Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ بهترین ها @ معرفی بهترین چلوکبابی های تهران

معرفی بهترین چلوکبابی های تهران

by | 14 شهریور 1401 | بهترین ها | 0 comments

چلوکباب از غذاهای سنتی و اصیل ایرانی است که طرفداران زیادی دارد. لذا در تمام محلات تهران حداقل چندین مغازه و رستوران که چلوکباب سرو می‌کنند وجود دارد. ولی به جرات می‌توان گفت که بهترین چلوکبابی های تهران که تمام معیارهای لازم را داشته باشند به تعداد انگشتان یک دست هم نمی‌رسد و همه‌ی آن‌ها یک خصوصیت مشترک دارند و آن قدیمی بودن آن‌هاست. شاید به نوعی قدمت این رستوران‌ها در طعم غذاهایشان وجود دارد!

قبل از معرفی این رستوران‌ها به معیارهای انتخاب یک چلوکباب خوب می‌پردازیم. به نظر من اگر رستورانی چلوکباب کوبیده خوبی داشته باشد قطعا سایر کباب‌های آن عالی خواهد بود. پس معیار اول ما کوبیده خوب است. نکته اصلی دیگر در انتخاب یک چلوکباب عالی برنج است که متاسفانه بسیاری از چلوکبابی های تهران به دلیل نداشتن این فاکتور مهم از گردونه رقابت حذف می‌شوند. در این مقاله 5 تا از بهترین چلوکبابی های تهران را به شما معرفی می‌کنیم.

رستوران البرز

البرز از قدیمی‌های تهران است و به جرات می‌توان گفت بهترین چلوکبابی تهران است. تنها نقطه ضعف این رستوران قیمت بالای غذاهای آن است که آن هم به معنی غیر منصفانه بودن نیست بلکه با توجه به مواد مصرفی مرغوب و تازگی آن‌ها و حجم کباب ها تا حدودی منطقی است.

همچنین بخوانید  بهترین کفش های زنانه

آدرس: تهران، خیابان شریعتی، نبش خیابان دولت

البته در حال حاضر البرز چندین شعبه در تهران دارد ولی قدیمی‌ترین و اولین آن‌ها در خیابان شریعتی مستقر است. (شعب دیگر آن در خیابان سهروردی شمالی و فرشته قرار دارد.)

چلوکبابی البرز

چلوکبابی نایب

نایب هم از قدیمی‌های تهران است که شعب زیادی در تهران دارد. این رستوران اولین چلوکبابی تهران است که بیش از 150سال قدمت دارد. شجره این رستوران به حاج علی آشپز مخصوص ناصرالدین شاه و خالق چلوکباب می‌رسد. حاج علی هنگامی که در جوانی به همراه ناصرالدین شاه به شکار رفته بود با گوشت شکار غذایی درست می‌کند که بسیار مورد توجه شاه قرار می‌گیرد که آن غذا همان چلوکوبیده امروزی است. پس از آن فرزندش نایب غلامحسین اولین چلوکبابی در ایران را به سبک رستوران‌های فرنگی تاسیس کرد. شعب این رستوران با مدیریت و دیزاین متفاوتی اداره می‌شود و کیفیت غذای آن‌ها و حتی قیمت‌ها نیز یکی نیستند. اصلی‌ترین شعبه و قدیمی‌ترین آن‌ها شعبه پارک ساعی است که توسط ایرج نایب در حدود 52 سال قبل تاسیس شد.

همچنین بخوانید  معرفی 10 تا از بهترین یوتیوبرهای ایرانی
چلوکبابی نایب

چلوکبابی رفتاری

رستوران رفتاری هم از قدیمی‌های تهران است. در سال 1290 حاج علی اکبر رفتاری اولین رستوران رفتاری را در زیر بازارچه قوام السلطنه خیابان شاپور تاسیس کرد که این شعبه از این رستوران هنوز هم فعال است. برخلاف شعب رستوران نایب که کیفیت در آن‌ها متفاوت بود تمام شعب رفتاری علیرغم مدیریت‌های متفاوت، کیفیت خوبی دارند ولی قیمت‌ها بر اساس محل قرار گیری رستوران در تهران متفاوت است!

چلوکبابی رفتاری

آدرس: خیابان وحدت اسلامی، نرسیده به بازارچه شاپور

چلوکبابی جوان

این رستوران در سال 1285 در منطقه پامنار تهران توسط حاج اسماعیل چلویی تاسیس شد که تاکنون شعب زیادی در تهران از این رستوران افتتاح شده و مشغول فعالیت است. ولی یکی از بهترین شعب رستوران جوان شعبه پیروزی است. این رستوران به نسبت سه رستوران قبلی از قیمت‌های پایین‌تری برخوردار است و رده قیمت اقتصادی دارد ولی طعم چلوکباب‌های آن عالی است و قابل رقابت با چند برند نام برده در بالا است.

همچنین بخوانید  بهترین ابزارها برای تغییر پس زمینه ویدیو بدون پرده سبز
چلوکبابی جوان

چلوکبابی شمشیری

چلوکبابی شمشیری توسط حاج محمد حسین شمشیری در سبزه میدان تهران تاسیس گردید. بر خلاف موسسین سایر رستوران‌ها، حاج محمد حسین یک شخصیت سیاسی داشت که کمک‌های بزرگی از لحاظ مالی به مصدق و جبهه ملی برای ملی شدن صنعت نفت انجام داد. وی که از بزرگان بازار تهران بود در حوالی سال 1330 مغازه نسبتا بزرگی را در سبزه میدان که محل قرار گیری فعلی این رستوران می‌باشد خریداری نمود و شغل خود را از قهوه‌خانه‌داری به رستوران داری تغییر داد.

چلوکبابی شمشیری

حاج محمد حسین برنج خود را از آشنایانش در گیلان و گوشت مصرفی‌اش را از ملایر و همدان تهیه می‌کرد و رمز غذاهای خوشمزه آن، همین مواد اولیه عالی بود. رستوران شمشیری بر خلاف دیگر چلوکبابی‌های معروف، شعبه دیگری ندارد.

alirezahamzavian
alirezahamzavian

رشته تحصیلی : مهندسی مکانیک در طراحی جامدات
تحلیلگر بازارهای مالی
مشاور سرمایه گزاری در بازار های نزدک و کریپتو

چطور بود؟
+1
+1
+1
1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط