریم حاوی گلوکز و قند هستند و این بدترین چیزی است که  برای هدیه دادن به سگ مبتلا به دیابت داده می‌شود. در این مقاله قصد داریم در مورد چگونگی تشخیص دیابت سگ و غذای سگ دیابتی که باید در رژیم غذایی سگ خود بگنجانید صحبت کنیم.

دیابت سگ چیست؟

دیابت بر سگ‌ها نیز تأثیر می‌گذارد، همانطور که بر انسان‌ها تأثیر می‌گذارد. برای درک بهتر دیابت، به این مطالب دقت کنید: غذایی که مصرف می‌کنیم حاوی مواد مغذی است. هنگام تجزیه این مواد مغذی، بدن ما به طور طبیعی مقدار مشخصی گلوکز تولید می‌کند که به نوبه خود سوخت سلول‌ها و اندام‌های بدن را تامین می‌کند. انسولین مسئول انتقال آن سوخت از جریان خون به سلول‌ها است. حالا وقتی می‌شنوید که یک فرد یا حیوان دیابت دارد، به این معنی است که بدن آنها به طور طبیعی انسولین تولید نمی‌کند. در نتیجه، مواد مغذی مصرف شده توسط فرد/سگ تجزیه می‌شوند اما به سلول‌ها نمی‌رسند و از این رو اثرات کشنده‌ای بر بدن فرد/سگ می‌گذارند.

همچنین بخوانید  ساخت ایستگاه قفس پرنده با توری مش در منزل برای علاقمندان به پرندگان

چگونه بفهمیم که آیا سگ شما دیابت دارد؟

تشخیص سگ دیابتی

تشخیص علائم دیابت در سگ شما در مراحل اولیه می‌تواند بسیار مفید باشد. شایع‌ترین علائم دیابت در سگ‌ها در زیر ذکر شده است. اگر متوجه هر یک از این علائم شدید، به شما توصیه می‌شود که سگ خود را در اسرع وقت نزد دامپزشک ببرید و اقدامات پیشگیرانه را انجام دهید.

  • افزایش ادرار و نوشیدن بیش از حد آب
  • چشم های ابری
  • عفونت مکرر پوست یا ادرار
  • کاهش اشتها
  • کاهش وزن

چگونه دیابت سگ خود را مدیریت کنیم؟

راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید دیابت سگ خود را مدیریت کنید. همه چیز بستگی به این دارد که چقدر زود متوجه آن شده‌اید و چقدر شدید است. اگر سگ شما آن‌‎قدر پیر نیست و مدت زیادی است که رنج نمی‌برد، به احتمال زیاد با رعایت نکات زیر او را نجات خواهید داد.

سگ خود را هر روز به پیاده روی ببرید

برای کمک به سگ شما در مبارزه با دیابت، او باید فعال باشد. بنابراین، بیرون بردن منظم سگ خود برای پیاده روی کمک بزرگی است زیرا او را از افت ناگهانی قند خون نجات می دهد. بسته به وضعیت سلامتی سگ خود، می‌توانید چند دقیقه تا چند ساعت او را به پیاده روی ببرید. نشان دادن سگ خود به یک دامپزشک باتجربه می‌تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید چه مدت باید او را هر روز پیاده روی ببرید.

تزریق انسولین را در نظر بگیرید

انسولین رایج‌ترین دارویی است که برای سگ‌های مبتلا به دیابت تجویز می‌شود. اگر سگ شما در مراحل اولیه ابتلا به دیابت است، ممکن است نیازی به انسولین نباشد. با این حال، اگر او برای مدتی مبتلا به دیابت باشد، تزریق انسولین غیرقابل اجتناب است. در اینجا دوباره، دامپزشک شما به شما می‌گوید که آیا سگ شما به تزریق انسولین نیاز دارد یانه  و اینکه چگونه این‌کار را انجام دهید. فقط به یاد داشته باشید که قبل از واکسینه کردن سگ خود به او غذا بدهید.

همچنین بخوانید  همه چیز درباره عقیم‌ سازی حیوانات خانگی 
تزریق انسولین برای سگ دیابتی

رژیم غذایی سگ خود را مدیریت کنید

مدیریت رژیم غذایی سگ شما شاید مهمترین جنبه مقابله با دیابت او باشد. به زبان ساده، شما باید غذاهای خاصی را از رژیم غذایی او حذف کنید و سپس برخی دیگر را بگنجانید تا به او کمک کنید بهتر با مشکلاتش مبارزه کند. قانون کلی در اینجا این است که غذاهای حاوی قند و چربی بالا را با غذاهایی که حاوی فیبر، کالری و کربوهیدرات‌های پیچیده زیادی هستند جایگزین کنید. بیایید غذاهای رایج سگ را که در این دسته بندی‌ها قرار می گیرند، ببینیم.

غذاهایی که باید از رژیم غذای سگ دیابتی خود حذف کنید

غذاهایی مانند کره بادام زمینی و استخوان شیر سرشار از چربی و کربوهیدرات هستند و باید از رژیم غذایی سگ شما حذف شوند. به همین ترتیب، هرگونه غذای حاوی ساکارز یا فروکتوز برای سگ‌های دیابتی ممنوع است. برای جلوگیری از دادن اشتباه چنین غذاهایی به سگ، برچسب روی غذای سگی که می‌خواهید بخرید را به دقت مطالعه کنید. اگر غذای سگ را از یک مرکز مطمئن خریداری می‌کنید، مطمئناً محصولات دارای برچسب‌هایی هستند که اطلاعاتی در مورد تمام مواد تشکیل‌دهنده داخل آن ارائه می‌دهد.

غذاهایی که باید در رژیم غذای سگ دیابتی خود بگنجانید

از آنجایی که دیگر به سگ خود غذای خاصی نمی‌دهید، باید غذاهای دیگری را به رژیم غذایی او اضافه کنید. در اینجا، باید به سراغ غذاهایی بروید که قندخونی (گلیسمی) پایینی دارند. هرچه شاخص گلیسمی در غذای سگ شما کمتر باشد، میزان قند خون او کمتر تغییر می‌کند. چنین غذاهایی محصولات تقریباً بدون قند با مقدار فیبر بالا هستند و از این رو بهترین غذا برای سگ‌های دیابتی هستند. از جمله محصولات غذایی شناخته شده برای سگ های دیابتی می‌توان به Royal Canin، ZipZyme TM Omega و Farmina N&D’s اشاره کرد.

همچنین بخوانید  رایج ترین بیماری های حیوانات خانگی و درمان آن‌ها

در مواقع دیگر ممکن است مجبور شوید غذای سگتان را خودتان درست کنید. نکته مهمی که در اینجا باید در نظر داشت، انتخاب موادی است که تقریباً بدون قند و حاوی فیبر، کالری و کربوهیدرات‌های پیچیده هستند. اینها شامل سبزیجاتی مانند بروکلی، کدو سبز، کلم پیچ و اسفناج است. همچنین، گوشت بره، گوشت گاو، مرغ و ماهی را می‌توان در رژیم غذای سگ دیابتی شما گنجاند.

سگ دیابتی

سخن پایانی

کاهش وزن، عفونت، نوشیدن بیش از حد آب و کدر شدن چشم‌ها از علائم اصلی دیابت در سگ‌ها هستند. چنین سگ‌هایی نیاز به مراقبت ویژه از سوی صاحبان خود دارند و باید به شیوه‌ای مناسب با آنها رفتار شود. این مقاله در مورد سه عامل اصلی که صاحبان سگ باید برای کمک به سگ خود در نظر بگیرند توضیح داده شده است. تمرکز اصلی این مقاله بر روی غذای سگ دیابتی است که صاحبان ممکن است به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند. امیدواریم این مقاله برای شما آموزنده بوده باشد و مهمتر از آن، سگ شما به زودی خوب شود.

admin
admin
چطور بود؟
+1
3
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط