Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ تکنولوژی @ بلاکچین و ارز دیجیتال @ کلاب میمون های خسته و دلایل رشد توکن Bored APE Yacht Club

کلاب میمون های خسته و دلایل رشد توکن Bored APE Yacht Club

by | 12 خرداد 1401 | بلاکچین و ارز دیجیتال | 0 comments

پروژه کلاب میمون های خسته (BYAC) آوریل 2021 از سوی یوگالت از شهر دلاور آمریکا روی شبکه بلاکچین اتریوم لانچ و عرضه شد. این پروژه شامل 10 هزار ان اف تی میمون‌های کارتونی است که به صورت تصادفی تولید شده‌اند. هر یک از میمون‌ها ویژگی متفاوتی دارند. این پروژه بسیار شبیه کریپتوپانک است.

به طور مثال برخی لباس‌های نخی بر تن دارند و برخی سیگار می‌کشند. اگر یک میمون داشته باشید می‌توانید وارد کلاب شوید. روز اولی که این میمون‌ها عرضه شدند همه یک قیمت داشتند و شما با 8/0 اتریوم می‌توانستید یک میمون بخرید. اما قبل از خرید نمی‌توانستید آن را ببینید. پروژه ابتدا بسیار کند پیش رفت. اما بعد از اینکه تعدادی شروع به خرید این میمون‌ها کردند و بعد از خرید آن‌ها را به نمایش گذاشتند فروش بقیه خیلی سریع پیش رفت. شما با خرید یک میمون می‌توانستید کیف پول متامسک را به سایت وصل کنید و به Bathroom دسترسی پیدا می‌کردید که در آنجا می‌توانستید بر روی تابلوی گرافیتی نقاشی کنید.

البته عضو کلاب بودن مزیت‌های دیگری هم داشت که در نقشه راه آن ذکر شده بود. با فروش 40 درصد میمون‌ها کانال یوتیوب و ایستگاه رادیویی کلاب راه می‌افتاد. آخرین قسمت نقشه راه مربوط به وقتی بود که همه میمون‌ها فروخته می‌شدند. اعلام شده بود که در این مرحله امکان زاد و ولد میمون‌ها فراهم می‌شود. آن‌هایی که با پروژه اکسی آشنا هستند، این پروسه را می شناسند. اگر در بازار opeunsea گشتی بزنید انواع آواتارها را می‌بینید که به این صورت ساخته شده‌اند. اما آنچه این میمون‌ها را خاص کرده است، کامیونیتی پشت آن در توئیتر و دیسکورد و غیره است.

همچنین بخوانید  آیا توکن ووجک فاینانس Wojak Finance در آینده رشد می‌کند؟

اگر با 8/0 اتریوم وارد می‌شدید عضویت در کلاب مزیت‌های بسیاری داشت ولی در این لحظه ارزانترین میمون در opeun sea 103 اتریوم است که بسیاری را از ورود منصرف می‌کند. به هر حال یکی از مزیت‌های کلاب این است که حیوانات خانگی می‌توانند واردش شوند. مثلا اگر میمون داشته باشید می‌توانید NFT سگ خودتان را بسازید و منتشر کنید. در ژوئن 2021 به هر کسی که یک میمون داشت اجازه دادند که برای درخواست مالکیت یک سگ در kennel club اقدام کند. گرفتن یکی از سگ‌ها هیچ هزینه‌ای نداشت و شما فقط می‌بایست کارمزد شبکه اتریوم را پرداخت می‌کردید.

هر سگ می‌توانست فقط یک صاحب داشته باشد چون تعداد کل میمون‌ها 10 هزار عدد بود، فقط 10 هزار عدد سگ ساخته شد. برای خرید و فروش سگ‌ها در بازار ثانویه opeansea 2/5 درصد کارمزد برای حق امتیاز تعریف شده بود که به خیریه حیوانات تعلق می‌گرفت. جالب است بدانید این خیریه از فروش ثانویه سگ‌ها صد هزار دلار کسب درآمد کرد. اگر دنبال این سگ‌ها هستید می‌توانید آن‌ها را در opensea با نام “bored ape kennel club” بیابید. البته داستان احتمالاً اینجا تمام نمی‌شود. به زودی شاید بتوان مثلا ان اف تی غذا یا استخوان سگتان را بسازید و بفروشید.

همچنین بخوانید  کاربرد زبان برنامه نویسی سالیدیتی

اگر قصد دارید یکی از میمون‌ها را از بازار opeun sea بخرید روی گزینه ویژگی‌ها کلیک کنید تا ویژگی‌های میمون موردنظرتان را ببینید. اینجا شما می‌توانید فراوانی این ویژگی‌ها از قبیل رنگ زمینه، عکس لباس‌ها، چشم‌ها، نوع پوست کلاه و دهان آن میمون را ببینید. مثلا رنگ زمینه عکس اگر نارنجی باشد فراوانی آن 13 درصد (در میان 10 هزار میمون) است یا مثلا صورت اصلاح نشده فراوانی‌اش یک درصد است. برای راحتی کار می‌توانید به https://nftexp.io سر بزنید و از بین کالاهای کدیسونی مثلا در قسمت میمون‌ها آن‌ها را به لحاظ ویژگی‌هایشان بررسی کنید. سایت دیگری که در این زمینه به شما کمک می‌کند https://rarity.tools است که اینجا شما می‌توانید پیش‌بینی کنید با توجه به داده‌های موجود مثلا میمونی که مد نظرتان است چه قدر پتانسیل سرمایه‌گذاری دارد.

اگر پروژه کریبپوپانک را به لحاظ پیشرو بودن معادل بیت کوین بدانید میمون‌های خسته شاید شبیه اتریوم باشد. دو متاورس سند باکس و Decentralceds اعلام کرده‌اند که اهالی کلاب میون‌های خسته می‌تواند در دسترالند و متد باکس با هم معاشرت کنند که احتمالاً چیزی شبیه یک کازینو روی آب خواهد بود. که با داشتن یک میمون می‌توانید واردش شوید. البته فرصت‌های درآمدزایی از این میمون‌ها بسیار زیاد خواهد بود. ممکن است میمون‌هایتان را برای یک متاورس یا ویدئوگیم اجاره کنند.

کلوپ میمون های خسته
Bored APE Yacht Club (BAYC)

اگر یادتان باشد قرار بود در انتهای نقشه راه اول و فروش همه میمون‌ها، آن‌ها قابلیت زاد و ولد یابند. به هر هولد توکن میمون خسته یک سرم تعلق می‌گرفت که می‌توانستند آن را به میمون خود بدهند و میمون بچه‌دار می‌شد. سه نوع سرم به نام های M1 و M2 و M3 وجود داشت. از خوراندن دو سرم اول یعنی M1 و M2 به میمون، میمون جدیدی بدست می‌آمد که ویژگی‌های میمون اصلی را حفظ می‌کرد. اما تزریق سرم M3 (مگا جهش) میمون کاملاً جدیدی خلق می‌کرد که ویژگی‌های بالقوه نادر و بسیار ارزشمندتری داشت. میمون‌های جهش یافته جدید را که آن‌ها هم 10 هزار عدد می‌باشند می توانستید در حراج هلندی بسازید.

همچنین بخوانید  انواع روش های درآمدزایی و معاملات در بازار کریپتوکارنسی

حداکثر قیمت برای آن‌ها سه اتریوم و زمان کل 9 ساعت تعریف شد. البته همه صاحبان میمون‌ها به ساخت میمون جهش یافته اقدام نکردند چون فکر می‌کردند میمون‌های آن‌ها آنقدر نادر نیستند که بخواهند برای زاد و ولدش هزینه کنند. بعضی هم معقدند سرمشان را نگه دارند شاید روزی یکی از میمون‌های نادر برای زاد و ولد بتواند از سرمشان استفاده کند و آن وقت می‌توانند آن را به قیمت خوبی بفروشند. البته این‌ها نظریه‌ها و حدس‌هایی است که گذر زمان میزان صحت آن‌ها را تایید می‌کند. باید منتظر ماند و دید در نقشه راه دوم چه داستان‌هایی در پیش داریم.

alirezahamzavian
alirezahamzavian

رشته تحصیلی : مهندسی مکانیک در طراحی جامدات
تحلیلگر بازارهای مالی
مشاور سرمایه گزاری در بازار های نزدک و کریپتو

چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط