Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ سبک زندگی @ امور زنان @ چرا باید از مولتی ویتامین مینرال در بارداری استفاده کنیم؟

چرا باید از مولتی ویتامین مینرال در بارداری استفاده کنیم؟

by | 23 مرداد 1401 | امور زنان, سلامت عمومی | 0 comments

ویتامین‌ها و مواد معدنی نقش مهمی در تمام عملکردهای بدن شما دارند. خوردن غذاهای سالم و مصرف روزانه یک قرص ویتامین در دوران بارداری باید تمام ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز شما در دوران بارداری را تامین کند.

مولتی ویتامین مینرال در بارداری

داشتن یک رژیم غذایی سالم و متنوع و فعالیت مناسب به طور مثال یوگای بارداری به شما کمک می‌کند تا بیشتر ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز خود را دریافت کنید. اما زمان بارداری یا پیش از بارداری، مصرف برخی مولتی ویتامین‌ها همانند مکمل اسید فولیک حائز اهمیت است.

از قبل از بارداری تا هفته دوازدهم حاملگی مصرف 400 میکروگرم اسید فولیک در روز توصیه می‌شود. این برای کاهش خطر مشکلاتی در رشد کودک در هفته‌های اولیه بارداری است. همچنین به مادران باردار توصیه می‌شود روزانه یک مکمل ویتامین D مصرف کنند.

حتما به این موضوع توجه کنید که در دوران بارداری از روغن کبد ماهی یا هر مکمل حاوی ویتامین A (رتینول) استفاده نکنید. مصرف بیش از اندازه ویتامین A می‌تواند برای نوزاد آسیب رسان باشد.

معرفی برخی مولتی ویتامین های ضروری در بارداری

اسید فولیک قبل و در دوران بارداری

مصرف قرص فولیک اسید ۴۰۰ میکروگرمی هر روز قبل از بارداری و تا هفته ۱۲ بارداری مهم است. اسید فولیک می‌تواند به جلوگیری از نقایص مادرزادی معروف به نقص لوله عصبی، از جمله اسپینا بیفیدا کمک کند.

همچنین بخوانید  ضرورت استقلال مالی زنان در جامعه امروز

اگر قبل از بارداری مصرف اسید فولیک مصرف را شروع نکرده‌اید، باید به محض اینکه متوجه بارداری خود شدید، شروع به مصرف کنید. سعی کنید سبزیجات برگ سبز حاوی فولات (شکل طبیعی اسید فولیک) و غلات صبحانه را برای جذب بیشتر همراه با اسید فولیک مصرف کنید.

دریافت مقدار فولات توصیه شده برای بارداری سالم فقط از طریق غذا امکان پذیر نیست، به همین دلیل مصرف مکمل اسید فولیک بسیار مهم است. اگر پزشک تشخیص دهد که به احتمال زیاد حاملگی شما تحت تأثیر نقایص لوله عصبی قرار بگیرد، به شما توصیه می‌کند که دوز بالاتر اسید فولیک (5 میلی گرم) را تا هفته ۱۲ بارداری هر روز مصرف کنید.

ویتامین D در بارداری

شما در زمان حاملگی روزانه به 10 میکروگرم ویتامین D نیاز دارید. ویتامین D میزان کلسیم و فسفات را در بدن تنظیم می‌کند که برای حفظ سلامت استخوان‌ها، دندان‌ها و ماهیچه‌ها لازم است. بدن ما ویتامین D را زمانی که پوست ما در معرض نور خورشید تابستانی قرار می‌گیرد می‌سازد.

دقیقاً مشخص نیست که چقدر زمان در معرض نور خورشید برای تولید ویتامین D کافی برای تامین نیازهای بدن نیاز است، اما اگر در معرض نور خورشید هستید، قبل از شروع قرمز شدن یا سوختن، پوست خود را با کرم ضد آفتاب بپوشانید یا از آن محافظت کنید.

ویتامین D نیز در برخی غذاها وجود دارد، از جمله:

  •     ماهی های چرب (مانند سالمون، ماهی خال مخالی، شاه ماهی و ساردین)
  •     تخم مرغ
  •     گوشت قرمز

ویتامین D به برخی از غلات صبحانه و شیر غیر لبنی اضافه می‌شود. مقادیر اضافه شده به این محصولات می‌تواند متفاوت باشد و ممکن است بسیار اندک باشد.

همچنین بخوانید  8 راه ساده برای بهبود سلامتی بدن

از آنجایی که ویتامین D تنها در تعداد کمی از غذاها، چه به صورت طبیعی و چه افزوده شده، یافت می‌شود، دریافت کافی از غذاها به تنهایی دشوار است.

اگر باردار هستید یا در دوران شیردهی هستید، می توانید قرص مولتی ویتامین مینرال حاوی ویتامین D را دریافت کنید. فقط دقت کنید بیش از 100 میکروگرم (4000 IU) ویتامین D در روز مصرف نکنید زیرا ممکن است مضر باشد.

آهن در بارداری

اگر ذخیره آهن کافی نداشته باشید، احتمالاً بسیار زود خسته خواهید شد و ممکن است از کم خونی نیز رنج ببرید. گوشت بدون چربی، سبزیجات برگ سبز، میوه‌های خشک و آجیل منابع غذایی حاوی آهن هستند.

بسیاری از غلات صبحانه دارای آهن هستند. اگر سطح آهن در خون شما کم شود، پزشک عمومی یا ماما به شما توصیه می‌کند که مکمل‌های آهن مصرف کنید.

ویتامین C در بارداری

ویتامین C برای حفظ سیستم ایمنی سالم مهم است. همچنین به ساخت استخوان‌ها و ماهیچه‌های قوی کمک می‌کند. در دوران بارداری، اگر بالای 19 سال هستید، باید حداقل 85 میلی گرم ویتامین C در روز و اگر کمتر از 19 سال دارید، 80 میلی گرم ویتامین C دریافت کنید.

این ویتامین در طیف گسترده‌ای از میوه ها و سبزیجات یافت می‌شود و یک رژیم غذایی متعادل می‌تواند تمام ویتامین C مورد نیاز شما را تامین کند. منابع عالی ویتامین ث عبارتند از:

  •     پرتقال و آب پرتقال طبیعی
  •     فلفل قرمز و سبز
  •     توت فرنگی
  •     توت سیاه
  •     کلم بروکلی
  •     کلم بروکسل

همچنین می‌توانید ویتامین ث موردنیاز خود را از طریق مولتی ویتامین‌ها دریافت کنید.

کلسیم در بارداری

کلسیم ماده معدنی است که استخوان‌ها و دندان‌های جنین شما را می‌سازد. زنان 18 ساله یا کمتر به 1300 میلی گرم کلسیم در روز نیاز دارند. زنان 19 ساله یا بالاتر به 1000 میلی گرم در روز نیاز دارند.

همچنین بخوانید  استروژن و پروژسترون در چرخه قاعدگی

شیر و سایر محصولات لبنی مانند پنیر و ماست بهترین منابع کلسیم هستند. اگر در هضم محصولات شیر مشکل دارید، می‌توانید کلسیم را از منابع دیگر مانند کلم بروکلی، غذاهای غنی شده (غلات، نان و آب میوه)، بادام و دانه کنجد، ساردین یا آنچوی با استخوان و سبزیجات با برگ سبز تیره دریافت کنید. شما همچنین می توانید کلسیم را از مکمل‌های کلسیم دریافت کنید.

هشدارهای مصرف مولتی ویتامین و مینرال در دوران بارداری

-هرگز بیش از دوز توصیه شده مولتی ویتامین و مواد معدنی مصرف نکنید.

-مصرف بیش از حد ویتامین های A، D، E یا K می تواند عوارض جانبی جدی یا تهدیدکننده زندگی را در صورت مصرف در دوزهای زیاد ایجاد کند. در صورت مصرف بیش از حد، برخی از مواد معدنی نیز ممکن است علائم جدی اوردوز را ایجاد کنند.

-مولتی ویتامین و مینرال را با شیر، سایر محصولات لبنی، مکمل‌های کلسیم یا آنتی اسیدهای حاوی کلسیم مصرف نکنید.

-اگر می خواهید اسید فولیک خود را همراه یک قرص مولتی ویتامین دریافت کنید، مطمئن شوید که قرص حاوی ویتامین A (یا رتینول) نباشد.

مکمل های بارداری را از کجا تهیه کنیم؟

ممکن است پزشک عمومی آن‌ها را در نسخه‌ای برایتان تجویز کند. البته می‌توانید مکمل‌های مولتی ویتامین مینرال را بدون نسخه از داروخانه‌ آنلاین داروبوم و فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید.

Darooboom

Darooboom

چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط