بازاریابی دندانپزشکی یک موضوع حساس است. نیازی نیست که مشتریان خود را با تبلیغات بمباران کنید، اما باید به نحوی توجه آنها را جلب کنید. اگر آنها از وجود مطب دندانپزشکی شما آگاه نباشند، هیچ کس برای دیدن آنها وجود نخواهد داشت! یکی از بهترین راههایی که دندانپزشکان میتوانند خودشان مشتری را جذب کنند، تخفیف دادن هر از گاهی در خدمات است.
فهرست
یک وب سایت جذاب و واکنشگرا ایجاد کنید
پاسخی که مشتریان هدف شما هنگام بازدید از وبسایت شما برای اولین بار دریافت میکنند، پایهای برای تعامل آینده خواهد بود. از آنجایی که وب سایت شما اولین نقطه تعامل برای بسیاری در مورد خدمات شما است، نباید آن را مانند هر وب سایت عمومی دیگری بسازید.
وب سایت دندانپزشکی باید طوری طراحی شود که مخاطبان هدف شما را به سمت مطب شما سوق دهد. برای این کار، نه تنها باید وب سایت خود را جذاب درست کنید، بلکه باید مطمئن شوید که تعاملی و بسیار گیرا است.
طراحی وب سایت حرفهای شامل ابزار بازاریابی مناسب است اگر دارای موارد زیر باشد:
- یک چیدمان جذاب و مناسب
- سهولت گشت و گذار
- طراحی وب مناسب برای موبایل
- صفحه و منو آموزنده و آموزشی
- سئو محور بودن سایت
- تصاویری از دندانپزشک و مطب و چیدمان
- اطلاعات تماس
حمایت مالی از یک رویداد محلی
اگر میخواهید توجه بیماران جدید را به کلینیک دندانپزشکی تازه تاسیس خود جلب کنید، باید خود را به صورت محلی در معرض دید قرار دهید. برای اینکه این اتفاق بیفتد، باید بیشتر در جامعه مشارکت کنید و اگر به دنبال مشارکت در جامعه هستید، تامین مالی یک رویداد محلی راه بسیار خوبی برای انجام آن خواهد بود.
شما میتوانید از هر سازمان اجتماعی یا حتی یک موسسه خیریه حمایت مالی کنید. وقتی از چنین رویدادی حمایت مالی می کنید، نام یا لوگوی شما در جامعه محلی برجسته میشود. این یک استراتژی بازاریابی عالی است که به شما در تعامل با مخاطبان هدف کمک میکند.
بهینه سازی موتور جستجو
استراتژیهای سئو به تدریج توسعه یافتهاند و آنها بسیار بیشتر از پر کردن محتوای شما با کلمات کلیدی یا بک لینک هستند. اکنون کاملاً پیچیده شده است که برای آن به کمک حرفهای نیاز خواهید داشت.
بدون اجرای صحیح بازاریابی سئوی دندانپزشکی، جلب توجه مخاطبان هدف خود در این بازار بسیار رقابتی غیرممکن خواهد بود.
یک استراتژی سئو با برنامه ریزی دقیق به وب سایت شما کمک میکند تا رتبه خود را بهبود بخشید، افراد بیشتری را جذب کنید و حجم تماس را افزایش دهید. برخی از استراتژیهای قابل توجه سئو که باید سعی کنید در وب سایت خود قرار دهید به شرح زیر است:
- روی تجربه کاربری تمرکز کنید.
- تولید محتوای جدید انجام دهید.
- تمام مطالب را به روز کنید.
- وب سایت را برای رتبه بندی گوگل بهینه کنید.
- عبارات کلیدی چندعبارتی کار کنید.
- اصل EAT و موارد دیگر را بیاموزید.
فهرست دایرکتوری
فهرست دایرکتوری یکی دیگر از استراتژیهای بازاریابی دندانپزشکی است که میتوانید برای جذب بیماران هدف خود در نظر بگیرید. بسیاری از افرادی که در تلاش برای یافتن کلینیکهای دندانپزشکی به صورت آنلاین هستند، آن را از طریق یک فهرست آنلاین (سایتهایی که شماره تماس و آدرس مشاغل را ثبت میکنند.) انجام میدهند.
با این حال، مطمئن شوید که فهرست شما در همه این فهرستها ثابت است، زیرا الگوریتم گوگل فهرست کسبوکار شما را نیز برای رتبهبندی وبسایت شما در نظر میگیرد و در رتبهبندی سایت شما موثر است.
تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC)
PPC یکی از محبوبترین استراتژیهای بازاریابی است که بسیاری از دندانپزشکان برای افزایش نرخ تبدیل خود از آن استفاده میکنند. برای این کار، میتوانید از کلمات کلیدی مرتبطی استفاده کنید که مرتبط بودن تبلیغات را برای کسانی که به دنبال دندانپزشک در منطقه خود هستند تضمین میکند.
تبلیغات گوگل محبوبترین تبلیغات آنلاین با پرداخت به ازای کلیک هستند که در آن تبلیغات دقیقاً بالای نتیجه جستجوی ارگانیک برای دید بیشتر قرار میگیرند.
اگر از سرویس تبلیغاتی پرداخت به ازای کلیک استفاده میکنید، زمانی که شخصی روی تبلیغ شما کلیک میکند باید مبلغ کمی را به گوگل بپردازید. این نوع استراتژی تبلیغاتی در ارتقاء ترافیک وب سایت شما و در نتیجه تبدیل شدن به مشتری بسیار کارآمد در نظر گرفته میشود.
بازاریابی شبکه های اجتماعی (SMM)
شما باید از شبکههای اجتماعی مانند فیس بوک، لینکدین و توییتر برای ارتقاء آگاهی از برند خود به صورت آنلاین استفاده کنید. رسانههای اجتماعی بسیار قوی هستند و میتوانند به شما کمک شایانی در دستیابی به مخاطبان هدف خود به روشی که میخواهید برای تأثیر بیشتر داشته باشید، داشته باشند. رسانههای اجتماعی باید به طور مثبت برای تعامل با مخاطبان برای جلب وفاداری آنها استفاده شوند.
اگر یک رویداد محلی را تأمین مالی میکنید، میتوانید با استفاده از هشتگهای رویداد، آن را در شبکههای اجتماعی تبلیغ کنید. موارد مهمی که باید در استفاده از رسانههای اجتماعی برای تعامل بیشتر در نظر داشته باشید عبارتند از:
- از چت باتها استفاده کنید.
- یک تجربه شخصی برای کاربران ایجاد کنید.
- یک استراتژی بازاریابی محتوایی تاثیرگذار تولید کنید.
- یک انجمن برای کاربران ایجاد کنید.
- از حامیان برند استفاده کنید.
- شروع به استفاده از بازاریابی ایمیلی یا تلفنی کنید.
دریافت آدرس ایمیل یا تماس بیماران
به شما امکان میدهد با آنها در تماس باشید. میتوانید بولتنهای دورهای برای بیماران ارسال کنید، که ممکن است حاوی یادآوریهای مراقبتهای دندانی باشد، یا آگهیها و تخفیفهای ویژه ارسال کنید. میتوانید با دریافت آدرس ایمیل بیمار یا شماه تلفن او شروع کنید و سپس یادآوریهایی در مورد قرار ملاقاتهای آیندهاش برای او ارسال کنید.
این برای بازاریابی دندانپزشکی شگفت انگیز است زیرا برای بیماران بسیار ساده است که این اطلاعات را با دوستان خود به اشتراک بگذارند!
برای بیماران پیشنهادات ویژه ارائه دهید
وقتی صحبت از استراتژیهای بازاریابی دندانپزشکی میشود، پیشنهادات ویژه میتواند اشکال مختلفی داشته باشد. شما ممکن است یک مشاوره رایگان برای بیماران جدید ارائه دهید، یا میتوانید برای افرادی که در یک بازه زمانی خاص قرار ملاقات تعیین میکنند، تخفیفی در خدمات ارائه دهید. اگر میخواهید واقعا بزرگوار باشید، حتی میتوانید کالاها و خدمات تکمیلی مانند نخ دندان یا نوارهای سفید کننده دندان را ارائه دهید.
اگر پایگاه مشتریان ویژهای دارید، به طور کلی به آنها در مورد سلامت دندانها اطلاع دهید. ممکن است این کار را با ارائه مقالات یا مطالب وبلاگ مرتبط در وب سایت خود انجام دهید. مشتریان علاقهمند به پیشنهادات و تخفیفهای ویژه هستند. علاوه بر این، ممکن است برای بازدیدهای زیر تخفیف معاینه دندانپزشکی رایگان یا تبلیغاتی برای برخی درمانها ارائه دهید.
جمع بندی
اگر دندانپزشک هستید و مطب دارید یا کلینیک دندانپزشکی دارید برای به روز بودن و عقب نماندن از بازار رقابتی باید خودتان را آپدیت کنید این راهکارها را جدی بگیرید و در قدم اول برای خود یک وب سایت طراحی کنید.
0 Comments