Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ تکنولوژی @ آی تی @ چگونه گوگل بهترین مرورگر دنیا شد؟

چگونه گوگل بهترین مرورگر دنیا شد؟

by | 20 آبان 1400 | آی تی | 0 comments

امروزه یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین موتورهای جستجو در دنیا گوگل است. گوگل به دلیل سهولت در استفاده و توانایی پیدا کردن اطلاعات در سایت‌ها عنوان بهترین مرورگر را از آن خود کرده است. علاوه بر این موضوع گوگل به دلیل کمپین‌های بازاریابی بسیار گسترده‌ای که به دست آورده است به یکی از شناخته شده‌ترین برندها در جهان تبدیل شده است. لازم به ذکر است گوگل علاوه بر بهترین مرورگر بودن، به یک فعل در تمامی زبان‌ها تبدیل شده است، به معنای جستجوی چیزی در اینترنت می‌باشد.

چه چیزی باعث تمایز شرکت گوگل نسبت به رقبای آن شده است؟

گوگل از چند جهت از دیگر رقیب‌های خود پیشی گرفته است. ابتدایی‌ترین دلیل این است که گوگل امروزه به یکی از جستجوگرهای قدرتمند در جهان تبدیل شده است، این مرورگر قادر است که با سرعت زیاد و با دقت بالا نتایج مورد نیاز را برای شما لیست کند که این موضوع مربوط به نحوه کار گوگل است. علاوه بر این موضوع گوگل دارای طیف بسیار وسیعی از خدمات را در اختیار کاربران خود قرار داده است. به عنوان مثال می‌توان به Gmail، Maps، Calendar و Drive  اشاره کرد. شرکت گوگل دارای ویژگی‌های هوش مصنوعی اعم از  Google Assistant و Google Lens را ارائه داده است. به صورت کلی می‌توان گفت این شرکت بزرگ روز به روز در حال نوآوری می‌باشد و تمامی محصولات و خدمات خود را جدید می‌کند تا یک قدم از رقیب‌های خود جلو باشد.

رازهای محرمانه گوگل برای موفقیت چیست؟

کروم بهترین مرورگز

آیا می‌دانید بهترین مرورگر کدام است؟ بدون شک گوگل! رازهای بسیار زیادی وجود دارد که باعث شده است این مرورگر بتواند صفت بهترین مرورگر را از آن خود کند. به عنوان مثال شرکت گوگل فهمید که نمی‌تواند بهترین متخصصین و ایده پردازان را تنها از دانشگاه‌ها قبول کند. در نتیجه این شرکت در تمامی سطح‌ها افراد بسیاری را به ایده پردازی تشویق کرد و ایده بسیار مختلفی را از افراد مختلف به دست آورد.

همچنین بخوانید  هاست چیست؟ و چه انواعی دارد؟

علاوه بر این موضوع این شرکت از مزیت‌های ایده‌ای قدیمی نیز استفاده کرد. ایده‌هایی که در زمان‌های قدیمی به دلیل کمبود امکانات مورد توجه قرار نگرفت؛ اما امروزه با پیشرفت‌هایی که بشر به دست آورده است می‌توان از آن استفاده کرد. رازهای محرمانه این شرکت به شرح زیر هستند:

  • توجه شدید به خلاقیت!
  • داستان پردازیِ جذاب!
  • قبول کردن شکست‌ها در هر شرایطی!
  • توجه دقیق به نیاز کاربران!
  • توجه بسیار زیاد به کیفیت!
  • توجه به سرعت!
  • پاسخگو بودن به تک تک کاربران!
  • توجه ویژه به تفاوتِ کاربران!
  • هدف اصلی لذت بردن است!
  • گروه‌های رهبری!
  • طراحی خاص در گوگل!

بزرگ‌ترین شکست‌های شرکت گوگل در طول زمان

در موضوع بررسی انواع موتورهای جستجو به این نکته بر می‌خوریم که بدون شک هیچ موفقیتی بدون شکست نخواهد بود! گوگل با شکست‌هایی که خورده است و تجربه‌ای که به دست آورده است توانست خود را به عنوان بهترین مرورگر به جهان بشناساند. بزرگ‌ترین شکست‌های شرکت گوگل در طول زمان عبارت‌اند از:

Google+

گوگل پلاس در سال 2011 راه اندازی شده است. در حقیقت این پلتفرم برای رقابت با فیس بوک طراحی شد. با این وجود کشش آن به اندازه کافی نبود و در آوریل سال 2019 به صورت کامل تعطیل شد.

Google Glass

در حقیقت این محصول شرکت گوگل باید مانند عینک توسط کاربران استفاده می‌شده است. این محصول دارای یک صفحه نمایش کوچکی است که می‌تواند اطلاعات اینترنت را به کاربران نمایش دهد. با توجه به قابلیت‌های بی نظیر این محصول، توانایی اضافه کردن جذابیت بیشتر را نداشته است و در سال 2015 تولید آن به پایان رسید.

Google Wave

از دیگر محصولاتی که شرکت گوگل با شکست با آن مواجه شد، Google Wave می‌باشد. این پلتفرم در سال 2009 راه‌اندازی شد و قرار بوده است که یک پلتفرم ارتباط آنلاین برای کاربران باشد. متأسفانه این پلتفرم هرگز محبوبیت خاصی به دست نیاورد و در سال 2012 به صورت کامل بسته شد.

Nexus Q

Nexus Q در حقیقت یک دستگاه پخش رسانه‌ای بوده است که شرکت گوگل آن را در سال 2012 معرفی کرد. دستگاه Nexus Q به دلیل قیمت بسیار بالا در کنار عملکرد محدودی که نسبت به دیگر دستگاه‌ها داشته است نتوانست به اندازه کافی مورد استقبال قرار گیرد.

همچنین بخوانید  حقایق دارک وب که شما را می ترساند
کروم گوگل

چگونه گوگل برترین مرورگر دنیا شد؟

در حقیقت شرکت گوگل در سال 1998 به عنوان بست و یکمین موتور جستجو شناخته شده است. در حقیقت این موتور جستجو توسط دو جوان نابغه راه‌اندازی شده است. هنگامی که گوگل آغاز به فعالیت کرد، اولین مرورگر در دسترس کاربران نبود. قبل از آن مرورگرهای مطرحی مانند یاهو و یا Excite در این حوزه فعالیت داشته‌اند. اما با گذشت زمان گوگل توانست خود را به عنوان بهترین مرورگر به مردم نشان دهد؛ در حقیقت این مرورگر پس از مدتی به یک منبع دقیق‌تر تبدیل شد و توانست از دیگر رقیب‌های خود پیشی بگیرد. برای اثبات بهترین مرورگر بودن این شرکت هیچ برهانی قوی‌تر از این وجود ندارد که امروزه اسم گوگل بر سر زبان تمامی افراد وجود دارد. اما سؤالی که در این میان مطرح است این است که چه ویژگی‌هایی باعث تمایز گوگل شده است؟

تمرکز بر تجربه کاربر

یکی از اصلی‌ترین دلایلی که باعث برتر شدن گوگل شد، این است که گوگل توانست الگوریتمی را ایجاد کند که به کاربران خود کمک کند تا در میان انبوهی از اطلاعات موجود در اینترنت دسته بندی سریع‌تری داشته باشند. در حقیقت گوگل به جای آن که به سراغ محققان و ویراستارهایی برود تا لینک‌ها را برای جستجوهای خاص سازماندهی کند، آغاز به ایجاد الگوریتم‌هایی کرد که به محتوای فهرست شده کمک می‌کند. این ویژگی باعث شد گوگل به عنوان بهترین مرورگر شناخته شود و شهرت خود را بسیار سریع به دست آورد.

پول درآوردن با تبلیغات اینترنتی

با آن که مرورگر گوگل در ابتدای کار خود موفقیت چشمگیری داشته است، اما در آغاز کار خود پول به اندازه کافی نداشته است. بعد از گذشت 3 سال از فعالیت گوگل، این شرکت Adwords و یا همان پلتفرم تبلیغات آنلاین را برای پول درآوردن معرفی کرد. بعد از آن که این شرکت توانست سرمایه مناسبی به دست آورد به سراغ پیشرفت رفت و در سال 2006 یوتیوب، در سال 2005 گوگل مپ، در سال 2003 بلاگر و گوگل فاینانس را به وجود آورد. این شرکت توانست با استفاده از گوگل نیوز و جی‌میل محبوبیت بسیار زیادی به دست آورد.

همچنین بخوانید  دارک وب چیست؟ تفاوت دارک وب و دیپ وب

امروزه این شرکت دیگر دغدغه پول درآوردن ندارد؛ بلکه اصلی‌ترین دغدغه وی نوآوری و ابتکار کار می‌باشد. در حقیقت این شرکت دارای دو عنصر اساسی در خود است. بهترین مرورگر یعنی گوگل که محبوبیت بسیار زیادی در میان مردم به دست آورده است، دیگری شبکه‌های تبلیغاتی این شرکت می‌باشد.

دستیابی به منبع اطلاعات گوگل

یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌هایی که باعث تمایز این مرورگر نسبت به دیگر مرورگرها شده است این است که گوگل برای آن که بتواند اعتبارش را نشان دهد، بخشی از اطلاعات عظیمی که دارد را با استفاده سرویس‌هایی متنوع در اختیار کاربران خود قرار داده است، برخی از این وسیله‌ها عبارت‌اند از:

  • Google Trends
  • Google Trends for Websites
  • Google Insights for Search
  • Google Ad Planner
  • ابزارهای جستجویی شبیه  Wonder Wheel

فعالیت‌های شرکت گوگل در حوزه هوش مصنوعی

برخی از فعالیت‌هایی که باعث محبوبیت این شرکت در حوزه هوش مصنوعی شده است می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • Google Brain
  • Google Cloud AI
  • TensorFlow
  • Google Assistant
  • DeepMind

مهم‌ترین اتفاق‌هایی که برای شرکت گوگل رخ داده است

در طول تاریخ برای این شرکت بزرگ اتفاقات مختلفی افتاده است که باعث شده است این شرکت بر سر تمامی زبان‌ها باشد، از مرورگر گوگل تا تمامی محصولات هوشمند این شرکت… برخی از مهم‌ترین اتفاقاتی که برای این شرکت رخ داده است تا به محبوبیت امروزه برسد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • راه اندازی جستجوی گوگل در سال 1998
  • راه اندازی گوگل ادوردز در سال 2000
  • راه اندازی جی‌میل در سال 2004
  • راه اندازی اندروید در سال 2008
  • راه اندازی گوگل کروم در سال 2008
  • راه اندازی Alphabet Inc Formation در سال 2015

حرف آخر

این موضوع بر هیچکس پوشیده نیست که گوگل امروز پرمخاطب‌ترین و محبوب‌ترین مرورگر است. گوگل تواسنته لیست مخاطبین و کاربران خود را در چند سال گذشته چند برابر کند، این در حالی است که دیگر موتورهای جستجو در انجام این کار ناموفق بوده‌اند. شاید برای شما هم جالب باشد که گوگل در حال راه‌اندازی هوش مصنوعی مخصوص خودش است با نام Bard است.

karynet
karynet
چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط