Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ تکنولوژی @ اصناف و صنایع @ مزایای تهیه نقشه utm ملک در شهر کرج

مزایای تهیه نقشه utm ملک در شهر کرج

by | 9 آبان 1401 | اصناف و صنایع | 0 comments

نقشه برداری و تهیه نقشه UTM امروزه در اکثر مناطق استان البرز کاربردی شده است و به یکی از نیاز های مالکین و خریداران زمین در منطقه تبدیل شده است. از تعیین مساحت زمین گرفته تا دریافت سند تک برگ، در تمامی موارد نیاز به یک مهندس نقشه بردار خواهید داشت. در این مطلب به انواع شاخه‌های نقشه برداری در کرج می‌پردازیم و مزایای تهیه نقشه UTM را بررسی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

کاربردهای نقشه برداری ملکی

نقشه برداری ملکی دارای شاخه‌های گسترده و کاربری‌های فراوانی است. شما در صورتی که قصد خرید ملک در استان البرز را داشته باشید، بهتر است قبل از معامله، مساحت ملک خود را توسط یک مهندس نقشه بردار معتبر بدست آورید.

برای طراحی محوطه و همچنین طراحی نما، باید نقشه ازبیلت ملک خود را توسط یک مهندس نقشه بردار تهیه کنید. همچنین برای تعیین مساحت دقیق زیربنای ملک خود میتوانید از یک مهندس نقشه بردار بخواهید که مساحت ملک شما را تعیین کند.

همچنین بخوانید  چیزی از ربات های صنعتی در صنعت ایران می‌دانید؟

در زمین‌های خالی مناطق روستایی استان البرز نیز برای دریافت مجوز دیوار کشی نیاز به نقشه برداری خواهید داشت.

خدمات مختلف نقشه برداری زمین

در موارد مختلفی از مرحله شروع به ساخت تا تکمیل ملک، مطمئنا به مهندس نقشه بردار نیاز پیدا خواهید کرد. کاربردی‌ترین خدمات نقشه برداری که در شهر کرج ارائه می‌شود، عبارت است از:

  • تعیین مساحت زمین
  • تفکیک و قطعه بندی زمین
  • تهیه نقشه utm
  • تهیه نقشه ازبیلت

نقشه utm چیست؟

نقشه UTM یکی از کاربردی‌ترین و پردرخواست‌ترین نقشه‌های ملکی در سراسر استان البرز می‌باشد. در نقشه UTM علاوه بر اندازه‌گیری ابعاد و مساحت زمین، مختصات یو تی ام رئوس ملک نیز مشخص می‌شود. به همین جهت نقشه UTM را کامل‌ترین نقشه می‌نامند.

مزایای تهیه نقشه UTM چیست؟

نقشه UTM یکی از پرکاربرد ترین نقشه های ملکی در استان البرز می باشد. شما برای دریافت استعلام ملک خود از ادارات دولتی مختلف، نیاز به تهیه نقشه UTM ملک خود را دارید. همچنین برای درخواست سند تک برگ از اداره ثبت استان البرز، باید نقشه UTM ملک خود را با مهر مهندس نقشه بردار عضو نظام مهندسی استان البرز تهیه کنید.

همچنین بخوانید  نحوه استفاده از چسب کاشی پودری + راهنمای خرید

چگونه نقشه UTM ملک خود را تهیه کنیم؟

برای تهیه نقشه UTM زمین در شهر کرج، باید به یک شرکت نقشه برداری معتبر در استان البرز مراجعه کنید و یا با یک مهندس نقشه بردار عضو نظام مهندسی استان البرز تماس بگیرید. مهندس نقشه بردار با اطلاع از متراژ حدودی و موقعیت جغرافیایی ملک، حق الزحمه تهیه نقشه را اعلام می‌کند و در صورت توافق، می‌توانید با ایشان قرار نقشه برداری بگذارید.

مراحل تهیه نقشه utm به چه صورت است؟

مهندس نقشه بردار با حضور در محل و اطلاع از حدود و مرزهای ملک شما، دستگاه جی پی اس 3 فرکانسه خود را روشن کرده و به سامانه شمیم اداره ثبت متصل می‌شود. سپس نقشه وضع موجود ملک شما را برداشت می‌کند.

همچنین بخوانید  راهنمایی کامل نحوه استفاده از چسب بتن

پس از پایان فرایند نقشه برداری، اطلاعات درون دستگاه به وسیله نرم افزارهای تخصصی نقشه برداری، پردازش می‌شود و نقشه عرصه با نرم افزار Civil 3D ترسیم می‌شود. در نهایت نقشه آماده شده به همراه یک CD به مالک تحویل داده می‌شود.

شرکت نقشه برداری معتبر در استان البرز

با توجه به افزایش خرید و فروش زمین و باغ در استان البرز و به دنبال آن افزایش درخواست خدمات نقشه برداری در استان، شرکت های نقشه برداری بسیاری به ارائه خدمات نقشه برداری و UTM در استان البرز می پردازند.

یک شرکت نقشه برداری معتبر باید دارای شماره ثبت رسمی باشد و مهندسان نقشه بردار به نام و با تجربه در آن مشغول به فعالیت باشند. همچنین سابقه ارائه خدمات نقشه برداری در مناطق مختلف استان البرز را داشته باشد.

1utm

1utm

چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط