Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ مدیریت و کسب‌وکار @ رهبری و مدیریت @ چگونه کسب و کار خود را به افراد بیشتری معرفی کنیم؟

چگونه کسب و کار خود را به افراد بیشتری معرفی کنیم؟

by | 7 اسفند 1401 | رهبری و مدیریت, مارکتینگ | 0 comments

حتما شما هم این جمله را شنیده‌اید که “اگر رشد نکنید، مرگ به سراغتان می‌آید”. این جمله بخصوص در رابطه با تجارت و کسب‌وکارها زیاد استفاده می‌شود. و متاسفانه باید بگوییم که در اغلب موارد نیز درست از آب درمی‌آید. معرفی کسب و کار به افراد جدید و جذب و حفظ مشتریان بر اساس یک روند رو به رشد، کلید موفقیت است؛ چه از طریق جستجوی ارگانیک در فضای اینترنت به سراغ شما بیایند یا از طریق تبلیغات دهان به دهان با شما آشنا شده باشند. مشتریان وفادار و قدیمی عالی هستند، اما شما نیاز به جریان ثابت مشتریان جدید نیز دارید تا همچون جریان خون در شریان‌های بیزینس شما جاری باشند و مسیر رشد شما در یک شیب رو به بالا نگه داشته شود.

وقتی سرچشمه‌ی ایده‌های ناب شما خشک شده باشد، چگونه می‌توان معرفی کسب و کار را به مشتریان جدید انجام داد؟ هیچ فرمول علمی یا جادویی وجود ندارد که جذب و بقای مشتریان جدید را تضمین کند، اما مطمئناً راه‌هایی برای تشویق رشد و رجوع مشتریان وجود دارد. بنابراین بررای معرفی کسب و کار خود نیاز به دانستن روش‌هایی دارید که افراد جدید را به سمت محصولات یا خدمات شما سوق دهند. بیایید با اصول اولیه شروع کنیم.

مشتریان فعلی و لیدهای داغ را دنبال کنید

به عنوان یک کارآفرین، قطعا شما فرد ماهری هستید، اما هیچ کس یک انسان فوق‌العاده نیست که بتواند هر نیاز مشتری و صحبت‌های گذشته را به خاطر بسپارد. به همین دلیل است که یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) باید برای کمک به پیگیری مشتریان فعلی و مشتریان بالقوه‌تان ایجاد شود.

استفاده از CRM آسان است و عملکردهای اساسی را انجام می‌دهد، مانند ذخیره یادداشت‌ها در مورد آخرین تعامل با مشتری، اعلان خبر برای پیگیری‌ها و ردیابی تاریخچه خرید. CRMها به راحتی با سایر سیستم‌های شما (مانند فروش، ردیابی ارجاعات و …) یکپارچه می‌شوند و باید به ایجاد تصویری بزرگ از رابطه مشتریان و مراجعه کننده‌های شما کمک کنند.

ایمیل های بازاریابی و فروش خود را اصلاح کنید

وقتی مشتری یا مراجعه کننده فرمی را در سایت شما پر می‌کند، یا درخواست می‌کند با شما تماس بگیرد، چه اتفاقی می‌افتد؟ آیا آنها یک ایمیل معرفی خودکار با اطلاعات مرتبط و مفید در مورد خدمات شما دریافت می‌کنند؟

البته این مورد در کشور ما فقط مربوط به ایمیل نمی‌شود. از آنجایی که استفاده کنندگان از ایمیل تعداد بسیار محدودتری دارند، بنابراین برای پیگیری مراحل رجوع مشتری به شما و کارهای مربوطه می‌توانید از اس ام اس یا پیامک استفاده کنید.

نگه داشتن مشتریان بالقوه بسیار مهم است- اگر آنها احساس کنند که شما به دنبال آنها هستید، به احتمال زیاد تمایل بیشتری برای برقراری ارتباط با شما نشان می‌دهند.

همچنین بخوانید  تولید محتوا چیست؟

هر استراتژی‌ای که انتخاب کنید، به یک فرآیند نیاز دارید (اطمینان حاصل کنید که برای همه کارکنان نوشته شده و واضح است):

  • تصمیم بگیرید که یک مشتری احتمالی هنگام ثبت نام چه چیزی دریافت می‌کند — آیا این ایمیل خواهد بود؟ یک تماس تلفنی؟ یا یک پیامک؟ روند کار را تعیین کنید؟ (برای هر مشتری باید همین اتفاق بیفتد).
  • تصمیم بگیرید که چه ایمیل‌هایی ارسال می‌کنید و در چه روزی به شخص مورد نظر ارسال می‌شوند؟ (این ایمیل‌ها باید برای کسانی که مشتریان احتمالی هستند با کسانی که قبلا ثبت نام کرده‌اند متفاوت باشد).

اگر پایگاه مشتری رو به رشدی دارید و نمی‌توانید شخصاً با همه ارتباط برقرار کنید، نرم افزار بازاریابی ایمیلی را دریافت کنید تا بخشی از این فرآیند را برای شما خودکار کند. این کار با استفاده از افزونه‌های مختلف برای سایت‌ها و یا با کمک گرفتن از شرکت‌هایی که پنل‌های ارسال ایمیل انبوه را در اختیار شما قرار می‌دهند، قابل اجراست.

از رسانه های اجتماعی خود به نحو احسن استفاده کنید.

رسانه‌های اجتماعی مکان بسیار خوبی برای جستجوی مشتریان جدید با نظارت بر مکالمات مرتبط (به ویژه در توییتر) هستند تا ببینید از کدام نقطه می‌توانید وارد شوید و خود را به عنوان یک منبع، مرکز فروش یا شرکت کننده مرتبط در گفتگو معرفی کنید.

فرض کنید صاحب کسب و کاری هستید که لوازم جانبی ماشین صورتی می‌فروشد. به جای تعامل فقط با کسانی که نام برند شما را می‌شناسند، مکالمات را با کلمات کلیدی مانند “#فرمان_صورتی” و “#دختران” جستجو کنید تا فرصت‌هایی برای تعریف و تمجید و ارتباط با مشتریان جدید بالقوه پیدا کنید و معرفی کسب و کار خود را انجام دهید.

اکسسوری ماشین صورتی

با مشتریان تماس تلفنی بگیرید.

بله، گاهی اوقات فکر برقراری تماس تلفنی واقعی در دنیای ایمیل و پیامک ما را به وحشت می‌اندازد، به خصوص اگر قبلاً با کسی صحبت نکرده باشیم. اما اگر می‌خواهید ارتباطات واقعی برقرار کنید، این تماس‌ها ضروری است.

چند راه برای موفقیت بیشتر تماس های تلفنی:

  • تا جایی که می‌توانید درباره شخصی که با او تماس می‌گیرید اطلاعات کسب کنید (و مطمئن شوید که نام او را به درستی تلفظ می‌کنید!)
  • با مسئول پذیرش یا دستیارها خوب رفتار کنید. با شخصیت، دقیق و با اعتماد به نفس باشید.
  • حواستان به برنامه های دیگران باشد و بپرسید: “آیا الان زمان خوبی است؟”
  • هیجان خود را به هر کسی که با او تماس می‌گیرید نشان دهید و سعی کنید زیاد فشار نیاورید. به یاد داشته باشید که شما با مشتریان بالقوه تماس می‌گیرید که با آنها ارتباط برقرار کنید و محصولات خود را به آنها بشناسانید و معرفی کسب و کار تان را انجام دهید. بنابراین هرگز سعی بر فشار آوردن به آنها برای فروش خدمات و محصولاتتان نداشته باشید.

شنیدن پاسخی سرد از مشتری راه سختی برای جذب مشتری جدید است، اما اگر در ابتدا یک «شاید» دریافت کرده باشید، تماس‌های بعدی می‌تواند امیدوارکننده‌تر باشد. منتظر بمانید، ناامید نشوید و مثبت بمانید. گاهی اوقات این صدای انسان است که بهتر از ایمیل کار می‌کند.

از مشتریان قدیمی بخواهید که شما را معرفی کنند

معرفی کسب و کار توسط مشتریان قدیمی یکی از قدرتمندترین ابزارها برای معرفی مشتریان جدید به کسب و کار شماست. یک لحظه به آن فکر کنید: چرا به توصیه یک دوست اعتماد نکنیم؟ هرگاه تعریف محصول یا خدماتی از یک برند را از یک دوست یا آشنا می‌شنویم، بخاطر اعتمادی که به او داریم ما هم ناخودآگاه جذب آن برند می‌شویم. از خوبی‌های این روش این است که زمان سرچ و جستجو را کاهش می‌دهد و با اطمینان خاطر بیشتری به سمت استفاده از یک محصول می‌رویم.

همچنین بخوانید  تجهیزات مورد نیاز برای بلاگری اینستاگرام

معرفی کسب و کار شما توسط مشتری، انگیزه بیشتری ایجاد می‌کند. اگر کار، خدمات یا محصول شما خوب و باکیفیت باشد، مشتریان با کمال میل شما را به دیگران معرفی می‌کنند.

وب سایت خود را با نمونه کارها پر کنید

قبل از اینکه افراد تصمیم به خرید بگیرند، معمولاً به دنبال نظرات و کامنت‌ها در مورد محصول یا خدماتی هستند که به دنبال آن می‌گردند. آنها مدرکی می‌خواهند که نشان دهد ارزش پول خود را به دست خواهند آورد (بازاریابان اغلب این را اثبات اجتماعی می‌نامند).

اگر کسب و کار خود را آنلاین کرده‌اید و برای آن سایت طراحی کرده‌اید، بهترین فرصت را برای نمایش نمونه کارهایتان به مشتریان بالقوه و بازدیدکنندگان سایتتان دارید.

از مشارکت نترسید

از شریک شدن برای یک رویداد یا تبلیغ با یک بیزینس دیگر نترسید. اگر این همکاری منطقی باشد، برای هر دوی شما مفید خواهد بود، نه یک رقابت. شما هر دو با مخاطبان جدید و مرتبط آشنا می‌شوید و دو برابر فرصت ایجاد ارتباطات جدید خواهید داشت.

یک مثال عالی: صاحب یک بوتیک محلی با یک بلاگر مد محلی برای یک ایونت زیبا به منظور خرید، پذیرایی از مشتریان با انواع خوراکی‌ها و برقراری ارتباط با آنها مشارکت می‌کنند. بلاگر مد می‌تواند با استفاده از رسانه‌ای که در دست دارد، مشتریان زیادی را به بوتیک بیاورد، از طرفی در هر فروش، صاحب بوتیک پورسانتی را به بلاگر دهد.

رویدادهای ویژه راهی آسان برای جذب مشتریان جدید است که نیازی به هزینه گزافی ندارند – و می‌توانند بسیار تأثیرگذارتر از تبلیغات سنتی باشند.

مشارکت در بیزینس

یک استراتژی بازاریابی دیجیتال طراحی کنید.

بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ در دنیای تجارت امروز ضروری است. برای شرکت شما نه تنها داشتن یک وب‌سایت سازگار با موبایل و حضور قوی در رسانه‌های اجتماعی بسیار مهم است، بلکه مهم است که شهرت مثبت خود را نیز تقویت کنید.

اریک جانسون، یکی از بنیانگذاران آژانس دیجیتال مارکتینگ Firebrick Creative، می‌گوید: «بخش کلیدی دستیابی به یک بازار جدید، دیجیتالی شدن است. تبلیغات دهان به دهان به ندرت در یک بازار جدید کافی است، زیرا معرفی کنندگان برتر شما احتمالاً در بازارهایی هستند که شما قبلاً در آن حضور دارید – نه در بازارهای جدید. با این حال، بازاریابی دیجیتال، یک نسخه جهانی از تبلیغات دهان به دهان را ارائه می‌دهد. بررسی‌های آنلاین، توصیفات و داستان‌ها می‌توانند به مشتریان جدید هر آنچه را که باید در مورد برند شما بدانند، قبل از اینکه تصمیم بگیرند آن را برای خود معرفی کنند، نشان دهند.

یک استراتژی جامع محتوای دیجیتال، با اهداف روشن و تحقیقات هدفمند، می‌تواند به میزان قابل توجهی منجر به فروش برای کسب‌وکارهای کوچک را بهبود بخشد و باعث رشد در بازارهای جدید شود.

در هنگام اجرای پلن مارکتینگ خود، نقش سئو را به هیچ وجه دست کم نگیرید. فضای اینترنت، صرفا محدود به شبکه‌های اجتماعی نیست و بسیاری از مردم، کالاها و خدمات مورد نظر خود را در گوگل سرچ می‌کنند. بنابراین نیاز دارید که وبسایت خود را برای این جستجوها بهینه کنید تا در معرض دید بسیاری از مخاطبانتان قرارا بگیرید.

همچنین بخوانید  بررسی رتبه کلمات کلیدی

اگر بیزینس شما کوچک و نوپا است و فکر می‌کنید که نمی‌توانید آن را در ابعاد کشوری و بین‌المللی گسترش دهید، از معجزه‌ای به نام سرچ محلی غافل نشوید. این روزها به دلیل دسترسی راحت همه به اینترنت، همچنین میل زیاد افراد به انجام کارها به سریع‌ترین و آسان‌ترین روش ممکن، بسیاری ترجیح می‌دهند که از خدمات و محصولات کسب و کارهایی استفاده کنند که نزدیک به محل زندگی یا محل کار آنها هستند.

برای مثال اگر شما ساکن مشهد هستید، برای اینکه کارهای خشکشویی خود را انجام دهید، هیچگاه “بهترین خشکشویی در تهران” را جستجونمی‌کنید. بلکه عبارت مد نظر شما چیزی شبیه به “بهترین خشکشویی در مشهد” یا ” نزدیک ترین خشکشویی” خواهد بود. پس لازم است که از خدمات گوگل مپ استفاده کرده و از آن در راستای توسعه و معرفی کسب و کار خود به همشهری‌های خود به کار گیرید.

  

 از بازاریابی شبکه های اجتماعی غافل نشوید

قبل از تبلیغ در یک بازار جدید، ضروری است که معرفی کسب و کارتان را به درستی انجام دهید. یک راه عالی  و مقرون به صرفه برای انجام این کار، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی است. از رسانه های اجتماعی برای دسترسی به مشتریان ایده آل در بازار جدید خود و ایجاد ارتباط استفاده کنید.

یکی از متخصصین حوزه مارکتینگ می‌گوید: “پیدا کردن یک مشتری جدید به معنای تبدیل شدن به بخشی از جامعه اوست. ظاهر شدن غیرمعمول برای متقاعد کردن کسی که به محصول یا خدمات شما نیاز دارد گران است و تا حد زیادی بی ثمر است.”

با این حال، اگر ابتدا بتوانید اعتماد مصرف کنندگان خود را جلب کنید، ممکن است به زودی شاهد افزایش سرسام آور فروش باشید. علاوه بر پست‌ها و تبلیغات معمولی در رسانه‌های اجتماعی، یک راه عالی برای انجام این کار از طریق اینفلوئنسر مارکتینگ است که معمولاً در پلتفرم‌هایی مانند اینستاگرام یا یوتیوب انجام می‌شود. وقتی مشتری فردی را می‌بیند که مورد اعتماد است و بخشی از یک جامعه خاص است که او نیز به تبلیغ یک تجارت دیگر تعلق دارد، تأیید می‌کنیم که نام تجاری با سبک زندگی او مطابقت دارد.

سخن آخر

توسعه و گسترش کسب و کار از بنیادهای اصلی بقای یک بیزینس است. اگر شما با هزار زحمت و مشقت کسب و کار خود را راه‌اندازی کنید اما در معرفی کسب و کارتان ضعف داشته باشید، پس به مرحله فروش و سودرسانی نخواهید رسید. بنابراین نیاز است تا شما از هر پلتفرمی برای توسعه بیزینستان استفاده کنید و با مشتری‌های بالقوه بیشتری ارتباط بگیرید.

خاطره سرایی
خاطره سرایی

خاطره سرایی هستم. متولد 1372 و کارشناس بیوتکنولوژی از دانشگاه سراسری کاشان. در زمینه ترجمه و سئو فعالیت دارم و از انجام آن‌ها لذت می‌برم. ورزش، خوشنویسی و نوشتن از علاقه‌مندی‌های شخصی من هستند. امیدوارم از خواندن مقالات من لذت ببرید و آن‌ها را به اشتراک بگذارید.

چطور بود؟
+1
1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Trackbacks/Pingbacks

  1. چگونه مطمئن شوید که سئو سایت شما به درستی کار میکند؟ - مجله بلاگرز - […] شما را به عده بیشتری پیشنهاد می‌دهد و همین روند باعث معرفی کسب و کار به افراد بیشتر […]

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط