Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ سبک زندگی @ حیوانات خانگی @ لیست ضروری ترین لوازم جانبی حیوانات خانگی 

لیست ضروری ترین لوازم جانبی حیوانات خانگی 

by | 4 مهر 1401 | حیوانات خانگی | 0 comments

با توجه به افزایش تمایل افراد به داشتن حیوانات خانگی، از جمله نمونه‌هایی از بهترین و بی دردسرترین حیوانات خانگی می‎‌توان به سگ، گربه، همستر… اشاره کرد. اما باید این نکته را عنوان کنیم، که نگهداری و مراقبت از حیوانات خانگی مسئله‌ی مهمی است. از این رو این نکته مهم است که بدانیم چه طور می‌توانیم به راحتی از حیوانات خانگی خود، در محیط خانه و آپارتمان نگهداری و مراقبت کنیم. در گام بعدی باید با توجه به نوع حیوان خانگی خود وسایل و لوازم جانبی حیوانات خانگی را فراهم کنید که هم خودتان دغدغه و نگرانی ناشی از نحوه مراقبت از حیوان خانگی محبوب خود را نداشته باشید، و هم موجب راحتی و آسایش حیوان خانگی خود شوید. در این مقاله شما را با وسایل و لوازم جانبی حیوانات خانگی برای نگهداری از آن‌ها آشنا می‌کنیم. این‌ها لوازم جانبی سگ، لوازم جانبی گربه، لوازم جانبی خرگوش، لوازم جانبی همستر، و لوازم جانبی دیگر حیوانات خانگی هستند.

لوازم جانبی و ضروری حیوانات خانگی

حالا برای شروع لازم است بگوییم اگر شما دوست دارید از حیوانات خانگی مراقبت کنید، بهترین راه برای انتخاب حیوان خانگی که پیش روی شماست، این است که یک حیوان خانگی را از پرورشگاه مخصوص حیوانات خانگی انتخاب کنید و یا حیوان خانگی مورد نظر خود را از فروشگاه حیوانات خانگی خریداری کنید. در واقع این راه بهترین و ایده‌آل‌ترین حالت ممکن است. چالش‌های کمی دارد و بسیار به صرفه‌تر است. در گام بعدی در هر صورت، وقت آن است که به خرید بروید تا حیوان خانگی جدید شما از روز اول همه چیزهایی را که نیاز دارد داشته باشد. اگر برای اولین بار والدین حیوان خانگی می‌شوید، ممکن است کمی در نگاه اول برای شما طاقت‌فرسا باشد. اما با آماده کردن تمام نیازهای حیوان خانگی خود، می‌توانید بر روی سازگاری آن‌ها با محیط جدید خود تمرکز کنید و آموزش را شروع کنید. در این مقاله، ما لوازم ضروری حیوان خانگی را که نیاز دارید، در اختیار شما قرار می‌دهیم.

1. غذا و خوراک

اولین نکته در تهیه لوازم جانبی حیوانات خانگی، تهیه غذا برای حیوان خانگی جدید است. در صورت امکان، پرس و جو کنید که حیوان خانگی جدید شما قبل از اینکه به خانه شما بیاید، چه نوع و مارکی از غذا می‌خورده است و همان نوع غذا را خریداری کنید. اگر نمی‌توانید دریابید که حیوان خانگی شما چه غذایی می‌خورده است، می‌خواهید غذای باکیفیت و متناسب با مرحله زندگی حیوان خانگی خود بخرید. به عنوان مثال، اگر یک توله سگ یا بچه گربه تازه متولد شده را به فرزندی قبول کرده‌اید، شما باید غذای مخصوص توله سگ یا بچه گربه تهیه کنید. به خاطر داشته باشید که حیوانات خانگی جدید نیز ممکن است آلرژی غذایی داشته باشند و به نوع خاصی از غذاها نیاز داشته باشند، و با خوردن برخی دیگر از انواع غذا دچار مشکل شوند. برای مثال تا سن ۶ ماهگی غذایی که توله سگ مصرف می‌کند با غذای سگ‌های بالای ۶ ماه متفاوت است. شما باید برای حیوانات خانگی خود غذای خاص و متناسب با نوع و نژاد آن‌ها را تهیه و فراهم کنید. در مواردی ممکن است تا بیش از ۶ ماهگی نیز غذای مخصوص توله سگ را ادامه دهید. البته برای انتخاب نوع غذای مناسب می‌توانید از دامپزشک کمک بگیرید و یا از فروشگاه‌های لوازم جانبی حیوانات خانگی پرس‌وجو کنید. مثلا برای سگ‌ها غذا به شکل کنسرو و خشک وجود دارد. سس‌هایی در کنار این غذاها برای حیوان خانگی شما وجود دارند، که به خوشمزه‌تر شدن و دلچسب‌تر شدن این مواد غذایی کمک می‌کند.

ظرف غذا و جای خواب حیوان خانگی

2. کاسه آب و غذا

دومین مورد از لیست ضروری‌ترین لوازم جانبی حیوانات خانگی، تهیه کاسه آب و غذا است. کاسه آب و غذای حیوانات خانگی می‌تواند به سادگی به دو شکل کاسه استیل یا سرامیکی باشد. اما اگر به دنبال چیزی پیچیده‌تر از این هستید، قطعاً می‌توانید آن را پیدا کنید. فروشگاه‌های حیوانات خانگی همه چیز را از کاسه‌های گودگرفته تا کاسه‌های آب فیلتر شده می‌فروشند.

حالا ویژگی‌های اثبات استاندارد بودن کاسه آب و غذای حیوان خانگی را برای شما عنوان می‌کنیم. اندازه استاندارد به جهت عدم ایجاد مشکل برای حیوان، مندرج بودن ظرف به جهت جلوگیری از پرخوری حیوان و عدم ابتلای او به چاقی، بیش از حد گود نبودن ظرف به جهت کاهش سرعت بیش از حد غذا خوردن حیوان، دارا بودن پایه‌های پلاستیکی برای محکم نگه‌داشتن ظرف و عدم حرکت آن، دارا بودن سینی به جهت جلوگیری از پخش شدن غذا در اطراف ظرف، جنس مناسب و استاندارد مانند استیل یا پلاستیک قابل بازیافت، از ویژگی‌های مهم برای اثبات استاندارد بودن کاسه آب و غذای حیوانات خانگی است. ظروف پلاستیکی بسیار پرطرفدار هستند؛ اما بهتر است بدانید ظروف پلاستیکی علیرغم قابلیت‌هایی مثل نشکن بودن، قابل شستشو بودن در ماشین ظرفشویی و قیمت مناسب، معایب خاص خود را دارند. مثلا اینکه ظروف پلاستیکی قابل جویدن توسط بسیاری از حیوانات خانگی مثل سگ و گربه را دارند. ممکن است برخی از حیوانات خانگی به این گونه از ظروف حساسیت و آلرژی داشته باشند. ممکن است ظروف زیبای سرامیکی را انتخاب کنید، که آن‌ها هم معایب خود را دارند. قیمت بالا، وزن زیاد، و شکننده بودن از معایب ظروف سرامیکی هستند. بعلاوه ظروف سرامیکی در صورت لب‌پرشدن عامل بریدن صورت و دهان سگ، خواهند بود.

همچنین بخوانید  20 رفتار اشتباه در برخورد با حیوانات خانگی

3. بند و قلاده

سومین مورد از لوازم جانبی حیوانات خانگی بند و قلاده است. افسار و قلاده‌ها با توجه به حیوان خانگی انواع مختلفی دارد. بندهای جمع‌شونده، بند‌هایی با کیسه‌های مدفوع، بند‌هایی با دسته‌های پددار، قلاده‌های بازتابنده و قلاده‌های دارای نور  LED وجود دارد. آنچه را که با حیوان خانگی شما متناسب است پیدا کنید و از داشتن بند احساس بدی نداشته باشید. افسارهای مختلف می‌توانند اهداف مختلفی داشته باشند و داشتن یک بند اضافی در دست همیشه ایده هوشمندانه‌ای است.

وقتی صحبت از قلاده می‌شود، انتخاب‌ها بی پایان هستند. باز هم به این بستگی دارد که چه چیزی نیازهای شما و حیوان خانگی شما را برآورده می‌کند. به خاطر داشته باشید که وقتی صحبت از قلاده سگ می‌شود، قلاده جدا شونده برای زمانی که قلاده هنگام بالا رفتن گیر نکند، بهترین کار است. این وسیله در عین اینکه نقش و تاثیر موثری در تربیت و کنترل سگ دارد، می‌تواند برای اهداف مختلفی چون تعیین هویت و آراستگی نیز به کار گرفته شود؛ پس با توجه به مسائل ذکرشده می‌بایست برای نگهداری او تهیه گردد و در لیست وسایل مورد نیاز سگ خانگی قرار بگیرد. شما می‌توانید قلاده روزانه یا قلاده گردنی سگک‌دار، قلاده تخت، قلاده تزئینی، قلاده ضد کک و کنه، قلاده ضد فرار مناسب برای حیوانات خانگی خود انتخاب کنید. توصیه ما انتخاب و تهیه قلاده چرمی برای حیوانات خانگی است. با این نوع قلاده‌ها می‌توانید برچسب شناسایی به آن‌ها وصل کنید. باید به این نکته توجه کافی داشته باشید که قلاده حداکثر سه انگشت فضای خالی داشته باشد.البته به دلیل رشد سریع برخی از حیوانات خانگی مثل سگ‌ها، لازم است در طول عمر حیوان خانگی خود، مجبور شوید چندین بار قلاده سگتان را عوض کنید.

4. برچسب و ریزتراشه شناسایی حیوان خانگی

یکی از ضروری‌ترین موارد برای لوازم جانبی حیوانات خانگی، تهیه برچسب و ریزتراشه شناسایی حیوان خانگی است. این‌ها ممکن است چیزهایی به نظر برسند که می‌توانید هر زمان آن را به تعویق بیندازید و از آن‌ها مراقبت کنید، اما اینطور نیست. طبق گزارش‌ها، سالانه میلیون‌ها حیوان خانگی از بین می‌روند. علاوه بر این، اگر پناهگاه یا پرورش دهنده‌ای که حیوان خانگی خود را از آنجا تهیه کرده‌اید، در بدن سگ یا گربه‌تان ریزتراشه کار نمی‌گذارد، باید این کار را توسط دامپزشکتان انجام دهید. شما هرگز نمی‌دانید چه زمانی حوادث یا شرایط اضطراری اتفاق می‌افتد و باید هر طور که شده از حیوان خانگی جدید خود محافظت کنید. هر روز شاهد این هستیم که بسیاری از حیوانات خانگی بیرون رفته اند و دیگر هرگز به خانه برنگشته‌اند و شاید هم از بین رفته‌‌اند. ممکن است یکی از دلایل مهم برای این آمار، بی‌دقتی صاحبان آن‌ها باشد. حیوانات نمی‌توانند صحبت کنند، و شما با تهیه برچسب و ریزتراشه شناسایی، به پیداشدن حیوان خانگی‌تان کمک کنید. باید در این برچسب‌ها و ریزتراشه‌ها، آدرس محل سکونت و شماره تماس در دسترس و نام حیوان را درج کنید.

5. کیت کمک‌ های اولیه حیوانات خانگی

کیت کمک‌های اولیه حیوانات خانگی هم از دیگر لوازم جانبی حیوانات خانگی است. می‌توانید یک کیت آماده برای حیوان خانگی خود بخرید یا خودتان یکی بسازید. در هر صورت، یک کیت کمک‌های اولیه حیوان خانگی خوب باید حداقل موارد زیر را داشته باشد:

  • پد گاز استریل
  • بانداژ
  • چسب
  • دستمال مرطوب ضد عفونی کننده
  • پماد آنتی بیوتیک
  • توپ‌های پنبه ای
  • آب اکسیژنه
  • موچین
  • دماسنج دیجیتال
  • پوزه بند

6. تخت حیوان خانگی

از دیگر لوازم جانبی حیوانات خانگی که باید تهیه کنید، تخت حیوان خانگی است. تخت حیوان خانگی شما محل امن آن‌ها برای استراحت و خواب است. باید راحت، حمایت‌کننده باشد و آن‌ها را قادر به کشش کند. شما احتمالاً در طول زندگی حیوان خانگی خود از چندین تخت استفاده خواهید کرد و هنگامی که سگ بزرگتر شد، تخت باید یک جای نرم را برای مفاصل او فراهم کند. در واقع یک تخت و یا رخت‌خواب مناسب برای حیوان خانگی باید ویژگی‌هایی مانند، مقاوم بودن، قابل شستشو بودن را داشته باشد. همچنین یک تخت مناسب برای حیوان خانگی باید دارای لبه‌های کوتاه برای جلوگیری از گرمای شدید تشک باشد. بهتر است که تشک تخت حیوان خانگی از جنس نخ باشد. فراموش نکنید که تخت حیوان خانگی باید دارای تهویه هوای مناسب باشد.

همچنین بخوانید  نکات مهم نگهداری از پرندگان زینتی در خانه و آپارتمان
استفاده از افسار و قلاده

7. خوراکی و اسباب بازی

یکی دیگر از لوازم جانبی حیوان خانگی که برای آن‌ها بسیار لذت‌بخش است، تهیه اسباب بازی برای آن‌ها است. به راستی چه چیزی به اندازه خوراکی دلخواه و اسباب بازی برای بازی و سرگرمی می‌تواند لذت‌بخش باشد. انتخاب‌ها نامحدود هستند، اما سعی کنید روی خوراکی‌ها و اسباب‌بازی‌هایی تمرکز کنید که در خدمت سلامتی، آموزش یا تحریک آن‌ها هستند. به خاطر داشته باشید که تغذیه بیش از حد به حیوان خانگی می‌تواند منجر به چاقی شود که خطراتی برای سلامتی مانند دیابت، بیماری قلبی، فشار خون بالا و حتی سرطان دارد. اسباب بازی انتخابی که از لوازم حیوانات خانگی است، باید با اندازه جثه و نوع نژاد حیوان متناسب باشد. رنگ اسباب بازی نباید باعث ایجاد مسمومیت در حیوان شود. به علت اینکه اسباب بازی‌ها به فعال بودن و تخلیه انرژی حیوان خانگی کمک می‌کنند، اسباب بازی‌های ورزشی می‌توانند انتخاب درستی باشند. انتخاب و تهیه اسباب بازی‌های جویدنی از فروشگاه‌های لوازم جانبی حیوانات خانگی به بهبود سلامت دندان‌های حیوان خانگی شما کمک بزرگی خواهد کرد.

8. برس نظافت حیوانات خانگی

برس نظافت حیوانات خانگی از مهم‌ترین لوازم جانبی حیوانات خانگی است. مرتب کردن یا برس کشیدن روزانه حیوان خانگی، موهای مرده را از بین می‌برد و از گره خوردن یا مات شدن خز آن‌ها جلوگیری می‌کند و به آراستگی حیوان خانگی شما کمک می‌کند. برس زدن منظم همچنین به کاهش مو و شوره در خانه شما کمک می‌کند. وقتی از فروشگاه حیوانات خانگی و یا فروشگاه‌های آنلاین بازدید می‌کنید، همه چیز را از برس‌های سیمی گرفته تا برس‌های مویی، برس‌های خشک‌شویی و حتی برس‌های دستکش پیدا خواهید کرد. برس زدن با پخش کردن چربی پوست باعث می‌شود، که حیوان شما پوست براق و شفافی داشته باشد. پس بهتر است از همان ابتدا حیوان خانگی خود را به برس کشیدن مو و خز آن‌ها عادت دهید.

9. مسواک

موردی دیگر از لیست ضروری‌ترین لوازم جانبی حیوانات خانگی، مسواک است. بسیاری از حیوانات خانگی دوست ندارند دندان‌های خود را مسواک کنند. در نتیجه، برخی از صاحبان حیوانات خانگی در رعایت بهداشت دهان و دندان حیوانات خانگی خود سهل انگاری می‌کنند. این می‌تواند برای سلامت حیوان خانگی شما مضر باشد و به یک بازدید پرهزینه از مطب دامپزشک تبدیل شود. علاوه بر تمیز کردن دوره‌ای حرفه‌ای دندان، بهتر است دندان‌های حیوان خانگی خود را هر روز و حداقل سه بار در هفته مسواک بزنید. فروشگاه‌های حیوانات خانگی خمیر دندان مخصوص گربه‌ها و سگ‌ها را می‌فروشند که طعم آن‌ها را مطلوب‌تر می‌کند. برخی از صاحبان حیوانات خانگی مسواک زدن دندان‌های سگ یا گربه خود را با مسواک انگشتی به جای مسواک سنتی آسان‌تر می‌دانند.

10. سوهان و ناخن گیر

مورد بعدی از لیست ضروری‌ترین لوازم جابی حیوانات خانگی، سوهان و ناخن گیر است. بسیاری از حیوانات خانگی دوست ندارند پنجه‌هایشان لمس شود و در نتیجه کوتاه کردن ناخن‌ها می‌تواند برای صاحبان حیوانات خانگی به یک کار طاقت فرسا تبدیل شود. با این حال، مهم است که ناخن‌های حیوان خانگی خود را هر سه تا چهار هفته کوتاه کنید. برای صاحبان حیوانات خانگی، همیشه ترس از بریدن سریع حیوان در جایی که رگ‌های خونی و انتهای عصبی قرار دارند وجود دارد. انجام این کار باعث خونریزی ناخن می‌شود. پودر Styptic محصول خوبی است که در صورت بروز چنین اتفاقی باید در دسترس باشد. یک راه خوب برای جلوگیری از کوتاه کردن سریع این است که ناخن حیوان خانگی خود را کمی کوتاه کنید. کوتاه نشدن ناخن‌های حیوانات خانگی می‌تواند راه رفتن حیوان را دچار مشکل کند و در این زمان ممکن است بشکنند و برای موجود دردناک شوند. در صورتی که اصول اولیه کوتاه کردن ناخن‌های حیوانات خانگی را نمی‌دانید، هرگز این کار را انجام ندهید؛ در چنین مواردی، آموزش ببینید یا برای انجام این کار از کلینیک‌های دامپزشکی کمک بگیرید.

11. پیشگیری‌ کننده از کک

پیشگیری‌کننده از کک، یکی از ضروری‌ترین لوازم جانبی حیوانات خانگی، که برای نظافت حیوانات و سلامت آن‌ها بسیار مهم است. اجازه ندهید حیوان خانگی و خانه‌تان مورد هجوم کک‌ها قرار بگیرند. گزینه‌های زیادی برای جلوگیری از کک وجود دارد، از جمله قلاده کک، جویدن ماهیانه، یا داروهایی که می‌توانند حیوان خانگی شما را تا شش ماه بدون کک نگه دارند. از دامپزشک خود در مورد اینکه چه چیزی برای حیوان خانگی جدید شما بهتر است نظر بخواهید.

12. پاک‌کننده لک و بو

پاک‌کننده لک و بو از دیگر لوازم جانبی حیوانات خانگی است که برای نظافت و بهداشت حیوانات خانگی بسیار خوب است. پاک‌کننده موثر لکه و بو یک موهبت الهی و نجات‌دهنده برای هر صاحب حیوان خانگی است. بوی نامطبوع و کثیفی‌های روزمره جنبه‌های اجتناب ناپذیر داشتن حیوان خانگی هستند. پاک‌کننده لکه و بو که انتخاب می‌کنید، مطمئن شوید که برای حیوان خانگی شما ایمن است و به سطحی که روی آن اعمال می‌شود آسیب نمی‌رساند. پاک کننده‌های آنزیم دار در بین صاحبان حیوانات خانگی بسیار محبوب هستند.

همچنین بخوانید  همه چیز درباره عقیم‌ سازی حیوانات خانگی 
اسباب بازی های مناسب حیوانات خانگی

13. ظرف مخصوص برای دفع مدفوع

تهیه ظرف مخصوص برای دفع مدفوع حیوانات خانگی، که یکی از ضروری‌ترین لوازم جانبی حیوانات خانگی است، خیلی مهم است. اگر حیاطی برای سگ خود دارید، یک اسکوپ برای جمع آوری و دفع زباله ایده آل است. مگر اینکه در محله شما داروخانه‌های کیسه مدفوع ارائه کنند، که می‌توانید آن‌ها را تهیه کنید تا بعد از پیاده روی سگ خود را تمیز کنید. اگر از یک گربه جدید در خانه خود نگهداری می‌کنید، به یک جعبه زباله نیاز دارید. جعبه را در مکانی آرام قرار دهید که حریم خصوصی را برایش فراهم کند. تمیز کردن هر روز جعبه خاک گربه می‌تواند زمان بر باشد، اما این بهترین راه برای جلوگیری از بو و جلوگیری از تجمع زباله است. همچنین به شما این امکان را می‌دهد که مراقب سلامت حیوان خانگی خود باشید، زیرا عادات نامنظم حمام می‌تواند اولین علامت بیماری باشد. شما می‌توانید سینی ادرار برای حیوانات خانگی خود تهیه کنید. سینی مخصوص ادرار وسیله‌ای کاربردی است، که باید البته به حیوانات خانگی هم آموزش وتعلیم داد که جای مخصوصی برای مدفوع و ادرار وجود دارد که باید از آن استفاده کنند. برای تعلیم و آموزش اینگونه رفتارها به حیوانات خانگی خود باید نهایت صبر و شکیبایی را به خرج بدهید. پد مخصوص ادرار جزو دسته وسایل مورد نیاز برای نگهداری از حیوانات خانگی محسوب می‌شود که بیشتر برای توله سگ‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرد که تعلیم ندیده‌اند و شناختی از محل مناسب ادرار ندارند. این پدها دارای صفحات مشبکی هستند که از تکان خوردنشان جلوگیری می‌کند؛ و همچنین از ویژگی‌های خاص آن‌ها این است که لایه پلاستیکی آن‌ها مانع از نفوذ آلودگی به محیط و حفظ بهداشت آن می‌شود و قابلیت جذب بالای آن‌ها از مرطوب شدن پاهای سگ‌ جلوگیری می‌کند.

14. باکس حمل استاندارد

باکس حمل استاندارد از دیگر موارد لیست ضروری‌ترین لوازم جانبی حیوانات خانگی است. قفس یا باکس حمل سگ از مهم‌ترین وسایل مورد نیاز برای نگهداری از سگ محسوب می‌شود؛ چون دست یافتن به هدف راحتی در جابه جایی و حمل و نقل حیوان را تضمین می‌کند و نگهداری او را آسان می‌سازد؛ پس توصیه می‌شود برای تهیه این وسیله کاربردی که از سری لوازم سگ خانگی به شمار می‌آید و در سه جنس فلزی، پلاستیکی و چوبی قابل دسترس است، از انواع فروشگاه‌های معتبر حیوانات خانگی کمک بگیرید. صاحبان حیوانات خانگی همیشه با حمل حیوانات خانگی خود مشکل داشته‌اند، اما باکس حمل استاندارد این مشکل را از پیش رو برداشته است. لازم به ذکر است که باکس حمل استاندارد، چون محکم است، امنیت حیوانات خانگی شما را هم تامین می‌کند. تنها باید در هنگام تهیه باکس حمل استاندارد برای حیوانات خانگی خود به اندازه و جثه حیوانات خانگی خود توجه کنید، که مشکلی در آینده در مورد نگهداری از آنها نداشته باشید. مثلا بزرگ بودن باکس حمل باعث سرعت بخشیدن به آلوده شدن آن می‌شود و کوچک بودن باکس نیز می‌تواند نقش زندان را برای حیوان ایفا کند و ترس را در وجودش پرورش ‌دهد؛ پس در عین داشتن فضای کافی برای نشستن، خوابیدن، ایستاندن و حرکت کردن راحت حیوان نسبت به جثه او، باید دارای اندازه و ابعاد استانداردی باشد.

15. تهیه وسایل نظافتی و بهداشتی

تهیه وسایل نظافتی و بهداشتی که از دیگر لوازم جانبی حیوانات خانگی هستند، بسیار حائز اهمیت است. همواره سعی کنید نظافت حیوانات خانگی خود را رعایت کنید. نظافت حیوانات خانگی مخصوصا هنگامی که از پیاده روی می‌آید، بسیار ضروری است و مانع انتقال بیماری و میکروب‌ها به منزل شما می‌شود. برای شسشتوی آن‌ها به شامپوی مخصوص حیوانات نیاز دارید. برخی از صاحبان به صورت اشتباه، از شامپوهای انسان برای حیوانات خانگی خود استفاده می‌کنند، که برای حیوانات خانگی‌تان حساسیت‌زا است.

خلاصه

صاحبان حیوانات خانگی باید به این نکته دقت کنند، حال که حیوانات خانگی را از طبیعت و خانه‌ی اصلی خود دور کرده‌اند و آن‌ها را از داشتن محیط زندگی طبیعی که حق آن‌ها است، محروم کرده‌اند، لازم است که لوازم آسایش و راحتی آن‌ها را فراهم کنند. شاید در نگاه اول بگویید که جز غذا و بهداشت به چیز دیگری احتیاج ندارند، اما آن‌ها هم مانند هر موجود زنده‌ی دیگری به بسیاری از لوازم حتی اسباب‌بازی و امثال آن نیاز دارند. آن‌ها به توجه و مراقبت ویژه و حساس نیاز دارند، پس قبل از خرید و تصمیم نگهداری از هر نوع حیوان خانگی لازم است، اطلاعات مربوط به آن‌ها را دریافت کنید. ما در این مقاله تلاش کرده‌ایم لیستی از ضروری‌ترین لوازم جانبی حیوانات خانگی را در اختیار شما قرار دهیم، که شما را در نگهداری و مراقبت بهتر از حیوان خانگی دلبندتان یاری کنیم.

admin
admin
چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط