Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ سبک زندگی @ صرفه جویی در هزینه های زندگی روزمره و کاهش خرج خانه

صرفه جویی در هزینه های زندگی روزمره و کاهش خرج خانه

by | 12 آبان 1401 | سبک زندگی | 0 comments

یکی از بزرگترین دغدغه‌های امروز ما افزایش هزینه های زندگی و تداخل دخل و خرجمان می‌باشد. 

مدیریت هزینه‌های زندگی برای بسیاری از ما دشوار است. تا پایان ماه باید حقوق خود را به طور کامل خرج کرده باشید و برای روزهای باقی مانده پول نداشته باشید. این مشکل بزرگی است!

بنابراین بهتر است هر چه زودتر راه‌های کاهش هزینه های زندگی و مدیریت هزینه‌های روزانه را بیاموزید. اصولاً در فرهنگ ایرانی واژه صرفه‌جویی معنای چندان خوبی ندارد و بیشتر با کلماتی مانند بخل همراه است.

اما وقتی صحبت از پس‌انداز می‌شود، به این معنا نیست که فردا با یک وعده غذایی کمتر زندگی کنید، از ملزومات تجاری خودداری کنید یا از هزینه‌های مهم خانه صرف‌نظر کنید.اصولاً صرفه جویی یعنی برنامه‌ریزی هزینه های جاری در زندگی و سپس کاهش هر چه بیشتر هزینه ها.

 

راه های پس انداز پول در زندگی روزمره 

تعدادی راه‌حل برای کاهش هزینه های زندگی روزمره را برایتان جمع‌آوری کردیم و به شما ارائه می‌دهیم. پس با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

 

راه اول: تهیه دستگاه هایی با مصرف بهینه را فراموش نکنید!

هنگام خرید لوازم منزل مخصوصا یخچال و کولر گازی به برچسب انرژی روی آن‌ها توجه کنید. این برچسب‌ها نشان دهنده راندمان برق این دستگاه است.

همچنین بخوانید  تندخوانی چیست؟ [راهنمای کامل مبتدیان!]

به عنوان مثال، دستگاه A نسبت به دستگاه B انرژی کمتری مصرف می‌کند. به طور مشابه، دستگاه‌هایی با علامت B از انرژی کمتری نسبت به C استفاده می‌کنند.

به همین ترتیب با در نظر گرفتن علامت + قبل از حرف A کاربرد آن کمتر می‌شود. خوشبختانه چنین محصولاتی به طور گسترده در بازار موجود است و یافتن آن‌ها کار سختی نخواهد بود.

یکی از نکات جالب دیگر استفاده از لامپ کم مصرف یا پر مصرف است. از آن جایی که مصرف برق و قیمت لامپ کم مصرف پایین است؛ شما با خرید لامپ کم مصرف تا 80 درصد کمتر از لامپ‌های معمولی برق مصرف می‌کنید و آنگونه از هزینه‌های شما کم می‌شود.

راه حل کاهش هزینه های زندگی به همین سادگی خواهد بود. کافی است دقت و هوشیاری خود را ارتقاء دهید و مدیریت هزینه های روزانه خود را آغاز کنید.

 

راه دوم: فهرستی برای هزینه های ماهانه خانوار تهیه کنید.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که دفترچه‌ای را به این کار اختصاص دهید و هر هزینه‌ای که در طول ماه خرج می‌کنید را با توضیحات، مبلغ و داده‌های مرتبط یادداشت کنید.

فرض کنید امروز به سوپرمارکت رفتید و مبلغ مشخصی را برای خرید مواد لازم خرج کردید. در اولین فرصت پولی را که برای خرید پرداخت کرده‌اید در کتابی که نام بردیم ثبت کنید و هر روز آن را دنبال کنید.

توصیه ما ایجاد جدولی برای سازماندهی لیست و ثبت اطلاعات در جدول به طور منظم است. با این کار در پایان هر ماه متوجه می‌شوید که پول خود را برای چه چیزی خرج کرده‌اید. این یعنی صرفه جویی در هزینه های زندگی! همچنین توانایی بهتری در مدیریت هزینه های روزانه و ماهانه خود خواهید داشت.

همچنین بخوانید  10 عطر زنانه فوق العاده برای هدیه روز ولنتاین

زیرا نوشتن پولی که برای هر کار خرج می‌شود، چیزهای غیرضروری را به شما یادآوری می‌کند که قبلاً به آن‌ها توجه نمی‌کردید.

 
مدیریت هزینه های زندگی

راه سوم: استفاده از پیشنهادات ویژه، فروش ویژه پایان حراج!

با استفاده از این تخفیف‌ها می‌توانید در هزینه‌های خود صرفه جویی زیادی کنید. پس با ما همراه باشید تا از تخفیف‌ها و قیمت‌های ویژه در فروشگاه‌های شهر مطلع شوید.

به این ترتیب نگهداری غذا و لباس بسیار آسان است. این یکی از مؤثرترین راه‌ها برای آموزش نحوه پس‌انداز کردن است. شما به راحتی می‌توانید هزینه های روزانه خود را مدیریت کنید.

راه چهارم: تا حد امکان رستوران های شیک را با غذاهای خانگی جایگزین کنید.

گاهی اوقات به دلیل خستگی یا کمبود وقت صرف غذا در رستوران تنها راه حل ماست. اما این مشکل باعث می‌شود که برای ناهار و شام در رستوران‌های شهر پول زیادی خرج کنیم. با یک سوم این مقدار می‌توانید غذای خود را در خانه تهیه و میل کنید.

حتی اگر گاهی وقت کافی برای تهیه وعده‌های غذایی روزانه ندارید، می‌توانید به دنبال دستور العمل‌هایی باشید که در زمان کوتاهی آماده شوند، مانند فینگر فود یا کنسرو. راه دیگری برای صرفه جویی در هزینه های زندگی در این مورد وجود دارد.

در صورت لزوم می‌توانید غذای اصلی را در رستوران میل کنید و دسر یا پیش غذا را در خانه بگذارید. این راه حل را دست کم نگیرید! راه حل های کاهش هزینه های زندگی اغلب از مشکلات مالی در آینده جلوگیری می‌کند.

همچنین بخوانید  برای تولد دخترم چه هدیه ای بخرم؟

راه پنجم: از سیستم های گرمایشی و سرمایشی به درستی استفاده کنید.

در بسیاری از مواقع با رعایت نکردن کارهای ساده مجبور به استفاده از وسایل سرمایشی و گرمایشی در منزل یا محل کار به مدت طولانی و شدت نهایی می‌شویم.

به عنوان مثال، در زمستان با پوشیدن لباس‌های گرم به اندازه کافی در خانه، می‌توانید از بخاری و وسایل مشابه با شدت کمتری استفاده کنید.

همچنین با بستن درها، پوشاندن پنجره‌ها، پرده زدن، خاموش کردن بخاری‌ها در زمان خالی بودن سالن یا اتاق و بسیاری راه‌های دیگر می‌توانیم هزینه‌هایی را که به ما داده می‌شود کاهش دهیم.

همچنین می‌توان با روش‌های مختلف دیگر هزینه های برق، گاز، آب و تلفن را کاهش داد. مدیریت هزینه‌های روزانه و صرفه‌جویی در هزینه های زندگی با این راه حل‌های ساده به شما کمک می‌کند تا در پایان ماه حقوق دریافت کنید.

حتی کمی مراقبت می‌تواند در هزینه شما صرفه جویی کند. “چگونه پس انداز کنیم؟” یکی از بهترین پاسخ ها برای این سوال می‌تواند این باشد که برای مثال شما می‌توانید با استفاده از ریسه ال ای دی با کمترین هزینه باعث زیبا سازی و تزئین دکوراسیون منزل خود شوید و اینگونه هزینه هنگفتی بابت دکوراسیون منزل پرداخت نکنید.

somayeh
somayeh
چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط