Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
فراهوش
موسسه فراهوش
خانه @ مدیریت و کسب‌وکار @ مارکتینگ @ 10 تکنیک اولیه بهینه سازی سایت

10 تکنیک اولیه بهینه سازی سایت

by | 25 فروردین 1400 | مارکتینگ | 0 comments

اکثر کسانی که قصد شروع یادگیری سئو را دارند، تصور میکنند که سئو بسیار سخت است و ارزش تلاش ندارد. این فکر اصلا درست نیست. اصول اولیه سئو کاملا ساده و راحت است . باید بدانید که  58 درصد از ترافیک ها از موتور جستجو “گوگل” به سمت سایت ها می آید. شما با یادگیری اصول اولیه سئو میتوانید به دیده شدن سایت ها و بیزینس‌ها کمک کنید .

58 درصد بازدید از سمت موتور جستجو گوگل

سئو منجربه بازدید بیشتربرای سایت شما میشود .اکثر کاربران گوگل معمولا بر روی اولین نتایج گوگل کلیک میکنند . به همین خاطر سایت هایی با امتیاز بیشتر، ترافیک و ورودی بیشتری دارند .درنتیجه شما با سئو سایتتان میتوانید آنرا جزء اولین نتایج گوگل بیاورید.

کار های اولیه ای که به بهبود سئو سایت شما کمک میکند.  

1.   انتخاب دامنه (Domain) مناسب

“دامنه” آدرس سایت شما میباشد، که کاربر با وارد کردن آن در موتور جستجو سایت شما را پیدا می کند .

  • سعی کنید در دامنه از نام تجاری خود استفاده کنید.
  • دامنه باید کوتاه و به یاد ماندنی باشد .
  • از کلمات کلیدی در دامنه استفاده کنید.
  • مدت زمان ثبت دامنه هرچه بیشتر باشد، بهتر است.

2. استفاده از هاست (Host) مناسب

هاست فضایی است که در آن اطلاعات و فایل های سایت شما بارگذاری میشود .

حال میخواهیم بدانیم یک هاست خوب چه ویژگی هایی دارد ؟

  • مطابق با حجم اطلاعاتی که می خواهید در سایت قرار دهید، فضای هاست را مشخص کنید.
  • پشتیبانی 24 ساعته توسط شرکت هاست.
همچنین بخوانید  تاثیر ساخت بک لینک در شبکه های اجتماعی روی سئو سایت

ممکن است خارج از ساعت کاری برای‌هاست شما مشکلی پیش بیاید و یا از دسترس خارج شود. در این زمان یک شرکت‌هاست خوب، شرکتی است که به‌صورت 24 ساعته پاسخ گو شما باشد و به مشکل شما رسیدگی کند.

  • گرفتن بک آپ توسط شرکت هاست .

داشتن نسخه پشتیبان از اطلاعات موجود در سایت شما یکی دیگراز وظایف شرکت های فروش هاست می باشد. سرور های شرکت هاستینگ هرلحظه ممکن است دچار مشکل فنی و سخت افزاری شوند. اگر شرکت هاستینگ از اطلاعات موجود بر روی هاست وب‌سایت ‌شما بکاپ نداشته باشد، اطلاعات سایت شما از دست می‌رود . همچنین ممکن است که شما در هنگام ویرایش سایت خود به صورت اشتباه یک فایل یا پوشه را حذف کنید. اگر نتوانید فایل ها را باز گردانید، می‌توانید بر روی نسخه بکاپ شرکت هاستینگ حساب کنید.

  • گواهی SSL رایگان

برخی شرکت‌ها خدمات SSL را به‌صورت رایگان بر روی‌هاست ها دارند. زمانی که‌ SSL روی‌هاست نصب باشد، دامنه سایت شما با https بارگذاری می‌شود و دارای امنیت بیشتری نسبت به پروتکل http می‌باشد.

3. سرعت سایت  

سرعت سایت شما یکی دیگر از موضوعات بسیار با‌اهمیت ‌در سئو است و در امتیاز سایت بسیار تاثیر دارد . حتما سرعت سایت خود را چک کنید و مطمئن شوید که سرعت سایتتان مناسب است .

سرعت سایت خود را در سایت pagespeed insight می‌توانید چک کنید.

4. از لینک داخلی استفاده کنید

• لینک‌های داخلی به ربات‌های گوگل کمک می‌کنند تا صفحات دیگر سایت مارا پیدا کنند. صفحات، بدون لینک داخلی به‌ندرت پیدا و بررسی می‌شوند.

•لینک‌های داخلی به موتورهای جستجو کمک می‌کنند تا بفهمند صفحه شما در مورد چیست. Google برای این مورد به ” Anchor Text” و متن اطراف نگاه می‌کند.

هر کلمه‌ای که به سایت دیگری لینک شود “Anchor Text” نامیده می‌شود.

همچنین بخوانید  4 روش کسب درآمد از اینستاگرام

5. کلمات کلیدی  

کلماتی که توسط کاربر در موتور های جستجو سرچ میشوند، کلمات کلیدی شما هستند.

  • نکات مهم در مورد کلمات کلیدی

1.پیدا کردن کلمات کلیدی

درک این‌که مشتریان بالقوه شما به دنبال چه چیزهایی هستند، اولین قدم از فرایند تحقیق در مورد  کلمات کلیدی است.

طوفان فکری برای کلمات و عباراتی که صنعت شمارا تعریف می‌کنند، بهترین راه برای شروع این روند است.

برای یک فروشگاه کامپیوتر، این موارد ممکن است مناسب باشد:

•کامپیوتر

• رایانه شخصی

•لپ‌تاپ

می‌توانید این کلمات را در Ahrefs ’Keywords Explorer قرار دهید و کلمات مشابهشان را  به همراه تعداد سرچ و بازدید مشاهده کنید.

به دنبال کلمات کلیدی باشید که برای کسب و کار شما ارزشمند باشند.

2. پتانسیل ترافیک کلمه را بررسی کنید .

برخی کلمات کلیدی پربازدید و برخی کم بازدید هستند.

برخی کلمات کلیدی باهدف فروش محصول و برخی دیگر باهدف سئو مقاله استفاده و سرچ می‌شوند.

شما باید پتانسیل جذب کاربر هر کلمه را بررسی کنید و هدف خود را در استفاده از آن کلمه مشخص کنید و سپس در صورت نیاز از آن کلمه استفاده کنید.

حتی اگر یک کلمه کلیدی به کسب‌وکار شما مرتبط باشد و پتانسیل بازدید بالایی داشته باشد، شما ابتدا باید متوجه هدف سرچ آن شوید.

6. هوشمندانه تولید محتوا کنید .

اگر موفق به ایجاد نوع محتوایی که کاربر به  دنبال آن هست نشوید شانس شما برای کسب رتبه بسیار ناچیز می‌شود. شما باید با تولید محتوا، نیاز کاربر را برطرف کنید.

7. بهینه سازی تصاویر سایت

  •  شما می‌توانید با بهینه‌سازی تصاویر از طریق نوشتن یک  Alt Text هوشمندانه برای سایت خود، کاربر و بازدید جذب کنید.

“آلت تکس” متنی است که به‌جای عکس قرار می‌گیرد و در صورت بارگذاری نشدن عکس، نمایش داده می‌شود.

  •  در انتخاب نام عکستان دقت کنید.  نام پرونده‌ها به Google کمک می‌کند تا تصویر را درک کند، بنابراین cat.png بهتر از IMG_948493.png است.
  •  تصاویر را فشرده و حجم عکس هارا کم کنید.
همچنین بخوانید  اهمیت داشتن لوگو برای پیج های اینستاگرام

8. برای سایتتان یک طرح جذاب انتخاب کنید.

Google می‌خواهد به صفحاتی که به بازدیدکنندگان تجربه و حس مثبتی می‌دهد رتبه دهد. شما باید به نفع کاربران خود یک وب‌سایت درست کنید و هرگونه بهینه‌سازی را در جهت بهتر کردن تجربه کاربرتان انجام دهید.

سعی کنید سایتتان را به‌صورتی طراحی کنید که برای مخاطب جذابیت بصری داشته باشد و توصیف‌کننده برند شما باشد.

9. مطمئن شوید که  سایتتان برای تلفن همراه مناسب است .

اکنون جستجوهای بیشتری در تلفن همراه نسبت به دسکتاپ انجام می‌شود، بنابراین بسیار مهم است که وب‌سایت شما به‌راحتی قابل‌استفاده در تلفن همراه باشد.

می‌توانید آن را درسایت mobile friendly test چک کنید.

10. لینک سازی خارجی

مسلماً لینک سازی مهم‌ترین عامل رتبه‌بندی است. اما به‌دست آوردن سایت خوب برای لینک سازی همیشه آسان نیست. از موثرترین روش‌های لینک سازی گررفتن پست مهمان و انتشار رپورتاژ آگهی در سایت‌های معتبر است.

برای انجام یک لینک سازی قوی شما به یک محتوای پربار و مفید و یک سایت خوب نیاز دارید.

  • در لینک سازی تکنیک‌های مختلفی وجود دارد:
  • وبلاگ نویسی مهمان

وبلاگ نویسی مهمان یعنی شما برای وب‌سایت دیگری یک پست وبلاگ می‌نویسید. و در آن لینک سایت خود را هم قرار می‌دهید.

  • تکنیک آسمان خراش

تکنیک Skyscraper یعنی شما می توانید با ایجاد محتوای عالی در مورد زمینه کاری خود، بک لینک ایجاد کنید .

این فرایند اساسی است:

• محتوای مرتبط با حوزه کاری خود که  تعداد زیادی بک لینک دارد پیدا کنید .

• محتوایی قوی تر ایجاد کنید .

• از افرادی که به محتوای اصلی لینک زده اند بخواهید در مطالب شما لینک خود را قرار دهند .

  • پیگیری لینک های رقبا

درک نحوه جذب بک لینک توسط رقبا بهترین راه برای ایجاد استراتژی ایجاد لینک است.

برای درک بهتر مبحث سئو میتوانید مقاله سئو چیست من را در سایت یونویس بخوانید.

فاطمه آگاهی
فاطمه آگاهی

فاطمه آگاهی هستم. علاقه‌مند به نوشتن در مورد هر موضوعی که راجع‌به آن اطلاعات کافی دارم.

چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط