Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ مدیریت و کسب‌وکار @ مارکتینگ @ سئو تکنیکال چیست؟ 11 مورد مهم برای سئو تکنیکال

سئو تکنیکال چیست؟ 11 مورد مهم برای سئو تکنیکال

by | 16 اردیبهشت 1400 | مارکتینگ | 0 comments

سئو تکنیکال به مراحل بررسی فنی سایت برای موتورهای جستجو گفته می‌‎شود.

11 مورد طلایی در مورد سئو تکنیکال

1.سرعت بارگیری سایت

سرعت بارگذاری سایت شما از دیدگاه کاربران وموتورهای جستجو، یکی از مهمترین قسمت های سئو تکنیکال است.

طبق بررسی های انجام شده اگر بارگذاری وب سایت شما بیش از چهار ثانیه زمان ببرد، در این مدت کاربران زیادی را از دست می‌دهید و نرخ پرش شما بالا می‌رود.

نرخ پرش یا باونس ریت (Bounce Rate): بازدیدکنندگان یک وبسایت که بدون هیچ اقدامی سایت را ترک می‌کنند.

موتور جستجو، رفتن زود هنگام کاربر را به عنوان تجربه بد او تفسیر می‌کند و رتبه بندی وب سایت شما را بر این اساس کاهش می‌دهد.

3روش برای افزایش سرعت سایت

  • همه فایل‌های خود را فشرده کنید

اندازه تصاویرو همچنین فایل‌های CSS ، HTML و  JavaScript سایت خود را فشرده کنید. بنابراین فضای کمتری اشغال می‌شود و سایت سریع‌تر بارگذاری می‌گردد.

  • کدهای خود را مرتب کنید

کد نویسی نامرتب می‌تواند بر سرعت سایت شما تأثیر منفی بگذارد. هر چه کد کارآمدتر باشد، صفحه سریع‌تر بارگذاری می‌شود.

  • پلاگین‌های خود را به روز کنید
همچنین بخوانید  تاریخچه تبلیغات

پلاگین های منسوخ شده به امنیت وبسایت شما آسیب می‌زند. شما بایداز پلاگین های به روز شده استفاده کنید و از پلاگین های منسوخ شده دوری کنید.

2.ظاهر سایت شما

طرح و ظاهر بصری وب سایت شما مهم است. پیمایش و گشتن در آن باید برای کاربر آسان باشد. تصور کنید به یک وب سایت با طراحی ساده و بدون تصویر مراجعه می‌کنید. احتمالاً سریعا آن سایت را ترک می‌کنید.

مدت زمانی که کاربر در وب سایت شما می‌گذراند یک شاخص مهم است. یک طراحی بهینه شده مدت ماندگاری بازدیدکنندگان وب سایت شما را افزایش می‌دهد.

3.طراحی وبسایت واکنشگرا

از آنجا که کاربران زیادی با دستگاه های تلفن همراه به اینترنت دسترسی پیدا می‌کنند، طراحی سایت شما باید واکنشگرا باشد و به طور خودکار با اندازه های مختلف صفحه نمایش سازگار شود، زیرا این عامل تأثیر عمده ای در رتبه بندی شما دارد.

از آنجا که طراحی ریسپانسیو همیشه با صفحه نمایش کاربر سازگار است، کاربران می توانند با هر دستگاهی به راحتی به محتوای شما دسترسی پیدا کنند.

4. متاتگ ها

متا تگ ها کدهای HTML ای هستند که به موتورهای جستجو و کاربران کمک می کنند تا محتوای صفحات سایت بهتر درک شوند.

2 مورد از مهم ترین متا تگ ها:

 متا تگ توضیحات (Description) : اطلاعات خلاصه ای درباره سایت شما که کاربر را متقاعد به کلیک و ورود به سایتتان می کند.

همچنین بخوانید  علت های ایجاد محتوای تکراری در سایت و بهینه سازی محتوای تکراری

متا تگ عنوان(Title) :عنوان صفحه نشان دهنده موضوع محتوای یک صفحه است. عنوان باید یک کلمه کلیدی اصلی داشته باشد تا بتواند رتبه خوبی کسب کند.

5.بهینه سازی لینک ها

چهارنکته مهم در مورد لینک ها وجود دارد که بر نتایج شما تأثیر می گذارد.

لینکهای شکسته و خراب: موتورهای جستجو می توانند شما را به دلیل لینکهای خراب مجازات کنند. این مشکل با جایگزینی لینکهای خراب به سرعت رفع می شود.

لینک های داخلی: لینک های داخلی باعث اتصال صفخات سایتتان با یکدیگر می‌شوند. ساختار لینک داخلی در رتبه بندی صفحات شما تأثیر بسزایی دارد.

لینک های خارجی: وب سایت شما نیاز به لینک خارجی کافی از وب سایت های معتبر دارد تا بتواند رتبه خوبی داشته باشد.

6.استفاده از SSL

SSL یک فناوری امنیتی است که میان یک سرور و یک مرورگر برای برقراری یک ارتباط ایمن استفاده می‌شود. این پیوند، درامان بودن اطلاعات رد و بدل شده بین سرور و مرورگر را تضمین می‌کند.

7.ساخت سایت مپ

سایت مپ، فایلی ازURL های سایت شما را در بر دارد تا خزنده‌های گوگل بتوانند به راحتی این صفحات را ببینند و ایندکس کنند.

8. پاک کردن صفحات تکراری

وجود محتوای تکراری در چندین صفحه با URL های مختلف شاید از نظر کاربران مشکلی نداشته باشد اما موتور های جستجو صفحاتی که محتوای تکراری دارند تایید و ایندکس نمیکنند. در سایتتان از مطالب تکراری استفاده نکنید وصفحات تکراری را پاک کنید.

همچنین بخوانید  5 نکته برای ساختن ویدیو های تبلیغاتی جذاب

9. استفاده از structured data

با تهیه یک اسکیما برای سایتتان می‌توانید ویژگی ها و برتری های  محصولات یا خدمات سایت خود را در صفحات جستجو نیز نمایش دهید.

همچنین میتوانید با استفاده از اسکیما به موتور های جستجو برای درک بهتر محتوای سایت کمک کنید، و همچنین این کار به بالا بردن میزان CTR یا نرخ کلیک سایت شما کمک میکند.

11. ساخت فایل robot.txt

Robots.txt یک فایل متنی است که برای هدایت ربات ها در خزیدن و ایندکس صفحات وب سایت استفاده می شود.

شما در این فایل می‌توانید برای موتورهای جستجو مشخص کنید که در کدام صفحات شما عملکرد خزش و ایندکس را انجام دهند.

این کار به ربات های گوگل سرعت می‌بخشد و باعث می‌شود ربات ها در صفحاتی که برای شما اهمیتی ندارند وقت نگذارند و صفحات مهم را زود تر بررسی کنند.

12.به خطاهای سرچ کنسول اهمیت بدهید

سرچ کنسول ابزاری است که از سمت گوگل برای بررسی سایت معرفی شده و اطلاعات به شدت مهمی در مورد وب سایت شما و خطاهای داخلی اش ارائه میکند. این خطاها در مورد سرعت سایت، صفحاتی که ایندکسشان دچار مشکل است، صفحات 404 و… هستند.

 

فاطمه آگاهی
فاطمه آگاهی

فاطمه آگاهی هستم. علاقه‌مند به نوشتن در مورد هر موضوعی که راجع‌به آن اطلاعات کافی دارم.

چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط