Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ سبک زندگی @ تعمیرات @ رایج ترین مشکلات نرم افزاری گوشی های آیفون و راه های رفع آن

رایج ترین مشکلات نرم افزاری گوشی های آیفون و راه های رفع آن

by | 2 آبان 1401 | تعمیرات, موبایل و کامپیوتر | 0 comments

اگر چه گوشی های آیفونی که توسط شرکت اپل طراحی و روانه‌ی بازار می‌شوند از کیفیت و کارآیی بسیار بالایی برخوردار هستند، اما کیفیت بالای این گوشی‌ها تضمین کننده‌ی سالم بودن همیشگی آن‌ها نیست چرا که این مدل گوشی‌ها نیز به مانند سایر گوشی‌ های اندرویدی و غیراندرویدی موجود در بازار دچار مشکل می‌شوند و قطعا نیاز به تعمیر خواهند داشت. برخی از مشکلات نرم افزاری گوشی‌های آیفون بسیار رایج و متداول هستند و کاربران زیادی با این مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند. اگر چه مشکلات نرم افزاری گوشی های آیفون در ابتدا ممکن است باعث نگرانی شما شود اما خبر خوب اینجاست که هر کدام از این مشکلات، راه‌حل‌های خاص خود را دارند که با دانستن آن‌ها به راحتی می‌توانید مشکل گوشی خود را برطرف کنید.

1. خاموش شدن گوشی آیفون

یکی از رایج‌ترین مشکلات نرم افزاری گوشی های آیفون، خاموش شدن گوشی به صورت خودکار و بدون دخالت خود فرد است. در واقع این گوشی‌های آیفون در یک مدت زمان نامعلومی به صورت خودکار خاموش و مجدد روشن می‌شوند. در بیشتر مواقع خاموش شدن خودکار آیفون به علت ضعف باتری است اما گاها علت این مشکل به موضوعات نرم افزاری و سخت افزاری برمی‌گردد که باید علت آن به دقت بررسی، کشف و برطرف شود. بنابراین اگر گوشی شما به صورت خودکار خاموش می‌شود می‌توانید اپلیکیشن‌هایی که ممکن است آلوده به بدافزار باشند را حذف کنید. یکی دیگر از روش‌هایی که ممکن است به حل این مشکل کمک کند ریست فکتوری کردن آیفون است.

2. زود خالی شدن باتری آیفون

یکی دیگر از مشکلات نرم افزاری گوشی های آیفون، زود خالی شدن باتری آن است. دلایلی زیادی وجود دارد که می‌تواند سبب زود خالی شدن باتری گوشی آیفون شما و کاهش عمر آن شود. یکی از این دلایل مربوط به نسخه‌های اصلی سیستم عامل است. گاها شرکت اپل در نسخه‌های اولیه آی او اس به ایراداتی از جمله زود خالی کردن شارژ باتری پی می‌برد که معمولا این ایرادات و مشکلات را در نسخه‌های بعدی که معمولاً چند هفته تا چند ماه بعد از انتشار نسخه اولیه در اختیار کاربران قرار می‌دهد، رفع می‌کند. یکی دیگر از دلایل زود خالی شدن باتری گوشی آیفون می‌تواند استفاده از قابلیت‌های همچون انیموجی‌ها، نورپردازی پورتره در دوربین و برنامه‌های مبتنی بر واقعیت افزوده است. این موارد همگی از باتری گوشی شما تغذیه می‌کنند و به میزان قابل توجهی باتری گوشی شما را خالی می‌کنند. بهتر است میزان استفاده از این قابلیت‌ها را تا حد ممکن کاهش دهید.

همچنین بخوانید  رایج‌ترین دلیل داغ شدن پمپ پکیج و راه‌های تعمیر پکیج

یکی از راه‌هایی که به وسیله‌ی آن می‌توانید از سالم بودن گوشی خود اطمینان حاصل کنید این است که گوشی خود را به مدت 20 تا 40 دقیقه روی میز بگذارید و در این مدت از آن استفاده نکنید. بعد از گذشت این مدت زمان مجدد گوشی خود را بردارید اگر شارژ گوشی تغییر محسوسی نکرده بود این نشان دهنده سالم بودن گوشی است. اما اگر شارژ گوشی به میزان زیادی خالی شده بود توصیه می‌شود که گوشی خود را یک بار خاموش روشن کنید تا مشکل مصرف زیاد باتری برطرف شود.

3. هنگ کردن آیفون

یکی از متداول‌ترین مشکلات نرم افزاری گوشی های آیفون، هنگ کردن است. هنگ کردن گوشی آیفون در صفحه لوگو اپل می‌تواند به دلیل جیلبریک بودن آیفون، ناتوانی در آپدیت IOS یا برخی مشکلات سخت افزاری باشد. با ری‌استارت کردن، انجام یک هارد ریست یا قرار دادن گوشی در Recovery Mode به راحتی می‌توانید این مشکل را رفع نمایید.

 

4. صفحه سفید مرگ آیفون

صفحه سفید مرگ آیفون که یکی از رایج‌ترین مشکلات نرم افزاری گوشی های آیفون است می‌تواند در نتیجه‌ی تلاش ناموفق برای آپدیت گوشی و یا مشکلات سخت افزاری بوجود آید. بهترین روش در هنگام رویارویی با این مشکل، خاموش روشن کردن آن است. اگر با انجام این کار مشکل شما حل نشد می‌توانید گوشی خود را هارد ریست کنید. اگر با انجام هارد ریست باز هم مشکل گوشی شما حل نشد باید آیفون خود را در وضعیت DFU بوت کنید.

5. آب خوردگی آیفون

یکی دیگر از رایج ترین مشکلات نرم افزاری گوشی های آیفون که ممکن است به دنبال ریختن یک لیوان آب بر روی آن و یا افتادن در استخر اتفاق افتد آب خوردگی است که حتی ممکن است باعث شود گوشی شما دیگر روشن نشود و حتی این احتمال وجود دارد که اطلاعات موجود بر روی گوشی‌تان نیز پاک شود. اگر با چنین مشکلی روبرو شدید، ابتدا سیم کارت خود را از گوشی خارج کنید و به مدت دو روز گوشی را روشن نکنید تا در این مدت کاملا خشک شود. سپس گوشی خود را روشن کنید و از سالم بودن آن مطمئن شوید.  

6. حذف شدن اطلاعات آیفون بعد از آپدیت به نسخه جدید

گاهی اوقات به روز رسانی کردن گوشی به نسخه‌ی جدیدتر باعث پاک شدن عکس، فیلم، مخاطبان و پیام‌های شما می‌شود. در این حالت که ممکن است همه‌ی اطلاعات خود را از دست بدهید یک بکاپ می‌تواند این مشکل را برطرف کند. اما اگر اطلاعاتی که نگهداری می‌کنید از نوع خاصی هستند می‌توانید از نرم افزارهای خاصی که برای این کار طراحی شده‌اند استفاده کنید.

همچنین بخوانید  بهترین ابزارها برای تغییر پس زمینه ویدیو بدون پرده سبز

7. شارژ نشدن آیفون

یکی دیگر از رایج‌ترین مشکلات نرم افزاری گوشی های آیفون، شارژ نشدن آن است که ممکن است به سه دلیل اتفاق افتد. در واقع این مشکل ممکن است سخت افزاری، نرم افزاری و یا به علت آسیب دیدگی باتری باشد. اولین و راحت‌ترین روش برای حل این مشکل، ری‌استارت کردن گوشی است. اما اگر مشکل با ریستارت کردن آیفون برطرف نشد، ممکن است مشکل ناشی از پریز برق یا پورت‌ها باشد. گاهی اوقات پورت‌های USB به درستی کار نمی‌کنند. به خصوص اگر بار اول باشد که شما کابل شارژ آیفون خود را به یک کامپیوتر یا یک پریز برق جدید وصل می‌کنید. برای اینکه بتوانید این موضوع را بررسی کنید بهتر است از یک پورت USB یا یک پریز برق استفاده کنید.

این احتمال وجود دارد که کابل شارژ هم مثل پورت خراب شود. گاهی اوقات کابل‌های شارژ بر اثر جابجایی زیاد یا حتی استفاده‌های روزمره دچار پوسیدگی می‌شوند. این موارد مخصوصا به دلیل استفاده از کابل‌های متفرقه زیاد رخ می‌دهد. اگر از سالم بودن گوشی خود و پریز برق مطمئن هستید باید کابل را بررسی کنید که برای این کار باید از یک کابل دیگر استفاده کنید.

8. وصل نشدن بلوتوث

یکی دیگر از مشکلات نرم افزاری گوشی های آیفون عدم اتصال بلوتوث گوشی به سیستم چندرسانه‌ای خودرو و یا پخش صوتی خانگی است که البته در بیشتر مواقع به راحتی قابل رفع است. راحت‌ترین و اولین روش خاموش روشن کردن بلوتوث است. یکی دیگر از روش‌هایی که می‌توان برای حل این مشکل از آن استفاده کرد قرار دادن گوشی در حالت هواپیما است که با این روش بلوتوث گوشی شما به صورت خودکار خاموش روشن می‌شود. روش بعدی قطع کردن اتصال دستگاه است که اتصال نادرست آن سبب شده است که ارتباط به درستی برقرار نشود. برای انجام این کار وارد صفحه تنظیمات گوشی خود شوید سپس وارد فهرست مربوط به بلوتوث خود شوید و بر روی آیکون i کلیک کنید و سپس گزینه Forget This Device را فشار دهید.

9. فریز شدن اپلیکیشن‌ ها

یکی دیگر از مشکلات مربوط به گوشی های آیفون، فریز شدن اپلیکیشن ها است که عمدتا به علت ناسازگاری نسخه سیستم عامل آی او اس با اپلکیشن موردنظر است. اگر با چنین مشکلی روبرو شدید، اپلیکیشن موردنظر را ببندید، سپس گوشی خود را خاموش روشن کنید و مجددا برنامه را اجرا کنید. یادتان باشد که همیشه آخرین نسخه اپلیکیشن‌ها را از اپ استور دریافت و نصب کنید.

10. خراب شدن صفحه تاچ آیفون

کار نکردن صفحه تاچ آیفون می‌تواند به دلیل خیس بودن و یا کثیف بودن آن باشد. در صورتی که گوشی کثیف یا خیس نباشد در مرحله بعد می‌توانید آن را ری‌استارت کنید. اگر گوشی شما به علت افتادن آسیب دیده است باید توسط یک تعمیرکار متخصص بررسی شود.

همچنین بخوانید  دانلود ویدیو از یوتیوب با 8 روش ساده و رایگان!

11. کار نکردن سنسور مجاورتی

عدم کارآیی مناسب سنسور مجاورتی سبب می‌شود که نمایشگر گوشی شما در طول مکالمه روشن بماند. این مشکل ممکن است پس از تعویض نمایشگر گوشی نیز اتفاق افتد. برای حل کردن این مشکل می‌توانید گوشی خود را ریستارت کنید و پس از روشن کردن گوشی مشکل آن را بررسی کنید. اگر مشکل با انجام این مراحل حل نشد گوشی خود را ریست فکتوری کنید. همچنین می‌توانید گوشی خود را در حالت DFU قرار داده و سیستم عامل IOS  را مجدد نصب کنید.

12. فراموش کردن رمز یا غیرفعال شدن آیفون

فراموش کردن رمز آیفون ممکن است برای هر کسی اتفاق بیفتد. وقتی رمز آیفون خود را به خاطر نمی‌آورید ممکن است چندین بار رمزهای مختلف را امتحان کنید که به علت نادرست بودن این رمزها پیامی مبنی بر غیرفعال شدن گوشی شما برای زمان مشخصی ظاهر می‌شود. برای حل این مشکل ابتدا باید گوشی خود را ریست کنید و یک رمز جدید برای آن تعریف کنید. شما همچنین می‌توانید برای حل کردن مشکل iPhone Disabled از Recovery Mode نیز استفاده کنید. البته با استفاده از این روش تمام اطلاعات آیفون شما هم از بین خواهد رفت.

13. پیغام خطای ۳۱۹۴ آیتونز

شما وقتی با پیغام خطای ۳۱۴۹ آیتونز روبرو می‌شوید که بخواهید اطلاعات آیفون خود را بازیابی یا آن را به روزرسانی کنید. نصب یک نسخه فریمور اشتباه، که توسط اپل در اختیار کاربران قرار نگرفته باشد یا استفاده از یک ابزار جیلبریک برای به روزرسانی آیفون، همگی از مواردی است که سبب می‌شود این پیغام خطا به نمایش درآید. برای حل این مشکل می‌توانید فایل‌های هاست سیستم خود را تغییر دهید و یا گوشی خود را ریست فکتوری کنید.

14. کرش شدن Camera Roll

کرش شدن Camera Roll که یکی از رایج‌ترین مشکلات نرم افزاری گوشی های آیفون است سبب می‌شود شما صدها عکس ذخیره شده خود را از دست بدهید. اگر این اتفاق بیفتد شما دسترسی خود به عکس‌ها و ویدئوهای آیفون خود را از دست می‌دهید و تنها با ریست فکتوری کردن می‌توانید این مشکل را حل کنید که البته تمامی اطلاعات شما حذف می‌شود. بهتر است قبل از انجام این کار از اطلاعات خود بکاپ بگیرید.

15. داغ شدن آیفون

معمولا وقتی در حال انجام بازی‌های سنگین روی گوشی خود هستید طبیعی است که گوشی شما داغ کند که البته جای نگرانی نیست. توصیه می‌شود برای پیشگیری از داغ شدن بیش از حد گوشی، از انجام بازی‌های سنگین اجتناب کنید یا حداقل هرزگاهی به گوشی خود استراحت دهید تا خنک شود. اگر آیفون شما بدون دلیل خاصی داغ می‌شود حتما با یک تعمیرکار متخصص مشورت کنید.

admin
admin
چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط