ممکن است تعجب کنید که چرا باید برای یادگیری نکات کاربردی پینترست زحمت بکشید. از این گذشته، شما در حال حاضر بسیار مشغول هستید و زمانی برای یادگیری چیزهای جدید ندارید. اما این را در نظر بگیرید: پینترست یک موتور جستجو است. درست مانند گوگل، مردم از پینترست برای یافتن آنچه به دنبال آن هستند استفاده میکنند. و اگر از Pinterest برای رسیدن به اهداف تجاری خود استفاده نمیکنید، فرصت بزرگی را از دست میدهید.
چالش رایج مردم با پینترست این است که نمی دانند چگونه از آن استفاده کنند. در نتیجه، پینهایی ایجاد میکنند که مورد توجه قرار نمیگیرند، تابلوهایی که کلمات کلیدی بهینهسازی نشدهاند و توضیحاتی بیاثر دارند. به علاوه، آنها نتایج خود را پیگیری و رصد نمیکنند، بنابراین نمیدانند کدام پست مفید و کدام پست غیرمفید بوده است.
اگر شما یک تولید کننده محتوا هستید که میخواهید از پینترست برای رسیدن به اهداف تجاری خود استفاده کنید، باید بدانید که چگونه کار میکند.
این مقاله همه چیز را از ایجاد پینهای جالب و جذاب تا نوشتن توضیحات محتوای عالی را پوشش میدهد. ما همچنین در مورد اینکه پین های تازه چیست و چرا اهمیت دارند صحبت خواهیم کرد.
آیا برای یادگیری نکات کاربردی پینترست آماده اید؟
فهرست
1. پینترست (عمدتا) یک موتور جستجو است
پینترست اغلب به عنوان یک پلتفرم رسانه اجتماعی شناخته میشود در حالی که در واقع مانند یک موتور جستجو از آن استفاده میشود. درست مانند گوگل، مردم از پینترست برای یافتن آنچه به دنبال آن هستند استفاده میکنند.
پینترست یک موتور جستجوی بصری است
پینترست یک موتور جستجوی بصری است که به این معنی است که مردم از آن برای یافتن تصاویر به جای متن استفاده میکنند. بنابراین اگر میخواهید پینهای شما پیدا شود، باید از تکنیکهای بهینهسازی موتور جستجو برای پینترست استفاده کنید، درست مانند گوگل.
این بدان معناست که از کلمات کلیدی و توضیحاتی استفاده کنید که دقیقاً منعکس کننده موضوع پین شما باشد. اگر قبلاً بهینه سازی گوگل( SEO Google ) را درک کرده اید، در استفاده از پینترست برای افزایش ترافیک یک قدم جلوتر هستید.
پینترست یک پلتفرم جستجو با مولفه شبکه اجتماعی است
پینترست یک موتور جستجو است، اما جنبه اجتماعی نیز دارد. این بدان معناست که میتوانید برای حساب پینترست و تابلوهای خود فالوورهای خود را به دست آورید در حالی که مردم میتوانند روی پینهای شما نظر بدهند.
کاربران پینترست میخواهند محتوا را کشف کنند
در ادامه نکات کاربردی پینترست، باید به این موضوع اشاره کنیم که هنگامی که افراد وارد پینترست میشوند، عبارتها و موضوعات را تایپ میکنند و پینهایی را جستجو میکنند که درخواستهایشان را برآورده کند. آنها به دنبال کسب و کار یا محصولات شما نیستند. بنابراین باید محتوای بصری ایجاد کنید که توجه آنها را جلب کند و آنها را وادار کند تا به وب سایت شما مراجعه کنند.
2. پین هایی ایجاد کنید که جلب توجه کنند
هنگام ایجاد پین، مهم است که به یاد داشته باشید که برای جلب توجه با سایر پینها رقابت میکنید. اگر پینهای شما برجسته نباشند، در این میانرفتگی گم میشوند و هیچکس آنها را نخواهد دید. به همین دلیل است که ایجاد پینهایی که توجه را به خود جلب میکند، بخش مهمی از بازاریابی پینترست است.
پینهای چشم نواز ایجاد کنید
یکی از بهترین راهها برای ایجاد سنجاقهایی (پینهایی) که جلب توجه میکنند این است که آنها را چشمنواز کنید. این به معنای استفاده از رنگهای روشن، فونتهای خوانا و تصاویر جذاب است. به علاوه، میخواهید مطمئن شوید که پینهای شما اندازه مناسبی دارند. عکسهایی که خیلی کوچک هستند، در صفحه گم میشوند و عکسهایی که خیلی بزرگ هستند، فضای زیادی را اشغال خواهند کرد. بهترین روش فعلی برای اندازه تصویر 1000*1500 پیکسل است.
از یک عنوان جذاب روی پین خود استفاده کنید
یکی دیگر از راههای ایجاد پینهایی که جلب توجه میکنند، استفاده از یک عنوان جذاب است. این به معنای استفاده از عنوانی است که توجه خواننده را به خود جلب میکند و آنها را به یادگیری بیشتر وادار میکند. به عنوان مثال، میتوانید از یک سوال به عنوان سرفصل خود استفاده کنید.
از کال تو اکشن (CTA) برای پین خود استفاده کنید
فراخوان برای اقدام (CTA) دستورالعملی است برای کاربر پینترست است که به آنها میگوید در مرحله بعد چه کاری باید انجام دهند. برای مثال، «اینجا را کلیک کنید» یا «اکنون ثبت نام کنید». هنگامی که یک CTA را روی پین خود قرار میدهید، شانس اینکه خواننده اقدامی انجام دهد را افزایش میدهید.
پینهایی ایجاد کنید که با مخاطب هدف شما مرتبط باشد
بهترین راه برای ایجاد پینهایی که توجه را به خود جلب کنند، ایجاد پینهای مرتبط با مخاطب هدف شما است. این به معنای استفاده از کلمات کلیدی و توضیحاتی است که دقیقاً منعکس کننده چیزی است که پین شما در مورد آن است و این به معنای استفاده از تصاویر و فونتهایی است که برای بازار هدف شما جذاب است.
3. توضیحات خوب برای پین ضروری است
یکی از بهترین راهها برای دیده شدن پینها، نوشتن توضیحات خوب وعالی است. به یاد داشته باشید که پینترست یک موتور جستجو است. توضیحات پین شما اطلاعات مهمی را ارائه میدهد که Pinterest از آنها برای نمایش پینهای شما در نتایج جستجو استفاده میکند.
یک توضیح خوب پین چندین کار را انجام میدهد:
- این به طور دقیق نشان میدهد که پین در مورد چه چیزی است.
- از کلمات کلیدی استفاده میکند که افراد برای جستجوی پینهایی مانند شما استفاده میکنند.
- جالب و جذاب خواهد بود به طوری که مردم تمایل به خواندن آن دارند.
- در این توضیحات به خواننده میگویید در آینده چه کاری باید انجام دهد.
- نحوه استفاده از کلمات کلیدی در توضیحات پین.
هنگامی که توضیحات پین خود را مینویسید، استفاده از کلمات کلیدی که افراد برای جستجوی پینهایی مانند شما استفاده میکنند ضروری است. این به معنای استفاده از همان کلمات کلیدی است که در عنوان پین و تصویر پین خود استفاده کردهاید.
به عنوان مثال، اگر شما یک برنامه ریز عروسی هستید، ممکن است بخواهید از عبارت کلیدی “نکات برنامهریزی عروسی” استفاده کنید. این عبارت مختص کسب و کار شماست و به شما کمک میکند تا به افراد مناسب برسید.
نحوه نوشتن توضیحات جالب و جذاب پین
علاوه بر استفاده از کلمات کلیدی، شما همچنین میخواهید توضیحات پین را بنویسید که جالب و جذاب باشد. شما نمیخواهید توضیحی بنویسید که صرفاً فهرستی از کلمات کلیدی باشد.
کاری کنید که توضیحات شما مانند یک داستان خوانده شود. حتما از افعال قوی و صفت های هیجان انگیز برای توصیف پینهای خود استفاده کنید.
و حتماً از کال تو اکشن (CTA)استفاده کنید و به خواننده بگویید که در آینده چه کاری باید انجام دهد.
گنجاندن یک کال تو اکشن (فراخوان برای اقدام) در توضیحات پین شما راهی عالی برای افزایش احتمال اقدام خواننده است. یک فراخوان خوب باید به خواننده بگوید که در مرحله بعد چه کاری باید انجام دهد بدون اینکه خیلی اصرار داشته باشد.
برخی از کال تو اکشنها (فراخوانهای خوب برای اقدام) عبارتند از:
- برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید!
- نام و آدرس ایمیل خود را برای دسترسی فوری وارد کنید!
- دانلود رایگان قابل چاپ [نام رایگان]!
- نگاهی به [درج موضوع پست وبلاگ] ما بیندازید.
- در اینجا برخی از بهترین نکات آورده شده است.
4. پینترست میتواند تصویر شما را بخواند
در لیست نکات کاربردی پینترست باید بدانید که این پلتفرم بزرگ میتواند تصاویر شما را بخواند؟ پینترست از فناوری تشخیص تصویر برای شناسایی محتوای پینها استفاده میکند.
پینترست کلمات متن شما را هم میخواند. همچنین عکسی را که در تصویر قرار دادهاید خوانده میشود.
چگونه از فناوری تشخیص تصویر پینترست استفاده کنیم
مطمئن شوید که عکسی را انتخاب میکنید که به موضوع شما مرتبط باشد. این مهم است عکسهای خودتان را بگیرید و یا از عکسهای استوک استفاده کنید.
شما همچنین میخواهید مطمئن شوید که متن شما قابل خواندن است.
الگوریتم پینترست سعی میکند متن عکس را بخواند. بنابراین اگر از فونت اسکریپت فانتزی استفاده میکنید، الگوریتم ممکن است قادر به شناسایی کلمات نباشد.
5. پینترست محتوای تازه میخواهد
پینترست پینهای تازه میخواهد. به این معنی که جدید هستند و قبلاً دیده نشدهاند. این به این دلیل است که محتوای تازه تجربه کاربری بهتری را ارائه میدهد.
کاربران پینترست نمیخواهند پینهای یکسانی را بارها و بارها ببینند.
محتوای تازه دقیقا چیست؟
پینترست محتوای تازه را به عنوان تصویر یا ویدیویی تعریف میکند که قبلاً دیده نشده است. این به معنای کل تصویر است ، پس زمینه، رنگ، لوگو، عکس، پوشش متن و غیره.
درک این موضوع برای شما، سازنده محتوا، مفید است. این بدان معنا نیست که شما باید همیشه یک پست وبلاگ جدید بنویسید (یا یک ویدیوی جدید YouTube ایجاد کنید و غیره). در عوض، میتوانید تصاویر تازه ای برای محتوای موجود خود ایجاد کنید. پینرهای باتجربه میدانند که چندین پین برای هر قطعه از محتوای اصلی ایجاد کنند.
چند راه آسان برای ایجاد محتوای تازه چیست؟
- رنگ پس زمینه را تغییر دهید
- عکس را عوض کنید
- یک تیتر متفاوت بنویسید و از فونت دیگری استفاده کنید
- از همان عکس و عنوان استفاده کنید، اما طرحبندی طراحی را تغییر دهید (اگر از الگوها استفاده میکنید این کار آسان است)
- ایدههای بالا را با هم ترکیب و مطابقت دهید
جمع بندی
استفاده از پینترست برای رسیدن به اهداف کسب و کار کوچک میتواند راهی عالی برای جذب ترافیک به وب سایت یا وبلاگ شما باشد. میتوانید از نکات کاربردی پینترست برای به اشتراک گذاری محتوای خود استفاده کنید و همچنین میتوانید از آن برای ایجاد سرنخ استفاده کنید.
برای رسیدن به موفقیت در پینترست، باید پینهایی ایجاد کنید که جلب توجه کند، توضیحات پین عالی بنویسید و مطمئن شوید که تصاویر پینترست شما قابل خواندن هستند. در نهایت، باید بدانید که پینترست، پین های تازه میخواهد.
و در نهایت، اگر میخواهید استراتژی Pinterest خود را به سطح بالاتری ببرید، همیشه آموزش ببینید. استراتژیهای Pinteresting هم برای تازه کارها و هم برای پینرهای با تجربه لازم و ضروری است. منتظر مقالات بعدی باشید.
0 Comments